Schandalige site!! Kan er iets aan gedaan worden??

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » za dec 18, 2004 4:46 pm

Hallo,
ik post dit vooral in de hoop dat één van de moderators dit leest.
Kent iemand de site Marshallpet.com ??
Dit is een site van frettenkwekers ofzo die hun baby fretten naar blijkbaar heel de wereld sturen.
Ze hebben heel het jaar door elke week nieuwe puppy's ter beschikking in alle kleuren van de regenboog (zo schrijven ze het)
Ze worden op de leeftijd van 7 weken verstuurd vanuit Amerika naar alle geauthoriseerde verdelers van hun (ook naar België).
Ik weet niet of ik hier namen mag vernoemen van dierenwinkels maar een bepaalde dierenwinkel in Mechelen heeft volgens mij fretjes van deze verdeler aangezien de link op hun site stond.
Ze zijn dan ook al vroegtijdig gecastreerd,dit om volgens hun overpopulatie te voorkomen!
Je krijgt er zelfs een gebruiksaanwijzing en garantie bij!
Ze beweren de liefste,zachtaardigste en gezondste baby fretjes te hebben.

Dit gaat toch iets te ver,of niet????
Groetjes Citric

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-18 16:50:18]

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-18 16:58:06]

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » za dec 18, 2004 6:15 pm

Waarschijnlijk overleeft een deel van de pupjes de reis niet eens..... !@#$ Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn oscar in frankrijk heb gekocht in een dierenwinkel en die fretjes waren nog maar vijf weken en al reeds gecastreerd, ook uit amerika...... ik zag er toen het kwaad nog niet van in (@) :(
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » za dec 18, 2004 6:21 pm

Toen ik dit begon te lezen kwam die naam marshallpet heel bekend voor!! Ik heb daarjuist een tube furovite gaan kopen (is zoals ferretone) en daar staat dat e-mail adres ook op! Ik wou juist op die site gaan zien nu ga ik het zeker doen!
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » za dec 18, 2004 6:40 pm

Vroeger zou ik het kwaad er ook niet van ingezien hebben.
Maar nu dat we beter weten wil ik deze site toch doorgeven.
Spijtig dat je niet weet welke winkels hier allemaal aan meewerken!
Ik lees juist dat ze niet alleen gecastreerd zijn maar ook ontkliert!
En bij de garantie voorwaarden staat dat je zelfs een vervang fret kan krijgen als de eerste sterft aan iets dat niet tss de voorwaarden staat.
Groetjes Stefanie

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-18 18:52:19]

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-18 18:57:33]

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » za dec 18, 2004 7:36 pm

Jaja, de mijne was ook zogezegd ontklierd, maar dat is een verkooptruc, omdat ze dan zeggen dat de fretjes absoluut geen geur meer afscheiden, halloo, ze hebben hun annaalkliertjes nog hoor, maar dat merkt de koper niet zolang de fret zich niet eens "laat gaan" in de winkel!
Ik zou nu ook noooooit meer in zo een winkel een diertje kopen, nu weet ik ook wel beter en zie ik er het kwaad wel van in! Dat van die vervangfret zegt genoeg, het is inderdaad echt schandalig, die beschouwen dieren als speelgoed zeker, om woedend van te worden, er zou een wet op moeten komen! Verboden van dieren in te voeren of massaal te kweken zolang er nog teveel dieren in het asiel op een thuis wachten, 't is toch waar zeker..... Grrrrrr....... :@ :@ :@ :(
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

veerle

Berichtdoor veerle » za dec 18, 2004 7:46 pm

ja hoor Marshall farms zijn bekend hierom.
gezond is het allemaal niet en onze 'speciale' kleuren vinden ook hun roots bij diezelfde Marshall.
Om nog maar te zwijgen over de diervriendelijkheid natuurlijk.
De pups die niet 'geschikt' zijn als huisdier die gaan vlotjes naar laboratoria wereldwijd.
Vandaar ook dat je hier en daar regelmatig eens een oproep vind om Marshall produkten te boycotten.

groetjes, veerle

Chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 4:24 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chris » zo dec 19, 2004 6:19 pm

Hallo

Ik wil heel even iets kwijt over de "dierenwinkel uit Mechelen"!
Volgens mij is er maar eentje met fretjes dus ik heb dus een groot vermoeden over wie het gaat.

Die hebben heus geen fretjes van daar, die halen hun fretjes in Nederland!

Die laten ze meekomen met een bestelling of ze gaan er zelf om.

Ik heb mijn 2 eerste fretjes van hun, en ik weet nog mensen die er van hebben en die komen heus allemaal uit Nederland hoor.

Je moet zien, zij verkopen ook héél veel frettenproducten die ze invoeren, dus vandaar kan ook de link komen, niet om de fretjes zelf.

Ik ben voor de rest uiteraard ook langs geen kanten te spreken over deze praktijken van verzenden e.d.
Dichter bij huis is het soms al niet veel beter kwa schandalige dingen hoor!

Groetjes, Chris.
The Furry Little Dragons.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo dec 19, 2004 9:36 pm

Daarom heb ik de naam van de dierenwinkel niet vernoemd omdat ik dit niet zeker wist.
Ik heb enkel de link op hun site gevonden en had daarom dat vermoeden.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di dec 21, 2004 12:21 am

Je moet eens weten hoeveel dierenwinkels zulke fretten verkopen.
Ik vind dat je sowieso geen fretten uit een dierenwinkel moet kopen. Je hebt de marshal-fretten. Maar ook de fretten uit Nieuw Zeeland. Bijna zelfde verhaal.
Ik probeer er op te letten geen Marshalproducten te kopen. Daar spek je deze praktijken alleen maar mee.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di dec 21, 2004 7:21 pm

ben dat merk denk ik nog niet tegengekomen of er niet goed op gelet!
wat is er zo al te koop van producten om te boycotten van marshal?
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo dec 22, 2004 12:01 am

Marshall verkoopt van alles. Tentjes, posters, snoepjes, voer, ferretvite, ferrettone e.d.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo dec 22, 2004 12:10 am

Ja ik let er nu ook zeker op bij de producten.
Ik vond marshall nu zo opvallend omdat ze echt reclame maken voor deze praktijken alsof dit het beste is wat je kan hebben :?

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo dec 22, 2004 7:09 pm

ga er voortaan zeker op letten als ik nog iets aanschaf!
bedankt!!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten