chip

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di mar 29, 2005 9:24 pm

ik heb vandaag onze sushi laten chippen , zo'n gote naald voor zo'n klein diertje het is wel zielig !@#$
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

maxi

Berichtdoor maxi » di mar 29, 2005 9:34 pm

Ocharme toch!!
Maar 't is voor zijn goed.
Dat moesten ze iedere eigenaar
verplichten.'t Zou veel dierenleed voorkomen.

groetjes

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » di mar 29, 2005 10:47 pm

da beesje ~_~

Waarom heb je het fretje laten chippen?

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 30, 2005 9:23 am

Hoi,

ik zou mijn fretjes ook graag laten chippen.
Maar vroeg me af hoeveel het kostte?
Want ze hebben mij gezegd dat het niet echt goedkoop is.
Ik heb ook al wel gehoord dat het een serieus grote naald is, maar het is voor hun eigen goed.

Als ze dan ooit is ontsnappen, is er toch al meer kans dat je hem gaat terug vinden. En je kunt nooit op voorhand zeggen dat ze nooit zullen ontsnappen, want ze zijn geniepig.
En je kunt ze meenemen naar het buitenland.

Groetjes

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » wo mar 30, 2005 10:06 am

Ik heb 35 euro betaald per chip, van wat ik mij herinner. Maar eigenlijk betaal je niet voor de chip zoveel, maar voor het papierwerk dat erbij hoort.

Eén van onze fretjes hebben ze eventjes aan de gaskraan moeten leggen om haar te verdoven omdat ze gewoon niet wou meewerken (dat was rapsody haar wilde periode) en zo'n chip inbrengen bij een fret is sowieso al niet simpel met hun dik vel.

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 30, 2005 10:58 am

oei...ik denk dat ik dan toch nog effe ga wachten.
Ze zijn al onmogelijk om hun jaarlijks spuitje aan te geven, ik wil niet weten wat het gaat geven als ze die chip moeten krijgen.

qua prijs valt het eigenlijk nog mee, maar als je meerdere fretten moet laten chippen kan dat natuurlijk ook nog oplopen.

Ik zie nog wel.

Bedankt

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo mar 30, 2005 6:37 pm

Origineel gepost door doedelfietje

da beesje ~_~

Waarom heb je het fretje laten chippen?
ze gaat dit weekend de grens over om te laten dekken

ik heb 41.5 euro betaald voor de chip wel zonder de visite gerekend die komt er nog bovenop
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo mar 30, 2005 7:44 pm

Bij ons kost het chippen van een hond/kat 25 euro. Ik neem aan dat dat ook voor een fret geldt! Dit is in Nederland. Vind de prijzen wel hoog bij jullie! Mijn honden zijn wel gechipt, de fretjes moeten nog. Ik heb er spijt van dat ik dat niet tegelijkertijd met de castratie heb laten doen, maar daar heb ik niet aangedacht. Het is inderdaad wel een grote naald, zeker voor zulke kleine dieren.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 31, 2005 8:36 am

Ik heb al willen merken dat in Nederland alles goedkoper is.
Het chippen, de spuitjes en de castratie.

Ik vraag me af hoe dat zou komen?? Zijn fretjes mss meer ingeburgerd in Nederland?

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » do mar 31, 2005 8:41 am

Zou het alleen voor fretjes zijn dat ze goedkoper zijn of voor alle dieren?
Ik ben benieuwd wat voor een dierenartsenrekening ik in Engeland voorgeschoteld zal krijgen. Naast het chippen kost het trouwens ook nog eens een 35 euro per fret om ze de Eurotunnel op te krijgen alhoewel ze gewoon in onze auto zullen zitten en buiten de douanecontrole er geen extra werk voor Eurotunnel in zit.
Best wel dure beesten als je er zo over nadenkt.
Maar dat is natuurlijk met vééééééééél plezier gegeven, want het zijn zo'n schatjes :)

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 31, 2005 8:46 am

Moeten zij niet in quarantaine vooraleer ze Engeland binnen mogen?
Ik dacht dat als je ze mee wilt nemen naar Amerika dat ze 24u in quarantaine moesten.(ben wel niet zeker)
Ik weet nu niet hoe het zit met de andere landen.
En idd best wel dure beestjes, maar als je ze graag ziet heb je dat ervoor over. :)

Groetjes

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » do mar 31, 2005 4:04 pm

Gelukkig geen quarantaine! Oef! Voor honden en katten is er wel een bloedtest nodig waarvoor je zes maanden op de resultaten moet wachten voor je ermee naar engeland mag varen, maar voor fretjes is die test niet nodig. Ze moeten wel nog 24 tot 48 uur voor vertrek ontwormd en ontvlooid worden. Dus in het midden van een heel drukke dag met inpakken en inladen moeten we tussendoor nog eventjes naar de dierenarts en ons beestjes kennende zal dat wel een tijdje in beslag nemen!
Mormels dat het zijn.

Voor andere landen gelden trouwens veel gemakkelijkere regels voor alle dieren. Een chip en een paspoort is voldoende.

Iedereen die ik ken reageert heel verbaas als ik zeg dat ik de fretjes meeneem, vooral omdat het een groot probleem is om een woonst te vinden waar je huisdieren mag houden in Engeland. Ze vragen dan waarom ik ze niet verkoop of weggeef alsof het om stukken meubels zou gaan! Het is inderdaad veel last en een redelijke kost om die beesten mee te nemen en soms vloek ik wel eens op al de moeilijke situaties die er daardoor bijkomen, maar het is nooit bij me opgekomen om ze niet met me mee te nemen.

Ze schijten overal, ze maken alles kapot, ze kosten veel geld, ze lopen altijd in de weg, ze bijten, ze willen alleen knuffelen als zij er eventjes zin in hebben, ... en toch zijn het de allerbeste huisdieren die ik me maar kan inbeelden :)

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 31, 2005 4:10 pm

awel, ik vind dat je dat leuk gezegd hebt!!!!! :D

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » di apr 05, 2005 9:17 pm

Hoi Sera, ik heb zelf in Engeland gewoond een tijdje en hoewel ik geen huisdieren mee had (helaas) is het me wel opgevallen dat engelsen over het algemeen dol op dieren zijn. Meer zelfs dan hier in holland als je op het aantal dierenprogramma's moet afgaan wat daar vandaan komt! Maar misschien ligt t er wel aan waar je zit want ik zat zo ongeveer op t platteland hehe..
Het is wel zo dat ze daar bijna overal tapijt hebben liggen, zelfs in de badkamer! Hopelijk is dat geen probleem met jouw fretjes ;)
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten