groentje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
truus

Berichtdoor truus » za jun 04, 2005 9:06 pm

ik heb net een fretje gekocht. De dreumes is 8 weken oud.
Maar hij valt iedere keer mijn tenen aan of mijn vingers.
ik geef hem dan een tik tegen de neus maar is er nog iets dat ik kan doen om meneer manieren aan te leren ??
:?

maxi

Berichtdoor maxi » za jun 04, 2005 9:19 pm

proficiat met je nieuwe aanwinst ;)
hier bij ons heeft het geholpen om hard naar hem te blazen . fretjes doen
dat onderling ook als hun iets niet aanstaat .

ik hoop dat je er iets aan hebt .

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » za jun 04, 2005 10:11 pm

In het nekvel pakken en in het gezichtje blazen helpt hier erg goed. Heb er zelf ook nog een pup bijzitten! Nee zeggen helpt nu bij die van ons omdat je dat dan ook moet zeggen als ze bijt. Veel succes ermee. ;)
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

truus

Berichtdoor truus » zo jun 05, 2005 2:56 pm

Als ik dat zo lees allemaal dan hebben jullie je fretje al jonger gekregen. Die van mij heb ik sinds gisteren en is 8 weken. Dat is toch niet te laat om hem het bijten af te leren want het is een ferm koppig baasje. Zullen nog wel angstbeten zijn maar toch.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » zo jun 05, 2005 4:35 pm

Een mooie leeftijd om ze te krijgen, 8 weken. daarvoor is gewoon nog te jong. Even vol blijven houden en belonen met aaien en/of frettensnoepjes als hij niet bijt. En niet bang zijn, nu doet het bijten nog geen zeer, maar als je het nu niet afleert gaat het wel zeer doen als hij groter is. Succes!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » zo jun 05, 2005 4:36 pm

hey truus,

een pupje moet minstens 8 weken zijn voor het van bij de moeder weg mag,
dus da zit alvast goed...
ik heb ook een pupje (nu 12 weken) en die is ook nog altijd koppig..
ma pupjes vergen nu eenmaal heel wat energie en tijd om 'opgevoed' te
raken...
Kiki luistert ook nog niet ze naar me lol, ma das ook beetje eigen aan fretten...
gewoon blijven volhouden meid!
effe vraagje: heeft je pupje nog dubbele tandjes (hoektanden)?
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

truus

Berichtdoor truus » zo jun 05, 2005 11:14 pm

wat ik wel kan zien is dat die van die venijnige vampiertandjes heeft.
en hij gebruikt ze vaak. doe mijn best om hem dat af te leren hoor want als die dat later ook nog doet dan vliegt hij.

[S][/S]

[Gewijzigd door truus op 2005-06-06 22:58:22]

maxi

Berichtdoor maxi » zo jun 05, 2005 11:20 pm

~0 (@)

nessa

Berichtdoor nessa » ma jun 06, 2005 9:25 am

doe mijn best om hem dat af te leren hoor want als die dat later ook nog doet dan vliegt hij.


ik hoop da dit een grapje is ~0

Hope

Berichtdoor Hope » ma jun 06, 2005 11:53 am

Die opmerking vond ik ook wel grof, dus nu ga ik ook effe grof zijn.
Als hij later nog bijt, dan ligt de schuld maar bij één iemand en dat is bij jou.
Een pup heeft een goede opvoeding nodig, dus het is volledig aan jou om hem het bijten af te leren.
Als jij het niet goed doet, zal hij blijven bijten.

De beste straf is om hem bij het nekvel te nemen, luid 'nee' te zeggen en ook in het gezicht blazen.
Een tik tegen de neus zou ik niet blijven gebruiken, want straks zit je met een angstbijtertje.
Gewoon dezelfde straf blijven gebruiken en blijven straffen als hij bijt.
En natuurlijk zoals gezegd is, ook belonen als hij lief is en niet bijt (belonen kan idd door knuffels of snoepjes).
Geef hem gewoon veel aandacht,dat hij je gewoon wordt!.

Veel succes in ieder geval!
Laat weten hoe het gaat, wij willen je altijd helpen met raad

Groetjes

maxi

Berichtdoor maxi » ma jun 06, 2005 12:46 pm

Een pupje opvoeden gaat gewoon niet op 1 ,2 , 3 .
Geduld en liefde ,maar toch conseqent blijven ,is DE oplossing !
Een klein kind opvoeden is toch ook een werk van lange adem ;)


[Gewijzigd door maxi op 2005-06-06 12:50:22]

truus

Berichtdoor truus » ma jun 06, 2005 7:51 pm

sorry dat vorige antwoord was van mijn broer. mijn fretje had hem net gebeten en omdat hij hem had gestampt (allez in zijn ogen een klein tikje) had ik mijn broer uitgescholden ( ik was kwaad) en nu dacht die op deze manier mij terug te hebben. mijn fretje en ik doen het goed. ik doe momenteel mijn handschoenen aan en de kleine dreumes zal het wel leren met tijd (@)

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » ma jun 06, 2005 8:35 pm

Handschoenen aan?????? Zo'n kleine pup bijt toch niet hard??? Ik denk dat het met die handschoenen een angstbijtertje gaat worden. Ik heb hier een pup van 12 weken zitten en als die bijt, voel je het wel, maar dat is niets vergeleken met een beet van een volwassen fret. Kun je geen hulp van iemand inroepen die leert hoe je een fretje het bijten af moet leren, want dit lijkt me niet goed te gaan :? :?
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

truus

Berichtdoor truus » ma jun 06, 2005 8:54 pm

Den die hak je dat die dan een angstbijtertje wordt als ik die handschoenen aan doe.
Ik doe die namelijk aan ivm mijn werk. Ik werk met lichtbijtend wit poeder. Zo doet dat geen pijn maar als je een wondje hebt doet dat ferm pijn. Die bijten doen niet veel pijn neen maar op mijn werk piep ik wel.
Tja anders moet ik mijn vingers op het werk intapen. Wil natuurlijk niet dat die schrik heeft van mij.
Vraagje, hoe kun je lief zijn tegen je fretje als die je altijd bijt. Ik dacht al bij mij te nemen als die slaapt. Maar dan slaapt die niet meer en wriemelt hij weer weg. :?

truus

Berichtdoor truus » ma jun 06, 2005 9:26 pm

Heb net gelezen dat je een angstbijtertje niet op de neus mag tikken dan wordt die nog angstiger. Je moet hem bij het nekvel nemen en even schudden en neen zeggen. Misschien is dat het probleem. eens proberen he want ik begin hem zo zielig te vinden want ik heb hem nog niet veel knnen knuffelen en zo een klein hummelke heeft toch ook eens ne knuffel nodig

maxi

Berichtdoor maxi » ma jun 06, 2005 10:43 pm

Bij het nekvel nemen en zactjes schudden , helpt wel . Je kunt
okk proberen om tegelijkertijd naar hem te blazen . Dat wil ook
wel helpen .

Heeft jouw fretje ook een naam ? En heb je geen foto's (daar zijn
we gek van ;) )

truus

Berichtdoor truus » ma jun 06, 2005 10:56 pm

ik denk aan james voor naam en foto ik heb er nog niet veel maar ik zal er zeker maken.
Hebben net goed gespeelt. Maar we hebben nog alletwee een beetje schrik voor elkaar. Hij omdat die mij niet kent en ik omdat ik beetje schrik heb dat ik hem ongewenst pijn doe of hem verkeerd opvoed. Buiten honden of katten heb ik nog nooit iets opgevoed en voor een hond of kat ook nog nooit schrik gehad maar dit is zo een klein dingetje.

maxi

Berichtdoor maxi » ma jun 06, 2005 11:31 pm

Het komt wel goed allemaal ;)
Tijd , geduld en veel liefde ! daar kom je aj een heel eind mee .

nessa

Berichtdoor nessa » di jun 07, 2005 8:37 am

ben al blij da je da antwoord ni gaf
anders sto je er nu alleen voor
we zijn een hechte bende
maar bij zulke antwoorden verwachten dit ook wel
toch veel success
we willen altij helpen

Hope

Berichtdoor Hope » di jun 07, 2005 11:53 am

Ik ben heel blij dat dat geen antwoord van jou was!!
Maar die handschoenen zou ik toch achterwegen laten, want die kleine pruts kan de handschoen zien als een speelgoed en dan zal hij er zeker in bijten.
Hij moet ook gewoon kunnen worden aan je handen, anders zal hij er wel blijven in bijten.
Als je er mee speelt, kan je er eigenlijk heel weinig mis mee doen. (je moet hem natuurlijk niet door de lucht smijten hè?! ;) )
Maar hij mag zeker niet doorbijten, als hij dat doet moet je hem zeker straffen. (aan het nekvel opheffen, blazen en nee zeggen)
En elke keer straffen, niet af en toe want dan werkt het niet.

Heb je hem nog nooit kunnen oppakken zonder dat hij doorbijt??
Je moet ook leren dat als hij je bijt; jij je hand niet terug trekt. Dan doe je je zelf pijn terwijl hij eigenlijk niet wou doorbijten.

Gewoon veel liefde geven en veel geduld hebben en dan kom je er wel. Als het echt niet gaat, kan je nog altijd vragen of er hier niemand is dat eens wilt komen kijken of helpen met opvoeden.

Veel succes!!

truus

Berichtdoor truus » di jun 07, 2005 7:26 pm

ik moet zeggen dat ik mijne dreumes nog maar net heb sinds de zaterdag (3 juni)
Heb nog nooit een fretje gehad en ken niemand die er eentje heeft. Dus weet ik ook niet of ik de dingen juist aanpak en of zijn gedrag normaal is. Neen heb hem nog niet kunnen vasthouden zonder gebeten te worden. Hij bijt niet door dat gelukkig niet behalve als die blijft haken tuurlijk he. Maar als hij slaapt mag ik hem ondertussen al aanraken en vind die het zelf fijn.

truus

Berichtdoor truus » wo jun 08, 2005 6:53 pm

ik ga toch eens vragen of iemand eens kan helpen. Eens kan kijken of ik het wel goed doe want ik kan die dus echt niet vastnemen.
Die is koppig dat het niet te geloven is. Ik ben ook wel koppig maar hij wint het op dat vlak.
Begin echt schrik te hebben dat ik iets mis doe maar ik weet niet wat. Misschien ruikt die dat ik ook angst heb om gebeten te worden ook al bijt die niet door

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo jun 08, 2005 7:03 pm

ik ben zondag in genk, als ik kan helpen!
zit wel heel de dag vast aan de limburghallen
maar wil anders 's avonds gerust is komen kijken hoor!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

truus

Berichtdoor truus » vr jun 10, 2005 1:36 pm

Ik heb besloten hem Boris te noemen. Ken je misschien ook, die boef uit een dierentekenfilm. Deze "leent" ook al de hele tijd mijn spullen en verstopt ze dan.
Foto s komen er ook zodra ik weet hoe ze erop moeten.

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » vr jun 10, 2005 9:45 pm

Hoi Truus

Gefeliciteerd met Boris :)
De kleine vlegel is alles aan het verkennen, dieren hebben een tijd nodig om te wennen (ook al heb je hem bijna een week)
Daarbij komt het dat het nog een pup is en je gaat uitproberen.

Wat ik deed toen mijn dames nog pups ( ik had 2 pups tegelijk) waren , was spelen met een knuffeltje (dus niet met je handen) Zo leert hij je geur kennen en je hoeft geen handschoenen aan.

Ook hield ik in het begin mijn schoenen aan, totdat ze leerde dat ik en mijn vriend er niet zijn om in te bijten.
Ik pakte ze ook veel op en hield ze even vast en liet ze dan weer los; pakken 2 sec vast en los. Iedere keer steeds een seconde langer.
Pak hem op als hij nog slaapt en kriebel hem een beetje, zodra dat hij wat wakkerder wordt zet je hem op de grond

Ook helpt het als je hem eerst flink laat spelen zodat het felle eraf is en daarna hem gaan ronddragen (hou hem niet bij je gezicht)
Dan is zijn aandacht gericht op het "nieuwe"en niet op je handen,
Laat hem hogere plekjes zien waar hij nog niet is geweest en praat tegen hem.
Doe dit ook steeds langer.

Er is 1 maar. GEDULD zul je moeten hebben, jij en Boris moeten aan elkaar wennen en dat gaat niet binnen een week (of 1 maand)
Neem er de tijd voor en je krijgt er zoveel van terug.

Bull zal je ook veel tips kunnen geven, en anders kun je op hier op het forum terecht !!!

;) ;)
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten