groene aanslag in drinkflesje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo nov 10, 2004 9:01 pm

:( Hallo frettenmensen,

Ik heb nog een vraagje: Charlotje haar drinkflesje wordt een beetje groenig aan de binnenkant aan de randjes en dat is moeilijk proper te maken, ik probeer het met een tandenborstel en dreft maar ik krijg het niet weg.... Het is raar want Oscar heeft dat niet met zijn flesje. Hun flesjes worden regelmatig uitgespoeld en ik voeg nooit iets anders aan het drinkwater toe. Heeft iemand ook dit probleem en zo ja, hoe lossen jullie dat op, kan ik een product gebruiken dat algen oplost ofzo? En is dat eigenlijk niet giftig? Groetjes. XXX
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo nov 10, 2004 10:05 pm

ik heb een handig flessenborsteltje het is te vergelijken met een flessenborstel voor papflessen maar dan kleiner
ik heb deze gekocht in mechelen bij het kakelnest
ik weet niet meer wat het koste maar het was niet veel
ik zou niet zo direct met producten beginnen je weet tenslotte nooit of het wel veilig is ook al heb je goed gespoeld
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gunther
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 5:04 pm

Berichtdoor Gunther » wo nov 10, 2004 10:32 pm

Hoi ik heb dit probleem soms ook. Ik ga de onderkant van het flesje rond met de vinger zo ver ik kan en haal het weg en daarna heet water erin effe laten staan en goed schudden en uiteindelijk verdwijnt alles ook hoor. Gewoon effe hard schudden maar niet vergeten je vinger op de opening te houden he :D


[Gewijzigd door Gunther op 2004-11-10 22:33:27]

liz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jul 14, 2003 11:51 pm
Contacteer:

Berichtdoor liz » do nov 11, 2004 9:38 am

je doet een handje ongekookte rijst in het flesje en een laagje water even schudden en schoon is je fles.
werkt perfect hier.
groetjes van liz en de frettebergen

kom eens kijken op mijn frettensite
http://dieren.clubs.nl/frettebergen

PoohPie
Berichten: 4
Lid geworden op: di nov 02, 2004 6:30 pm

Berichtdoor PoohPie » do nov 11, 2004 11:47 am

Wij doen hetzelfde als Liz alleen dan met vogeltjes zand ipv rijst.
Hoewel ik denk dat het met rijst iets makkelijker is , omdat je dan ook de fles niet beschadigd.
Maar het werkt prima hoor vogelzand (heb nog nooit rijst geprobeerd dus daar kan ik niets over zeggen ;))

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do nov 11, 2004 1:14 pm

algen groeien toch door zonlicht dacht ik.
daarom dat een aqarium niet in zonlicht mag staan; hangen jullie drinkflessen dan in het bereik van zonlicht of zo want die van mij komt de zon niet aan en ik heb ook geen last van algen.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gunther
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 5:04 pm

Berichtdoor Gunther » do nov 11, 2004 2:50 pm

Jahh die van mij hangen soms wel in het zonlicht. Maar ga dat toch ook eens proberen met die rijst. Lijkt me wel iets goed om weten ;)

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » do nov 11, 2004 5:35 pm

De flesjes staan niet echt in het zonlicht maar er komt wel veel licht binnen in het appartement......

Met mijn pink ga ik ook in het flesje rond aan de randjes maar dan krijg ik die algen toch niet weg. Ik ga dat truukje met die rijstkorreltje eens proberen en morgen ga ik naar Zwijndrecht om voer te kopen en dan kijk ik ook ineens naar zo een borsteltje als ze dat daar hebben......
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr nov 12, 2004 1:21 am

Ik heb die truck met die rijstkorrels ook eens uitgeprobeerd en werkt inderdaad heel goed.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr nov 12, 2004 3:57 pm

:P Hallo,

Ik heb de rijstkorreltjes geprobeerd en het is inderdaad al veel beter maar nog niet volledig weg. Als ik goed kijk zie ik hier en daar nog een tietsje groen dus ik heb vandaag ook een flessenborstel gekocht. Nu moet ik die groene aanslag toch wel volledig wegkrijgen, hé! Bedankt voor de tips! Doei!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo nov 28, 2004 10:45 pm

ik zit met een zwartachtig randje aan mijn drinkfles... ik doe er altijd vitasol bij, een soort vitamientjes, zou dat de verklaring kunnen zijn? Ik heb het al met vanalles proberen af te krijgen en het helpt niet...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » zo dec 05, 2004 12:35 pm

Bij mij is het alleen groen als ik aanslag heb maar met dat flessenborsteltje en een beetje dreft krijg ik alles wel weg, hoor, misschien moet je dat ook eens proberen.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo dec 05, 2004 9:32 pm

Ik vind schoonmaakmiddel in een flesje altijd een beetje eng. Je hebt kans dat er dan toch een beetje achterblijft in het flesje.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma dec 06, 2004 11:01 pm

Maar ik spoel heeeel overdadig hoor, ik laat er water instromen en overlopen tot er al lang geen spoortje schuim meer te bespeuren is..... En ik doe dit maar één keer per maand, kwestie van bacteriën toch even weg te werken..... Of is er een ander middel dat beter is en dat we frequenter mogen gebruiken voor de flessenreiniging?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » zo mar 27, 2005 5:31 pm

Hallo allemaal!
Toen ik dit onderwerp zag, moest ik wel reageren, omdat wij thuis met de konijnen dat ook altijd hebben!! Het was heel grappig, toen het een keer gevroren had, zat er allemaal ijs in de flesjes van de konijnen. Mijn vader schudde het ijs eruit en vreemd genoeg sleurde al dat ijs dat groene spul mee en waren de flesjes zo goed als nieuw!!!! #) #)

Dus, vul je flesje met ijsklontjes en schud ermee, of je laat het een beetje smelten en je schud er dan mee. (hangt ervan af hoe sterk het flesje is)

Hopelijk kon ik je helpen ;)

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » zo mar 27, 2005 8:39 pm

gewoon door de koude dus??
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

nessa

Berichtdoor nessa » zo mar 27, 2005 8:42 pm

heb da hier nog niet meegemaakt hier
zou kunne van de koude

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr apr 01, 2005 12:18 pm

ik denk dat het een combinatie is van vocht en ruwe materie (zoals de rijstkorrels) die helpen... maar het is inderdaad een goede uitvinding, alleen, mijn ijsblokjes zijn te groot hier...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » vr apr 01, 2005 2:07 pm

aah das nou jammer, maar die rijst zal ook wel goed werken hoor! ;)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten