omgang met andere dieren (kat, hond)

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo aug 11, 2004 3:32 pm

hey,

niet dat ik van plan ben om een kat of hond in huis te halen, maar ik lees (en zie in boekskes) dat fretten goed met katten en honden overweg kunnen.
nu krijg ik soms bezoek over de vloer dat wel eens een hond bij zich heeft. als Cleo losloopt, bekijkt ze het eerst eens op haar gemakske, om vervolgens de sukkelaar in zijn poot of; als ie nieuwsgierig is; zijn neus te bijten!!
nu zijn de honden van mijn vriendinnen absoluut niet agressief ofzo, maar ik kan me goed voorstellen dat ie ene schrik pakt en een knauw terug zet. aangezien mijn fretteke al zo klein is denk ik dat er weinig van over zou schieten ~0

nu zet ik haar altijd in de kooi als er nog viervoeters over de vloer komen; maar is dit nu nodig of ben ik te overbezorgd??? heeft iemand misschien een soortgelijke situatie meegemaakt? zou het mogelijk zijn haar met een hond of kat te laten spelen of kan ik haar daar beter bij uit de buurt houden?
doet ze dit omdat ze zich bedreigd voelt? omdat ze de vreemde indringer wil uitdagen? of omdat ze gewoon wil spelen?

greetz.

bob de bouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do jun 24, 2004 2:13 pm

Berichtdoor bob de bouwer » wo aug 11, 2004 3:52 pm

Bij ons houden we de hond en de kat ook gescheiden van de fretten, maar het is al eens gebeurd dat onze hond bij de fretten was, maar de hond ging de loop op omdat hij er bang van had. Een andere keer was een fret van ons wegglipt en wie was er ons aan het verwittigen natuurlijk onze hond.
Liefhebbende kusjes: Balou

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo aug 11, 2004 10:17 pm

Het ligt helemaal aan het karakter van de dieren of het klikt tussen fret en hond/kat. Vaak gaat het wel goed. Helaas gaat het hier tussen de fretten en de hond niet. Onze hond is heel erg bang uitgevallen. De fretten zijn behoorlijk dominant dus onze hond krijgt bijna een hartverzakking als de fretten bij de hond los zijn. Dus ik doe de hond altijd in de keuken als de fretten loslopen in de woonkamer.
Als je het niet vertrouwt zou ik je fretten gewoon in de kooi laten als je viervoetige visite krijgt.

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do aug 12, 2004 8:19 pm

tja ik denk ook dat dit het beste is :) ik zou niet willen dat ze gebeten wordt door een zichzelf respecterende hond ofzo (@)
groetjes!

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » do aug 12, 2004 9:51 pm

Moeilijk om hier op te antwoorden.

We hebben altijd een kat en een hond gehad en die waren er voor de fretjes.
Dat viel best mee, nu niet dat ze de beste maatjes werden, maar laat ons zeggen dat ze elkaar toloreren. Fretjes beten wel in de hond zijn pootjes en dat maakte de hond zeer wantrouwing.
De kat laat wel met zich spelen, die loopt meestal weg, dus een gekros overenweer, tot ze het beu wordt, 1 tik van haar poot en het is gedaan voor de rest van de dag. De kat klauwt ook niet, ook niet als ze uithaald.

Nu weet ik niet hoe het zou zijn als je eerst de fretjes hebt en dan een kat of hond bij neemt.
Natuurlijk hangt ook alles af van hun persoonlijkheid, zowel bij de fretten als bij de hond/kat.

Cheers

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » vr aug 13, 2004 12:42 pm

Mijn chewie en gizmo komen ook regelmatig in cotact met een hond, gizmo zet al haar haren omhoog, vlioegt naar haar neus en poten en gaat soms lopen.
Haar houd ik dus weg bij de hond.
Chewie zet enkel haar staart recht, wat bij haar FUN wil zeggen. Ze bijt ook wel eens in haar poot, maar blijft rond de hond huppelen en speelt ermee. Haar laat ik erbij. Behalve als ze wat te venijnig wordt.

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

De hond is een duitse scheper en heeft nog nooit iemand gebeten dus is een echte loebas. Met een bijtgrage dobberman zou ik ze niet zetten :D

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » vr aug 13, 2004 3:28 pm

ik ken iemand en die hond speelt met de fretjes en de fretjes met hem hij vind dat heel leuk.Maar in deaze situatie zou ik dat niet doen.ik denk dat het het beste is om ze allebei van jong afaan te hebben en dan gaat dat wel lukken ik zou ze niet bij een (vreemde) hond laten
ale is mijn mening he ;)

Enid
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 14, 2004 3:39 pm

Berichtdoor Enid » zo aug 15, 2004 10:45 am

ik lees hier net dat je hond, kat en fretten best alle drie van jongs af aan bij elkaar zet als je ze met elkaar wil laten spelen. Nu gaan mijn vriend en ik binnenkort een huis kopen en als we dan wat meer tijd hebben willen we graag ook een hond en/of een kat. Mijn fretten zijn echter al drie jaar oud. Als ze met elkaar overeenkomen, des te beter, maar ik wil niet zien wat er gebeurt als ik een jong hondje, laat staan een jonge poesje bij onze fretten gooi. Ik denk niet dan onze vier mannetjes met opzet zouden bijten (het zijn alle vier lamme goedzakken) maar ons Ina heeft denk ik maar vijf minuten nodig om zo'n klein schepseltje tot kattebrokjes te vermalen. Best uit elkaar houden dus? Of eens kijken wat er gebeurt met supervisie?

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » zo aug 15, 2004 12:10 pm

in 2003 hebben wij ons poesje gekregen de fretten waren toen ook al 2, 3, en 6 jaar. wij hebben eerst de fretten in de playpenn gezet en daarna het kitten zodat ze konden snuffelen aan elkaar, wat was alleen dat Bouli niet lief deed tegen de fretten en het nooit echt dikke maatje zullen worden denk, hoewel Bouli altijd bij de fretten los is, ze zitten elkaar regelmatig achter na en dat hoor je een keer een miaauw og een gil van een fret maar ze hebben elkaar nog nooit schade gebracht, ik benieuwd hoe het straks gaat met de kittens. met honden hebben wij verschillende ervaringen de jack russel van mijn oma heeft het puntje van het staartje van Beesie afgebeten, de terrier van onze overburen wil het liefst ook in onze fretten bijten maar leert nu langzaam dat dat niet de bedoeling is fretten in de kooi en hond is niet bij de kooi weg te krijgen ahhaha, de dobermannen van een andere vriend van ons gaat weer prima met de fretten, we gaan soms met z'n 6 wandelen honden los ,fretten aan de lijn gaat prima, ik het bos waar wij wandelen lopen veel terriers en de meeste zijn kwaad gezin naar onze fretten maar herders retrievers labrador's zijn over het algemeen erg vriendelijk naar fretten, het zijn eerder de fretten die kwaad doen door het bijten in poten en neuzen.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

hans
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 1:26 pm

Berichtdoor hans » zo aug 15, 2004 2:43 pm

wij hebben een paar weken geleden twee fretten gekregen van een gezin dat een hond had gekocht.De jonge hond gebruikte de fretten als speelbal - wierp ze in de lucht ! Nu hebben wij zelf een blinde oude kat.En wij laten ze als het maar even kan nooit alleen met de fretten -is nogal stresseren voor haar. Het is wel grappig soms dat zij op haar buik ligt met de fret voor haar neus,en zij met haar achterwerk omhoog en klaar om uit te halen met haar poot. Wanneer ze uithaalt,gaat de fret wel lopen; Maar minder aangenaam voor de kat is wel als de fret onverwachts aan haar buik hangt (de kat heeft geluukig een zeer dikke pels).

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo aug 15, 2004 2:53 pm

hoi
mijn vriendin heeft 4 fretten en 2 honden en dat gaat perfect samen de jongste hond 2 jaar (een eurasier) speelt met de fretten
de oudste hond (bearded collie) is 14 jaar en gaat als de fretten los mogen liever in een andere kamer liggen
het hangt heel veel af van het karakter van de dieren en natuurlijk nooit de dieren bijeen laten zonder toezicht hè
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo aug 15, 2004 10:41 pm

het grappige is dat onze Fido (ondertussen overleden :( ) mijn konijn nooit gebeten heeft!!! als het nijntje in zijn ren zat was Fido heeeeeel nieuwsgierig en ging hij aan de kooi snuffelen. de nijn was ook niet van de rustigste en kwam dan lustig op hem afgerend, al even nieuwsgierig :D
ze konden gemakkelijk met de neus bij elkaar om elkaar te bijten, maar de konijn was te nieuwsgierig en de fret ook; dus gebeurde het dat ze wel 10 minuten lang elkaar aan het besnuffelen waren, maar gebeten heeft hij nooit (@)
ik vond het evenzeer een linke situatie (fret blijft altijd roofdierinstinct hebben), dus ik heb ze nooit bij elkaar gelaten.
vind het enkel grappig dat hij het konijntje nooit gebeten heeft, maar ons hondenbezoek wel :?

dana
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 26, 2004 7:51 pm

Berichtdoor dana » vr okt 01, 2004 6:59 pm

hoi hoi

mijn fretjes spelen met de hond en de katten willen er niet zoveel van weten
maar de hond vind het geweldig
soms kan de fret wel eens hard bijten maar dan corriceerd de hond hem
en dan houd hij wel op
ze zijn wel aan elkaar gewaagd

gr sas


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten