Hanglamp

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 24, 2008 10:50 am

Ik weet dat het hier niet echt past maar aangezien ik toch veel over de zogezegde "werkzaamheden bezig ben:D. Weet er iemand of dit bestaat: een hanglamp op batterijen? :? want nu is het niet te doen, heb enkel een pillamp en als we elektriciteit willen verkrijgen in het tuinhuis , zullen we een gat moeten boren in een van de muren van ons huis en dat zien ze hier niet zitten ( ik ook niet eigenlijk) . Dusja, ik HOOP dat het bestaat anders weet ik me echt geen raad !! ALLE tips zijn welkom ;)


[Gewijzigd door Ollike op 2008-01-24 10:50:40]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do jan 24, 2008 12:37 pm

yep da bestaat je kunt zo van die lichtjes kopen in den blokker
maar ik weet ni of dit echt geschikt is voor bij een fretje te hangen
of kan hij der ni aan??? :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 24, 2008 1:24 pm

Tis om int tuinhuis te hange ;), zodat ik EINDELIJK is in een verlicht kot (tuinhuis)kan werken!!!

neen hij kan der ni aan , maar geeft dat voldoende licht? ik wil echt in een goed verlichte ruimte kunnen werken:)[Gewijzigd door Ollike op 2008-01-24 13:24:24]


[Gewijzigd door Ollike op 2008-01-24 13:25:40]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do jan 24, 2008 3:59 pm

weet je wa je ook kan doen is naar den brocco of hubo of zo nen doe het zelfer
dan kan je zien wa je nodig hebt he want ja heb je nog iets van licht van buiten of is het echt pikdonker.
er bestaan verlichting op batterijen da weet ik en ja wat is jouw butget daar kan ik ook ni weten he :D :D :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do jan 24, 2008 6:26 pm

hebben jullie geen tuinverlichting of een lamp naast de deur buiten, daar kan je normaal nog verder stroom aftappen.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 24, 2008 6:28 pm

we hebben een grote lamp die hangt onder ons dak die de tuin verlicht, maar net niet genoeg tot in het tuinhuis.
En als het buiten donker is, zie ik met die lamp nog een beetje maar zeker niet genoeg... ~_~ . Morgen gaan we naar brico , die moeten dat wel hebben! want zo is het echt niet fijn

danku voor de tips!

groetjes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 24, 2008 6:29 pm

Ollike, ik heb in ons garage een lamp op batterijen hangen waar je toch al iets meer met kan zien. Het is een beetje te vergelijken met het model van een looplamp.
Het ding werkt op een grote balkvormige batterij en ik dacht dit ooit in de Makro gekocht te hebben. Volstaat wel om wat licht te hebben vergelijkbaar met een lampje van 25w ongeveer. De batterij gaat hier ongeveer een jaar mee, ook al is het daar soms net geen frigo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 24, 2008 7:38 pm

de lamp die ik zoek zou toch wel fel moeten kunnen schijnen aangezien ik mijn snoeske der gezelschap wil gaan houden, en liefst ni met een beetje maar toch VEEL licht:D , achjaa, bedankt voor alle tips enzo iedereen ;)

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » do jan 24, 2008 7:51 pm

Mhhhhhhh ik denk dat als je het met batterijen wil doen je serieus veel gaat moeten opladen met die spullen . Ik denk persoonlijk dat je het beste toch een kabel legt hoor . Een gaatje boren hoeft nu niet zo'n probleem te zijn he . Oftewel boor je rechtstreeks van uit de kelder naar de tuin ( let wel dat je steeds schuin boort naar beneden van het huis uit want anders kan daar water langs naar binnen lopen . Eens je in de kelder zit vermoed ik dat je Elektriciteitskast niet ver meer zal zijn of een evcentueele aftakking . Let wel dat je deze aan een kring zet die bij de natte ruimtes hoord . Andere optie is dat je eventueel vanuit een bestaande stopcontact / schakelaar rechtstreeks naar buiten boort . Maardan zal je deze moeten ontkoppellen en de inbouwdoos vrijmaken .

Ja kan natuurlijk ook een bescheiden noodgoep aanschaffen om zo je tuinhuis van stroom te voorzien , maar dan zal je de draaiende motor er steeds bij moeten nemen :) .

Als je eventueel andere vragen hebt laat maar komen :) , ken er wel iets van :) .

Groentjes

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 24, 2008 8:16 pm

Er bestaan zo precies olielampen die dan uitgerust zijn met meerdere led's

Heb zo'n ding eens ooit ergens te koop gezien voor 40 € ofzo , gingen 4 D cellen in en dat gaf immens veel licht en brande op volle capaciteit 200 uur ....



[size=85][Gewijzigd door a3ke op 2008-01-24 20:22:40][/size]

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 24, 2008 9:07 pm

amai Ikke, ge kent er idd precies veel van :D

maar imv die kabel he. Kijk , onze tuin is VER van de kelder, nl aan de andere kant van het huis. das praktisch onmogelijk om nen draad te leggen... Maar dat van die LED lamp a 3ke, dat interesseert me wel! Denk je dat dat een tuinhuis kan verlichten? zooooo groot is on tuinhuis nu ook weer niet :D

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr jan 25, 2008 10:47 am

en met een rallonge of hoe noemt ge da nu weer in het mooi Nederlands ?
kun je direct zo een halogeen spot ophangen dat geeft super veel licht en nog warmte ook
1 nadeel is het verbruik daarvan . Maar ja das dan toch voor u ouders he ~0 :P
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jan 25, 2008 4:12 pm

die led olielamp dat ik vernoem was eens op een site voor kampeermaterialen , dus voor buiten

zal wel zeker genoeg licht geven medunkt :)

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr jan 25, 2008 6:48 pm

hee a 3ke, was da ni zo www.ledlampwinkel.nl?

Die heb ik gisteren gevonden:P miss wel dezelfde?

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » vr jan 25, 2008 7:12 pm

draadloze belichting allerhande is mogelijk.
waar ik een voorkeur voor heb is 12V toestanden, je zet een autobatterij in een bakje, daaraan hang je van die mini zonnepaneeltjes (druppelladers) en dan kan je ofwel met led verlichting werken (verbruikt bijna nihil en je kan er de mooiste sterrenhemel mee maken (telkens 1 weerstandje per 3 leds) of van die witte of ander gekleurde "pinkers" uit de doe het zelver.

groeten
Hostekes
"technisch aangelegde secretaresse :P)

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr jan 25, 2008 8:44 pm

waarom klinkt dees zo ingewikkeld (@) (@)

Sorry hoste! ik ben hier eeeeeeeeeecht ni goe in! maar echt wel bedankt voor de tip ;)

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » za jan 26, 2008 1:17 am

lol hoste , daar gaan ze wel een hele hoop ledjes aan mogen hangen voor verlichting te maken voor gans da kot :) . Maar het idee om met de zon te werken is ook zo slecht niet :) . Een paneeltje op het dak van zo'n 500kva de correcte elektronische zaken ertussen en je kan voor minstens zo'n 20jaar voort met gratis verlichting :) . nadeel is dat een zonnepaneeltje met degelijk rendement algouw zo'n paar duizend euro's kost dus ik vermoed dat dit er een beetje over is :D . Maar om met autolampen te gaan werken is zeker geen slecht idee . Wij hebben deze lampen al een aantal keer bij mensen geplaatst en ze kunnen wel een prachtig lichteffect hebben al je een beetje met reflectoren werkt . Maar om dit ff te instaleren zal je wel wat kennis moeten hebben van zaken .

P.S. : da secretaresse gedeelte bevalt me wel maar ik vermoed dat je men smaak niet gaat zijn ;)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten