levende insekten??????

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma dec 20, 2004 5:16 pm

pak ze dan maar geo waar het zeer doe chuckie!!!
wist ook niet dat die macht in julllie handen lag.
goed om weten in de toekomst!!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo dec 26, 2004 7:24 pm

Vandaag hebben we dan de controle uitgevoerd betreffende de klacht over dierenzaak "De Pauw". Boomsesteenweg te Aartselaar.
Er werd inderdaad vastgesteld dat aan de kooi een kaartje hing waarop stond dat een Fret levende insekten moest eten, dat je een knaagsteen moest aanschaffen en dat je knaagdiersnoepjes mocht geven.
Buiten deze idiote info hadden de fretjes eten, drinken en een aparte frettenbak. De Fretjes leken in goede gezondheid en hadden de mogelijkheid om zich te slapen te leggen. We hebben de zaakvoerder (één van) erbij gehaald en na een woordje uitleg werd de info verwijderd. Er werd hem eveneens gevraagd om voorzichtig te zijn bij aankoop van fretjes, betreffende afgenepen hoektanden, vroegtijdige kastratie, en het wegnemen van anaalklieren. Er werd hem duidelijk gemaakt dat het verhandelen van deze dieren bij wet verboden is. Het eerste fretje komt meer dan waarschijnlijk uit het buitenland, aangezien het diertje op 6 weken reeds gecastreerd was, gechipt, en gevaccineerd. Er werd hem tevens medegedeeld dat deze fretjes te vroeg gecastreerd worden. Of er in de toekomst rekening zal gehouden worden met onze informatie weet ik niet, maar ze zijn in ieder geval op de hoogte gebracht. Wat betreft de verkeerde info, deze werd direkt verwijderd. Toch een goede medewerking uiteindelijk.

We hebben ook de voeding gechekt die in de rekken lag. Alle voeding betreffende fretten was in orde, niet vervallen dus.

Een volgende controle zal zeker gebeuren.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » ma dec 27, 2004 2:12 am

Hey Chuckie,
kan je mss ook eens een kijkje gaan nemen op een site?
Ik heb al een mailtje gestuurd dat de info fout is maar krijg geen antw.
www.e-gezondheid.be
Hier is ook een artikel geschreven over de fret met totaal verkeerde informatie (geschreven door een DA nog wel!)
Het artikel staat onder "huisdieren"
dit zijn enkele stukjes uit het artikel:
- Het wijfje is meestal volgzamer en makkelijker te temmen dan het mannetje.
- Er bestaan twee soorten fretten met elk een verschillende vacht: de albinofret, met witte vacht en rode ogen, en de fret-bunzing, met okerbruine vacht; die kan wel wilder en agressiever zijn.
- Eventueel kunt u de klieren ook operatief laten verwijderen.
- Vul de kooi met houtspaanders en zorg voor een plekje met stro, kwestie van het dier zo veel mogelijk comfort te bieden.
- Af en toe kunt u uw fret eens verwennen met fruit, eieren en brood, maar wel in kleine hoeveelheden, want deze producten zijn moeilijker te verteren.

Dit zijn zinnen die ik gekopiëerd heb uit de verschillende onderwerpen,de meeste "foute" zinnen.
Groetjes

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-27 02:14:21]

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma dec 27, 2004 9:08 pm

Op dit artikel is reeds gereageerd, maar spijtig genoeg zonder resultaat. Deze site maakt onderdeel uit van een Franse organisatie. Ik denk niet dat deze mensen wakker liggen van onze grieven. Weinig aan te doen dus.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten