gezocht: winkel met ruim aanbod frettenspullen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
trixiepixie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 23, 2004 3:40 pm

Berichtdoor trixiepixie » zo mei 23, 2004 4:34 pm

Hallo ik ben Sandra en sinds een week de trotse eigenares van een wildkleurige
vrouwtjesfret genaamd Ushi. ( 10 weken oud )
Ushi heeft al een mooie grote kooi gekregen met 2 verdiepingen, maar
ik zou haar graag wat meer speelgoed geven.
Het probleem is het beperkte aanbod in de dierenwinkels :( .
Weet iemand een winkel waar ze toffe spulletjes hebben?
Liefst omgeving Antwerpen en Mechelen.
Tips voor zelf speelgoed te maken zijn welkom.
Groetjes van Sandra en Ushi

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo mei 23, 2004 8:10 pm

hoi sandra
proficiat met je fretje , in mechelen is op de veemarkt een winkel met een groot frettengamma helaas is deze winkel niet alle dagen open enkel woensdag voormiddag vrijdag en zaterdag . in kontich is er ook nog groenighe die is wel alle dagen open. ik hoop dat je hier iets vind maar mijn fretjes spelen ook met honden speelgoed zoals een floshtouw voor pups of een tennisbal ook baby speelgoed zoals stoffenrammelaars zijn een succes die vind je goedkoop bij ikea ,
maar het beste en tofste speelgoed is een soortgenootje ik hoop dat je dit ook overweegt .

ufo



[Gewijzigd door ufo op 2004-05-23 21:15:32]

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » ma mei 24, 2004 10:35 am

De grootste en leukste frettenwinkel bevind zich op het internet http://www.fretten.nl
de winkel zelf staat in nederland in noorscharwoude maar net als voor ons is dat een heel eind rijden.
en is bestellen vina het internet erg gemakkelijk en ze leveren ook zonder problemen aan België.

veel winkel plezier!!
:)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Bernard
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 25, 2004 6:11 pm

Berichtdoor Bernard » do jun 17, 2004 5:53 pm

Er is ook (maar t'is absoluut geen publiciteit) de TOM & CO van Drogenbos (Ring van Brussel).
T'is geen gewone Tom & Co. Ze hebben een vrij brede keuze van frettenartikelen...
Ik weet het : t'is niet speciaal kort bij Antwerpen. Maar ja, moesten jullie langs hier passeren ...
MVG Bernard

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » za jun 19, 2004 9:46 pm

hoi, antwerpen en limburg is nu niet echt het verste hé, er zijn bij ons 2 winkels waar ze bijna alles voor fretten hebben en nog keuze ook. de ene winkel noemt hobbyfarm, is in heusden zolder (als je interesse hebt leg ik je de weg uit) daar hebben ze , raar maar waar, sinds ik mijn fretjes heb een uitgebreid assortiment, verschillende voeding, speeltjes, eten, snoepjes enz, en andere is de kewa in genk, je laat me het maar weten, groetjes hup

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » zo jun 20, 2004 12:11 pm

Hallo,
Weet je koop ze gerust wat speelgoed die ze verkopen voor poezen daar zijn ze dol op en dat kan je gemakkelijk vinden in groot warehuizen en dierenwinkels
(@)
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » zo jun 20, 2004 7:18 pm

Hoi, eigenlijk heb je gelijk debbie, mijn fretjes heb ik eerst ook alles (prijzig) gekocht, en uiteindelijk zijn ze tevreden, met een jeansbroek, een doos met opgepropt krantenpapier, plastick zakken, een rioleringsbuis, met een ferretharmonica aanvast, een paar kattenspulletjes. En afwisseling, daar houden ze van, dus een paar lege kartonnen dozen, een gat in maken, verbinden aan een andere kartonnen doos,en ze zijn meteen blij. Ik heb ook hangmatten, maar ze slapen toch liever in zelfgemaakte fleece'rollen', zo zie je maar, froetjes hup en billie en kruimel

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jun 20, 2004 9:35 pm

Hier zijn hangmat en slaapzak toch heel heilig. Daar liggen ze heel graag in. Maar ik maak de meeste zelf.

aldo
Berichten: 5
Lid geworden op: za jun 26, 2004 12:46 pm

Berichtdoor aldo » za jun 26, 2004 1:02 pm

Hallo sandra ,
ik ben trotse bezitter van 2 fretjes , in het begin had ik er maar 1tje maar na hetgeen ik nu ervaar verveelde dat beestje zih dood.
Nu spelen ze met twee en als speelgoed gebruik ik pastieken zakken papieren zakken (delhaize,gb,....) daar springen ze dan op of kruipen erin omdat het zo een plezant geluid maakt lol ,
schoendoos
een afvoerbuis die ik gaan halen ben in een doe hetzelver , een pluche bal , noem maar opje moet ze varieteit geven .
Tegenstaande is fretten speelgoed vrij duur en zijn ze er rap op uit gekeken .
Alledaagse middelen zijn heel plezant voor de beestjes en voor jezelf om ze bezig te zien ;-)
Mischien nog een tipje kwa snoepgoed , rozijntjes zijn ze zot van doch 2 per dag maximum omdat ze anders een platte stoelgang krijgen .
Alsook een koffie melkje (dat je ergens bijkrijgt op cafe ofzo )

groeten erwin

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jun 26, 2004 3:00 pm

Ik wil even ingaan op je laatste zin Aldo.

Rozijntjes vinden ze inderdaad lekker maar zou ik niet aanraden. Dit is puur plantaardig en vol suiker. Hier kunnen ze zelfs verstoppingen van krijgen. En 2 per dag vind ik wel veel hoor. Ik zou zeggen hooguit 2 per week.
Koffiemelk is ook al niet goed voor ze. dit bevat lactose waar een fret dus niet tegenkan.
Ik zou eerder voor een stukje gekookte kipfilet gaan. Dat is een gezond tussendoortje.

nessa

Berichtdoor nessa » za jun 26, 2004 7:09 pm

~0 Ho bedankt voor de tip , dat was echt buiten mijn weet om , de voorige eigenaars zeiden dat dit goed vooor ze was .
gekookte kip dus .
wat ik ook soms geef zijn van die vlezige staafjes voor katten bedoelt is dit goed of niet ?

in ieder geval bedankt voor de toelichting

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » vr jul 02, 2004 9:29 pm

Als ik 1 goede tip op gebied van eten kan geven, dan is het zoveel mogelijk afwisseling opgebied van snoepjes, fruit hebben ze ook graag, en raar maar maar!, 1 fretje van ons heeft het op Coca Cola voorzien, als die een leeg glas ziet staan, dan likt hij de laatste druppel eruit. Het komt er echt wel op aan ze veel afwisseling te geven.
Ik heb zo eens een probleem met een fretje gehad dat alleen zijn normale fretten voer en bandits kende. Tot dat bandits de smaak iets veranderd heeft, hij maar om zijn snoepje vragen en dan zijn neus ophalen als we de bandits gaven. Echt spijtig om te zien, hoe hij bleef vragen om "zijn" bandits! Een fret leert alles te eten in de eerste maanden, als je later iets anders wilt geven, maar hij niet kent, krijg je het echt moeilijk met voeding.
Uit ervaring probeer ik nu zelf af te wisselen met verschillende merken van zijn hoofdvoeding.
Ook een frabrikant durft al eens de samenstelling te veranderen en dan kun je problemen krijgen.

Cheers

veerle

Berichtdoor veerle » vr jul 02, 2004 10:20 pm

hoi Karel, verbaast me helemaal niks hoor dat ze achter de cola aangaan ;)
maar jammer genoeg zijn fretjes geen omnivoren zoals wij mensen, maar carnivoren. Ze lusten wel suiker (is cola eigenlijk iets anders dan suikerwater :D ) maar het is voor hen veel slechter dan voor ons !
ook groenten en fruit zijn best te mijden: ze krijgen zowiezo via hun brokken al teveel plantaardige dingen binnen, dus kan je die best vermijden in de tussendoortjes.
Ik ben het met je eens over die afwisseling: daarom meng ik ook verschillende merken voer onder elkaar. zo blijft hun voer wel constant hetzelfde, maar moest er 1 niet meer verkrijgbaar zijn of veranderen, dan hebben ze nog 2 andere soorten ;)
En qua snoepjes vind je ook een hele reeks afwisseling, eigenlijk geld: hoe meer vlees erin zit, hoe beter voor ze.
Hier krijgen ze als snoepje ook wel eens een brokje van een ander merk frettenvoer dan hun dieet, en ze zijn er even blij mee als met de duurste snoepjes hahaha :D
groetjes, veerle

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jul 03, 2004 4:22 pm

Ten eerste kunnen ze fruit niet goed verteren. Ze kunnen hier serieuze verstoppingen van krijgen met alle gevolgen van dien. Een fret heeft geen blinde darm zoals een hond en kat.
Ik geef ook wel verschillende snoepjes. Gekookte kipfilet is hier favoriet. Ook Miauwtjes krijgen ze weleens. Dit is gedroogd vlees. Ik weet alleen niet of dit in België ook verkrijgbaar is. Hier bijna alleen bij Pets Place te verkrijgen. Maar af en toe krijgen ze ook wel een anders snoepje. Maar deze krijgen ze hooguit 1 keer per week.
Van die vleesstaafjes kan niet echt kwaad als je het maar beperkt geeft. Dus niet 2- 3 per dag ofzo.

Cola zullen ze heus wel lekker vinden, alles wat zoet is vinden ze mjammie. Maar ze hebben zo wel een hele grote kans om insulinomen te ontwikkelen.

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » zo jul 04, 2004 11:14 am

De Cola die het drinkt is echt wel minimaal, het is niet dat we hem het geven. Het is gewoon een glas dat leeg op tafel staat en dat laatste drupje dat er in zit. ;)
Soms is het ook gewoon water. Shico weet heel goed dat we dat eigenlijk niet graag hebben, en zoals meestal, wat ze niet mogen doen ze toch.
Nu lees ik ook dat iedereen hier zo zijn opmerkingen heeft tegen fruit, ik heb nu langer dan 6 jaar fretjes en van bij aanvang heb ik verschillen boeken aangeschaft over fretten, ook van uit Amerika. In al die boeken beschrijven ze welk fruit geen kwaad kan. Nu is het ook zo dat de hoeveelheden die je geeft zeer weinig zijn en ook niet dagelijks.
Ik zie veel tegenstand als het op fruit aankomt. Nu de ene fret is niet de andere en iedere fret heeft ook zijn eigen voorkeur. Zelfs in de handel heeft men gedroogd fruit als snoepjes voor fretjes. Dat ene fretje bij ons is een echte lekkerbek, eet echt alles, als het de kans krijgt. Nu moet ik zeggen dat we er zelden aan toegeven en de omstandigheden moeten ook echt wel per toeval uitkomen. De fret moet wakker zijn, uit de kooi en iemand van ons moet dan ook juist fruit eten en dan moet hij er ook nog om komen vragen. Dus als dat is een keer per maand lukt, zou dat al veel zijn.
Zoals met zoveel zaken, zelf voor ons, de mens, overdaad schaad!

Cheers

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jul 05, 2004 12:11 pm

Maar waarom zou je een strikte vleeseter fruit geven?
Ik ken gevallen waarvan de fret op het nippertje geopereerd had kunnen worden door bijvoorbeeld een stukje komkommer dat is blijven steken. Fret bijna dood.
En de frettensnoepjes met fruit, dat is ontwikkeld door mensen zonder verstand van fretten.

veerle

Berichtdoor veerle » di jul 06, 2004 2:03 am

ja en zo zijn ze in Amerika over het algemeen ook van mening dat je je fret best zo jong mogelijk kan laten ontklieren en castreren...:@ Amerika vind ik dus niet bepaald een mooie referentie, niet wat betreft frettenbestand en niet wat betreft adviezen.
het merendeel van de boeken over fretten is overigens verouderd en bevat 1 (verouderde) mening van 1 auteur . geef mij dan liever uitgebreide, recente voedingsonderzoeken van het internet.
trouwens: nog niet zo heel erg lang geleden werd nog aangeraden om fretten op hondenbrokken, melk en brood te zetten omdat ze anders vals zouden worden ~_~
dit advies werd gegeven door mensen die 'jarenlang' fretten hadden. (wel om de paar jaar andere fretten natuurlijk, zo lang houden fretjes het niet vol op dit dieet)

Mijn mening: het maakt niet uit hoe lang je al fretten hebt, je kan het al even lang fout doen... inzichten veranderen in een hoog tempo, zeker nu de fret meer en meer als huisdier word gehouden en er geld in onderzoek word gestoken.

en ook al lopen ze zelfs maar 'een beetje' risico met fruit en groenten, maar geen enkel risico met vlees, dan weet ik het wel... dan kies ik voor de veiligste weg voor m'n schatten !
en ik vul hun buikjes liever met lekkers dat ze kunnen verteren en waar ze ook voedingstoffen uit kunnen halen dan met nutteloos (fruit)spul.

groetjes, veerle

nessa

Berichtdoor nessa » do jul 08, 2004 4:35 pm

fretten hebben niet veel nodig maar bij van de ven hebben ze veel gerief .

zeker de moeite waard en vrij voordelig

nessa

Berichtdoor nessa » vr aug 06, 2004 5:12 pm

hoi, antwerpen en limburg is nu niet echt het verste hé, er zijn bij ons 2 winkels waar ze bijna alles voor fretten hebben en nog keuze ook. de ene winkel noemt hobbyfarm, is in heusden zolder (als je interesse hebt leg ik je de weg uit) daar hebben ze , raar maar waar, sinds ik mijn fretjes heb een uitgebreid assortiment, verschillende voeding, speeltjes, eten, snoepjes enz, en andere is de kewa in genk, je laat me het maar weten, groetjes hup

zeg hup kan je me de wegbeschrijvingen eens door sturen

ik ben van berchem

nessatje2@hotmail.com


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten