Kattenkrabpalen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Fronske
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 06, 2009 10:45 pm
Locatie: Mortsel (Antwerpen)

Berichtdoor Fronske » do sep 10, 2009 2:57 pm

hallo iedereen,
Als leek heb ik natuurlijk vele vragen, dus

is het opportuun om een kattenkrabpaal als speelgoedje te zetten?
zullen de fretjes hiervan gebruikmaken?
nu kunnen we een halen die in de hoogte gaat met enkel verstopbakjes en hangmatjes.
gaan ze daarin klimmen of blijven ze liever met hun pootjes op de grond?

TX

Fronske

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » do sep 10, 2009 3:01 pm

Ik geloof dat de meeste fretten een goeie krabpaal zouden apprecieren.
Zolang dat ze erop kunnen.

Fronske
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 06, 2009 10:45 pm
Locatie: Mortsel (Antwerpen)

Berichtdoor Fronske » do sep 10, 2009 3:03 pm

en houden ze ook hun nagels hierop kort (korter)?
Gaan ze echt krabben als katten? of katachtigen???

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » do sep 10, 2009 3:04 pm

Geen flauw gedacht, ik heb zelf geen staan maar tzou wel grappig zicht zijn moesten ze dat doen :P

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do sep 10, 2009 3:13 pm

bij mij klimmen ze er wel op en liggen te rollebollen in de holle delen, maar hun nageltjes trekken ze niet korter zoals katten.. of toch niet die van mij !

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » do sep 10, 2009 3:38 pm

Mijn 3 fretsels kruipen er langs alle kanten op. Ae krabben hun nageltjes niet letterlijk af zoals een kat, maar ze klimmen wel langs het krabstuk naar boven, dus volgens mij zal het wel iets helpen voor hun nageltjes.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do sep 10, 2009 6:57 pm

Een krabpaal maakt nooit nagels korten alleen scherper ;)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do sep 10, 2009 7:16 pm

Ik zou zeker niet voor een hoog exemplaar gaan. Onlangs nog gehoord dat een kat een pootje moet missen door een ongeluk, paal viel om en de poot zat eronder en was geplet.
Eigenlijk hebben ze dat niet nodig, ze klimmen zo wel op al je huisraad :P Nagels dienen geknipt, slijten zelden genoeg af met in huis te lopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » do sep 10, 2009 7:41 pm

tja, die paal staat er bij ons voor de katten, en de fretsels spelen er ook graag op, dus doen ze maar...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do sep 10, 2009 8:18 pm

Yep, hier hetzelfde. Er staat een lagere paal met een huisje op en een hogere met tussenverdiepjes en een ligmatje voor de katten, maar de fretten vinden het zeker even leuk :P ; Maar nageltjes, die moeten er met de schaar af, hoor!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » do sep 10, 2009 8:19 pm

hiers staat er ook ene
maar wordt eigenlijk niet gebruikt ..

hij is mss ook wel iets te groot (@) ff niet bij stil gestaan naar de afmetingen op de doos .. mah bon

in't begin gebruikte ze die wel (vnl de vrouwtjes); maar die zijn tegenwoordig veel rustiger (en ook ouder) en nu hebben ze er niet veel zin meer in
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do sep 10, 2009 8:43 pm

zorg alleen dat ze niet van al te hoog naar beneden kunnen vallen, wat dit kan nare gevolgen hebben voor je fretjes, voor de rest gewoon een exemplaar kiezen met veel hokjes in, vinden ze zalig!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » do sep 10, 2009 9:14 pm

de mijne vinden het anders een prima springplank om ergens op te geraken, moeten ze de moeite niet doen om naar boven te klimmen :D

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » do sep 10, 2009 9:25 pm

Zoals mijnheer Gizmo hier bewijst...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do sep 10, 2009 10:53 pm

Ik geloof dat die van jou al evenmin deugen als die van mij!! Hier zijn ze nu al ff aan 't uitdokteren of het zou kunnen lukken tot OP de kast te geraken!! %) Via daar naar het raam om de buren te amuseren en zo verder de tv op is allang geen probleem meer natuurlijk!! :P

En via de kleine plank geraken ze op een commode en sinds gisteren is er ene (Diedle natuurlijk) zo snugger geweest te ontdekken dat ie zo op het 2de verdiep van de Nation geraakt als die openstaat!! De bewoners van dat verdiep zitten dan in de keuken ofzo te spelen en daar maakt groep 2 nu dankbaar misbruik van!! :D :D Alle brokken waren verdwenen en de pas proper gemaakte wc terug vuil!! :( Helden!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » vr sep 11, 2009 9:54 am

Hahaha helemaal frettig!!!! Gisteren vond Gizma het niet leuker dan één van de kittens achterna te zitten! Kitten vond dat niet zo leuk, maar Gizma wel hoor! Kitten dacht: ik spring op de zetel, dan ben ik er vanaf, maar nee wat had ge gedacht: Gizma mee op de zetel! Kitten dan maar terug weg, op naar de krabpaal op zoek naar rust, maar Gizma had dan zoiets van: gij erop ikke er ook op! En het grappigste van allemaal was dan dat er 4 andere katten vanuit de hoogte zaten toe te kijken hoe kleine fret achter kleine kat zat en er nog plezier in hadden ook! :D

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr sep 11, 2009 10:28 am

Origineel gepost door Bientje

Hahaha helemaal frettig!!!! Gisteren vond Gizma het niet leuker dan één van de kittens achterna te zitten! Kitten vond dat niet zo leuk, maar Gizma wel hoor! Kitten dacht: ik spring op de zetel, dan ben ik er vanaf, maar nee wat had ge gedacht: Gizma mee op de zetel! Kitten dan maar terug weg, op naar de krabpaal op zoek naar rust, maar Gizma had dan zoiets van: gij erop ikke er ook op! En het grappigste van allemaal was dan dat er 4 andere katten vanuit de hoogte zaten toe te kijken hoe kleine fret achter kleine kat zat en er nog plezier in hadden ook! :D

:D Kan het mij zo al inbeelden. Hihi Gizma deugenietje
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr sep 11, 2009 3:02 pm

@ Margit: LOL :D lijkt mij typisch Diedle op een goede dag :D

@Bientje: Lol wish I was there :D

Hier heeft Bandit zijn klimtalenten ook ontdekt. In de week mochten ze eens in de living spelen en toen heeft mama de visjes eens laten zijn aan Bandit en Boyke. Even later hoor ik een raar geluid en ja hoor: meneer is op de kleine frigo geraakt bij de visbokaal :) Blijkbaar is de zetel die er langs staat toch niet zo hoog als gedacht en is het dekentje dat erin lag een handig opstapje naar de frigo :)
Gelukkig heeft hij de visjes wat met rust gelaten en er (nog net) niets vanaf gegooid.
Nu maar hopen dat hij niet ontdekt dat het zeteltje in de keuken even laag is als die in de living ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr sep 11, 2009 3:13 pm

wij hebben zo een klein minizeteltje tegen een houtkachel staan. op de kachel staat ook een visbak
shaggy slaagt er altijd in op vannuit die kleine zetel te springen en deel nog op de kachel omhoog te kruipen
en wat doet hij dan, drinken uit de visbak :P 3bakjes met water is nog niet genoeg ze voor menneer :P

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr sep 11, 2009 3:59 pm

ze zijn toch ongelooflijk he. Ze zullen en moeten erop geraken! kost wat kost :P

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » vr sep 11, 2009 4:08 pm

ja idd als ze iets willen zullen ze er op geraken al duurd het vrij lang en zijn ze al vaak gevallen!!
zo zijn ze he onze lieve schatjes!!!

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Berichtdoor Bientje » vr sep 11, 2009 4:55 pm

Als ge dat maar weet!! Veel mensen zouden nog iets kunnen leren van die schatjes hun doorzettingsvermogen!!

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » za sep 12, 2009 3:25 am

buda heeft geen krabpaal nodig, hij gebruikt mijn been om op te klimmen +)
whaha :P
hij raced zo hard mijn broek op :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za sep 12, 2009 1:04 pm

ja da doen die van mij ook maar tis niet altijd even praktisch om een kattebak uit te kuisen met drie fretten die langs uw been omhoog klimmen om zo te liggen spelen op uwe rug!!!

zijn toch geweldig schattige varkens!!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten