Albino's

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » za apr 23, 2005 5:48 pm

@ Vlissan
ik was daar ook bang voor..
toen ik juist Senna had was ik ook nog geen 100 % op mijn gemak bij hem...
dacht ook van amai die tanden die kan mij hier goe bijten als hij wilt... en was
eigenlijk ook wel beetje bang van mijn eigen fretje (vraag maar aan Nessa)
maar da heeft nie lang geduurd... zoals ik al zei is het gewoon kwestie van elkaar
te leren kennen en elkaar te leren vertrouwen... Nu zou ik mijne Senna echt niemeer
kunnen missen!! En als ik hem oppak geeft hij nie anders dan likjes !! Hij geeft
me soms een hele douche lol
nee, da loopt wel los ze...
je zal toch ook altijd een vreemde hond wa voorzichtig en wantrouwend benaderen he...
die moet je ook eerst leren kennen.. das met alle diertjes zo... en met mensen eigenlijk ook...
enkel dat die nie bijten lol allé normaal toch niet :P
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

nessa

Berichtdoor nessa » za apr 23, 2005 6:40 pm

wanneer heb je ze ?
alle twee albino's ?

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » za apr 23, 2005 7:10 pm

Ik krijg ze in juni/juli en weet nog niet precies of het ablino's worden. :) vind het heel spannend en kijk er erg naar uit!

nessa

Berichtdoor nessa » za apr 23, 2005 7:12 pm

ik ook
naar de foto's he
en gaan dagen wachten he
fretjes halen
foto's nemen
en posten he
lol

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » za apr 23, 2005 8:09 pm

Daar kan je idd op rekenen Nessa! Ik ga een heel plakboek op dit forum zetten. ;)

nessa

Berichtdoor nessa » za apr 23, 2005 8:23 pm

nu ik ben blij se
heb niet liever
nu ben je nog meer mijn maatje
lol

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » za apr 23, 2005 9:13 pm

Ik neem heel misschien er een sandy vrouwtje uit de opvang (in Breda) bij.. Dat is een vondelingetje van een jaar ongeveer en ook net geholpen.. Hopeljk wil ze vriendjes worden met die van mij!!
Morgen hoor ik meer...
Ik hoop dat het wat word!
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » za apr 23, 2005 9:37 pm

Ik zal voor je duimen Daphne! Laat horen hoe het is gegaan! :D

nessa

Berichtdoor nessa » za apr 23, 2005 9:46 pm

ook aan ons he
lol

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » zo apr 24, 2005 12:55 am

hey daphne tof seg.. laten we maar hopen dat het dan meteen liefde op het eerste gezicht gaat zijn he :)

nessa

Berichtdoor nessa » zo apr 24, 2005 1:02 am

allemaal benieuwd

Hope

Berichtdoor Hope » ma apr 25, 2005 9:59 am

Ja, ik ben ook benieuwd!!!

En Vlissan, ik ben al aan 't uitkijken naar je plakboek.

Ik kan me nog herinneren de dag dat ik met mijn twee jongens thuis kwam.
Zo ne schrik da ik daar van had.
Ik stak mijn hand uit, hij kwam al mokkend naar mij toe en beet in mijn hand.
Maar alles is in orde gekomen, ze bijten mij nu niet meer, ik krijg heel veel likjes.
En als ze hun tandjes nog is willen gebruiken, bijten ze heel zachtjes in mijn hand.
Ik ben al meer dan 2 maand bijtvrij.
Vind ik iets belangrijker dan poepvrij zijn. LOL :D

Het zijn idd schatjes, maar je moet ze gewoon de tijd geven.

nessa

Berichtdoor nessa » ma apr 25, 2005 11:48 am

ik heb net foto's gevonden van igor zijn eerste dag hier
man zag ik er slecht uit
ik had die dag een onderbroken en daarna nog naar naar roeselaere
wat een lange dag was da jong .

Hope

Berichtdoor Hope » ma apr 25, 2005 2:37 pm

Zoals ik al zei; niet meer bijtvrij.
Yankee heeft mij daarjuist gebeten.
Ik ook altijd met mijn grote mond!!! :D

Ach ja, dan zijn we 3u bijtvrij.
LOL

nessa

Berichtdoor nessa » ma apr 25, 2005 2:42 pm

das wel 3 u da hij u niet ziet lol

Hope

Berichtdoor Hope » ma apr 25, 2005 3:10 pm

Da telt ook!!!!

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma apr 25, 2005 6:19 pm

oh nee da telt nie, vanaf het moment dat je niet meer binnen zijn bereik bent telt het niet :)

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » ma apr 25, 2005 6:20 pm

De dag dat ik de fretjes ga kopen, word echt de mooiste uit mijn leven denk ik. :)
Ik hoop echt niet dat ze veel zullen bijten als ik ze net heb. Ik denk dat ze dat wel gaan doen trouwens, omdat ze mij natuurlijk willen uitproberen..Ik moet ze zeker niet straffen de eerste paar keren? Of kan dat wel gewoon? Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik ze heb. :D

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma apr 25, 2005 7:45 pm

als ze je uitproberen moet je juist wel ff streng zijn :) die testperiode heeft hier bij mij ongeveer 2 weekjes geduurd

nessa

Berichtdoor nessa » ma apr 25, 2005 7:49 pm

bij alles wat ze niet mogen MOET je streng zijn
dus wel straffen

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » ma apr 25, 2005 9:11 pm

Oke dat zal ik onthouden. :) Gewoon in het nekvel pakken, nee zeggen en een beetje schudden met het fretje? Ik wil dat tikken op de neus zo veel mogelijk uitstellen.

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » ma apr 25, 2005 9:27 pm

Origineel gepost door Daphne

Ik dacht eerst ook dat het net zo was als bij bijvoorbeeld ratjes, dat de albino's een stuk
korter leven. Maar dat heeft meer te maken met dat die in de dierenwinkel ook vaak
uit laboratoria afkomstig zijn..
? Dat is dus niet zo, er worden gezonde wit/roodoog ratten gefokt (niet alle wit/rood oogdieren zijn albino's btw) De ratten in de dierenwinkels komen vaak van broodfokkers af (net als veel dieren in dierenwinkels) en de ouders worden vaak niet geselecteerd op gezondheid, maar op uiterlijk.Mooi/apart verkoopt beter. Net als bij fretten en alle andere dieren.

Laboratoriums leveren niet aan winkels, sterker nog, het is zelfs heel moeilijk om aan labratten te komen.De labs hebben veelal geselecteerd op gezondheid, karakter en langlevend..Zij hebben niets aan zieke dieren die niet te hanteren zijn en niet lang genoeg leven om de proeven te evalueren.
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

nessa

Berichtdoor nessa » ma apr 25, 2005 11:07 pm

blazen op de neus helpt hier
omda een fret blaast als die kwaad is he

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » di apr 26, 2005 9:26 am

@ San
Oh dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je daar van die ratjes had die na onderzoeken weg gedaan werden. Mjn albinootje had in ieder geval na 2 jaar al een tumor en bij die (slechte!) dierenwinkel gaven ze dat op als een reden. Die winkel zit er ook niet meer. Ik weet nu in ieder geval aanzienlijk meer over dieren dan toen (dat was 10 jr geleden) maar dat foute gegeven is blijven hangen denk ik.. (@)

Ik ga a.s. maandag kijken in de opvang van de frettenstichting in Rotterdam! Daar zit nog een Sandy vrouwtje wat gevonden is van ongeveer een jaar. Ze kan kennelijk goed met andere fretjes samen dus misschien ook met die van mij! Spannend!
Ik wou dat ik nu al kon gaan kijken maar ik moet eerst een paar dagen naar Italie voor een beurs en wil het wel kunnen zien hoe het gaat he! Maandag dus meer nieuws...

@ Vlissan
Hier beten ze ook eerst hoor, niet tot bloedens toe maar volgens mij meer om me uit te testen.
Overigens alleen in m'n arm en helemaal niet in m'n gezicht, ze geven meteen kusjes als ze daar bij kunnen.
Ze happen nu al vrijwel niet meer, alleen in t spel en dat tolereer ik. Wat goed hielp hier is ze even op de plek vast gepind houden met een hand zodat ze niet weg konden. Geen pijn doen maar gewoon zo even laten merken wie de baas is. De andere dingen die genoemd zijn werken ook trouwens
:D
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

Hope

Berichtdoor Hope » di apr 26, 2005 9:32 am

Ze hebben gisteren dus niet meer gebeten.
Dus ik ben al een dag bijtvrij.

@ Vlissan: jij gaat zelf ondervinden welke straf het best bij je fretjes past.
Bij mij thuis luisteren ze naar niets. Als ze iets verkeerd doen, neem ik ze aan hun nekvel en roep er eens op.
UIteindelijk zullen ze het wel doorhebben (denk ik al 1,5 jaar :D )


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten