Albino's

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » di apr 26, 2005 1:09 pm

Hahaha oke. bedankt voor de tips allemaal!

@ San, mijn zus had ook ratten en die leefde ook niet lang door een tumor. Volgens mij zijn de meeste ratten labatoriumratten. Maak ik weet het niet zeker natuurlijk.

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » wo apr 27, 2005 1:35 am

ik heb 15 ratjes gehad waarvan er eentje een tumor heeft gehad en die was dan ook al de 3 jaar gepasseerd wat al een ferme leeftijd is voor die beeskes, maar ze zijn idd wel gevoelig voor tumoren en dat is niet alleen voor albino´s zo maar voor alle kleurtjes.

Hope

Berichtdoor Hope » wo apr 27, 2005 9:41 am

Nog altijd bijtvrij.
Krabvrij zou ik ook wel leuk vinden en het erge van al; die pakken mijn hand altijd op dezelfde plaats vast.
Het begint echt pijn te doen.
Ach ja, binnen een paar weken is da ook weer over.

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » wo apr 27, 2005 2:07 pm

proficiat :) en dat krabben komt wel goed, op die plaats zal zich vroeg of laat wel een eeltlaagje ontwikkelen ofzo hihi

nessa

Berichtdoor nessa » wo apr 27, 2005 2:10 pm

lol
amaai

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo apr 27, 2005 7:37 pm

ons Bino-tje is absoluut vaker ziek dan de andere,
maar ik denk ook dat dit in haar geval te maken heeft met haar levens start,

ze was met 4 a 5 weken al in een dierenwinkel geplant wij hebben haar met 5 a 6 weken "gered"

we hebben toen onze eerste dierenarts kosten al gemaakt.
tot heden is Bino echt een keer dodelijk ziek geweest en de kosten waren absoluut niet leuk,

Ik kan ook wel zeggen dat ons meisje super sterk is.
tot heden is ze elke "ziekte" aan het overleven.

dus het is een beetje dubbel op zeg maar, Mijn moertje is vaker ziek dan de andere maar ze kan ook veel meer hebben.
maar bij tijd en wijlen is ze ook echt een duivelinnetje.

mmmm ik kom er net achter dat er al wat meer berichten gepost zijn dan ik in eerste instantie dacht mmmmmm
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » wo apr 27, 2005 8:55 pm

lol
tzijn ier rappe posters zenne :P
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Hope

Berichtdoor Hope » do apr 28, 2005 10:37 am

@ Tientje: spreek ge uit ervaring of zo?!

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » do apr 28, 2005 1:38 pm

Hahaha ik hoop het niet!:D Aan dat krabben had ik nog helemaal niet gedacht! Dat komt er natuurlijk ook nog bij! Wil ik nog steeds fretjes? %) JA!!!! :D

Hope

Berichtdoor Hope » do apr 28, 2005 1:58 pm

Het is eigenlijk mijn eigen fout hoor, ik had in het begin van de week al hun nageltjes moeten knippen.
Nu niet dat ze zoveel te lang zijn, maar lang genoeg om te krabben.
Freya vind ik super lief als ze opgepakt wilt worden, dan klemt ze haar pootjes rond mijn hand en ben ik wel verplicht om haar op te heffen.
Veel fretjes doen dit, al vaak gezien in de frettenspeeltuin.
:)
Als ik van jou was zou ik toch ook fretjes nemen hoor. Er zijn veel meer voordelen dan nadelen.

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » do apr 28, 2005 2:08 pm

Ik ben ook zeker niet van het idee af te halen :D

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » do apr 28, 2005 2:51 pm

@hope: ja ik probeerde vroeger zo wa gitaar te spelen en toen kreeg ik eelt op mijn vingertoppen (tis alweer weg)
en ik loop altijd op blote voeten en onder mijn voeten dus ook haha

nessa

Berichtdoor nessa » do apr 28, 2005 7:09 pm

@ 10tje
dit zijn meer details dan we wilden weten zenne

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » do apr 28, 2005 8:54 pm

Origineel gepost door tientje

ik heb 15 ratjes gehad waarvan er eentje een tumor heeft gehad en die was dan ook al de 3 jaar gepasseerd wat al een ferme leeftijd is voor die beeskes, maar ze zijn idd wel gevoelig voor tumoren en dat is niet alleen voor albino´s zo maar voor alle kleurtjes.
In de bijna 7 jaar heb ik maar 1 rat gehad met een tumor, de anderen die ziek zijn geweest/geworden hadden last van luchtwegproblemen.

QUOTE]Origineel gepost door vlissan

@ San, mijn zus had ook ratten en die leefde ook niet lang door een tumor. Volgens mij zijn de meeste ratten labatoriumratten. Maak ik weet het niet zeker natuurlijk.
[/QUOTE]

Er zal echt wel gefokt zijn met labratten , omdat er in het verleden niet zoveel tamme ratten waren.Nu is het anders, overal kun je ratten krijgen.
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr apr 29, 2005 2:17 am

yep.. ze zijn idd heel gevoelig aan de luchtwegen, denk dat zeker de helft van al mijn ratjes luchtwegklachten heeft gehad en het probleem is dat je het vrij laat pas kan opmerken en dat het dan al te laat is om met een ab-kuurke op te lossen zodat ze met een chronische longaandoening blijven zitten.

@ nessa: tja hope vroeg naar mijn ervaring met eelt lol

Hope

Berichtdoor Hope » vr apr 29, 2005 9:04 am

Tientje,
een gewone 'ja' was voldoende geweest voor mij hoor!
:D

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr apr 29, 2005 1:54 pm

lap :D

Hope

Berichtdoor Hope » vr apr 29, 2005 1:58 pm

ondertss weet je toch al da we hier ni rap content zijn.
:D

nessa

Berichtdoor nessa » vr apr 29, 2005 3:18 pm

wat ben jij een moeilijke zenne
lol

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » ma mei 02, 2005 7:43 am

Vanavond leuk kijken voor een nieuw meisje erbij!!
Ik ben heel benieuwd of ze met die van mij overweg kan! En of ik d'r meteen mee kan nemen..
We zullen zien..
Ik heb alleen ff twee weken geen internet zo als t goed is dus als mijn reactie traag is dan weten jullie dat..
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

Hope

Berichtdoor Hope » ma mei 02, 2005 9:33 am

weeral wachten.... :D

Wel iets laten weten hè, ik ben benieuwd of het goed komt.
En zeker foto's laten zien dan.
:)

nessa

Berichtdoor nessa » ma mei 02, 2005 12:40 pm

wa heeft internet nu toch
lol

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » ma mei 02, 2005 5:29 pm

we zullen allen met spanning wachten tot er weer internet is! ;)

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 10:40 pm

Berichtdoor Daphne » di mei 03, 2005 7:41 am

Internet doet het nog hoera!

Het was erg leuk gisteren, de fretjes kunnen prima overeen komen!! Het fretje is net geholpen dus ze was nog niet helemaal wakker, maar ze vonden elkaar kennelijk goed ruiken want er werd meteen verzorgd en bij elkaar geslapen. Zo lief!!
Ze moet nog even in de opvang blijven om haar in de gaten te houden na de operatie maar alles zag er erg mooi uit, ook netjes onderhuids gehecht. Verder is ze een redelijk donkere sandy met een lichte kop, en een heel klein maskertje om de ogen, net oogschaduw heel mooi.
Ook is ze behoorlijk groot, nu 750 gr. al in de zomervacht en zelfs nog een beetje mager omdat ze een tijdje buiten heeft gelopen.
Djago zal straks wat meer moeite hebben dus met z'n gewicht in de strijd gooien zoals hij bij Suki doet haha..
A.s zaterdag kan ik haar ophalen!!
En nu nog een naam verzinnen... weet iemand nog een leuke naam die vondeling betekend toevallig?

Overigens moet ik ook nog even kwijt dat ik daar de grootste fret die ik ooit gezien heb heb vastgehouden! Ruim 1700 gr!! En al in de zomervacht he! Echt een prachtige kerel maar gelukkig al met een baasje..
Groetjes Daphne en Bart, Djago, Suki, Tiga en Cid!

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » di mei 03, 2005 11:17 am

allé das leuk! :) en nieuw vriendinneke voor djago en suki :)
hoe oud is ze eigenlijk?
er bestaan sites he met frettenamen... als je niet direct iets vind kun je mss daar es kijken en
wat inspiratie opdoen...
veel succes met je nieuwe aanwinst en zoals je weet verwachten we hier foto'kes he :D
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten