snoepjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 16, 2005 10:58 am

Hoi,

deze vraag heb ik nu al lang willen stellen.
Hoe vaak geven jullie snoepjes aan jullie fretjes?
Is het dagelijks, meerdere keren dagelijks, wekelijks, maandelijks??
Ferretone en Ferretvite; hoe vaak wordt dat bij jullie gegeven??
Ik vraag het omdat ik soms denk dat ik het te vaak geef. En dan probeer ik ze een aantal dagen geen meer te geven.
Maar dan komen ze zo heel onschuldig kijken en dan lopen ze naar de snoepkast. Moeilijk om te weerstaan.

Groetjes

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » wo mar 16, 2005 11:14 am

ik denk dat dit bij iedereen anders is hoor...

Ik geef ayko een snoepje als gij zelf in zijn bak zijn behoefte doet zonder dat ik hem erin moet zetten als ik zie dat zijn staart omhoog ga. Ferretone krijgt hij 1 à 2x per week.

Zoë is een fretje met een voorgeschiedenis. Ze is heel bang als ze zelf niet alles meer onder controle heeft, bv. als je ze gaat strelen of als je ze opneemt. Dus is de enige mogelijkheid om haar op te nemen haar wat ferretone te geven en zo wordt ze afgeleid en kan ik ze pakken. Een uitzondering is er wel als ze in een lade van een kast ligt te slapen, dan mag ik ze zonder problemen opnemen en is ze superlief (raar é) Dus krijgt zij 3 à 4 keer ferretone per week, soms wel dagelijks... Snoepjes lust zij niet. Ze komt ze enkel vragen om ze dan te verstoppen :P

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » wo mar 16, 2005 8:43 pm

hoi

ik geef ze een snoepje als ze echt heel braaf zijn niet in huis maar op hun bak gaan, .....
soms krijgen ze ook gewoon een snoepje zomaar.
ik heb niet zo echt een vast patroon van zeker elke dag, ...

groetjes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten