Meer uit dan in den bak

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Margiet » za jan 23, 2010 3:56 am


Angel, jij moet of heel vuile fretjes hebben of de kuisziekte :euh:
Toon Hermans zou vroeger gezegd hebben dat dat een "veeg" teken is, hoor, al dat gepoets!! :s Zolang de bakken proper en hygiënisch zijn en je alleen iets ruiken kan als je er met je neus boven hangt, ben ik content hoor. Maar dat is dus ook de hoofdreden dat ik het bij Yesterdays News wil houden, al kost het dan idd meer, maar als je wat oplet bij het leegscheppen, dus ook niet een halve bak goede stopjes weggooit, vind ik het echt de enige bakvulling die niet "vies" wordt. Je ziet wel aan die stopjes als er op geplast is, dan zijn ze donkerder en dikker van het absorberen, maar ze geven geen geur af, plakken niet in een brij aaneen en worden absoluut niet zo 'n vieze verbrokkelde, samenplakkende massa. Die stopjes zetten zich mooi vast rond het hoopje, het klontvormend zand wat eronder ligt verzamelt het plasje (bij de "gravers" moet ik dus idd wat meer Yesterdays weggooien, bij hen doe ik geen zand in de bakken). Een schepje met iets of wat gaatjes in, een hoopje opscheppen, goed schudden zodat de nog goede stopjes en het proper zand weer door het schepje vallen in de bak en wat op het schepje liggen blijft is gewoon te dik om erdoor te vallen, meestal dus ook vuil en gaat dan apart een tonnetje in om na 20 (ja, twintig!!!) bakken integraal weggegooid te worden. Ferm handig vind ik dat! :)

En die vochtige baby-doekjes, ik neem speciaal doekjes waarop staat dat ze ook geschikt zijn voor de handjes en het gezicht van de baby, dus niet de enkel voor de billetjes bestemde doekjes. Als een baby na het schoonvegen van zijn polletjes die handjes in zijn mond mag proppen of het zelfs op zijn gezichtje mag hebben, kan het volgens mij nooit kwaad om er de hoeken en de zijkanten van een wc'tje mee te doen. ik neem voor 't moment die blauwe dozen van de Delhaize, Aldi heeft ze hier niet meer, maar daar zitten er dus ook 150 in voor 0.99€. Daar kan ik dus echt geen vod voor in de Dettol stoppen en uiteindelijk mijn handen door moeten verzorgen door het constant in "producten" zitten. Die doekjes zijn al speciaal voor baby'tjes, ze maken mijn handen ook niet kapot dus, wat water en Dettol uiteindelijk wel doen. Het handige aan die dozen is dan nog dat je het overal mee naar toe kan nemen, heb ook in elke kamer zo 'n doos staan waar ik passeer met mijn schepje, uitdrogen doet het pas na meer dan een jaar ofzo. Die kans krijgen die dozen hier dus niet!! ;)

Tja, idd één bak per verdiepje, 3 grote bakken voor de katten en een aantal bakken op de meest "strategische" plaatsen. Maar zoals Jeanine al zei, een fret wordt zindelijk genoemd als hij zijn behoeftes altijd op dezelfde plaats(en) deponeert!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Buda » za jan 23, 2010 2:37 pm

seg +) als beestjes toch zo graag op javel gaan, wrom zwier'k dan genen treut javel in hun toilet en de rest mee iets anders? :p alsk ze uitkuis he
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Angelke » za jan 23, 2010 6:49 pm

Nu met Eros appart merk ik het verschil ook wel die kerel die dioet dus op 1 dag wat terror en hooli samen doen van behoeftes ... hij is dan ook een veelvraat ipv fret volgens mij ... die eet me nog eens arm die kerel en hij is mooi dik . hopelijk blijft het zo gezien ik meerdere fretten heb weten vermageren na hun castratie
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor weazel » za feb 20, 2010 1:19 am

Wij hebben ons Zira nu bijna 2 maand.
Int begin ging ze altijd naar de kattenbak voor haar behoefte te doen, maar nu sinds enkele weken doet ze er naast.


Heb der al paar weken aan een stuk krantenpapier op gelegd. (zowel op de tralies als onderaan de kooi)
Blijkbaar schrikt dit haar niet af om haar te weerhouden van haar behoefte daar toch te doen.

Nu is mijn vraag... Wat kan ik nog proberen?
Waarschijnlijk verkeerde krant ; probeer eens "Het Laatste Nieuws" of "Kerk en leven" ! :mrgreen:
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Dorinda » za feb 20, 2010 12:04 pm

Jef die is goed! :domhoog: xd
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Margiet » za feb 20, 2010 12:45 pm

Wij hebben ons Zira nu bijna 2 maand.
Int begin ging ze altijd naar de kattenbak voor haar behoefte te doen, maar nu sinds enkele weken doet ze er naast.


Heb der al paar weken aan een stuk krantenpapier op gelegd. (zowel op de tralies als onderaan de kooi)
Blijkbaar schrikt dit haar niet af om haar te weerhouden van haar behoefte daar toch te doen.

Nu is mijn vraag... Wat kan ik nog proberen?
Waarschijnlijk verkeerde krant ; probeer eens "Het Laatste Nieuws" of "Kerk en leven" ! :mrgreen:
Moet ook de krant van "Gisteren" nemen, hé!! :lol:
Afbeelding

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Adhdke » za feb 20, 2010 1:09 pm

Mischien bladzijden nemen zonder politiek???? Ge zou voor minder alles onderschijten :rol: :rol: :rol:

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Raven » za feb 20, 2010 2:10 pm

Mischien bladzijden nemen zonder politiek???? Ge zou voor minder alles onderschijten :rol: :rol: :rol:
:domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Meer uit dan in den bak

Berichtdoor Margiet » za feb 20, 2010 5:00 pm

Mischien bladzijden nemen zonder politiek???? Ge zou voor minder alles onderschijten :rol: :rol: :rol:
Da's idd om " 't schijt" van te krijgen!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten