Fret in groep plaatsen...Hoe aanpakken?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » vr sep 23, 2005 10:36 pm

Sinds donderdag heb ik een nieuwe fret.
Momenteel zit hij nog apart van de ander 3fretjes.Maar hij leert ze al kennen via de tralies door.
Morgen word hij dus gecastreerd.
Vanaf wanneer kan ik hem het beste in de groep introduceren?
En hoe kan ik dat het beste aanpakken?

alvast bedankt!

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » za sep 24, 2005 7:48 am

is dat niet een paar weken na de castrering?
omdat ze ervoor nog altijd beetje vruchtbaar zijn...?!
ik kan mis zijn hoor...?!

maxi

Berichtdoor maxi » za sep 24, 2005 1:31 pm

Heb je al geprobeerd met slaapdoeken uit te wisselen ?
Zo leren ze elkaars geur kennen . Na enkele dagen ze
samen laten spelen(terwijl jij erbij bent). Als dat allemaal
goed verloopt kun je ze samen zetten in één kooi .

'k Weet nu niet of dit de juiste methode is , maar zo heb
ik het gedaan . En ze leven nog alle drie ;)

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » za sep 24, 2005 1:49 pm

Met Oscar is het me nooit echt goed gelukt om die met andere fretten te zetten omdat die te lang (twee jaar) alleen heeft gezeten en een echt mama's kindje is geworden. Toen ik Marieke heb geadopteerd voor Charlotje gezelschap te geven, heb ik ze eerst uren samen laten rondlopen en na een paar dagen samen in 1 kooi gezet 's nachts.....en de kooi in onze slaapkamer gezet om dat Charlotje er in het begin niet veel van moest weten, maar echt ingrijpen hebben we bijna nooit moeten doen....na een klein weekje sliepen ze al in ekaars armen, euh, pootjes, hihi.... :P
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » za sep 24, 2005 7:21 pm

Ik kon niet meer wachten en heb ze daarstraks toch even laten kennismaken (@)
Het is tot nu toe goed gegaan tot mijn grote verbazing.Ik dacht echt dat Stitch agressiever ging zijn.En ik was ook wat bang omdat hij nogal een grote forse fret is tegenover mijn kleine bollekes :) .

Eerst Lisa,albino.Hier heeft hij ongeveer 10minuutjes mee zitten rollebollen.Maar Lisa gaf zelf ook niet af.Uiteindelijk heeft Stitch zich overgegeven :) Verder heeft hij haar metrust gelaten.

Daarna mijn kleine Ashley.Wildkleurdametje.Deze strijd is nog altijd niet gestreden.Ashley geeft niet op maar is ook niet sterk genoeg om Stitch aan te kunnen.Af en toe,als ze elkaar tegen komen,nog strubbelingen.Dit zal dus wat langer duren.

Gizmo,mijn lieve sul.In het begin een kleine strubbeling.Ook als ze elkaar tegenkomen wat gesleur en gerollebol.
Maar af en toe geeft ook Stitch zich bij hem over.

Alles is dus veel beter meegevallen dan ik had kunnen denken.Af en toe zullen ze hun strijd nog wel gaan voeren.Maar dat kan alleen nog maar beter gaan daarna.

maxi

Berichtdoor maxi » zo sep 25, 2005 12:29 am

Heel veel succes ermee !
Het zal wel loslopen na een tijdje he :)

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » ma sep 26, 2005 1:44 pm

Je kunt ze b.v. al wel met elkaar laten spelen als het goed gaat en dan apart laten slapen.Mochten ze echt goed met elkaar opschieten kun je ze b.v. bij elkaar laten als jij er bij bent (ook in het hok)
Als dat een tijd goed gaat zou ik ze bij elkaar laten.

Wel goed op blijven letten hoe ze zicht gedragen.Let erop dat de andere fretjes niet zich gaan terug trekken, eerder gaan slapen ofzo.(kan stress zijn)
Succes en geef de nieuwe maar een dikke knuffel van mij :)
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten