nieuwe fretten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
hans
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 1:26 pm

Berichtdoor hans » ma jul 26, 2004 7:16 pm

effen voorstellen: wij hebben een fretje "speedy"meisje 1 jaar oud,en waren op bezoek in elewijt twee weken terug.Voor haar en voor ons eerste maal.Zij kent geen vreemde fretjes.Haar reactie toen we haar er bij zetten in de speelkooi: schreeuwen en grote paniek.Dat was het dus.
Dus dachten wij: we kopen een tweedje fretje bij en leren haar stiulaan contact maken.
Toevallig zagen we een week geleden in koopjeskrant: twee fretten (vrouwtjes) gratis met kooi te verkrijgen.Eerst gebeld (dachten dat ze die weg deden voor hetbijten). maar de reden was aankoop van een jonge hond (die de fretten gebruikte als speelbal),met de nodige stress,.....
We hebben ze meegebracht: ze zijn ontzettend lief,bijten helemaal niet en zijn zeer speels. Ruby en Sisken (1 en 2 jaar oud).
Maar de kennismaking met speedy ging niet goed.Speedy vloog d'er op.
Nu is onze vraag: welk is de beste manier om ze samen
(vooral speedy) aan mekaar te laten gewennen zonder slachtpartij ?
Hun kooien staan vlak naast mekaar,en om beurten laten we ze nu uit.
alle inlichtingen zijn uiteraard welkom.
hans.van.rillaer@pandora.be

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » ma jul 26, 2004 8:05 pm

Hallo,
ik denk dat je ze in het begin elke dag samen wat uit het kooi laat en wat laat doen,als het echt te erg word er tussen komen. Zo zullen ze wel uitvechten wie de baas word. Maar best niet te rap tussen komen zo wennen ze nooit aan elkaar.
Groetjes Stefanie

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » ma jul 26, 2004 9:13 pm

kooien naast elkaar zodat ze goed kunnen snuffelen wat wij ook deden is handoekjes en hangmatjes wisselen met elkanders geur er aan.
en als laatste het ze tot op zekere hoogte zelf uit laten zoeken wij zaten gewoon met de plantenspuit en als het te geweldadig werd maakte we de fretten nat. tussen bino en beesie heeft het 3 dagen geduurt tussen beesie bino en Bandit week of drie maar ze zaten alwel bij elkaar bino en bandit konden vanaf het begin goed met elkaar overweg alleen beesie had zo iest van wat mot jij hier
en tussen beesie bino bandit en baloe wel baloe was een pup van 9 weken oud en die werd eigenlijk vanaf het begin bemoederd dus dat ging gelijk goed.
alleen nu gaat het weer mis tussen baloe en binowel soms nu op dit moment liggen ze samen dicht tegen elkander aan dus fretten ik zal ze waarschijnlijk noooit begrijpen....
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jul 26, 2004 11:11 pm

De kooien naast elkaar zetten is al heel goed. En inderdaad doekjes uitwisselen zodat ze aan elkaar geur wennen.
Dan langzaamaan aan elkaar laten wennen. Soms klikt het meteen, soms duurt het een maand of maanden en soms helemaal niet. Maar meestal komt het wel goed.

hans
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 1:26 pm

Berichtdoor hans » di jul 27, 2004 8:20 pm

bedankt allemaal, de doeken hebben we al gewissels. Vandaag per ongeluk samen geraakt. Gemok en wat schreeuwen en ze hingen niet aan mekaar zoals de eerste keer.Dan terug apart gezet. Beetje bij beetje zal wel de beste oplossing zijn zekers.
De twee nieuwe fretten zijn wel afbrekers. hebben al een plant bijna ontpot en hebben in onze keuken alle mogelijke plekken opengelegd om achter de toestellen en kasten te geraken. heb een beetje mijn werk gehad om dat allemaal toe te daan met hout en nagels. En curieus dat ze waren.
Hilde had ondertussen de kooien gekuist, en d'er had er toch ene den kleine handborstel gepikt zekers.
groeten aan ieder.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di jul 27, 2004 8:43 pm

hoi
je zult het geweten hebben dat je fretten in huis hebt
ik heb volledig geen planten meer staan in mijn living maar je kan altijd het zand rondom de plant volledig bedekken met keien (wel zwaar genoeg :) ) of een andere mogelijkheid is kippengaas spannen
nog veel plezier met je fretten en hun capriolen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

hans
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 1:26 pm

Berichtdoor hans » wo jul 28, 2004 7:23 pm

hadden al draad gezet,maar lukken er toch in om de boel op te tillen en loopgraven te maken
we kunnen natuurlijk ook de planten omdraaien met de pot in de lucht !!maar dat blijkt niet zo uitvoerbaar.
Hebben ook een probleem met speedy dat ze niet perfect gesterilisserd is. De dokter heeft er alles zogezegd uitgehaald,maar vertoond op bepaald moment loopse toeren. Volgens dokter is er een stukje blijven zitten.Is nen uitleg lijk een ander,maar wij zitten met de gebakken peren. Ook één van de nieuwe fretten (sisken) heeft hetzelfde probleem (en zij is reeds twee keer onder het mes geweest,maar weer mislukt)!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jul 28, 2004 7:33 pm

hoi
ik zou toch maar eens een andere da gaan
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

hans
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 1:26 pm

Berichtdoor hans » wo jul 28, 2004 9:38 pm

de andere fret was al bij een andere dokter. Zijn blijkbaar weinig dokters die er echt iets van kennen. Kent iemand een deftige in de buurt van aarschot of leuven. Die van herent bestaat niet meer .

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo jul 28, 2004 9:43 pm

In Tessenderlo zit ook een hele goeie.
Groetjes

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do jul 29, 2004 11:11 am

Je moet sowieso naar een da met verstand van fretten. Lopen veel da rond die geen snars van fretten weten.

nessa

Berichtdoor nessa » di aug 03, 2004 4:33 pm

ik ben naar een da geweest die nog niet wist hoe een fret er uit zag
hij wist nog niet hoe hij igor moest vast nemen .
met gevolg dat igor beet
wat een aggressieve fret zei hij dan
igor doet normaal geen vlieg kwaad .

als ik pijn heb bijt ik ook zenne

greets

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » wo aug 04, 2004 11:12 am

Hey hans,

ALs je in de buurt van leuven woont denk ik dat je best even tot in mechelen rijdt. Daar zit namelijk onze DA van de vereniging, Bart Vander Kuylen. Zijn adres is op de site te vinden onder club, adressen.

groetjes

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do aug 05, 2004 7:27 pm

Hoe gaat het nu met de fretjes zitten ze al bij elkaar en spelen ze al samen. ben wel benieuwd.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten