Niet Zindelijk

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
!Groei
Berichten: 7
Lid geworden op: do aug 05, 2004 11:22 pm

Berichtdoor !Groei » ma aug 09, 2004 10:49 pm

Code: Selecteer alles

Dit onderwerp is verplaatst van Medische vraagbaak naar Opvoeding, Huisvesting, Verzorging.


Hej iedereen kan iemand mij mss een methode vertellen dat mijn fretje van 9 weken zindelijk wordt en niet gwn een plaatsje in de kooi uitkiest en daar zijn behoeftes neerlegt.

Alvast Bedankt

!Groei
Greetz from !Groei en de Freddy :P

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di aug 10, 2004 1:12 am

consequent blijven. Iedere keer als ze aanstalten maakt op de bak zetten. Ook als je fretje net wakker wordt meteen op de bak zetten en pas uit de kooi laten als ze wat op de bak heeft gedaan.
Let er ook op dat ze vaak naast de bak gaan als je zo'n kleine driehoekige bak hebt staan.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di aug 10, 2004 10:36 am

hoi
wat je kan doen is de kooi vol leggen met handdoeken of lappen stof
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

bob de bouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do jun 24, 2004 2:13 pm

Berichtdoor bob de bouwer » di aug 10, 2004 11:15 am

En denk eraan de aanhouder wint ;)
Liefhebbende kusjes: Balou

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » di aug 10, 2004 12:42 pm

onze fretjes zijn nu 1j en 3mnd ; toen ze 9mnd waren zijn ze naar ons verhuisd en ze hadden toen ook niet veel zin om IN hun poepbak te gaan hoor.

maar nu, bijna 5mnd verder, doen ze zo goed als altijd in hun bak :-)

dus je ziet: geduld is een mooie zaak :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » wo aug 11, 2004 2:00 pm

Uit ondervinding weet ik dat wat je gebruikt als kattenbakvulling ook belangrijk is.

De één absorbeert beter dan een ander, en laat minder geurtjes vrij. Ik bedoel hiermee dat de fretjes het zelf niet leuk vinden om op een stinkende bak tegaan. (niet kwaad bedoelt)
Dus hoe beter de kwaliteit van de kattenbakvulling, te minder ongelukjes.

Wij zijn overgeschakeld naar BIO-KATS, in aankoop niet de goedkoopste maar in verbruik maak je dat weer goed. Sedert we dat gebruiken doen onze fretjes bijna nooit meer buiten de bak.

Kan ik dus echt aanraden.

Cheers

[Gewijzigd door Karel op 2004-08-11 14:03:29]

!Groei
Berichten: 7
Lid geworden op: do aug 05, 2004 11:22 pm

Berichtdoor !Groei » wo aug 11, 2004 9:36 pm

Hey ,
Ik heb de heel de kooi al vol met stukken stof enzovoort gelegd maar toch blijft hij de de stukken stof verplaatsen en doet hij daar rustig zijn behoefte, en ik gebruik ook BIO-Cats Karel dus weet niet wat nu te doen. Pleuntje ik zal is proberen om jouw methode toe te passen en nu maar hopen dat het werkt :D
Groetjes Gregory
Greetz from !Groei en de Freddy :P

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo aug 11, 2004 10:27 pm

Wat voor poepbak heb je?

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » wo aug 11, 2004 11:12 pm

Hey gregory,

Het zindelijk maken van een fret gaat niet heel snel hoor. Soms duurt het een hele maand voor dat die door heeft dat die bak dient om z'n behoefte in te doen.

Het beste wat je doet bij zo'n pup is hem altijd in het oog te houden en telkens je ziet dat hij naast de bak wil doen zet je hem in de bak. Zorg er ook wel voor dat de bak altijd goed proper is. op een volle bak gaat geen enkele fret hoor. toen wij 4 fretten hadden hadden we in de kooi 2 bakken staan en die werden 2 keer per dag proper gemaakt (smorgens strontjes verwijderen savonds strondjes en vulling verwijderen) Maak er ook een gewoonte van dat ze eerst op de bak moeten gaan voor ze mogen los lopen. Meestal als ze net wakker worden start de poep machine en moeten ze toch naar de bak.

consequent zijn, veel geduld hebben en dan komt dat allemaal wel goed hoor.

groetjes

!Groei
Berichten: 7
Lid geworden op: do aug 05, 2004 11:22 pm

Berichtdoor !Groei » do aug 12, 2004 7:51 pm

Hey iedereen

Bedankt Pleuntje :D :D jouw remedie heeft goed gehlopen hij heeft in die paar dagen niet meer naast zijn bakje gedaan! ~0 Echt waar bedankt #)

Groetjes Gregory :P :P
Greetz from !Groei en de Freddy :P

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » do aug 12, 2004 8:27 pm

Ik weet niet wat voor een kooi je hebt, maar ik zal maar eens uitleggen hoe ik dat in m'n kooi heb opgelost.

Bij bestaat de kooi uit 2 delen, de bodem op wieltjes en het frame.
Op de bodem heb een grote lap liggen voor honden (lekker mals) daarboven een oud laken, en het frame plaats ik er zo op dat ze nergens onder de lakens kunnen geraken (anders trekken ze echt alles door elkaar)
En daarop staat gewoon de bak in een hoek.
Nu dat lost echter ook niet alles op, de kooi heeft ook twee plateau's op verschillende hoogtes, een van onze fretjes had de gewoonte om telang te wachten om naar beneden te gaan en deed het dus gewoon boven.
Dat hebben we dan opgelost door daar een hoekkattenbak te plaatsen en vast te maken.
Meestal lukte het dan op deze manier.

Zorg er ook voor dat ze de bak niet kunnen verplaatsen (vastmaken)

Dus eigenlijk moet je trachten een oplossing te vinden die het u zo makkelijk mogelijk maakt, en als je een fretje hebt die daar koppig in is, zal hij iets anders proberen en U op de proef stellen. hehe

Cheers

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do aug 12, 2004 9:01 pm

Fijn te horen


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten