wat is hun liefste speeltje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za aug 28, 2004 2:52 pm

hoihoi, zoals jullie wel al weten ben ik op zoek geweest naar twee fretjes... deze zoektocht resulteerde in twee lieve bijna drie jaar oude beesjes, met kooi etc. etc... nu zou ik voordat ik de lieverds ga ophalen, binnen drietal weken, graag es weten wat de favouriete speeltjes zijn van jullie fretten... kwestie van ervaring op te doen... en te weten wat ik misschien al in huis moet halen... om het hen wat leuk te maken!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo aug 29, 2004 11:30 pm

hoi fie
hang niet te veel geld uit aan speeltjes!
mij gasten zijn blij met een paar kartonne dozen, buizen,plastiek zak( enkel als je er bij bent mogen ze daar met spelen!!! anders kans op verstikking!!!) een oude schoen
de domste dingen eerst, fretten zijn heel snel hun speelgoed beu(net lijk kinderen!) en als je telken opnieuw speelgoed moet kopen amai!!!
ik laat ze maar met 1 ding tergelijk spelen bvb de buizen, als ze die beu zij gaan ze enkele dagen weg en later komen ze terug .De fretten dolblij met hun" nieuwe speelgoed" en ik ook
let op met rubber speelgoed, daar kunnen ze deeltjes afbijten die in hun maag en darmen belanden en daar voor ernstige verstoppingen zorgen!!!

ge dai

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma aug 30, 2004 10:55 am

Wat de ene fret geweldig vind daar vind de andere niks aan.
Pleuntje is helemaal gek van tennisballen. Balou kijkt daar niet naar om.
Steffie en Elvi zijn helemaal hotel de botel van buizen. Dus gewoon wat uitproberen. Maar zoals al gezegd, die dure speeltje daar doen ze niet altijd wat mee. De verpakking is veel interessanter.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di aug 31, 2004 6:52 pm

een rubberen kip ge weet wel zo een voor honden heel taai rubber en zeer moeilijk stuk te krijgen hij heeft ze al een maand of 5 en er zitten nog maar enkel een paar hele kleine gaatjes in. zou "onverslijtbaar" moeten zijn ma weet het zo ni hoor hij krijgt ze wel ni als we er niet zijn
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di aug 31, 2004 9:55 pm

Wij hebben ook zo'n kip. Het enige is dat ik er af en toe in knijp en er komt een geluidje uit. Dan kijken ze me aan van moet je weer spelen want wij doen toch niet mee.

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » wo sep 01, 2004 3:51 pm

mjah ben niet van plan om heel erg dure buizen te kopen enzo, maar dai had mij al aangeraden bij haar langs te gaan voor kartonnen buizen... en inderdaad wat goedkopere dingen zoals tennisballen en zo'n kieken... da vinnek allemaal echt geweldig... dus zo'n dingen koop ik wel... maar echt zotte kosten... nee sorry, da steek ik dan liever in vitamientjes enzo...

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » ma sep 06, 2004 3:05 pm

Nu fretjes zijn nogal gek op washandjes.

Ik had op dit forum ergens een mooie tip gelezen.

Een washandje half gevuld met kroonkurken (metalen, zoals van bierflesjes). Maakt wat lawaai en op de washandjes zijn toch al favorit nummer 1.

Cheers

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » ma sep 06, 2004 7:03 pm

mijne spelen graag met kurken... en ik heb ook nog een deel oude okkernoten in een sok gestoken... spelen ze ook graag mee... en een broekspijp van een oude broek... haha... ;)
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » di sep 07, 2004 12:54 am

Ayko is verzot op SCHOENEN... Hij heeft waarschijnlijk al iedere schoen dat hij kon vinden van top tot teen onderzocht en er natuurlijk ook eens goed ingekropen, alleen snapt hij niet dat hij niet door een schoen kan kruipen...

groetjes sofie

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » di sep 07, 2004 8:41 am

Zoals je kan lezen an je je fretten gelukkig maken met de simpelste dingen, oude handdoeken, dozen, flubberbuis ( wat aan de afzuiging zit) pvc buizen, een bakje water, een ballon, een plastic zak die lekker kraakt een gewoon plastic bekertje een bolletje wol verzin het maar.

je zal zien dat je fretten met alles spelen.

wij verwisselen het speel met regelmaat als we merken dat ze de intresse er in verloren zijn krijgen ze weer wat nieuws
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

hyrisus
Berichten: 16
Lid geworden op: di mei 25, 2004 10:20 pm
Contacteer:

Berichtdoor hyrisus » do sep 09, 2004 2:28 am

Origineel gepost door fie

mjah ben niet van plan om heel erg dure buizen te kopen enzo,
Het is hier al 'ns gezegd geweest, maar van die buizen die aan wasmachines
zitten zijn heel erg goedkoop en abslote must voor mij fretjes :D
Als je enkele van die buizen hebt kun je hele labyrinthen bouwen...

Fretten zijn dol op álles. Hier staan 2 emmers en enkele dweilen en
groot plezier dat ze ermee hebben.
Veel dingen kan je ook zelf maken. Ik maak bv. mijn hangmatjes altijd zelf
door ijzeren sleutels (van in de Stock Vermeersh ofzo) aan de hoeken
van een vierkant dikke dweilstof te bevestigen.
En kleine knuffelbeertjes aan een touwtje met een belletje, ook goedkoop
en garandeert heel veel plezier.

Wij hebben een doorzichtige buis dat aan 1 kant gesloten is,
en echt, het is láchen wanneer één van de onnozelaars erin kruipt en
er zich dan uit moet wurmen...

mieke
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 26, 2004 12:59 am

Berichtdoor mieke » do sep 09, 2004 11:45 am

ook een gewone lege plastic fles van cola ofzo is hier een succes en kost je niks groetjes en wat wij ook hebben gedaan is een gat bovenaan in een schoendoos gemaakt waar juist zo'n stuk darm van een afzuiging (kost +- 5 euro ) inpast en daar loopt ze constant in en uit

veel succes met je fretjes

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » do sep 09, 2004 11:49 am

hoi das allemaal leuk om horen... ik zal ooit wel eens in de gamma of de brico belanden achter een stuk buis... voor de fretjes en niet voor de wasmachine... ik heb voor het moment al een aantal ex-kattenspeeltjes gegeven... muisjes enzo... en dat vinden ze ook leuk :P
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten