Snoepjes voor fretjes?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma okt 25, 2004 4:44 pm

:? Ok, ik heb zo een beetje gelezen in de berichtjes die hier zo allemaal staan en ik heb gezien dat fruit en groente niet zo goed zijn voor fretjes? Dan heb ik tot nu toe de slechte gewoonte gehad van Oscar en Charlotje 's morgens een druif of een klein stukje banaan of peer te geven en soms 's middags een half schijfje komkommer. Ze zijn daar namelijk verzot op. Ik dacht dat die kleine hoeveelheid geen kwaad kon en hun zelfs wat extra vitamientjes zou geven omdat ze zo een éénzijdige voeding hebben door die brokjes maar nu twijfel ik of ik er wel goed heb aan gedaan..... Zijn de "fruit and crunch treat" van ultra-blend dan ook wel goed voor ze, daar zitten toch ook rozijntjes in en dat is ook fruit...... En als die frettensnoepjes dan wel goed voor ze zijn, hoeveel mogen ze er dan van eten? Van mij krijgen ze ongeveer zo een vijf snoepjes per dag (zonder het vers fruit/groente) bijgerekend.... Doei!!!!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » ma okt 25, 2004 10:46 pm

Rozijntjes zijn wel goed voor hen zolang je er maar niet mee overdrijft.
Je moet gewoon iets zoeken waar veel dierlijke eiwitten in zitten. Dat is heel goed voor ze. En zo weinig mogelijk plantaardige eiwitten.
En niet overdrijven met snoepjes want anders vinden ze die op den duur niet meer zo lekker als altijd. Ze vinden dat dat dan bij het gewone eten hoort.

Vele groetjes,
Kenny & Max
xxx

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma okt 25, 2004 11:05 pm

snoepjes op basis van vlees is het beste voor hen
als mijn fretjes komkommer rieken zijn ze ook niet te houden hoor maar als ze al een stukje krijgen wat zelden gebeurt dan is dit zo klein mogelijk ( de grote van een rozijn )
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » di okt 26, 2004 7:17 pm

Hallo,

Lisa en caro zijn verzot op banaan af en toe moet ik ze zelfs van me afsleuren want ze zouden het zo uit mijne mond halen de deugenieten en als ik niet oppas ben ik mijne neus kwijt! ;)
Maar zo heel af en toe krijgen ze toch een stukje en idd zo groot als een rozijntje van die banaan
en voor de rest als ze fijn gespeeld hebben zonder de boel wat af te breken krijfen ze frette snoepjes ( helaas weet ik de naam niet lol) ~0

PS: Bier drinken ze ook graag echte alcholfrieken Gek gewoon %)
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di okt 26, 2004 9:34 pm

Fruit en rozijntjes is gewoon heel slecht voor ze.
Rozijnen zijn plantaardig en zitten boordevol suiker. Niet geven dus. Ze kunnen dit niet verteren. Hierdoor kan er een stukje verstopt raken met alle gevolgen van dien.
Frettensnoepjes met fruit is ook ronduit rotzooi voor ze.
Het is niet zo dat als er "fret" opstaat dat het dan ook goed voor ze is.
Zorg dat er niet teveel en liefst geen suiker inzit. En wel vleessnoepjes geven.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di okt 26, 2004 9:40 pm

Ok, dan zal ik vanaf nu vleessnoepjes voor mijn frettekes kopen! Bedankt voor de tip!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

bob de bouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do jun 24, 2004 2:13 pm

Berichtdoor bob de bouwer » wo okt 27, 2004 12:44 pm

Die van mij zijn verzot op chips . Ik probeer ze dan van mij af te zetten, maar soms lukt het hun toch een gevallen chips te pakken en weg te lopen.
Liefhebbende kusjes: Balou

Eva
Berichten: 19
Lid geworden op: za feb 28, 2004 3:10 pm
Contacteer:

Berichtdoor Eva » wo okt 27, 2004 5:24 pm

hoi

ik heb ook eens gelezen dat je soms ook eens het geel van een ei mag geven maar ii weet niet of dat wel zo goed is :?

groetjes eva en mijn twee fretjeuhs chikita :D en simba #)

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do okt 28, 2004 8:34 pm

heb juist elders op forum gelezen dat het eigeel goed zou zijn!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo okt 31, 2004 9:40 pm

Eigeel mogen ze best hebben hoor. Weet alleen niet of je dit overdadig moet geven.
Hier krijgen ze vaak een stukje gekookte kipfilet en daar zijn ze gek op.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » zo okt 31, 2004 10:25 pm

Wel, ik wou dat eigeel eens proberen: ik was aan het koken en ik had een heel klein beetje eigeel op een lepeltje gedaan en Oscar stond al aan mijn voeten te wachten om iets te eten te krijgen dus ik liet hem van dat eigeel proeven en weet je wat.... hij lust het niet, het grappige is dat hij dan de helft van zijn bovenlip optrekt terwijl hij eraan snuffelt, alsof hij wil zeggen: bweikes, wat geef je me nu? Ik lag plat van het lachen... Voorlopig geen extraatjes meer voor hem want hij was gewoon aan een stukje fruit maar dat geef ik hem nu niet meer! Doei! :P
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Tyr
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 11:57 am

Berichtdoor Tyr » ma nov 01, 2004 3:33 pm

Hoi,

Ik denk dat je best oppas, hoe je het eigeel geeft. Ik zou dit zeker niet rauw geven, maar gebakken of gekookt. Ik denk dat er bij koud, rauw eigeel een gevaar bestaat voor besmetting. (Salmonela?) Weet het niet 100% zeker.

Mijn fretsels krijgen soms gekookt of gebakken eigeel en dat lusten ze wel.
;)

Nog eens ik weet niet of ik het juist heb.

Verder heb ik nog een vraagje.
Wij geven de fretjes nu en dan een snoepje. Dit zijn Kitbits van Whiskas met rundsvlees en kip. Ik meen dat dit goed is. Iemand ervaring ermee. Goed of slecht?

Groeten


[Gewijzigd door Tyr op 2004-11-01 15:34:08]

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma nov 01, 2004 6:09 pm

hoi
Het kan dat rauw eigeel besmet is met salmonella en daarom kook je best het eigeel.
die whiskassnoepjes zijn ok maar zo als bij alle snoepjes teveel schaadt.
Je heb er ook anti-haarbal en die eten de mijne ook graag!!

wat ook in de smaak valt is rundslever in kleine stukjes knippen en drogen in de oven, tot wanneer ze keihard zijn en je kan ze dan ook enkele weken houden .smakelijk
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma nov 01, 2004 8:19 pm

Hallo weer,

Het was inderdaad rauw eigeel omdat ik een tiramissu aan het maken is en daar horen twee rauwe eitjes in, als daar inderdaad salmonella in kan zitten dan is dat wel een riskant dessert eigenlijk....
Volgende keer laat ik mijn fretjes van een gekookt eigeeltje proeven dan..... Doei!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma nov 01, 2004 10:28 pm

Iets wat ze niet kennen zullen ze niet zo snel eten. Gewoon blijven geven, misschien dat ze het wel een keertje aanpakken.

Kitbits zijn wel goed om te geven hoor. Pas alleen op dat deze niet tussen de hoektandjes klem komen te zitten. Geef het nu alleen nog maar aan de grote mannen. Heb het met Steffie en Pleuntje meegemaakt dat het snoepje klem kwam te zitten.

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » ma nov 01, 2004 10:55 pm

Ik ben ook tevreden van ferretbites. Dat eet mijn fretje heel graag!!!

Groeten,
Kenny & Max
xxx

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo nov 03, 2004 6:12 pm

En hoeveel snoepjes geven jullie zo per dag aan één fretje?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo nov 03, 2004 6:49 pm

niet te veel! overdaad schaad, kunnen ze diaree van krijgen.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten