een fret alleen???

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Wim
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 9:22 am
Contacteer:

Berichtdoor Wim » ma jan 24, 2005 9:56 am

Hallo,
ik ben nieuw en heb super veel intresse in een fret,
dit zal pas einde februari zijn omdat ik eerst ga verhuizen enzo.
Nu is mijn vraag,
is het mogelijk om een fret alleen te zetten?
Of moeten ze direct met twee zitten?
groetjes

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma jan 24, 2005 10:04 am

als je naar de opvang gaat om er een te halen dan kan het zijn dat ze er hebben zitten die niet met andere fretten overeen komen en die je alleen houdbest.
maar normaal is het beter dat je normale fretjes toch minstens met 2 houd hoor.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Hope

Berichtdoor Hope » ma jan 24, 2005 10:07 am

Hoi,

je kan een fret alleen zetten, sommige moeten zelfs alleen zitten.Als ze niet overeenkomen met andere fretten.

Maar het beste is natuurlijk wel dat ze minstens met twee zijn.
Want de fretjes hebben echt veel aan elkaar.
Jij zal er niet constant mee bezig kunnen zijn, maar dan hebben ze elkaar nog.

Ik heb drie fretjes (twee in dezelfde kooi en eentje apart) en het valt mij op dat zij niet graag alleen zit en dan kruipt ze bij de twee andere.(dan kruipt ze in het hoekje van de kooi, zodat ik haar er absoluut niet kan uitnemen)
Dat zegt volgens mij al genoeg over de fretjes.

Veel succes ermee en ik hoop verhaaltjes te horen over je nieuwe aanwinst(en)

Groetjes

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 24, 2005 11:44 am

hey ! ik heb 2 fretjes !
1 van een jaar en half en 1 van een jaar !
het leeftijdsverschil is door het geval dat dat ander fretje gestorven is en dan hebben die
mensen er terug een 2de bij gezet omdat men balouke ni alleen wou !
hij was er echt verdrietig van ! ~_~
je moet ze eens zien spelen ! hehe
dus best 2 , mijn idee erover !

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

nessa

Berichtdoor nessa » ma jan 24, 2005 3:19 pm

hoi wim
ik ben begonnen met 1 en vond het zelf heel zielig voor hem
we speelden er heel veel mee
maar de sukkel moest dus alleen slapen
toen kwam flash er bij en plezier alom
zo uit als in de kooi
nu heb ik er 5 en kan er al geen een meer van missen

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di jan 25, 2005 11:29 pm

Ik zou ook direct voor 2 gaan. Dan weet je ook zeker dat het goed gaat onder elkaar.

Vissertje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo sep 08, 2004 8:24 pm

Berichtdoor Vissertje » wo jan 26, 2005 3:02 am

Hoi Wim,

Zoals gezegd zijn er fretten die om de een of andere reden (vrijwel) niet samengaan met andere fretten. Maar voor de gemiddelde fret is en blijft het frustrerend als ie alleen zit. Een fret alleen zal misschien meer individuele aandacht van zijn baasje krijgen maar een frettenmaatje is zoveel keer beter. Daarnaast is een groepje of een tweetal fretten veel leuker ook voor jezelf. Een fretje alleen kan wel leuk spelen en ravotten maar meerdere samenspannende fretten zijn toch nog veel leuker om te zien. En zoals gezegd: alleen is ook maar alleen.

Maar mag ik vragen wat de reden is dat je meer neigt naar één fret ipv meerdere fretten?

Wim
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 9:22 am
Contacteer:

Berichtdoor Wim » vr jan 28, 2005 10:56 pm

eerste reden,
ik ben een beginneling en omdat ik niet weet wat het inhoud een fret te onderhouden,
kan goed zijn dat ik een fret koop en dat het allemaal meevalt en een week later een tweede koop,
tweede reden,
ik ben van plan om het beestje een mee naar familie te nemen, een bezoekje brengen dus,
dit gaat niet met twee fretten,
en omdat ik eens wil gaan wandelen en dan moet ik 1 fret laten zitten,
kan maar met 1 tegelijk gaan wandelen he.
daarom dus

nessa

Berichtdoor nessa » vr jan 28, 2005 10:59 pm

wat die bezoekjes betreft
ik neem drie fretten vaak mee op bezoek
bij sommige zelfs alle 5
zoals mijn vriend zijn oma
zou het niet moeten proberen van een vd 5 thuis te laten
ik heb 5 riempjes en een rolriem
waar de 5 ( met veel ruimte ) kunnen wandelen

frankie864
Berichten: 73
Lid geworden op: za jan 08, 2005 10:18 am

Berichtdoor frankie864 » za jan 29, 2005 1:15 am

He wim,
Ik zou ook zeker voor twee gaan. Ik moet elk weekend heen en weer reizen met de trein en dit gaat makkelijk met twee fretjes. Je doet ze samen in een carier een hangmatje erin en je bent klaar. Ook is het inderdaad makkelijker om er twee te hebben want ze vermaken elkaar
groetjes van ninke en haar fretjes amy en twister

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » za jan 29, 2005 12:26 pm

Hey wim,

Ik zou ook direct voor twee fretjes kiezen. Wij hebben sinds een kleine maand ook fretjes (2 geholpen mannetjes uit de frettenark) en daar hebben we nog geen seconde spijt van gehad. We hadden al veel gelezen over fretjes voor we eraan begonnen, maar op de moment zelf voelden we ons zo groen achter de oren als maar kon. Maar wat dat betreft moet je je geen zorgen maken hoor, die fretjes voeden jou wel op en als er een probleem is kan je altijd op dit forum terecht of kan je altijd de frettenark contacteren (of je ze nu bij hen hebt geadopteerd of niet, maakt niet uit)
Dat twee fretjes nemen moeilijker zou zijn dan 1 kan ik je niet vertellen, maar ik weet wel dat 2 fretjes elkaar mooi bezighouden zodat je ook eens even tv kan kijken ofzo. Met ons spelen die rakkers nu ook wel, maar met elkaar spelen vinden ze gewoon veel leuker en jij bent er niet constant mee bezig (buiten dan toezicht houden dat ze niet teveel frettekwaad uitsteken :D )
Hou wel in je achterhoofd dat een nieuwe woning wat stress meebrengt voor de fretjes, dus als je eerst eentje neemt en een week erna de tweede kan dat weleens voor problemen zorgen denk ik. En misschien dat de fretjes elkaar niet kunnen uitstaan, dan zit je met de gebakken peren he. Dit heb je niet als je fretjes neemt die al bij elkaar hebben gezeten.

In elk geval veel succes met je zoektocht en veel plezier met je toekomstige aanwinst(en)
Laat ons iets weten he

Groetjes,

Enya, Scorp en de fretsels Frits en Friemel

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » za jan 29, 2005 7:51 pm

Je kunt ook je fretjes uitkiezen in de opvang op karakter :)
(Dat is wel zo prettig , de opvang weet vaak welke fretjes graag wandelen en makkelijk zijn voor beginners)
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » zo jan 30, 2005 12:30 pm

"eerste reden,
ik ben een beginneling en omdat ik niet weet wat het inhoud een fret te onderhouden,
kan goed zijn dat ik een fret koop en dat het allemaal meevalt en een week later een tweede koop, "

-> en wat doe je dan als het niet meevalt? ik wil niet bot klinken maar die vraag kwam echt wel bij me op.

"tweede reden,
ik ben van plan om het beestje een mee naar familie te nemen, een bezoekje brengen dus,
dit gaat niet met twee fretten,
en omdat ik eens wil gaan wandelen en dan moet ik 1 fret laten zitten,
kan maar met 1 tegelijk gaan wandelen he. "

-> ik denk dat er veel mensen zijn die meerdere fretten hebben en er toch mee gaan wandelen! ik in ieder geval toch! waar een wil is, is een weg he!!!
ofwel ga je eens een keer met 1 fret wandelen, en neem je de volgende keer de andere fret mee. of je kan zo'n leuk frettenzakske kopen waar je je fretzels kan instoppen en dan rond je nek hangen :D zo wil ik er een!!!!
en je kan natuurlijk altijd iemand mee vragen om te gaan wandelen! zo ging ik vroeger altijd met mijn zus.
zo had ik 2 fretjes waarvan de ene heel graag wandelde, hij liep echt schoon mee, net een hondje! en de andere wilt gene meter lopen, maar wordt graag rond gedragen %) dus mijn oplossing hiervoor was de eerste fret, Fido, mee te nemen wandelen, naar de stad of door de wijk op of zo. en de tweede, Cleo, mee naar de vrijdagse markt. die vind het dus geweldig om achter m'n jas te zitten, met haar snuit in de lucht en dat ze maar kan rondkijken! ~0

in ieder geval, als je zeker weet dat je fretten wil, waarom zou je er dan niet helemaal voor gaan, en er twee nemen?! het kan toch niet de bedoeling zijn dat je er nu één gaat nemen om eens te proberen hoe dat gaat?

Wim
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 9:22 am
Contacteer:

Berichtdoor Wim » zo jan 30, 2005 1:17 pm

Laat me effe iets rechtzetten,
ik ben dus een super dierenliefhebber he en ik zou nooit als de fret niet meevalt de fret weg doen,
laat dit duidelijk zijn,
ik heb 5 honden en deze worden super verzorgt en ik doe der alles voor dak kan.
Maar ik ga nu verhuizen en moet afscheid nemen van men honden (ik woon nog bij men ouders)
en die zullen der verder voor zorgen.
en ben der zeker van dat ze het even goed mss zelfs nog beter doen als ik.
ik heb int forum eenf ret gezien die andere fretten niet kan uitstaan,
mss ben ik al geholpen dan.
groetjes

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » zo jan 30, 2005 1:32 pm

Ik denk dat die fret die andere freten niet kan uitstaan mijn Oscar is? Juist? Dat is inderdaad zo, hoor. Ik was verkeerd geïnformeerd in de dierenwinkel en had één fretje gekocht. Ik wou er een tweede bijnemen maar mijn toenmalige vriend wou dat niet, dus ikke braafjes luisteren natuurlijk. Toen ik niet meer bij die jongen was heb ik er toch een tweede bijgenomen maar Oscar had toen al meer dan twee jaar alleen gezeten bij mij, en hij heeft tot nu toe Charlotje nog steeds niet echt aanvaard. Nogthans werd mij verteld dat die moeilijke periode voorbij zou gaan na een paar weken, maar het duurt ondertussen al anderhalf jaar. Ik moet wel zeggen dat het al verbeterd is in vergelijking met de eerste zes maanden, die waren verschrikkelijk: aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen zodat ik ze niet samen kon laten loslopen op den duur..... Nu lopen ze altijd samen los maar ze spelen nooit samen of ze slapen nooit samen en elke dag vechten ze eens kort..... Soms negeren ze elkaar gewoon..... dat is nog het beste..... Conclusie: Ik had beter vrij snel al een tweede fretje erbij genomen, dan had Oscar nu een speelkameraadje ipv een fretje die hij niet moet hebben..... Dus neem er maar twee is mijn raad!!!! Of wacht alleszins niet te lang vooraleer je er een tweede bijneemt.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 40 gasten