als ik veel geld had...

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » za jul 11, 2009 5:38 pm

dan zou ik weerloze fretjes opkopen, ze laten genezen en een fantastisch leventje geven!

Ik was net op de markt in brussel, naast de vroegmarkt! en wat zag ik daar: 3fretjes in een kooi'tje zo groot als je laptopje! ze lagen samen bij elkaar gerold. en reageerden niet als ik dicht bij kwam en iets zei! ik tikje op het kooitje en ze bleven liggen! ook ademde er eentje heel onrustig, de buik ging heel onregelmatig!
+ ze lagen op zaagsel!!!!!!!!!!!!!! het eten herkende ik niet van vorm ofzo, en in het potje drank lag keiveel zagemeel.

ik had zo'n pijn van ze daar te zien liggen! ik ben zo zeker dat ze al 1 of andere ziekte zullen gehad hebben, tss al die andere diertjes daar! moest ik het geld hebben ging ik ze meteen halen! ~_~

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » za jul 11, 2009 6:38 pm

Soms proberen mensen hun beestjes te verkopen door hen zielig te doen lijken. Gewoon hopen dat ze thuis een betere kooi hebben. ken je die programma '"An!mal 24/7"? als we hier in België zulke dierenpolitie hadden was dat zeker en vast mijn beroep. als't je niet aanstaat hoe ze behandelt worden pak je ze gewoon mee en moet de eigenaar nog een boete betalen ook :P

[Gewijzigd door _K8_ op 2009-07-11 18:38:50]


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-07-11 18:39:15]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jul 11, 2009 7:26 pm

T'ja, verkopers trachten op je medelijden soms in te spelen. Jammer voor die arme diertjes. Zoals reeds meermaals gezegd, laat die diertjes zitten :( Dat is volgens mij de enige manier om die handel stil te leggen. Die sukkeltjes zullen dan wel de rekening betalen maar effenen misschien het pad om volgende generatie's een beter lot te geven.
Mocht ik veel geld hebben begon ik met bijna alle pups die in slechte omstandigheden gehouden worden te castreren. Zo denk ik zouden ongewenste nestjes het levenslicht niet zien. De echte hobby kwekers zouden dan geen probleem hebben om hun pups aan de juiste man te brengen. Als er schaarste is kan je kieskeurig zijn in de kandidaten. Een goed draaiende opvang voorzien en heel veel informatie verspreiden. Er is zoveel dat men kan doen als men het geld maar heeft.
K8 die boete zie ik nu wel echt goed zitten, maar dan ten gunste van de opvangen en niet van vadertje staat :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo jul 12, 2009 12:21 am

ik snap je punt jeanine, maar pups castreren is fout ;)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » zo jul 12, 2009 8:52 am

dierenbescherming zou idd mogen strenger zijn en meer optreden in zulke toestanden

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jul 12, 2009 10:05 am

Niet als ze nog pup zijn hé Niels. Leg eens uit wat je bedoelt met fout ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » zo jul 12, 2009 7:40 pm

goh kan daar ook niet tegen!!

dan wil je toch gewoon je gedacht gaan zeggen, wat ik ook wel doe :D

en we hebben er het al zo vaak over gehad, we kunnen er niets aan doen!!!

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » di jul 14, 2009 2:23 pm

Ik heb het nogal eens gezegd hier op het forum. Hou de import uit Polen al tegen en het zou al veel kunnen schelen. Daar worden de pupjes op 6 weken weggenomen van de ouders en het verdere leven van die fretjes daar trekken die Polen hun niets van aan. Je weet wel. Kassa,kassa. Natuurlijk valt dit hier in ons Belgenlandje ook voor. Voor mijn part mogen ze die handel stoppen.
Akkoord, ik kweek ook met mijn fretjes (niet met allemaal) maar bij mij mag men gerust binnen komen. Mijn fretjes worden gehouden zoals het hoort en dat weten er hier mensen genoeg.
Mijn fretjes gaan niet weg onder de 8 weken en als de mensen mij dit vragen hou ik ze 1 of 2 weken langer zonder meer kost. (ook al ben ik er al veel bedrogen uitgekomen)
En ik ben er zeker van dat er nog zulke kwekers zullen zijn maar spijtig genoeg niet teveel.
Broodfokkerij zal altijd blijven bestaan.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di jul 14, 2009 2:58 pm

wel jeanine, wat je zelf zegt, geen fret castreren als ze te jong zijn ;)

heb al hier en daar opgevangen dat het bij fokkers gedaan wordt zodat er niet mee gekweekt zou worden...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di jul 14, 2009 9:12 pm

Niels, mijn Milo is gecastreerd op zijn 4 maanden :( Veel te vroeg dus.
Afbeelding

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » wo jul 15, 2009 3:08 pm

Tegenwoordig in de opvang worden onze katjes al gecastreerd en gesteriliseerd op 3 maand...
Vind ik ook jong maar wordt tegenwoordig meer en meer gedaan!
En aangezien een fretje toch dicht aansluit qua bouw zou je denken dat 4 maand dan okay is?! :?
Ok, is heel vroeg maar omdat het tegenwoordig bij de katten ook zo vroeg gedaan wordt.
Sommige zijn zelfs net geen 3 maand. Maar je kan ze niet meegeven met de mensen als ze niet
gedaan zijn, want er zijn er die nog een nestje zouden durven kweken ook!
Een zwerfpoesje adopteren? Kijk op www.desnorhaar.be

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo jul 15, 2009 6:50 pm

ja idd import stoppen en zo maar het probleem is dat wij er problemen van maken maar alle hoge pieten die er iets kunnen doen , zien er niet naar!!

voor hun is een fret een knaagdier zoals een konijn denk ik dan want heb je al ooit een actie gezien voor fretten van een instantie van onze staat gezien??? ik nog nooit!!!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo jul 15, 2009 7:52 pm

ik spreek over een leeftijd van 6-7 weken ;)

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do jul 16, 2009 6:41 pm

mijn daike was 6 weken toen ik hem uit een winkel haalde
hij was toen al gecastreerd.....:(
hij was een speciaalke maar volgens de kweker niet mooi genoeg om zelf met verder te kweken of wel te mooi maar wilde niet dat er iemand anders met verder kweekte...
hij kwam van nederland oorsponkelijk...
vroeg castreren kan in verband worden gebracht met bijnierproblemen...beter niet castreren en ze in het seizoen apart behuizen moertjes natuurlijk prikpillen of bijde een inplantaat zetten...
das mijn idee
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten