Fret

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » di jul 20, 2004 2:28 pm

IK heb het fretje bij iemand kunnen onderbrengen die haar liefde kunnen geven en veel tijd hebben om het haar af te leren. De pup zou volgens mensen die er wat meer van weten bijna 3 a vier maand zijn. Ik ben blij dat ze een goede thuis heeft gevonden en ik kan haar zien zoveel ik wil. Ondertussen heb ik een frejte gevonden die ook een beetje bijt, maar alles gaat perfect.
Het andere fretje heeft het erg naar haar zin in haa nieuwe thuis.
Toch bedankt voor de hulp.
Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo ( twee specialekes)

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di jul 20, 2004 5:49 pm

Origineel gepost door LadyWolf

IK heb het fretje bij iemand kunnen onderbrengen die haar liefde kunnen geven en veel tijd hebben om het haar af te leren. De pup zou volgens mensen die er wat meer van weten bijna 3 a vier maand zijn. Ik ben blij dat ze een goede thuis heeft gevonden en ik kan haar zien zoveel ik wil. Ondertussen heb ik een frejte gevonden die ook een beetje bijt, maar alles gaat perfect.
Het andere fretje heeft het erg naar haar zin in haa nieuwe thuis.
Toch bedankt voor de hulp.
Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo ( twee specialekes)


Ik vraag me af of je voor deze wel liefde en tijd gaat hebben want wat voor nonsens is dit nu weer, voor dat arme fretje heb je geen tijd maar voor een andere dan weer wel!

Sommige mensen zouden beter zich eerst effe wat meer informeren over fretten voor ze er gaan in huis nemen, want het is door dit soort toestanden dat er heel wat opvangfretten ontstaan!
Heb GVD eens wat meer geduld mens, dat zijn levende wezens geen stofdoeken die je kan weggooien!

Ja mijn veronschuldigingen maar ik word hier echt boos om!!

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » di jul 20, 2004 6:45 pm

Sorrie hoor ik vind dit wel een hele vervelende discussie worden
wij hebben nu inmiddels dan wel 4 jaar fretten en ik durf nu ook wel te zeggen dat wij naar ons eigen beste inziens het beste met onze kinders voor hebben.
wij hebben ik het begin ook uit de opvang twee fretten gehaald dit is nu 3 jaar geleden wij hadden toen al twee fretjes een van de laatste twee fretten kon echt niet samen met mijn wildkleurig moertje wij hebben die twee 3 dagen samen gehad en in drie dagen tijd had ze een kale staart en beet ze alles wat maar bij haar in de buurt kwam een van de weinige keren dat ik door haar echt gebeten ben. wij hebben die fret dus ook terug gebracht naar de opvang en de andere (nu Bandit onze buizenkampioen) gehouden.
ander punt de meeste die bij de frettenspeelmiddag waren in belgie hasselt kennen baloe fretje wat continu andere fretje lastig viel ( naar mijn mening nog steeds niet met kwaad in de zin) dat de fretjes het vervelend vind kan ik goed begrijpen dat eigenaars zo iets hebben hij valt mijn fret aan kan ik ook begrijpen maar baloe moest weg en kon niet zonder permanente toezicht in de speeltuin. ( wij hebben als nog een hele leuke dag gehad hoor alleen om te laten zien dat wij ook een probleem fretje hebben)

op het moment dat er nu een gegadigde zich aanbied om Baloe van ons over te nemen zeg ik da's goed op voorwaarde dat hij niet alleen gehouden wordt en alleen met andere mannen en niet meer met moertjes.
maar hij moet niet weg maar als hij weg kan laat ik heb zeker gaan hoe lief hij ook is

maakt dit mij dan ook niet ongeschikt om fretten te houden.

ik vind het geen slimme zet van ladywolf ik kan ook ff niet zo achterhalen of het haar eerste fretjes zijn of niet
maar ik gaat niet zeggen dat zij minder geschikt het kan nou eenmaal dat het niet klickt tussen haar en dat frettenpupje zo is het toch ook met mensen.
Ik hoop dat Lady wolf als er weer problemen zijn dat ze nog steeds hier komt als ze vragen heeft en dat ze niet nu het gevoel krijgt dat ze hier niet meer welkom is met haar vragen en problemen. het frettenpupje is nu toch goed ondergebracht en niet naar een opvang gegaan dat is dan toch een plus punt het fretje had ook naar een opvang gebracht kunnen worden. ik hoop verder dat lady wolf veel info gaat lezen over fretjes en aan de hand hiervan de juiste beslissingen kan nemen. Ik heb liever mensen als lady wolf als mensen die hun fretjes op straat zetten omdat ze bijten of ze los laten op een kinderboerderij..

het is niet de ideale situatie maar ook niet een van de slechtste..
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di jul 20, 2004 8:52 pm

Het gaat er niet om of je een fret wegdoet als het echt niet meer gaat.
Maar hoe kun je na een dag al weten dat de fret wegmoet.

Bij mij komt het over om heel onbezonnen iedere keer maar pups te nemen.
Denk eerst eens na voordat er steeds maar fretten aangeschaft worden. Het zijn wel levende wezens met gevoel. Je ziet het er niet altijd aan maar ze zijn behoorlijk stresgevoelig. Geef zo'n beestje gewoon de tijd om te wennn.

Tuurlijk ben ik blij dat het 2e fretje nu wel een goed tehuis heeft gekregen en tuurlijk wil ik dat ze hier blijft komen. En dat ze ook vragen stelt. Maar ik blijf het onbezonnen vinden.
Ik vind dat je na een paar dagen niet alles geprobeerd kan hebben. Heb je een fret nu een paar maanden en het gaat nog niet, oke.
Maar het heeft mijns inziens de tijd niet gekregen.

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » wo jul 21, 2004 12:50 am

Kijk ik heb gezegd hoe ik erover denk en ik blijf erbij! En dat het niet klikt kan voorkomen maar verdorrie dat weet je toch als je het gaat halen en als je het dan nog niet weet oke tot daartoe maar na een paar uur weet je het volgens mij ook niet hoor!!
Te veel mensen denken dat ze met schotelvodden (vaatdoeken) bezig zijn inplaats van met dieren, oh het diertje loopt in de weg, dan moet het diertje maar weg, ik heb zelfs iemand gekend die zei ja ik kan geen tijd meer maken om voor mijn fret te verzorgen, maar de fret was nog geen week weg of er zat een maltezer in huis me dunkt dat die meer tijd en verzorging vragen dan een fret! Aan zulke mensen heb ik een broertje dood!!
Kijk eens op kapaza of marktpunt.nl en kijk eens voor hoeveel fretten er een nieuw baasje gezocht wordt en de meeste van die fretten zijn nog geen jaar oud of al oude fretten!!!(pups niet meegerekend)
Je moet het eens anders zien, denk eens dat die fretten kinderen of bejaarde mensen zijn, die het al een tijdje goed naar hun zin hebben in een gezin of rusthuis en die moeten plots de deur uit omdat ze lastig zijn of niet meer gewenst gaat men dan ook zeggen tja het klikt of het klikt niet he! Als je een baby hebt en het klikt niet doe je die ook niet weg!
Ik heb persoonlijk niks tegen u Ladywolf en ik wil natuurlijk dat je hier nog vragen komt stellen, ik had alleen iets tegen de manier waarop je met jou 2de fretje omging!! Geduld is een schone deugt!! En nu maar hopen dat deze niet durft bijten, of hij vliegt ook de deur uit!



[Gewijzigd door Lisbeth op 2004-07-21 01:44:56]

bob de bouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do jun 24, 2004 2:13 pm

Berichtdoor bob de bouwer » do jul 22, 2004 9:19 am

Als ik zou moest doen gelijk Ladywolf had ik Gypsie ook al kunnen wegdoen, maar ik doe dat NIET.

We gingen vorig jaar bij de dierenbescherming in Opglabbeek naar de opendeurdag en ineens zagen wij er ook fretten zitten die ze gevonden hadden en zij verkochten deze ook. Toen hebben wij geinformeerd ernaar, maar ze zaten met 6 denk ik en er was eentje bij die al eens ondergebracht was bij andere mensen, maar ze hebben haar teruggebracht omdat de fret doorbeet en met hun 1 jarig dochtertje ging dat niet. Toen hebben wij Gypsie genomen omdat ze anders toch niet terecht kwam. Nu ze bijt nog altijd door , maar minder als vroeger. Maar ik zou geen van mijn fretten kunnen wegdoen. Niemand kan dat als je een frettenhart hebt, hoe hard ze ook bijten.
Liefhebbende kusjes: Balou

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do jul 22, 2004 11:10 am

Ik zou ook geen van mijn fretten weg kunnen doen. Steffie en Elvi bijten ook nog steeds. Wel wat minder als eerst, maar daar zit ook een jaar energie in dat wij erin gestoken hebben. Maar ook al kan ik er niet mee knuffelen (ze zouden me graag een piercing geven) zijn ze me even lief als de andere 4.
Je wordt gewoon heel handig om de deur van de kooi dicht te doen e.d.

:D

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do jul 22, 2004 11:35 am

Wel Bob ik heb zeker een frettenhart maar toch wat ik al eerder schreef
Op het moment dat er nu een gegadigde zich aanbied om Baloe van ons over te nemen zeg ik da's goed op voorwaarde dat hij niet alleen gehouden wordt en alleen met andere mannen en niet meer met moertjes.
maar hij moet niet weg maar als hij weg kan laat ik heb zeker gaan hoe lief hij ook is.


En Baloe is een allerliefste fret voor mensen en kinderen. Altijd speels en ondeugend weet je altijd aan het lachen te maken. Maar als ik dan moet kiezen tussen een fretje wat ik 4 jaar geleden gekocht heb en wat regelmatig door Baloe achterna gezeten wordt en zij het dan op een gillen zet als Baloe haar in de nekvel grijpt en met haar sleept ( Bino heeft echter nog nooit een wondje gehad van Baloe maar elke nacht om 0300 uur dat dit gebeurt wordt je ook niet vrolijk), en Baloe die we 2 jaar geleden gekocht hebben, komt het misschien vreselijk rot m'n strot uit maar wie het eerst komt heeft eerste keus.

Maar wel ik maak verder geen reclame voor mensen kom Baloe maar halen ofzo ( marktplaats enzo) toevallig hier omdat het met het onderwerp van ladywolf sluit. Als Baloe weg gaat is het wel bij mensen die wij kennen en in de buurt wonen.
Maar dan nog vind ik van mijzelf dat mijn frettenhart op de juiste plaats zit.

Nog een kort stukje over Baloe.
Baloe is een doorgefokt fretje hij is aangeboren doof heeft geen testikels en heeft ADHD dit houd in dat Baloe in de bronst tijd niet sterker ruikt maar wel mannelijk actief is, alleen nu na twee jaar is hij het helejaar bronstig actief en zeker vreemde moertjes ook de geholpen moertjes worden door heb in hun nekvel gepakt en gaat hij mee slepen. zelf hebben wij een albino moertje 600gr en en wildkleur moertje 900gr die laatste heeft het minste last van Baloe.
Gemiddeld slaapt een fret 18 tot 20 uur sommige slapen zelfs nog meer Baloe slaapt hooguit 12 tot 16 uur dit houd dus ook in dat de andere drie fretten altijd door hem wakker gemaakt worden met je ik wil spelen tandjes Baloe bijt ze een voor een in hun oor totdat ze wakker zijn. het rammetje dat we hebben is wel opgewassen tegen baloe en bijt hem ook flink terug (geen wondje ofzo hoor) Beesie weet ook flink van zich aftebijten maar beesie is ook de baas van het stel en dat merk ik wel met Baloe en dus in bino altijd de klos.
tuurlijk hebben we ze twee aan twee gezet maar dit maakte voor Baloe niets uit dat gaan we toch gewoon in de poepbak graven en hier heel veel herrie mee maken. maakt toch niets uit ik ben toch doof.
afstraffen is ook een hele kunst geweest ik ben tegen het slaan en tik op de neus verhaal maar soms tik op de neus heb ik me wel schuldig aan gemaakt.
tegen baloe lopen foeteren help niet echt hij kijkt je echt zo aan je lijkt wel een vis met je mond open en dicht. tegen de andere drie hoef ik mijn stem maar laag te maken en euh euh te zeggen en ze weten genoeg ( grappig dat dit niet voor pascal werkt hahaha)
Baloe krijgt nu als hij echt iets doet wat niet door de beugel kan er flink van langs met de plantenspuit in nekvel en dan op de buik nat spuiten. dit werkt zeer doeltreffend verder is hij helemaal niet bang voor water of zo als en een los bakje water voor de kat nog op de grond staat moet het om en het liefste over hem heen maffiosie
maar dit is een beschrijving van Baloetje.

als jullie ideeën hebben wat ik nog zou kunnen proberen met Baloe kom maar op
er komen alleen geen nieuwe fretten meer bij hoor hier in huis dus zelf nog een maatje voor Baloe kopen en dan apart zetten is geen optie ;)
andere idee hoor ik graag.
( nu de tuin klaar is en de fretten veel buiten komen is het wel wat minder met Baloe maar hij loopt dat ook bijna 4 uur los in de tuin te graven en te springen enzo maar nu komt dat ook zo uit met mijn diensten van het ziekenhuis en dit is dus niet altijd zo)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » do jul 22, 2004 2:47 pm

Ik heb nog altijd geen spijt van min beslissing. Ze voelt zich heel gelukkig bij haar nieuwe eigenaars. IK heb haar gisteren nog gezien.
Het spijtig dat jullie zo over mij denken, maar ik weet dat ik wel geschikt ben voor fretjes. Ik ben ook blij dat ik haar gekocht had ook al beet ze. Want ze zat daar helemaal niet op haar plaats.

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do jul 22, 2004 6:37 pm

Even een vraagje over Balou. Kan het zijn dat zijn testikels niet zijn ingedaald? Aan je verhaal te horen denk ik dat dus. Dus misschien kun je ze operatief wel laten verwijderen. Als dit niet kan denk ik dat het hetzelfde is als een ongecastreerde man. Dus in de bronstperiode niet bij andere fretten.

Ik vind ook dat in zo'n geval het niet verkeerd om je fret weg te doen. Je doet hem alleen maar weg als je een goed baasje tegen het lijf loopt. Je hebt wel veel dingen geprobeerd. Dat is wat anders dan dat je je fret na een paar uur alweer weg wilt doen.
Maar laat het eens weten als hij niet ingedaalde ballen blijkt te hebben. Ben wel benieuwd.

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » vr jul 23, 2004 11:46 am

Stefanie ik denk dat het een beetje aan jezelf lag dat we zo reageerde jij hebt ons laten verstaan dat het om een pupje ging! Gisteren heb ik echter vernomen dat het om een volwassen fret ging die tot bloedens toe beet, dat is wel effe wat anders dan een pup!

Mag ik vragen waar die Droopy ligt want ik ken die helemaal niet in Hamme de enige die ik ken is De Wuiten in de Rode kruisstraat!

Ilse

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » vr jul 23, 2004 1:36 pm

Droopy is in Grembergen.
Mijn duim heeft twee dagen dik gestaan !@#$
De dingen wat ik moet weten, weet ik, ik ken alles vanbuiten, maar hoe je die verschillen ziet weet ik niet. Dus hebben ze me opgelicht. Ik ben erg blij dat ze goede baasjes heeft gevonden.
Sorry, mijn fout.
Ik kom hier erg graag en jullie helpen me allemaal erg goed. :D
Tblijkt dat de inenting van Chewie geen goede was heeft ufo me verteld dus ga ik vandaag weer naar een echt frettenarts met haar en mn Gizmo meisje. Gizmo bijt ook, maar het loopt allemaal zoals het moet nu.
Ik ben blij dat het toch is goed gekomen. IK heb Chewie het bijten ook afgeleerd.

Groetjes Stefanie, Chewie en Gizmo

Ik ga naar een dierenarts in Aalst. Kent iemand dat?

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » vr jul 23, 2004 9:45 pm

Vergissen is menslijk en iedereen hier dacht dat het een pupje was ik ook en daarom dat ik ook zo reageerde! Ik heb ook ooit zo'n bijtfret gehad en die beet naar alles wat bewoog, ik heb toen geprobeerd maar er was niks aan te doen, die kwam ook uit een opvang en men was vergeten zeggen dat het dier beet, de man die ze voor mij was gaan ophalen had het nogthans gevraagd omdat die wist dat hier kinderen waren! Jammer dat je niet een dagje later was gekomen anders had je onze fretten bij Ufo kunnen zien die heb ik gisteren naar haar gebracht omdat wij morgen op vakantie vertrekken!
Ben blij dat het goed gaat met Chewie en Gizmo!

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » za jul 24, 2004 12:35 pm

Bob is het er blijkbaar nog niet met eens. Ik geef toe dat ik beginneling ben, maar elke dag begrijp ik hen meer en leer ik hen beter kennen. En ik geniet elke dag nu door mn meisjes. En dan zou ik ni geschikt zijn.

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo jul 25, 2004 7:31 am

Hallo,wil maar effe zeggen dat het soms heel lang kan duren voor een fret stopt met bijten. Ik heb zelf ook zo 2 vrouwtjes (Luna en Joyce) die zo beten. Na ong een jaar denk ik was het opeens gedaan precies van de ene op de andere dag en nu kan ik met hen doen wat ik wil. Mss kunnen jullie mij even zeggen of dit normaal is dat ze zo plots stoppen met bijten?
Ps fretjes nr 7 en 8 zijn ook al besteld :D
Groetjes Stefanie

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jul 25, 2004 3:42 pm

Misschien waren ze het beu om iedere keer op hun donder te krijgen, ik weet het niet. Maar gelukkig bijten ze nu niet meer

Elke fret is anders. Als je niet graag een fret hebt die bijt kun je het beste naar een goede opvang gaan. Daar geven ze je gewoon een lief fretje mee.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo jul 25, 2004 6:08 pm

Ik heb 2 opvang fretjes,1 gekregen fretje van een heel goede vriendin omdat mijn eerste overleden was en de andere 3 gekocht als pupje bij liefhebbers dus niet zomaar een winkel ;) en degene die beten was één van opvangertjes en de andere is half bunzing maar heb hen nooit gestraft want dat bleek het nog erger te maken,dus veel liefde en geduld dan maar. En opvoeden kan ik wel hoop ik want heb nu ook een nertsje en dat is heel wat andere kost,fretjes zijn 10 keer niks tegenover hem :)
Groetjes

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jul 25, 2004 9:30 pm

een nerts is ook eigenlijk geen huisdier. Maar goed dat is een ander verhaal.

katty
Berichten: 69
Lid geworden op: za jul 12, 2003 7:10 pm

Berichtdoor katty » zo jul 25, 2004 10:12 pm

hoi een nerts is inderdaad geen alledaags huisdier .Maar ik kan je verzekeren dat ik ze liever hier in huis heb dan er iemand mee als pelsen jas mee zie rond lopen Ten andere hier zijn er 2 heel tof en lief en bijten staat niet in hun woorden boek .Mrt wat geduld en de juiste opvoeding gaat dit prima groetjes ikke

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » ma jul 26, 2004 2:04 am

idd,hoe koppig ze ook zijn met geduld behaal je veel.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 24 gasten