in bad!! :s

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » za feb 12, 2005 10:23 pm

hoi,
ik heb een vraagje...
ik heb mijn senna al es eerder een bad proberen te geven... maar hij was absoluut verschrikt...
deed direct zijn behoeftes in bad van schrik... :(
het heeft dus nie lang geduurd..
had de tijd nie om hem in te zepen...
Hoe kan ik hem het best laten wennen aan een bad?
want nu is hij toch wel beetje vuil en vind ik dat hij wel es bad kan gebruiken...
ik zal het wel beperken tot wanneer het echt wel nodig is,
maar weet nie goe hoe het aan te pakken?
kan iemand me helpen?
Thx!!
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » zo feb 13, 2005 12:30 am

Het eerste bad van Ayko was ook een absolute ramp, ik had zo een beetje water in het bad gedaan en de shampoo mooi klaargezet enzo maar het enige wat ayko probeerde te doen was uit bad springen en rondspringen van de schrik %)
ik heb hem dan zo rap rap gewassen ma 'k ad ook ni echt 't gevoel datij proper was...

De volgende keer dat ik hem een bad gaf was juist voor z'n castratie en Ayko moest dan toch wel proper zijn. Deze keer heb ik geen water in bad gedaan, maar ayko gewoon wat laten rondlopen in bad met de sproeier aan, zo precies een klein doesjke :P en hij ging zo gans den boel gaan verkennenen en sprong af en toe keer onder water en om hem dan te wassen en af te spoelen nam ik hem met mijn ene hand vast en met mijn andere hand deed ik de handelingen

Tegenwoordig ben ik al getraind in een bad geven aan ayko 't is namelijk genen al te properen en durft wel keer op zijn eigen poten pissen ~0
Een badje duurt nu ongeveer een grote 10 min met afdrogen en al :D

Groetjes Sofie, Ayko en Zoë

doerak
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 11, 2005 6:08 pm

Berichtdoor doerak » zo feb 13, 2005 12:11 pm

het eerste bad van mijn doerak was geen probleem ik heb het water een beetje warm gemaakt hand warm het ging perfet wel effe wennen dat ze in bad ging maar ze vond het wel lekker :) :P

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » zo feb 13, 2005 7:34 pm

als ik senna gewoon in bad zet, zelfs zonder water in, dan is hij al
zo bang als iet... :(
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » zo feb 13, 2005 7:41 pm

Misschien heeft hij vroeger een slechte ervaring opgedaan bij de vorige eigenaars...

Ayko vindt het nog altijd ni leuk om gewassen te worden maar als ge hem nat maakt, goed inzeept en afspoelt is da in 5 minuten gedaan, das dan zo 5 minuutjes afzien en dan kan hij zoveel in de handdoeken kruipen om zichzelf af te drogen.

Ik leg ook meestal een snoepje klaar om dan te geven en eens hij dat gekregen heeft is hij rap weer vergeten dat hij in bad gezeten heeft...

hopelijk hebben andere mensen wat betere tips om je te helpen want ik kan alleen maar mijn ervaring met ayko vertellen... Zoë heb ik nog nooit gewassen omdat het ook niet nodig is.

Groetjes Sofie, Ayko en Zoë

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo feb 13, 2005 8:02 pm

fretten die echt bang zijn in bad was ik in de lavabo , de oppervlakte is kleiner en ze kunnen hun pootjes op de rand zetten , voor jezelf is het ook handiger voor je rug ~_~
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Hope

Berichtdoor Hope » ma feb 14, 2005 8:56 am

Hoi,

met mijn twee jongens heb ik het minste problemen, ze zijn wel een beetje bang in bad maar zijn het rap vergeten.
Ik laat ze langzaam in het bad glijden als het al vol is.
Dat lukt meestal wel bij hen en dan zitten ze muisstil tot ze gewassen zijn.
Daarna gaan zij nog een beetje zwemmen.

Freya daarentegen is bang van het bad. Zij heeft vooral schrik van een lopende kraan.
En als ze helemaal ingezeept is, kruipt ze langs mijn arm omhoog en gaat in mijn nek liggen.
Zo zijn we alletwee gewassen :P

Bij ons is het gewoon vlugge pijn. 5 minuutjes bang zijn, ma ze zijn dan toch proper.

Groetjes

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » ma feb 14, 2005 9:44 am

oké, dus gewoon doorbijten dus...
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Hope

Berichtdoor Hope » ma feb 14, 2005 9:59 am

Ik denk het wel.
Ik heb wel geprobeerd om badeendjes met ferretone in te wrijven.
Freya was toen toch 1 minuutje af geleid.
't kan zijn dat dit misschien wel bij jou werkt.

Groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » ma feb 14, 2005 7:49 pm

ik ga da met die eendjes ook eens proberen wan ik heb met inca en flash ook dat probleem van juju

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » do mar 10, 2005 5:08 pm

ik zet de mijne in de douche... ze hebben het nog tamelijk graag, zijn heel erg stil, maar het mag niet langer dan vijf minuten duren... want dan worden ze nerveus... en idd het best lekker warm water en wat speeltjes
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 10, 2005 5:39 pm

epson zet ik in de lavabo voorzichtig met mijn handen onder zijn pootjes neer en als ik op de bodem ben trek ik ze weg zodat hij altijd iets oder de voeten heeft. da lukt meestal van de eerste keer maar soms ni dan springt hij eruit dan gewoon ff gerusstellen en terug proberen.

bij peewee was dit ik geen geval waar die wou da echt ni dus ging hij met mij mee onder de doche dan waste ik mij eerst terwijl ij tegen mijn been stond zo van wanneer is het mu mijn beurt ik wil oder de straal. dan moest ik opzij gaan en dan ging hij eronderstaan met zijn ogen toe en neus in de lucht :) was wel leuk om tezien dan inzepen en er hem weer een poosje onderlaten staan
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » do mar 10, 2005 5:40 pm

haaaaaaahaaaaaaaaaaaa hilarisch zicht zeker?
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

nessa

Berichtdoor nessa » do mar 10, 2005 7:06 pm

bij mij klimmen ze ingezeept via mijn arm naar boven
ik ben dus ook gewassen

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do mar 10, 2005 7:10 pm

Bij die van ons is het altijd grote paniek wanneer ze nog maar water zien. Een klein kommetje water waar ze in kunnen 'graven' en spetteren vinden ze heel plezant, maar alles wat iets groter is daar zijn ze als de dood van. Overlaatst kwam Scorp met frits de badkamer in terwijl het bad gevuld was (ik ging net in bad gaan). Ik heb zijn achterste poten nog nooit in zo'n gestrekte houding gezien, zelfs zijn tenen waren maximaal gespreid, verder kon echt niet meer.

Kirsten
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 06, 2004 3:49 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kirsten » do mar 10, 2005 9:19 pm

wel ik was hem nu in zo een speciale plastieke afwaskom... ik zet die eerst gewoon in zijn speelruimte en dan gaat hij die verkennen. Dan doe ik er een klein bodempje water in, echt niet veel nog geen halve centimeter. dan doe ik met een kopje water zachtjes water over hem heen (heel zachtjes). Hij houdt er nog altijd niet van maar hij laat het al doen en er ontsnappen geen vieze luchtjes meer van de schrik (in het begin durfden zijn anale klieren al eens ontploffe)

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 10, 2005 10:56 pm

ba zal wel stinken kan ik mij voorstellen. de laatste keer dak epson gewassen heb was hij uit mijn handen geglipt ter wijl ik hem afroogte en hij liep naar de wc borstel en ging hem daar proberen aan droog wrijven. mocht dus herbeginnen (@)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do mar 10, 2005 10:58 pm

die 4 van mij vinden water geweldig!!!

lekker in een warm bad vinden ze heerlijk vooral met balletje die ze op moeten duiken.

zomers heb ik een kinderbadje in de tuin staan nouze klimmen er zelf in hoor...

zelfs als we gaan wandelen komt het voor dat wel niet goed opletten en wij lopen dan over een bruggetje en wij lopen altijd met een lange lijn dat de fretten naar de overkant zwemmen.

moet wel uitkijken voor zwanen die houden niet zo van fretjes :P
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr mar 11, 2005 9:22 am

Oscar was in het begin ook als de dood voor een wasbeurt, het was echt niet te doen. Ik heb het hem gewoon gemaakt door mee onder de douche te gaan en hem gewoon in mijn armen te houden onder het water, dan was hij wel rustig omdat hij in mijn armen kon blijven, .....wel niet zo handig natuurlijk. Maar enfin, zo is het me toch gelukt. De laatse keer dat hij gewassen werd lag hij gewoon op zijn gemakske in bad te wachten tot Charlotje helemaal gewassen was, nu geniet hij van een bad met een beetje warm water erin, zoals een mens in zijn bad ligt, grappig, hé. Charlotje is er nog altijd niet zot van, maar dan probeer ik het ook zo snel mogelijk te doen en ik hou contact met haar, ik hou haar constant met één hand vast, en zij houd mijn arm vast met haar pootjes, dan voelt ze zich wat veiliger. Eén ding is zeker, ik kan ze samen in bad zetten en ze vechten niet! Haha, dan hebben ze geen aandacht voor elkaar hoor, Oscar die gewoon aan het luieren is tussen de badeendjes, echt grappig.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr mar 11, 2005 12:18 pm

Annick, heb je zo geen foto's van oscar in bad die je online kan zetten?
Lijkt me echt wel een leuk zicht zo'n badfretje hehe :D

Hope

Berichtdoor Hope » vr mar 11, 2005 1:31 pm

Die foto's wil ik ook wel zien!

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » zo mar 27, 2005 11:31 pm

oké, ik heb vorige week dus een tweede poging ondernomen om Senna een
bad te geven.. en hij was nog altijd heel erg bang... hij sprong constant omhoog
om eruit te kunnen... MAAR hij heeft dit keer niet zijn behoeften in het water gedaan...
dus das al een stap voorwaarts hé! we zullen er nog komen :D
Thx voor de tips iedereen!
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » ma mar 28, 2005 11:56 am

Heej allemaal!

Ik zag op fretten.nl (frettenwinkel) zo'n product wat je kan gebruiken in plaats van een bad. Ik zou toch liever mijn fretjes in bad doen, maar te vaak in bad doen is niet zo goed voor ze, en hoe zit dat dan met dat spul? Het is een soort water wat je op je fretjes kan spuiten zonder dat ze dus in bad hoeven. Ik vraag me af of dat spul dan ook niet zo goed is. Weten jullie er toevallig iets vanaf?

Alvast bedankt ;)

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr apr 01, 2005 12:12 pm

Origineel gepost door nessa

bij mij klimmen ze ingezeept via mijn arm naar boven
ik ben dus ook gewassen
spijtig dat het met zo'n frettenschampoogeurtje is... :P
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr apr 01, 2005 12:13 pm

Origineel gepost door vlissan

Heej allemaal!

Ik zag op fretten.nl (frettenwinkel) zo'n product wat je kan gebruiken in plaats van een bad. Ik zou toch liever mijn fretjes in bad doen, maar te vaak in bad doen is niet zo goed voor ze, en hoe zit dat dan met dat spul? Het is een soort water wat je op je fretjes kan spuiten zonder dat ze dus in bad hoeven. Ik vraag me af of dat spul dan ook niet zo goed is. Weten jullie er toevallig iets vanaf?

Alvast bedankt ;)
Heb je het over parfum ofzo?
parfum is wel oké, indien het voor fretten is, maar zeker niet noodzakelijk...
en wassen... je mag het niet te veel en enkel met geschikt frettenproduct, maar ik denk toch wel dat wassen effectiever is hoor! En dat je misschien het wassen even kan uitstellen door dat product... maar zeker niet altijd... bvb.: na een partijtje graven...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 78 gasten