Nieuwe zelfbouwkooi

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » di jan 06, 2009 10:01 am

Hey beste lezer(s) :P

Zoals al eerder aangegeven gaan we hier een nieuwe kooi bouwen voor de mannen hier...
Deze kooi gaat 1m 36 op 1m40 op 70 worden.

Ze wordt gebouwd met MDF Aluminium en nog een extra mooie afwerking van binnen ook een kwestie om het practisch te houden maar die houden we nu nog even mooi geheim :P

Een keer dat mijn mannen het hout gaan halen zijn wat deze week nog zou gebeuren als ik men ventje en men vader mag geloven dan gaan we ook fotos maken...
Zodat iedereen de evolutie kan volgen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » di jan 06, 2009 11:26 am

bij deze al veel succes en opgepast mee gebeurtelijke ongevallen!!!! :P :P

xxx

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » di jan 06, 2009 11:48 am

Goed opletten met welke verf/coating je het MDF gaat behandelen dat er geen gifstoffen inzitten !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jan 06, 2009 1:28 pm

Virginie, laat die kooi maar aan de mannen over, hoor!! :) Voor je 't weet lig je weer in 't gips of hebben ze jou per ongeluk mee vastgeboord ofzo :P , ik zou me daar ver vanaf houden in jouw plaats!! :D :D
Afbeelding

Ward
Berichten: 25
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:26 am

Berichtdoor Ward » di jan 06, 2009 5:33 pm

Kheb ook nog ideetjes nodig voor m'n kooi...

Alle tips zijn welkom :)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » di jan 06, 2009 7:18 pm

Davy niet nodig er is totaal geen hout bloot op het eind.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di jan 06, 2009 9:24 pm

Angel kijk maar toe of ze het werk naar wens doen :D
Ward kijk eens naar het topic een frettenvilla in .............. stappen. Er staan meerdere foto's op van heel mooie en degelijke kooien. Ludwig heeft een mooie binnenhuiskamer gemaakt. Hoste en nog iemand van wie de naam mij niet direct te binnen schiet hebben buitenkooien.


[Gewijzigd door jeanine op 2009-01-06 22:04:27]
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » di jan 06, 2009 9:52 pm

Origineel gepost door Angelke

Davy niet nodig er is totaal geen hout bloot op het eind.
Waarom dan nog hout nodig ? :D ;)

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » di jan 06, 2009 11:20 pm

Omdat ik liever met mijn blote tenen op een houten plaat sta ,
dan op een metalen plaat bij deze temperaturen :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jan 07, 2009 3:38 pm

als ze op die alu gaan rondcrosse zal de huisbaax weer teveel klage
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » wo jan 07, 2009 4:20 pm

Dan ga je toch je hout moeten behandelen hoor Virginie

1 Mis plasje of kakje of eens overgeven en het trekt anders direct het hout in eh

Niet giftige vernis of wateraftsotende verf dus zoeken best hoor ....

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jan 07, 2009 5:26 pm

davy alu op hout maakt niet zoveel lawaai he en het wordt allemaal mooi dichtgelast :)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo jan 07, 2009 6:56 pm

dus je gaat volledige platen aluminium op het hout leggen?? gaat dat niet zowiezo koud zijn inderdaad?

je gaat inderdaad erg moeten opletten dat er geen water of andere vloeistoffen in de buurt van uw mdf komen want da gaat dat opnemen met alle gevolgen van dien en dan is een dure kooi voor de vuilbak...

voor de mijne heb ik multiplex gebruikt en daar liggen 2 lagen verf over, daar kan ik mee doen wat ik wil nu.... maar aangezien ik eens iets anders wil komt er binnenkort een nieuwe :P (als het budget het terug toelaat). voor de nieuwe had ek ook mdf zitten overwegen omdat goedkoper is dan multiplex dacht ik maar kben er niet gerust in...

anyway, veel succes met de bouw en post maar fototjes he ;)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jan 07, 2009 7:24 pm

Origineel gepost door nielsvl

dus je gaat volledige platen aluminium op het hout leggen?? gaat dat niet zowiezo koud zijn inderdaad?

je gaat inderdaad erg moeten opletten dat er geen water of andere vloeistoffen in de buurt van uw mdf komen want da gaat dat opnemen met alle gevolgen van dien en dan is een dure kooi voor de vuilbak...
Bah de mdf staat in promotie en de alu komt van een persoon die met oude metalen werkt die aluplaten kosten bij hem 2€de kilo en ze zijn gloednieuw :d Is een vriend van men ventje dusja... en die alu die op de vloer of verdiepjes ligt hebben ze geen last van want ook daar komt nog iets over maar dat is een verassing :D
Trouwen ben deze week bij ikea fleece gaan kopen voor 1€99 voor 1m30 op 1m70 en kheb nog in de leenbakker andere fleece meegebracht :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jan 07, 2009 7:30 pm

Origineel gepost door margit

Virginie, laat die kooi maar aan de mannen over, hoor!! :) Voor je 't weet lig je weer in 't gips of hebben ze jou per ongeluk mee vastgeboord ofzo :P , ik zou me daar ver vanaf houden in jouw plaats!! :D :D
Zwijg me er stil van margit me vent heeft het al gepresteerd enkele dagen geleden om mijn hand tussen 2 kasten te pletten. :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo jan 07, 2009 8:04 pm

ai ai, das al geen goei begin

houd uw klussers maar goed int oog dan :P

xxx

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo jan 07, 2009 9:10 pm

ben benieuwd wat je erop gaat leggen :P

denk goed na hoe je het gaat vastleggen want het moet nog afwasbaar zijn he (in de wasmachine ofzo...)

had hier ergens een iets gezien met die hondenmatten ofzo, met grip onderaan en zacht bovenaan majah... da verschuift dan mss of ze kruipen daaronder enzo enjah...

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo jan 07, 2009 9:12 pm

fleece rond het alu??? :~ :~ :~
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jan 07, 2009 9:33 pm

neeeeee johan geen fleece rond het alu :Pde fleece komt achteraf in de kooien als dekentjes
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 08, 2009 8:52 pm

de planken ijn intussen hier maar de rest van het gerief nog niet dus wordt weer een langdurig project denk ik
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do feb 19, 2009 8:00 pm

nu is de kooi bena volledig af wordt ze al terug afgebroke wegaan dus toch een stuk van een kamer ombouwe voor die zotten hopelijk binnenkort eindelijk fotos van hoe het eruit gaat zien
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten