kooibijter

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » za aug 01, 2009 12:48 pm

Ik heb enorm veel geduld, en ben een heel kalme persoon.. Maar langzaamaan ben ik nu toch wel gek aan het worden van louam!

's morgens om 7h begint hij al een bezetene aan de kooi te bijten, hij zet zijn tanden erin en schud de hele kooi door elkaar! zelfs onze onderburen horen het! dan na een dik half uur stopt hij, valt in't slaap en om 10h is hij daar terug! deze x stopt hij niet meer! (heb zelfs eens een uur volgehouden, dan heb'k opgegeven!)

's avonds als ik hem in de kooi zet, doet hij terug hetzelfde , na een half uur valt hij in't slaap!

1) die lopen rond van 10h 's morgens tot 23h 's avonds, dus zeker genoeg!
2) ik dacht eerst dat hij eten wou, omdat hij bij ludwig op die momenten eten kreeg, maar neen. heb hem al gegeven, eens alles op: gaat meneer terug verder!
3) heb hem al gestraft door nekvel te nemen en hem op een hangmat te leggen
4)als ik heel hard zijn naam roep schiet hij wel recht, maar doet dan gewoon verder
5)als hij stopt met aan de kooi te bijten, dan schuift hij de handdoeken opzij en begint over de plastiek te krabben met zijn nagels
6) ik heb schrik dat hij zijn tanden eens gaat afbreken, het is echt niet normaal hoe hij doet!

7) ben ten einde raad.. iemand.. Hulp!! ?

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za aug 01, 2009 1:38 pm

Ik heb hier ook zo ne kooitrekker genaamd Diablo. Ik heb ook alles geprobeerd maar wat het beste helpt is negeren. Dan stoppen ze meestal nog het rapst. Ik heb met water hem gestrafd, met nekvel, niks helpt en ik had ook bang voor zijn tandjes. Ik ga wel naar de toekomst toe rondkijken voor een andere kooi want ik denk dat hij niet gelukkig is met zijn kooi en hier lopen ze als ik thuis ben ook merendeels rond. Ze mogen nu op dit moment zelfs 3 keer per dag bijna 2 uur rondlopen!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » za aug 01, 2009 1:48 pm

tralies insmeren met peper :D

grapje he, denk idd dat negeren de beste oplossing gaat zijn! zelfs niet kijken in zijn richting, en met opgeheven hoofd naast de kooi doorlopen!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za aug 01, 2009 2:01 pm

Negeren is de beste oplossing. Straffen geeft geen zin, is negatieve aandacht geven. Misschien eens proberen om de kooi te verduisteren als hij losgelopen heeft? Bij mij ligt er steeds een oude bedsprei op de kooi. Dit beschermt het rammetje al een beetje bij het kooiklimmen over de randjes. Tweede voordeel is dat de kooi in het duister zit, wat volgens mijn mening dan ook meer op een hol gelijkt. Wat het rustig zijn kan bevorderen. Mijn fretten slapen op een afzonderlijke kamer en toch doe ik er een sprei over. Toen ze noodgedwongen wegens werken beneden verbleven hadden ze geen minuut rust. Telkens ik voorbij kwam gingen die kopjes omhoog om niets te missen. Ik was blij dat ze weer naar boven konden om de rust op te zoeken.
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » za aug 01, 2009 3:27 pm

mja, ik heb in het begin inderdaad gestraft, de eerste 2dagen ofzo, sindsdien(nu al zo'n 3weken) heb ik altijd genegeerd, en geprobeerd van gewoon terug in slaap te vallen. ze zien mij zelfs niet liggen, en hij begint ook uit het niets.

het zijn ook steeds uren dat de verduistering naar beneden is dus donker is het allesinds!

Heb al eens een laken geprobeerd maar dat trekken ze naar binnen in de kooi en bijten ze helemaal stuk! Dus dat is ook geen oplossing want louam eet die stukjes mee op!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za aug 01, 2009 5:31 pm

Als niets meer helpt.... probeer eens Tabasco op de plaatsen waar hij bijt en dit is geen grap!
Ik vond deze tip jaren geleden nadat ik op zoek was naar iets om een elektrische kabel bijter het af te leren ~_~ Cody deed niets liever!!
Nadien heb ik dit ook toegepast op de deur van de kooi... daar kost hij opvliegen met zijn tanden als een razende en maar knarsen en het werkte met beide problemen.

zoek bij Ferretproofing

Ik hoop dat dit helpt :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za aug 01, 2009 9:20 pm

En dan maar hopen dat ge geen fretsel hebt met de "eetgewoontes" van Asocialleke of ge kunt vanaf dan blijven smeren!! :P :P :P

Moest het door negeren niet ophouden, probeer je kooi dan eens anders in te delen. Gezellige hoek maken of uiterst comfortabele en uitnodigende hangmat hangen, iets te spelen (zo 'n hondenkoord-knoop klein formaat vindt Lilo hier geweldig) leggen of ja ... deurtje opendoen, hé!! :D :D

Ah ja, geduld is ook een optie!! :~
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo aug 02, 2009 2:31 am

Lap ! Ik ga de boter weer gefret hebben zeker ?
Goliath is zot van samourai , Don Diego is meer voor sambal te vinden en Prins Loki die vreet alles wat er voor zijn neuzeke komt !
Ik ben zot van pikante dingen en ook veel look omdat dat het bloed zuivert . Voor de rest ben ik dol op bijna al wat eetbaar is BEHALVE inktvis !!!
Mààr de fretsels hé : ge moet die soms bezig zien aan mijn snor ! Ze likken de sauskes er allemaal af , zelfs ons Prinske doet dapper mee én zonder bijten deze keer !
Och ja : spagetti vinden we alle4 wreed lekker ! Dus Margit : maak maar genoeg als we in november afkomen hé . Ik zal de jongens al wel op voorhand uitleg geven . :D :D :D
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma aug 03, 2009 1:05 pm

@ Raven! bedankt, ga ik zeker eens proberen! Hij bijt inderdaad altijd aan het deurtje, maar als ik 's avonsd hun al vast zet en nog ff uit mijn bed iets moet halen, bijt hij gewoon aan de kant van de kooi waar ik passeer, dus dat kan overal zijn!

heb ook zo een spuitbus met ne slechte smaak voor het bijten af te leren, had dat in't begin bij gotcha gebruikt om niet in het zwembad te bijten, dat kan'k er mss ook wel eens voor proberen! :)

ghoh margit.. ik moet eerlijk zeggen dat ik echt wel denk dat mijn kooi goed is! ze zijn met 3'tjes, en er hangen 4hangmatten in, waarvan 1 buis waar gotcha en keisha steeds samen in slapen, dan is er een plateau'ke, met buizen in't midden, en beneden staat eigenlijk een klein zwembadje want louam gaat graag in water liggen. en er staat dan ook nog een kattenmandje in, en dan natuurlijk de etensbak en kakbak. dus ik denk dat ik wel zowat alles in de kooi heb gezet dat mogelijk is:-).

Wat ik denk is dat meneer louam 's morgens gewoon zo goed wakker is dat hij wil spelen. Hij speelt wel in de kooi dan met keisha, maarja. die lopen echt de hele kamer rond als die beginnen te spelen! Nu was yannick gisteren met ikaika(de hond) gaan wandelen, ik was mee met louam! en louam liep ikaika gewoon voorbij. hij heeft enorm ver gelopen, zeker een uur en half. Zonder dat ik hem moest pakken of meetrekken.
Eens thuisgekomen beet hij niet aan de tralies toen w gingen slapen, maar viel direct met zijn snuitje in slaap. Deze ochtend was em er echter wel weer:-)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma aug 03, 2009 2:17 pm

Audrey, geraken die fretsels ook nog in die kooi dan????? Amai, idd een paradijsje daar!! Maar ik bedoel niet dat de kooi niet goed zou zijn, ze houden gewoon van wat afwisseling ook. Als ik hier soms gewoon een leggertje verzet of weghaal voor een tijdje en ik steek er wat anders nieuw in, zijn ze weer een week meer geïnteresseerd in dat dan in bijten aan de kooi. %)

Enfin, ik mag niet klagen, alleen ons Vita wil al eens bijten aan de kooi en dan die kleine, dikke puppesnoet Lilo, maar ik hoop dat dat nog gewoon het "slijpen" van de nieuwe tandjes is!!! :P En anders ja, dan ga ik weer inventief moeten zijn.

De plantenspuit heeft hier ook al bij enkelen geholpen. Sproesj op die snoet als ze bijten!! Alleen onze Mickey was daar niet "vatbaar" voor, die vond dat water zo leuk dat hij lag te rollen en te draaien tegen de tralies om toch maar overal nat te geraken!!! :~ :~
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma aug 03, 2009 3:15 pm

oh, ik heb een heeeeel creatieve moeder hoor! om te beginnen zijn mijn ouders als gescheiden, en het is dus week om week,dus elke week hebben z weer ander speelgoed en andere kooi! steeds weer opnieuw een gans gemok :D

en ons mama heeft al zo'n dikke 20hangmatten gemaakt, heeft al 3van die mandjes gekocht, al superveel speelgoed, maakt vaak vanalles met heel grote kartonne dozen van op het werk, .. ze hebben elke week van de maand een heel ander wonen. dus denk niet dat hij het saai vind. ze spelen ook 's nachts heel veel in hun kooi met vanalles.

En ja hoor, de fretjes die prop ik er nog ergens tussen hé :D ..

Goh ik weet het niet! misschien is het het pups nog dat erin zit! :) 'k hoop het, want mijn fretjes blijven bij mij in de kamer ze! ook al betekent dat elke dag om 7h wakker, ook in het weekend!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten