Pup bij twee van 1 jaar

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di mei 03, 2005 10:33 am

We hebben er gisteren een albino pup bij gekregen, een vrouwtje van 8 weken, ze heet Belle. We hebben al 2 fretten van 1 jaar, Scoob en Sandy, mannetje en vrouwtje. Gisteren heb ik de pup er even bijgezet. Ze wordt helemaal afgelikt door die twee, maar volgens mij gaat het er best hard aantoe. Ze laten haar ook niet met rust. Ze zit nu in een aparte kooi en ik laat ze zo'n 3 tot 4 keer per dag bij de grote. Maar een paar minuutjes. Ze is nog zo klein. Ik wil ze steeds wat langer bij elkaar laten als ze iets groter is. Heeft er iemand tips om zo'n kleintje en 2 grotere aan elkaar te laten wennen?
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Hope

Berichtdoor Hope » di mei 03, 2005 11:03 am

Mijn jongens waren 1,5 jaar toen ik ze bij Freya liet (zij was toen 4 maandjes en woog 350g zoiets)
Zij hebben haar ook afgelikt en hebben er dan achtergezeten, sleuren met haar, er mee spelen, ....
Mij hebben ze toen ook als raad gegeven, zolang er geen bloed bij te pas zou ik ze laten doen.
Dat vechten is normaal, want ze moet leren waar haar plaats is.
De twee grote zijn de baas.
Maar wel altijd heel goed in 't oog houden.
Je hoort ook wel als het hen niet aanstaat, dan beginnen ze heel hard te roepen. (akelig geluid)

Ik heb ze toen 2x bij elkaar gelaten voor een half uurtje en dan heb ik ze laten samen spelen. Zonder problemen.
Nu zitten ze in dezelfde kooi en ze zijn heel braaf met elkaar.
Nu is het zelfs omgekeerd, zij valt nu de twee grote aan.

Veel succes in elk geval

Groetjes

PS: hou ze wel altijd in 't oog, zou niet willen dat er iets gebeurd.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di mei 03, 2005 11:09 am

Bij ons ligt dat wat moeilijker omdat de kooi buiten staat. Volgens mij is de pup ook nog erg klein/jong. Ze heeft nog geen dubbele tandenrij en ik zal haar eens wegen........220 gram. Ze is wel een heel levendig beestje. Ik denk dat ik maar een weekje wacht voordat ik haar er echt bij ga zetten. Ze gilde gisteren ook, maar er was geen bloed ofzo te zien. Echt een akelig geluid.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » di mei 03, 2005 11:19 am

mja, ik weet hier ook nie zo direct iets op...
heb daar nog geen ervaring mee... khoop zelf dat senna het wat zal kunnen
vinden met kiki volgende week...
hoe noemt je pupje?
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » di mei 03, 2005 11:46 am

Veel succes ermee.
Belle is wel een leuke naam.
Groetjes Bella

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di mei 03, 2005 12:30 pm

Mijn dochters hebben de naam verzonnen. Ze zijn zelf 6 en 8 jaar dus er kwamen ook namen zoals: koffiekopje, peperkoek, etc. dus ik ben blij dat het Belle is geworden!!!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » di mei 03, 2005 12:57 pm

Looooooooooooool
cappuchino is wel nog tof lol
origineel zijn ze wel je kindjes :D
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » di mei 03, 2005 2:47 pm

idd lol
Vind peperkoek anders ook wel een leuke naam.
Groetjes Bella

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » di mei 03, 2005 5:41 pm

haha "kom hier peperkoek!!! Nee nee, Capuccino mag ook zo zijn hok uit!!" jaah dat zijn orginele namen..;)

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di mei 03, 2005 7:06 pm

haha, ik heb hier ook een belle!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di mei 03, 2005 7:10 pm

Ik zet Belle (de pup) af en toe bij Scoob en Sandy. Scoob likt een keer die oortjes en gaat verder waar hij mee bezig was. Sandy ( het vrouwtje van 1 jaar) likt de oren en nek schoon van de pup en gaat daarna met de pup slepen. Ze heeft Belle echt stevig vast. De pup schreeuwt enorm en vindt het duidelijke niet leuk. Er vloeit (nog) geen bloed. Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?
Overdag zet ik de kooi met de pup in de kooi van Scoob en Sandy. Ze kunnen dan wat aan elkaar ruiken. Ik heb ook wel het idee dat Sandy het niet verkeerd bedoelt, maar ik vind het wel eng, dat gegil van die kleine.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo mei 04, 2005 11:02 pm

Ik wilde even laten weten dat het beter gaat. Ik laat ze iedere keer zo'n 30 minuten bij elkaar en het gaat nu heel goed. Het mannetje, Scoob, neemt haar zelfs in haar nekvel mee naar de eerste verdieping(Ja, van de kooi natuurlijk!) Als ik Belle weer in haar eigen kooi zet, zit ze te mekkeren omdat ze terug wil. Het komt wel goed, denk ik, maar ik durf haar nog niet de hele dag erbij te laten, ze is nog zo klein! Probeer het morgen wel een paar uur, zodat ze ook bij elkaar kunnen slapen. Ik durf haar ook nog niet de hele nacht buiten te laten, want als die andere fretsels niet bij haar gaan liggen heeft ze het vast koud.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do mei 05, 2005 3:39 pm

hoi
je zegt dat ze nog geen dubbele hoektanden had!
dan is ze nog geen 7 weken
Zware foei voor de kweker!!!! :@ :@ :@
de pups mogen ten vroegste na 8 weken weg bij de moeder en dat is heel slecht voor de pups maar ook voor de moeder !
de pups leren de laatste 2 weken 6-8 weken ongelooflijk veel van de moeder .Zo ontstaan ook angstbijters en alle rare gedragsafwijkingen.
de moeder geeft in die periode nog tamelijk veel melk en opeens zijn haar pups weg en dat kan een melkklierontsteking teweeg brengen. normaal gaat de druk weg door te zogen en nu niet dus .Anders gaat dit geleidelijk aan , de pups eten meer gewoon voer en haar melkgift stopt langzaam aan en droogt dan op.

Maar in ieder geval veel geuk met ons Belle!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » do mei 05, 2005 3:58 pm

Ze ligt nu definitief bij de oudere fretten, ze behandelen haar als een eigen pup, dus ze heeft stiefouders. Ze houden haar lekker warm en ze wordt mee naar boven gedragen door 'vader' , hij springt zelfs met haar in z'n bek naar de hangmat. Ze is nog te klein om daar zelf te komen. Het is een vertederend gezicht. Ze is helemaal geaccepteerd, dus ik laat haar nu maar bij die andere in de kooi zitten. Ze is inderdaad veel te jong om bij haar moeder weg te zijn, ze zat al een week in de winkel. Het is wel een heel lief fretje. Ze speelt met me en nog af en toe bijt ze. Dat deden die andere 2 ook toen ze nog klein waren. Ik had ook liever gezien dat ze wat ouder was. Ik had me voor genomen om geen fretje meer bij een dierenwinkel te kopen, maar ik smolt voor haar en wilde graag een albino erbij......ben gezwicht. Mij andere fret komt daar ook vandaan en hij is het eerste jaar niet ziek geweest en ziet er geweldig uit. De eigenaar van de winkel vertelde dat hij ze altijd bij dezelfde mensen vandaan haalt omdat hij daar nooit klachten over had i.v.m. zieke of dode fretjes die teruggebracht worden. De fretjes zien er ook goed uit. Maar ja....het blijft een dierenwinkel en die doen het toch alleen maar uit winstoogpunt.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Hope

Berichtdoor Hope » do mei 05, 2005 7:21 pm

dat is wel goed nieuws, ik ben blij dat ze geaccepteerd wordt door de twee grote.
moet idd een vertederend zicht zijn. :)

veel succes nog.

Groetjes

Heidi_ham
Berichten: 15
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 4:58 pm

Berichtdoor Heidi_ham » vr mei 13, 2005 5:13 pm

He hallo,

Wat je schrijft is bij mij ook precies zo gebeurd... Sinds 30 april hebben we ook een pupje gehaald, een sandy-mannetje van nu bijna 10 weken, Eddy. We hadden precies hetzelfde probleem! We hebben ook al twee dames zitten van rond een jaar, Meissie en Frutsel. De eerste paar dagen hebben we het rustig aan gedaan en hebben ze apart geslapen. Wel hebben ze aan elkaar geroken, wat gespeeld en hebben we slaapzakjes uitgewisseld.

Als ze bij elkaar zaten leek het bij mij ook niet zo goed te gaan. De oudste dame vind het allemaal wel best (ze gaat altijd een beetje haar eigen gangetje) maar de jongste greep de pup ook in zijn nekvel, sleepte met m en mokte daarbij. Ik had ook zo mn twijfels: vind ze m nou leuk of niet? Ik had niet het idee dat z m pijn deed. Toch had ik maar hulp van derden ingeroepen en het blijkt dat het nestdrang was/is. Er werd geadviseerd ze overdag met zn 3-en in het hok te laten en als ze met z'n 3-tjes gingen slapen was het ok. en dat gebeurde!

Nu zitten ze al wat langer bij elkaar en gaat het steeds beter. De twee dames likken Eddy ook helemaal af! Maar spelen gaat allemaal nog wat te ruw voor m (het is een beetje een mager dingetje, helaas.) Hij piept dan, zo van laat me met rust! Toch gaat ie wel steeds beter leren wat spelen is, hij gaat al n beetje stuiteren...

Zijn je andere fretjes ook zo druk geworden sindsdien de nieuwe er is? Die van ons zijn gek geworden! Ze hebben nog nooit zoveel gestuitert! Denk dat ze het stiekem toch wel heel leuk vinden zo'n hummeltje erbij...

Hoe gaat het bij jou met t eten? Eddy is nog vrij dun, je voelt zn schoudertjes en heupjes wel. Hij eet best wel, maar mag best wat dikker worden.

Groetjes,
Heidi en de Fretseltjes

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » vr mei 13, 2005 7:14 pm

@ Hoi Heidi,

Met mijn fretjes gaat het super. Belle is helemaal geaccepteerd en het is net of ze altijd bij elkaar gehoord hebben. Ze slapen ook altijd met z'n drieën bij elkaar. Ik heb een nachthok dat alleen met een trapje te bereiken is en daar liggen ze allemaal te slapen. In het begin dan tilde Scoob Belle op aan haar nekvel en bracht haar naar boven. Ik heb haar nog niet zelf naar boven zien lopen, dus ik denk dat hij haar nog steeds naar boven brengt.
Met het eten: Ik had een grote bak brokjes in hun nachthok staan, daar zat altijd genoeg in. Belle had er haar behoeften daar maar in gedaan, zodat de twee grote dachten: dat kunnen we ook. Nu heb ik er een wat kleiner bakje in staan voor de brokjes en ze eten alle drie goed daaruit. Het is te klein om als kattenbak te gebruiken denk ik, want er zitten alleen maar brokjes in! Belle is nu 8 weken en je voelt ook haar botjes wel, maar ik zie haar wel groeien. Ik zie haar ook wel eten. Eerst gaf ik ook brokjes met heet water wat blikvoer voor fretten of katten erdoorheen en dan met de staafmxer er een papje van maken. Dat vonden ze alle drie lekker. Nu staan er nog alleen maar brokken in de kooi. Ik geef ze een mengeling van Totally ferret, hills kitten en eukanuba kitten dus dat moet voldoende zijn. Ik ga ze vandaag of morgen eigeel geven en ben benieuwd of Belle het ook lekker vindt. Bij mij krijgen ze eigenlijk niets anders. In het begin deed ik dat wel omdat ik niet beter wist. Ze kregen fruit, groente, rozijntjes, etc. Ze vonden het lekker, maar het blijkt alleen maar slecht voor ze te zijn.
Ik vind het wel leuk dat je in dezelfde situatie zit, 2 ouderen met 1 pup. Veel succes ermee!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Heidi_ham
Berichten: 15
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 4:58 pm

Berichtdoor Heidi_ham » di mei 17, 2005 8:45 pm

Nou, het gaat hier ook prima! Eddy is al lekker aangekomen en het lijkt wel of hij zich nu eindelijk echt thuis voelt. Hij gaat steeds meer gekke streken uithalen (zo ziet ie er ook uit!). De dames vinden t nog steeds allemaal erg leuk! Gister lag Meissie te slapen en Eddy likte haar helemaal af... Scheetig! Andersom doen ze t ook hoor! Denk dat ze over een tijdje helemaal niet meer zonder elkaar kunnen. Ik heb nu wel het idee dat de kudde meer compleet is. Met zn 3-en is het toch een leuker gezelschap en dat merk ik zeker aan de 2 oudere fretjes.
En zijn ze verzot op het ei? Eddy wel, t gaat er in 1 keer in!

Groetjes,
Heidi


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten