toilet of graafplaats?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Hanneke
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 20, 2005 1:45 pm

Berichtdoor Hanneke » za aug 20, 2005 7:12 pm

Hoi,

Onze fretjes Lica en Jessie zijn vandaag net 10 weken en zijn zindelijk (lees: gaan goed op de bak, op een ongelukje na). We hebben ze nog maar een week en de vorige eigenaar gebruikte gewone kattenbakvulling. Wij hadden van dat geperst papier gehaald omdat we hoorden dat dat beter zou zijn en helemaal stofvrij. Nu vinden we eigenlijk dat dit toch niet zo goed het vocht opneemt en willen we liever terug over schakelen op stofvrije kattenbakvulling. Om de overgang geleidelijk te doen hebben we eerst het nieuwe met het oude gemengd. Maar onze bengels vinden hun bakje ineens een graafplaats. Net alsof ze het nieuwe spul er gewoon uit willen verwijderen. Is dit normaal?
Groetjes van Hanneke en mokjes van Lica en Jessie

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za aug 20, 2005 7:45 pm

veel fretjes graven in hun toilet daarom word ook nooit klompvormendzand gebruikt omdat het dan gevaarlijk is als er stukje in hun neus of keel beland
als je 2 bakken hebt zou ik voorlopig in elke bak een ander zand doen ipv te mengen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Hanneke
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 20, 2005 1:45 pm

Berichtdoor Hanneke » za aug 20, 2005 11:38 pm

We hebben inderdaad 2 bakken, 1 in hun kooi en 1 in de kamer. We zullen het eens proberen!
Groetjes van Hanneke en mokjes van Lica en Jessie

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo aug 21, 2005 10:45 am

En lukt het? :D

Hanneke
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 20, 2005 1:45 pm

Berichtdoor Hanneke » zo aug 21, 2005 10:58 am

Ze gaan wel mooi op de bak, maar elke keer als ik er verse kattezand bijdoe ( ik vul 1 keer per dag weer een beetje bij) is het feest! Graven vind ik niet zo erg zolang ze er nog op gaan natuurlijk, maar dat de inhoud elke keer eruit gegooid wordt vind ik minder. Voorlopig doen ze het dus alleen als er verse zand bij gedaan is en tot ze er weer op geweest zijn. Ik laat er steeds 1 kakje in liggen voor de geur maar dat stopt hen niet.
Het is geen ramp natuurlijk maar vroeger deden ze dat niet.
Groetjes van Hanneke en mokjes van Lica en Jessie

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » ma aug 22, 2005 8:07 pm

Ik doe altijd maar een heel klein laagje in hun bak en dan lijken ze minder te willen graven dan wanneer ik er een degelijke laag in leg.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten