wat zou ik doen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo sep 25, 2005 9:04 pm

Hoi ,
zoals misschien door sommigen reeds geweten , ben ik helaas nog frettenloos :( *snif*
Maar we zijn wel op zoek..... :D

Nu is eigelijk mijn vraag......zou ik beginnen met een pupje of met een reeds volwassen fret ?
Ik heb een vriendin die zelf een fret heeft en mijn vriend heeft er ook wel ervaring mee (met opvoeden) .
Ik had dolgraag een kleintje gekocht , want volwassen fretten hebben misschien slechte ervaringen gehad....

Dus , wat vinden jullie het beste :?

groetjes
amy

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » zo sep 25, 2005 9:09 pm

als het je 1e fretje is,is het het beste dat je begint met een volwassen fretje.
Dat is al een beetje opgevoed,en kan je dus ook "meer mee doen" dan eentje die je nog volledig moet zindelijk maken,opvoeden,...
Later kan je nog altijd een pupje nemen,maar ik zou beginnen met een volwassen fretje!

Groetjes
Julie

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » zo sep 25, 2005 10:04 pm

Hier volg ik Bruinebabe in...

Als beginneling is het altijd het beste een volwassen dier te nemen(er zitten reeds genoeg goed opgevoede dieren in opvangen).
Zelf ben ik ook begonnen met opvangfretjes.Zelf neem ik nooit een pup(alhoewel het er heel verleidelijk uitziet zo'n mooi babyfretje).Maar ik krijg het gewoon niet over mijn hart omdat er zoveel arme diertjes wachten op een geweldige thuis.

Ik heb ook 2fretten waarvan ik totaal niet weet wat ze allemaal hebben meegemaakt en vanwaar ze komen.
Eentje van die fretten is een albinoman.Kwam totaal onverwachts.Werd door 2mannen van het Natuurbehoud gevonden in een bos in een vuinisbak.Dus ik wist totaal niet wat ik kon verwachten.
Nu blijkt het een superlieve en speelse fret te zijn..
Hij is alleen nog niet zindelijk.

Helaas zijn er mensen die vooroordelen hebben over asieldieren en daarom altijd een jong dier nemen.
Maar de meeste dieren die uit een asiel komen zijn gewoon de liefste dieren die je soms kan hebben.Ze zijn je zo dankbaar!



[Gewijzigd door Vanessa op 2005-09-25 22:07:30]

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo sep 25, 2005 10:09 pm

Misschien kan ik inderdaad beter een volwassen diertje kopen ....
Hopelijk vind ik er snel eentje , want ik kan bijna niet wachten...Ik vind het zulke lieve diertjes :)

Als ik eentje heb laat ik het jullie zeker weten en hopelijk word er dan een speelnamiddag gehouden , daar kijk ik ook best wel naar uit :)

Bedankt in elk geval , jullie hebben mij en mijn toekomstige fret al goed geholpen met deze site en jullie goede raad

amy

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » zo sep 25, 2005 10:13 pm

dat is heel graag gedaan hoor ;) en veel geluk met je zoektocht ! :)

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo sep 25, 2005 10:31 pm

Nu heb ik eigelijk nog een probleem....

Ik vind blijkbaar nergens fretten in de provincie antwerpen....alleen maar pups (of heb ik niet goed gezocht)...

Ik zou het namelijk graag via deze site doen omdat hier toch wel frettenkenners zijn ;) :)
Ik ben al bij opvang gaan kijken , maar het is allemaal zo ver weg , en ik heb mijn vast rijbewijs nog niet..... :(
weet er misschien iemand ergens in de provincie antwerpen fretten te koop ???

groetjes
amy

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » zo sep 25, 2005 10:37 pm

euhm...

kijk hier eens op het forum bij het gedeelte "Fretjes in de opvang bij De Fretten Ark"

Daar zullen er wel leuke fretjes in de opvang zitten.

En er is vast wel iemand van DFA die bij je in de buurt woont!

p.s.Dit was men laatste bericht deze week. Ik vertrek morgen naar Parijs voor een weekje.
Have fun here!
en veel succes bij je keuzes

Groetjes
Julie

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo sep 25, 2005 10:38 pm

Ah ,
laat me dan de eerste zijn je een prettig verblijf in Parijs toe te wensen !!!!!!!

have fun #)

groetjes
amy

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo sep 25, 2005 11:50 pm

ik weet dat er in mechelen een albino ram ( gecastreerd ) een nieuwe thuis zoekt
misschien is dit iets voor jou of is mechelen te ver ?
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » zo sep 25, 2005 11:54 pm

Op Kapaza staan ook fretjes uit de omgeving van Antwerpen...

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » ma sep 26, 2005 1:41 pm

Ik zou ,als beginnner, fretjes halen uit de opvang.Zij zullen je steunen en als het niet zou klikken tussen jullie dan kun je ze terug brengen.Vaak is dit niet het geval als je fretjes haalt van een marktplaats/kapaza o.i.d.
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo sep 28, 2005 11:29 pm

Mja , sorry mensen maar ik ben volledig verkocht .....wat dus wil zeggen dat ik jullie goede raad niet heb opgevolgd....sowwy :(

Een positief punt wel , ik krijg goede hulp van mijn vriendin (die ondertussen al 2 fretten heeft) , en vrienden van mijn ouders (beide dierenartsen)

Hopelijk kan ik dan snel naar een speelnamiddag komen (dan kan ik mijn vriendin ook introduceren aan de frettenark :D )

voor verdere info : het word een moertje en ik ga haar Tune noemen (tjoen uitgesproken)
SPANNEND SPANNEND SPANNEND SPANNEND (ik kan bijna niet meer wachten)

Foto's volgen zeker weten !!!
groetjes
amy

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » do sep 29, 2005 9:50 pm

veel succes met je nieuwe aanwinst!!!
en héééééééééééééééél veel plezier ermee ;)

we verwachten wel foto'kes he!!!!
;)
hihi
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten