kabelbijten afleren / vinden ze de straffen leuk ?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Konstmor
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 8:34 pm

Berichtdoor Konstmor » zo feb 27, 2005 8:47 pm

hallo,
onze fretjes zijn 1 jaar en we hebben er al veel plezier aan beleefd, maar nu zitten we met een probleem met één fretje en we krijgen het haar maar niet afgeleerd; integendeel zelfs... al van in het begin is er in onze living een hoekje waar alle pc-kabels verdwijnen achter een houten bak... nu doet ze al 3 weken niets anders dan die kabels er proberen er achter uit te trekken... ze gaat heel wild te keer bij dat kabelbijten en vroeg of laat heeft ze een electriciteitskabel doorgebeten, wat natuurlijk het laatste is wat we willen... eerst probeerden we het hen af te leren met gewoon bij hun nekvel te pakken, maar het verergerde dagelijks dus deze straf had geen effect... ook telkens 10minuten in een carrier zetten vind ze duidelijk niet leuk, maar na die 10minuten carrier-straf loopt ze voor we het weten al direct terug naar het befaamde hoekje... we weten het echt niet meer hoe we ze dit kunnen afleren; iemand een goed idee?

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo feb 27, 2005 9:53 pm

Sommige dingen krijg je ze helaas niet afgeleerd. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een heel gevaarlijk spelletje. Kun je er niet iets overheen maken of zorgen dat je fret niet in dat hoekje kan komen?
Als je fret een electriciteitskabel doorbijt kan dat het einde van je fret betekenen. !@#$

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo feb 27, 2005 11:01 pm

hoi
er bestaan speciale "leidingen"om kabels is te steken .
mss is dit een oplossing, anders zal ze ooit een geroosterd eindigen wrees ik ~_~
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma feb 28, 2005 12:53 pm

eens proberen om in dat hoekje wat azijn te leggen??

Heb al gemerkt dat ze niet tegen die straffe geur kunnen :-) (als ze steeds in eenzelfde hoekje hun behoefte doen en je legt er wat azijn, zullen ze dat daar niet meer doen)

je weet nooit ....
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma feb 28, 2005 1:25 pm

wel dan heb ik rare fretten ik had namelijk vorige week een doordrenkt doekje met azijn in een hoekje gelegd waar ze soms een hoopje durven achterlaten en ons sushi was gewoon aan het spelen met het doekje ze vond het blijkbaar een interesante geur %)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Konstmor
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 8:34 pm

Berichtdoor Konstmor » ma feb 28, 2005 8:18 pm

Origineel gepost door skiwi

eens proberen om in dat hoekje wat azijn te leggen??
Hebben we geprobeerd. We hebben de bak lichtjes ingestreken met azijn (we durfden ook niet te veel doen) en 1 fretjes draait haar kopje ervan weg, maar degene die aan de kabels bijt, heeft het toch nog geprobeerd. Misschien hebben we te weinig azijn gebruikt, of was de azijn-geur al wat vervlogen?

Konstmor
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 8:34 pm

Berichtdoor Konstmor » ma feb 28, 2005 8:22 pm

Origineel gepost door Pleuntje

Sommige dingen krijg je ze helaas niet afgeleerd. Ik vind dit eerlijk gezegd wel een heel gevaarlijk spelletje. Kun je er niet iets overheen maken of zorgen dat je fret niet in dat hoekje kan komen?
Als je fret een electriciteitskabel doorbijt kan dat het einde van je fret betekenen. !@#$
Is idd gevaarlijk, het laatste wat we willen is dat ze de kabel doorbijt. Probleem is, ze ziet da die kabels naar ergens leiden waar ze niet bijkan,... ze zal willen weten waar die eindigen. we zullen idd iets moeten vinden om proberen rond de kabels te doen ofzo.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di mar 01, 2005 7:48 am

Dat denk ik ook, iets stevigs rond de kabels samen zal het veiligste zijn.....
Mijn fretjes hebben jammer genoeg ook niets tegen azijn, gek die beesten...... hihi......
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Hope

Berichtdoor Hope » di mar 01, 2005 8:43 am

Hoi,

ik moet spijtig genoeg pleuntje gelijk geven; sommige dingen kun je ze niet afleren.
Wij proberen al twee maand ons freya af te leren onder de zetel te kruipen en alles kapot te krabben, maar helaas niets helpt.
Hebben we de onderkant maar op één of andere manier toegemaakt. Nu kan ze er gewoon niet meer onder, maar ze blijft wel proberen.
Je kan natuurlijk wel blijven straffen, maar bij sommige fretjes haalt het niets meer uit en je wordt het uiteindelijk ook zo moe, dat je een gemakkelijkere oplossing zoekt.

Groetjes

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 03, 2005 2:53 pm

mischien kun je u kabels wat naar omhoog hangen met haakjes zodat ze er nu aankunnen als da gaat tenminste he hebben wij ook moeten doen me onze internet kabel da was het enige waar hij aankwam
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do mar 03, 2005 3:53 pm

die rakkers denken allemaal hetzelfde, als we die pc saboteren dan heeft baasje nog meer tijd voor ons, hehe!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 03, 2005 4:06 pm

lolz idd denk ik ook hoewel ik toch meestal met hem speel als hij wakker isdan ga ik bij hem op de grond zitten toto hij het beu is en dat kan soms lang duren
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten