wandelen = probleem

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
spok
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 9:36 pm
Contacteer:

Berichtdoor spok » wo okt 27, 2004 8:26 pm

hey iedereen
ik zit met een klein probleempje
mijn fretje accepteerd zijn tuigje niet bijt er in rollebolt tot ie los is en wordt zeer aggressief als ik hem zijn tuigje om doe hij is nu intussen 6 maanden maar wandelen zit er nog niet in. Zou het iets te maken hebben met de kleur ,het tuigje is rood maar de vorige fret droeg het ook .
Greetz from Spok !!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo okt 27, 2004 9:21 pm

Hallo,

Vroeger verdroeg Oscar zijn tuigje ook niet en ik heb het hem dan beginnen aandoen thuis, in zijn vertrouwde omgeving en nu stoort hem dat niet meer, maar wandelen doet hij zoiezo niet graag, hij speelt liever verstoppertje binnen, buiten is veel te groot voor hem..... Doei!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

bob de bouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do jun 24, 2004 2:13 pm

Berichtdoor bob de bouwer » do okt 28, 2004 12:40 pm

De fretjes van ons zijn er ook niet zo'n liefhebber van , maar nu een jaar later storen ze zich er niet meer aan. Dus volhouden is de boodschap
Liefhebbende kusjes: Balou

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do okt 28, 2004 12:46 pm

elke dag thuis even z'n tuigje om en laten spelen, het kan ff duren voor hij het accepteerd

succes en vooral veel geduld
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Eva
Berichten: 19
Lid geworden op: za feb 28, 2004 3:10 pm
Contacteer:

Berichtdoor Eva » do okt 28, 2004 6:18 pm

hoi

mijn fretten hebben niet zo n last van dat tuigje ik denk dat ze zelfs graag gaan wandelen want als ik buite kom dan doen ze altijd supper zot maar wij wonen dan ook in een rustige omgeving .
Ik heb alleen een probleempje : mijn ene fret kruipt altijd uit zijn tuigje (dus ik ga er ook niet meer mee wandelen)en het staat al op het kleinste ~0
maar ik heb ook nog een vraag : mag je met je fret gaan wandelen als het sneeuwt ?

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do okt 28, 2004 8:10 pm

die van mij zijn zot op sneeuw maar mogen er niet te lang in lopen zodat hun pootjes niet kunnen bevriezen!
wel een beetje opassen dus, ik heb ze hier leren wandelen aan de lijn naast de garagemuur, dit doen ze veel liever dan in een open vlakte, kan mischien helpen met de training!!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Diablo
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 15, 2004 1:25 am

Berichtdoor Diablo » vr okt 29, 2004 6:51 am

ken het probleem van wandelen Bino gaat 3 stapjes voor uit en 50 achteruit (@) die wil echt geen meter gaan met tuigje aan maar hij verdraagd het tuigje wel :) binnen zo veel je wilt maar buiten is het een bange luis komt nog maar een vogel over gevlogen dan komt het favoriete geurtje omhoog en opgeblaze staart (Bino de body builder)
:P

[Gewijzigd door Diablo op 2004-10-29 06:53:33]

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » za okt 30, 2004 10:31 am

Ik doe hen soms gewoon een kwartiertje het tuigje aan en nu beginnen ze het te aanvaarden. IK ga maar zelden wandelen, want het is hier te druk, maar zo even in de tuin naar buiten gaan en ze beginnen bokkesprongetjes te maken, maar ze verzetten maar amper een pootje en de leiband er aanhangt willen ze er liever weer uit... !@#$

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » zo okt 31, 2004 9:26 pm

Je moet dat stilletjes opbouwen. En niet direkt gaan wandelen. Je moet dat een in de living aandoen ofzo en dan aan de leiband laten lopen. Niet laten volgen. Laat hem zijn eigen weg kiezen! En beloon hem dan dikwijls met iets lekkers. Zo heb ik mijne da geleerd. die deed da ook eerst niet. hij deed da altijd uit en toen hij zag dat hij beloond werd als hij dat aanhield dan vond hij dat heel fijn. Maar geduld is de hoofdregel in deze opvoeding. En heel stilletjes aan bepaal jij ongeveer waar hij naar toe moet.

Veel succes en groetjes,
Kenny & Max
xxx

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo okt 31, 2004 9:45 pm

Geduld is nodig bij de hele opvoeding van de fret heb ik al ondervonden :D
Maar zo leer je elkaar ook goed kennen en komt er een band tot stand en die zou ik voor niets meer willen missen.

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di nov 02, 2004 11:53 pm

Hey,
Wij hebben ook dat probleem met ons Otje,
Ze haat het tuigje gewoon, maar dan gaan we gewoon gezellig wandelen met Otje op de schouder en de andere fretjes aan het tuig!
Supergezellig :D

groetjes lisbeth

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo nov 03, 2004 5:40 pm

Sommige fretten houden er gewoon niet van.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo nov 03, 2004 5:45 pm

Ja maar ik zou niet durven wandelen met een fretje op mijn schouder of in zo'n draagtas. Springen ze dan niet naar beneden op een gegeven moment?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo nov 03, 2004 6:42 pm

valt nogal mee, die van mij blijven redelijk kalm als je rondloopt en ze in de draagtas zet.
als ik veel stil sta dan proberen ze wel eruit te komen, maar ik heb zo een tas waar je ze met hun tuigje kunt vastmaken dus ze kunnen er niet uit.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo nov 03, 2004 7:20 pm

Ahaaaah, dus dat is de truc!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » vr nov 05, 2004 9:57 pm

Nee hoor Otje blijft mooi zitten die valt zelfs inslaap op mijn schouder!

Lisbeth

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » za nov 06, 2004 10:52 am

%) Ooooh, schattig!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

starshine
Berichten: 1
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:07 am

Berichtdoor starshine » di jan 18, 2005 1:22 pm

dus fretjes knn schoudertam zijn? of zijn de meeste gewoon te friemelig?

Hope

Berichtdoor Hope » di jan 18, 2005 1:31 pm

Hoi,

Bij mij is het toch gelukt.
Maar wel alleen met Freya, de twee andere zijn te groot en schuiven van mijn schouders.
Freya daarentegen zit graag bij mijn vriend op zijn schouders.
Wij hebben daar wel niets voor moeten doen, zij was al zo.
Dus qua aanleren kan ik je niet helpen.
Ik zou het aanleren met beloning, dat begrijpen ze het beste.

Groetjes

kathl1
Berichten: 12
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 11:41 pm

Berichtdoor kathl1 » wo feb 23, 2005 3:44 pm

ik heb ook al geprobeerd van te gaan wandelen maar ver geraak ik niet moet ik zeggen...
twister heeft drie keer ofzo hetzelfde stuk stoep helemaal onderzocht... 10 m ene richting, 10m terug...
hij probeert het tuigje niet uit te doen ofzo maar hij loopt wel heel laag bij de grond en hij zet zijn staart helemaal open (juist zo een Swiffer-stoffer), misschien is wandelen gewoon te stresserend?

Hij is wel ook voor de eerste keer in mijn nek gaan liggen (ik had een jas met een hoge kraag aan), echt wel een fijn gevoel. jammergenoeg is hij nogal een friemel-fret, dus lang heeft het niet geduurd.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 15 gasten