Winkels

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Nitsa
Berichten: 10
Lid geworden op: di aug 10, 2004 1:16 am

Berichtdoor Nitsa » ma aug 16, 2004 12:25 am

Hallo,

Ikwoon in Antwerpen-zuid en ben op zoek naar een winkel in de buurt die frettenspulletjes verkopen.
Ik zou ook graag wat suggesties krijgen van 'zelfgemaakt' speelgoed. Waar spelen fretjes graag mee? Ik heb iets gelezen over wc-kartonnetjes en over buizen.
Is er iets waarop ik moet letten als ik iets van speelgoed geef aan mijn fretten?

Groetjes

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma aug 16, 2004 12:41 am

hoi
in antwerpencentrum is de ark op het st jansplein het is ondertussen wel een tijdje geleden dat ik er zelf ben geweest dus ik weet niet of hun gamma nog zo groot is (ze zijn wel niet de goedkoopste )
baby speelgoed zoals stoffen rammelaars daar spelen ze graag mee
katteballetjes of een tennisbal
maar zeker oppassen met speelgoed van rubber sommige fretten bijten er stukken uit en dat kan darmverstoppingen opleveren met een operatie als gevolg
eigenlijk spelen fretjes het liefst met een soortgenoot of met dingen die eigenlijk geen speelgoed zijn zoals pantoffels :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » ma aug 16, 2004 7:01 pm

De andere fret is hier favoriet
W.c. rolletjes (lege), doekjes, katonnen doosjes, wasdrogerafvoerbuis (wel kijken naar scherpe stukjes)
Verder is hier een Ikeatas (zo'n grote blauwe) favoriet omdat die kraakt.
Zoals Ufo al schreef dingen die geen speelgoed zijn..
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma aug 16, 2004 10:10 pm

Jullie hebben het ook over w.c. rolletjes. Daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee.
Fret wil erin kruipen en blijft met koppie hangen. Is geen zicht een fret met een wc-rolletje. Ik durf het ze niet meer te geven.
Maar wel kartonnen rollen uit een vloerbedekkingzaak.
Zelf een stoffen tunnel maken, dat vinden ze hier heerlijk en zo zijn er nog wel meer van die dingen. Babyspeelgoed vinden ze ook geweldig.

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » di aug 17, 2004 11:34 am

als ik mn wollebollekes laat rondlopen, leg ik er ook altijd speelgoedjes bij,(stoffe muis met belletje in bv.), maar daar komen ze amper aan, het liefste dat ze doen is gewoon klimmen, kruipen, achter elkaar zitten, in mn tenen bijten, gaan lopen als ze ik ze eens wil pakken ( wat je al niet moet doen voor een frettenknufje !@#$

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

veerle

Berichtdoor veerle » di aug 17, 2004 12:12 pm

Origineel gepost door Pleuntje

Jullie hebben het ook over w.c. rolletjes. Daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee.
Fret wil erin kruipen en blijft met koppie hangen. Is geen zicht een fret met een wc-rolletje. Ik durf het ze niet meer te geven.
ik heb hier ook slechte ervaringen mee: onze Hobbes was zo dol op zijn wc-rolletje, we draaien onze rug 1 minuut ofzo en meneer was erin geslaagd om het wc-rolletje tot half over zijn voorste pootjes te schuiven, en zijn neuzeke piepte er langs de andere kant uit ~0
en nee, vanzelf losgeraken lukte niet en openknippen ook niet en hij kreeg een paniekaanval ... !@#$
dus dat wc-rolletje heel voorzichtig een klein beetje losgeknipt toen hij rustiger was (om hem geen pijn te doen met die schaar) en toen verder uiteen getrokken. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou kunnen zijn als wij het niet zo snel hadden gezien want hij was echt gewoon aan het stikken door z'n eigen stomme actie !

een fret geraakt niet automatisch ergens terug uit met z'n kopje omdat hij er inkan : dit is ons een tijdje geleden ook bewezen door Cleo die haar kopje in de douche-afvoer stak en er pas terug uitgeraakte met veeeeeel vaseline en geluk ~0

wat ze hier wel es krijgen is een volledige rol wc-papier zonder rolletje erin, dan kunnen ze die hele dikke papierbol loswikkelen en daar zijn ze ook echt dol op !

groetjes, veerle

storm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 02, 2004 10:53 am

Berichtdoor storm » di aug 17, 2004 1:02 pm

amai dat zullen ze wel heel tof vinden die volle wc-rol
ik zie het al voor mij :P
moet ik ook eens proberen
groetjes,van storm

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » wo aug 18, 2004 10:47 pm

gepost door Veerle

... Cleo die haar kopje in de douche-afvoer stak en er pas terug uitgeraakte met veeeeeel vaseline en geluk ~0

wat ze hier wel es krijgen is een volledige rol wc-papier zonder rolletje erin, dan kunnen ze die hele dikke papierbol loswikkelen en daar zijn ze ook echt dol op !
de fret haar kop in de afvoer van de douche??? auch, dat moet zeer gedaan hebben!

maar een volle rol wcpapier, ... dat is nog is een idee! had ik nog niet aan gedacht :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » do aug 19, 2004 8:04 am

Ik laat al mijn spullen komen van Nederland.
Casper dierenspeciaalzaak op fretten.nl
Het is veel goedkoper dan in België en je hebt je bestelling vrij snel.

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

Hoe kan een fret ergens met zn hoofd in en er daarna niet meer uit?

veerle

Berichtdoor veerle » do aug 19, 2004 12:45 pm

jazeker was dat auch !@#$ maar ze wilde dat plastieken dingetje dat het vuil tegenhoud zo graag hebben ;)
pff ze werken zichzelf zo snel in nesten, de ondeugden :D

ik heb nog voorbeelden van fretjes die hun kopje wel ergens inkrijgen maar niet meer eruit jammer genoeg... zo werd ons opvangertje Marce opgehaald door haar nieuwe baas en in 1-2-3 had ze haar kopje door de tralietjes van de carrier gekregen. En ze kwam ook niet meer los, ook al zette ze zich schrap met r pootjes tegen het deurtje.
na een hoop gewriemel en geprobeer hebben wij ook heeeeel voorzichtig met een kniptang 1 van de tralietjes moeten weghalen.
Volgens mij ligt het aan hun botstructuur. Zowat te vergelijken met een sluiting van een boekentas: als ze ergens in gaan dan geeft het kopje wat mee, maar als ze terug willen trekken komt er geen druk op die knoken en geven ze niet mee zodat ze vast zitten...

groetjes, veerle

PS: in verband met dat WC-papier... bereid je voor op een gigantische hoeveelheid rotzooi hihihi :D
ach ja als ze zich maar amuzeren he, wat maakt het als je een paar dagen erna nog een fret met een sliert papier over z'n rug ziet voorbijhossen terwijl jij dacht dat je alles had opgeruimd (@)

Enid
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 14, 2004 3:39 pm

Berichtdoor Enid » zo aug 22, 2004 12:05 pm

Heb je met een fret dan niet altijd een gigantische hoop rotzooi? Misschien zijn jullie fretten ordelijker dan de onze, maar die van ons kunnen van alles, maar dan ook letterlijk alles, een rotzooi maken. Fretten zijn volgens mij niet de ideale dieren als je van orde en netheid houdt. Niet dat wij vuile mensen mensen zijn :) maar de meest ordelijke mensen zijn we ook niet, en dus passen onze fretten perfect bij ons. Als ze rondlopen liggen op 1-2-3 alle kussens uit de zetel, ook die kussens die dienen als rugleuning en zit. Wij hadden vroeger een zetel waarvan over de onderkant een doek was gespannen. Ze hebben geen dag nodig gehad om daar een gat in te krabben en zich dan in de zetel te verschansen. We hebben dus die doek helemaal moeten wegknippen, omdat ze er hun nestje van gemaakt hadden, en bovendien was het nog gevaarlijk ook omdat ze in heel die dradenzooi verstrikt raakten.
Maar idd, onze fretten spelen ook het liefste met dingen die eigenlijk geen frettenspeelgoed zijn. Wij geven dus geen geld meer uit aan echt speelgoed. Wij hebben hier een washandje met kroonkurkjes gevuld en dichtgenaaid. Maakt lawaai (juist daarom spelen ze er zo graag mee), maar uuuuren frettenpret verzekerd. Misschien nog een ideetje: we hebben een oude waterfles wat ineengeduwd en daar een plastic zak aan gebonden. De fles maakt lawaai en geeft wat tegenwerk als ze die willen wegslepen, waardoor ze enorm opgewonden raken, en die krakende zak eraan maakt alles nog veel leuker...

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » zo aug 22, 2004 12:54 pm

De meest simpele dingen zijn het leukst :D
Een doos met gaten erin, 2 dozen iets van elkaar en dan een plaid eroverheen,een stapel doeken, en dat soort dingen...
inderdaad, als je fretten hun gang laat gaan lijkt het net of er tornado's door het huis zijn gegaan (wij doen net zo hard mee met dingen verslepen)
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

veerle

Berichtdoor veerle » ma aug 23, 2004 10:52 am

Origineel gepost door Enid

Heb je met een fret dan niet altijd een gigantische hoop rotzooi? Misschien zijn jullie fretten ordelijker dan de onze, maar die van ons kunnen van alles, maar dan ook letterlijk alles, een rotzooi maken. Fretten zijn volgens mij niet de ideale dieren als je van orde en netheid houdt.
whahaha nee idd als je graag alles netjes aan de kant hebt moet je niet met fretjes beginnen... ;)
maar ik moet toch zeggen dat sommige spelletjes gewoon 'rotzooi' met zich meebrengen, andere 'een hoop rotzooi', en weer andere 'een gigantische hoop rotzooi' :D
vandaar mijn kleine 'waarchuwing' ;)

groetjes, veerle


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 34 gasten