Stofzuigers en ander lawaai

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » do mar 31, 2005 3:18 pm

Hoi hoi! #)

Mijn vraagje was het volgende: Hoe gaan fretten met lawaai om? Bijv. Stofzuigers of muziek die een beetje hard staat ( %) ) enz.

Mijn kamertje is piepklein (het grootste deel zal ook worden gevuld met het frettenhok ;) ) en zal daarom al het lawaai wat er in mijn kamer is, vlakbij hun kleine oortjes zitten. :( Ik hoop niet dat ze er erg van schrikken of zelfs bang worden voor mij.

Iemand met ervaring, geen ervaring maar die wel een idee heeft?

hahaha bedankt alvast ;)

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 31, 2005 3:27 pm

Hoi,

fretten hebben wel heel gevoelige oortjes en daarom staan ze best niet naast een radio of tv, zeker niet als die luid aanstaat.
Ik dacht dat het ervoor kon zorgen dat ze gestresseerd raken.

Toen ik ze er vroeger uitliet, stond de radio altijd aan en ze hebben er hier nog nooit last van gehad of van de tv ook niet.
Ze kijken er nog niet eens naar om.

De stofzuiger vinden ze wel interessant, maar dan alleen om mee te spelen.

Ik denk niet dat het kwaad kan, zolang het maar niet constant is.
Hoe zou je zelf zijn als je dag in dag uit naast een luide radio zit. :)

Ik ben benieuwd wat de andere te zeggen hebben.

Groetjes

Rinake
Berichten: 3
Lid geworden op: do jan 27, 2005 10:12 am

Berichtdoor Rinake » do mar 31, 2005 4:08 pm

Hallo,

Ons fretje is ook dol op de stofzuiger. Als we de stofzuigermond tegen haar lijfje duwen, vind ze dat zelfs leuk. Ze is er totaal niet bang voor. Voor de rest slaapt onze Sandy overal door. Of de TV nu aanstaat of niet, haar kan het allemaal niet schelen. En als de kinderen weer eens luid schreeuwend voorbij haar kooi lopen, gebaart ze van kromme haas en dut gewoon verder. We vroegen ons op een bepaald moment zelfs af of ze niet doof was, maar als we een deur opendoen staat ze er onmiddelijk. Dus doof is ze in geen geval.

Volgens mij moet je je dus niet al te veel zorgen maken.

Greetz

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » do mar 31, 2005 4:08 pm

Ik heb hier niet eens de indruk dat ze de radio of tv opmerken zelfs niet als die heel luid staan. Maar owéééé als er een doosje rozijntjes in de verte klinkt, dat hebben ze dan weer wel gehoord!!

En de stofzuiger, tja ... die moet aangevallen en besprongen worden en dan met z'n allen heel hard wegrennen, maar of dat nu is omdat hij een vreemd geluid maakt of omdat hij een luid geluid maakt, is mij niet duidelijk.

Ik zou nu wel niet hun kooi naast de speakers van je stereo zetten en die dan volle bak opendraaien.

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » do mar 31, 2005 4:58 pm

hoi,

Senna slaapt ook door alle lawaai door :D radio, tv enz... deren hem niet...
maar oh wee de stofzuiger, daar is hij als de dood voor.... tbeestje is super
bang als ik die boven haal...
maar moet nu eenmaal gebeuren he...
is wel zielig... :(
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

nessa

Berichtdoor nessa » do mar 31, 2005 7:50 pm

de meeste zijn hier bang van de stofzuiger
ze bespringen zo precies van blijf van ons vrouwke af
enkel ons inca is er wat erger meer
ze springt er op en kom er niet tot hij afgezet word
dan kijkt die zo van
zie je wel da ik gewonnen heb stom ding
en dan kijkt ze naar mij ( zo van nu ben je veilig )
zie het al gebeuren da ik word aangevallen door een stofzuiger
stel je voor
super - inca is hier in de buurt dus ben ik idd wel veilig

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do mar 31, 2005 7:53 pm

uw inca kijkt waarschijnlijk naar u om te zeggen, ik heb gewonnen en verdien een snoepeke!! lol :D :D :D
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » do mar 31, 2005 8:32 pm

LOL! :D
kdenk ook ze nessa da je inca verkeerd verstaat :P
die inca toch :D
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do mar 31, 2005 8:42 pm

hehe lol :D die fretjes toch

nessa

Berichtdoor nessa » vr apr 01, 2005 6:27 am

zeg die krijgt al snoep genoeg
als ik ze nu moet bedanken om mijn leven te redden
daar dient ze voor lol

nee is echt zo kei lief
met opgeheven kopke en daar komt ze dan
lol

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr apr 01, 2005 11:27 am

ja stofzuigers, dat moet je sluw aanvallen, bespringen, efkes proberen in te bijten en dan wild wegrennen om direct terug te keren en van voor af aan te beginnen... stofzuigers zijn vriendjes... als ie even aanstaat zonder borstel moet je er ook je neus insteken, zodat je snoet in de buis gezogen wordt en dan moet je die malle stofzuiger natuurlijk weer aanvallen... :P
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » vr apr 01, 2005 2:14 pm

Hahahaha wat een grappige beesten zijn het toch he! :D

nessa

Berichtdoor nessa » vr apr 01, 2005 3:25 pm

ons inca komt er gewoon niet af zolang hij aanstaat

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » vr apr 01, 2005 3:57 pm

epson probeert in de buis te bijte terwijl ik aanhet stofzuign ben #) en aan de achterkant waar de lucht uitkomt gaat hij in de lucht proberen happen wat het nut daarvan is weet ik niet.
ook van de kruimeldief ishij ook ni bang daar steekt hij zijn neus in terwijl hij aanstaat dan word hij er een beetje ingezogen nog een geluk dat da ding ni hard zuigt zou anders een raar frettekopke krijgen denk ik.
aanvallen zit er ook wel in maar ja da ding is zo groot en bol dat hij er geen grip op krijgt dan maarweer over op de luch.

zehebben er zeker geen schrik van hoor zelfs als hij ligt te slapen als ik ga stofzuige van zodra dat ik da ding opzet komt hij meteen in de aanval.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten