zo plat mogelijk gaan liggen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » zo aug 28, 2005 1:24 pm

wat wil een fret duidelijk maken als ie zo plat mogelijk op de grond gaat liggen?

In het begin deed Max dit veel als hij met Igor aan het spelen was , en nu begint hij dit ook te doen als wij ermee aan het spelen zijn...
In het midden van een beweging ploft hij zich ineens op de grond , met zijn achterpootjes zijwaarts om zo plat mogelijk te zijn...

enig idee? of theoriën?
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » zo aug 28, 2005 1:34 pm

Platte rust, zo noem ik dat. Hier doen ze dat soms ook als ze heel intensief aan het spelen zijn of op warme dagen zie je het ook meer. Ik denk echt dat het een manier is om snel te bekomen en af te koelen. Sommige fretjes lijken het meer te doen dan anderen en sommigen combineren platte rust graag met tapijthaaien (heel het lichaam plat tegen de grond houden, behalve de poep die hoog in de lucht steekt en met de achterpootjes jezelf dan rond het tapijt duwen) terwijl anderen gewoon onmiddelijk weer het spel hervatten.

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo aug 28, 2005 2:06 pm

Dat doen ze hier ook zenne.
Als ze even moe zijn of even alles willen overzien

jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » zo aug 28, 2005 3:00 pm

Ja doet deze hier ook, zeker als hij intesief met de honden aan 't spelen is, als hij begint moe te worden merk je dat de intervallen tussen de stops korter worden. Dan is het tijd voor zijn hok.

Groetjes jo.

maxi

Berichtdoor maxi » zo aug 28, 2005 5:29 pm

Onze Maxi heeft ook regelmatig nood aan platte rust terwijl ik Molly
dat nog nooit heb zien doen .

Dat tapijthaaien heb ik hier nog niet gezien , maar het lijkt me
een kostelijk gezicht :D

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr sep 02, 2005 1:18 pm

Ja mijn oscarke doet da heel vaak... is een albinootje en is ook een beetje zwakker dan basiel, die kan alles aan, of het nu dertig graden is of nie, die is nooooooit toe aan pauze (ik ook wat hoor :() mijn albino gaat ook over het tapijt gaan schuren... en ligt ook helemaal plat... ik noem het het deurmatfenomeen... komt veel voor in warme dagen... zelfs zoveel dat ik even dacht dat ie echt ziek was... maar blijkbaar is ie gewoon snel gepakt door de warmte... :P
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr sep 02, 2005 9:28 pm

Mijn Oscar doet dat hier ook soms... Als hij het beu is van op de twee andere fretten te jagen, of als hij een standje heeft gekregen, of als hij moe is van het spelen, dan gaat hij zo plots plat liggen, en slaakt hij er nog een zuchtje bij ook, haha!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » ma sep 05, 2005 7:48 pm

eigen aan oscarkes zeker... de mijne kan ook zo zuchten... en geeuwen en dan met die ogen half dicht zo van.... pffff effe wachten en batterijen opladen...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » di sep 06, 2005 9:26 am

onze wittekop doet dat hier ook regelmatig, zo platte rust nemen. Wanneer ik dan in de keuken sta, komt hij gewoon over mijn voeten liggen rusten. Das dan zo schattig, dat je die snoes niet wil verleggen.... resultaat, soms aangebakken eten haha :D

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » di sep 06, 2005 9:40 am

Het is inderdaad koddig als ze zo plat als een dweil gaan liggen en dan met hun grote oogskes naar u opkijken, zo van "neem mij dan op, ik wil geknuffeld worden!". Allez, ja, zo interpreteer ik dat dan, hé :D


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten