houden fretten eigenlijk aan hun naam?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr sep 03, 2004 6:37 pm

bij deze: houden ze aan hun naam?
Mijn twee adoptiefretjes hebben al een naam, mag je deze veranderen?

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr sep 03, 2004 9:11 pm

hoi
sommige fretten reageren echt ophun namen anderen meer gewoon op je stem ik heb zelf 11 fretten waarvan er maar 2 echt op hun naam reageren dus volgens mij kan je gerust hun namen veranderen hoor
en wat voor namen zou je ze dan geven ?
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr sep 03, 2004 10:28 pm

Ik heb bij alle fretten de namen veranderd. Sommige reageren wel op hun naam, de meeste echter op je stem.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » za sep 04, 2004 8:41 am

nou ben nenieuwd naar de nieuwe namen die je fretzels krijgen ;)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 04, 2004 12:14 pm

ik weet nie moet het eigenlijk nog zien, hoe hun karakter is en hoe ze met mij omgaan... ik denk wel in stijl: gizmo en toestanden van de gremlins... vind ik leuk... maar kheb een hele lijst frettennamen afgedrukt... dus ik kijk er wel es in... wat ik leuk vind...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » za sep 04, 2004 2:11 pm

hoi fie
welke heb je nu genomen???????
mijn fretten( 12) stuks luisteren allemaal naar hun naam en zelfs naar hun troetelnaam haha
hoe oud zijn ze, als ze al 2 jaar snoepie heten kun je de naam wel aanpassen bvb poepie-tsoepie zo lang dat de oe en de ie dan niet varanderd .Maar een pup kan je wel volledig veranderen ze
gr v

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 04, 2004 2:31 pm

ik heb ze gekocht hé... kzal ze vanavond hebben: ze heten oscar en basil... maar ze zijn nog geen twee jaar oud, eigenlijk nog maar jaartje... dus ik zal ze wel nog omdopen tot eigen namen... hihi verlang zo....
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » za sep 04, 2004 2:55 pm

Mijn fretje noemt ook Gizmo :D
Mn Chewie en Gizmo... Hmm, soms denk ik dat ze reageren, maar dan denk ik weer dat het mn verbeelding is.

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 04, 2004 3:01 pm

ik had graag gismo en mogwai... maar blijkbaar is de overleden kat van mijn vriend een naamgenoot van de laatste... dus kan ik da gelijk nie echt doen...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Karel
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 01, 2004 10:36 am
Contacteer:

Berichtdoor Karel » ma sep 06, 2004 2:51 pm

Ja namen geven komt soms met een ingeving

Ons eerste fretje was een moertje, hadden haar gekocht toen ze ongveer 6 maanden oud was. Zeer strijdlustig en een bijtertje, echt een Xenia naar de toen populaire serie. :D

Ons tweede fretje hadden we als pup gekocht, uit een nest kiezen, ga ik op het gevoel af, dit fretje was nogal zeer onfrettig en dat is ook nooit veranderd, stil, rustig, nooit bijten, zelden sprongetjes maken en zeer zelden mokken. En ze was zo lief, eigenlijk kwa gedrag onfrettig. Die hadden we tibo genoemd.

Ons derde fretje hadden we overgenomen toen die 1 jaar oud was en zijn naam was chico en hebben we zo gelaten. Kwa karakter eigenlijk tussen de eerste en de tweede, een echte fret met veel streken. :D

Helaas zijn deze drie allen tevroeg overleden ~_~

Nu hebben we nog 2 moertjes, ook overgenomen toen ze 1 jaar waren.
Ze heten toen Babs and Bobs, babs hebben zo gelaten en Bobs vonden we niet echt een naam voor een moertje. Omdat ik ongeveer de zelfde klank wou behouden hebben we haar Mops genoemt en dat is ze eigenlijk ook well.

Cheers

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » ma sep 06, 2004 2:56 pm

leuk allemaal... we zoals je een beetje kunnen volgen hebt op dit forum: ik zocht fretjes, twee... en toen had ik een mevrouw in Diest, maar had de beesjes nog niet gezien en was ook heeeeeel erg ver van huis... dus ging een helse klus worden omdat allemaal te regelen... en stel je voor dat ze er niet gezond uitzagen... en toen deed blackwidow de fretjes van bij haar thuis weg omdat de beesjes geen aandacht meer genoeg kregen, omdat ze nu gaat werken... en toen heb ik haar fretjes overgenomen, want zij woont veeeeeel dichterbij... bijna naast mij eigenlijk... enzo heb ik Westvlaamse fretjes, en kan zij ze ook nog es zien via msn enzo... en ik had ze ook op voorhand op de webcam gezien... dus was iets zekerder van wat me te wachten stond...

Wel om een verhaal kort te maken: haar fretjes basil en oscar zijn nu bij mij... en kvind het best wel leuke namen en ze luisteren er echt naar... dus laat ik ze zo... ze heten dus nog steeds zo en het blijft zo... ;)
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma sep 06, 2004 8:03 pm

Zijn toch ook best leuke namen, vooral als ze al zo heten.
Ik heb alle namen veranderd omdat ik niet het gevoel had dat ze op de namen reageren. Ze reageren meer op je stem als ze die eenmaal kennen.
Balou heette vroeger Tommy
Pleuntje heette Gompy
Steffie en Elvi hadden nog geen naam (vondeling)
Scooter heette Tanky
Diesel heette Erwtje
De overleden fretten:
Spike heette Bietske
Guusje heette Tatum
Pebbles heette Jennifer

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » ma sep 06, 2004 8:40 pm

mjah sommige namen waren echt niet zo leuk voor een fret vind ik... maar basil en oscar zijn best een olijk duo...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Robby
Berichten: 128
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 6:43 pm
Contacteer:

Berichtdoor Robby » ma sep 27, 2004 8:25 pm

Gegroet allen,

Heb zelf ook al eens moeten nadenken over namen voor mijn fretten.
Heb vorig jaar 2 lieve fretjes gekocht, een rammetje en een moertje ,en heb er toch bijna 14 dagen over gedaan om een naam te vinden. Voor het rammetje was dit geen probleem en werd Twister gedoopt. Dit omdat ik fan ben van Twisted Sister en ook omdat die als een bezetene in zijn kooi tekeer ging.
Voor het moertje heb ik samen mat Inge een boekje vol hondenamen uitgepluisd, de best klinkende en speciale namen op een papiertje gezet en op dezelfde manier beginnen filteren. Uiteindelijk bleef Zahra over. Dit is Swahili met als betekenis "bloem". Helaas is zij op 19 mei van dit jaar overleden. Maakte onvoldoende moedermelk aan en is daaraan overleden.

Van de jongen, welke op 3 mei geboren zijn, hebben we er zelf eentje gehouden en pas vorige nacht hebben we hem Lucky genoemd.
Onze albino, welke ik als jonge fret in augustus heb aangekocht, kreeg dankzij zijn witte pels (helaas beetje cliché) de naam Snowy.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma sep 27, 2004 9:39 pm

hoikes
mijn duvelkes noemen;
kendra: naar 1 van de speelsters van buffy....wildkleur
blade van de film natuurlijk. harlekijn mitt
anubis is de god van de dood (en een felle soms agressieve fret)sandy
daikiri-naar de drank vernoemd, omdat hij hij echt wel flipt soms .harlekijn mitt
kitana, mortol combat film. sandy
El diablo, maw. de duivel .sable
soleil, omdat ze de zon in mijn leven is (dochter van kitana)sandy
wendigo, een myte van een bosgeest, dark eyed
sirocco, een hele felle wind(en zoon van wendigo) dark eyed
zorah, een bloem . albino
armada, de wereld die vergaat. sandy mitt
imaani, gewoon een leuke naam. Frunzing

voila dat zijn ze
gr dai

Robby
Berichten: 128
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 6:43 pm
Contacteer:

Berichtdoor Robby » di sep 28, 2004 12:30 am

Daikiri,

Da is al bijna een hele dierentuin.

Met een beetje verbeelding, observeren en lezen heb je toch al snel een hele hoop gegevens die aanleiding geven tot het vinden van een geschikte naam voor uw fretje...

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » di sep 28, 2004 11:40 pm

Hey,dit zijn mijn namen (ookal reageert er geen enkel fretje op !@#$ )
Eddy van Snelle Eddy maar eigelijk is hij heel traag (donkere wildkleur)
Joyce noemde al zo (wildkleur)
Luna betekend maan (frunsje)
Gio naar een vriend genoemd (harlekijn)
Speedy omdat hij zo snel was als hij klein was (nu dik en traag) (lichte wildkleur)
Yuki is Japans voor sneeuw (lichte sandy)
Yoshi van een computerspelletje (sandy)
Rambo noemde al zo (forse frunzing)
Pinky van een tekenfilm (albino)
Kodo van een film (sandy)
Maar Dai uw namen zijn echt vele schoner!
Groetjes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten