aan deuren krabben

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

aan deuren krabben

Berichtdoor nardake » di feb 16, 2010 9:12 am

onze diesel krabt veel aan de deur, vooral de deur om naar de kamer van joeri te gaan.
dan zoekt hij zen lievelingssok begint aan de deur te krabben, terug weg met zijn sok, komt weer zonder sok krabben, terug zijn sok halen en weer krabben...
als ik hem dan meeneem naar joeri zijn kamer begint hij daar aan de deur te krabben :euh:
hij kan eventjes worden afgeleid door te spelen met hem maar dat is hij dan precies vlug beu.
gebeten door het fretvirus en nog héél véél te leren

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor stevenn » di feb 16, 2010 9:53 am

als er geklopt wordt, mooet je opendoen he ;)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Angelke » di feb 16, 2010 10:17 am

Dat krabben aan de deur is normaal Eros doet dat ook... Fretten zijn slimmer dan ze lijken hoor ze weten ook dat ze door een deur kunnen en dat ze dan meer ruimte hebben
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor _K8_ » di feb 16, 2010 10:31 am

Yup, hier ook zo, ze willen gewoon de deur opendoen.
Hier krabben ze ook aan de kast deur en uiteindelijk krijgen ze hem ook open.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Bientje » di feb 16, 2010 11:27 am

Hier doet heel de bende dat ook, vooral omdat ze weten dat aan de andere kant van de deur naar de gang kattenbrokjes staan... :p

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Buda » di feb 16, 2010 1:12 pm

hier doen ze dat ook, vooral sayko, omdat ze weten dat de hond zijn eten in de keuken staat :p sayko krijgt ze dan meestal ook wel open :D
speciaal ventje m'n wittekopje :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Margiet » di feb 16, 2010 7:50 pm

Sorry hoor, maar ook dat is een gedrag dat ik niet verdragen kan. Ten eerste heb ik daar veel te vaak hoofdpijn voor, dan verdraag ik dat al zeker niet en ten tweede stoort het gewoon als je aan 't praten bent met mekaar, televisie kijkt of telefoneert.

Hier mogen ze dat dus enkele keren proberen, zelf kiezen of ze naar mijn "nee" gaan luisteren en anders komt er een plantenspuit bij. En onze Mickey is een schat, een sloef, een knuffel, maar kan soms echt de koppige uithangen, die is dus in zijn jeugdmaanden enkele keren drijfnat gespoten!!! :evil: Moest maar luisteren! :p

Volhouden Nardake, met nee zeggen, voor die bepaalde deur blijven staan terwijl je dat zegt en echt boos "klinken", een gewone toon trekt een fret zich al helemaal niet aan of middeltjes bijhalen zoals de plantenspuit dus!! Leer het hem nu nog maar gauw af, in de zomermaanden vinden ze die plantenspuit veel te snel een zalige verkoeling!! :p

Btw, ik werd al ongerust dat er iets was Nardake, ik zag je hier niet meer en op Yunomi ook niet :) . Komen jullie zondag naar de speelnamiddag??
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor jeanine » di feb 16, 2010 8:30 pm

Hier doen ze dat soms, gisteren nog kon Thirza de anderen niet vinden en ze bleef onophoudelijk aan de deur krabben. Ik heb haar laten zien waar de anderen lagen te pitten en het probleem was opgelost.
Afbeelding

nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor nardake » wo feb 17, 2010 11:39 am

hey margit, ben er nog hoor op yunomi maar ik ben wa op de sukkel heb hernia en moet nog wat onderzoeken laten doen, heb niercrisis gehad was verkouden enz enz was tijd om is ff naar mijn "lijf" te luisteren :s

zondag gaan we er nog niet bijzijn, het schiet goed op in joeri zijn huisje en vant weekend is het schilderen geblazen , ale nie blazen maar verven he ,
woensdag vertrekt hij voor drie weken naar tjechie met zijn werk (ocharme) maar! dan heb ik diesel lekker voor mij alleen ;)

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor alika » wo feb 17, 2010 3:54 pm

Bij ons krabben ze ook soms aan de deuren, maar dat is vooral als ze niet volledig toe zijn of wanneer er iemand aan de andere kant van de deur is :)
Wanneer dit niet het geval is, zullen ze het ook niet proberen :) plus ze zijn snel afgeleid met iets anders :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Margiet » wo feb 17, 2010 11:21 pm

hey margit, ben er nog hoor op yunomi maar ik ben wa op de sukkel heb hernia en moet nog wat onderzoeken laten doen, heb niercrisis gehad was verkouden enz enz was tijd om is ff naar mijn "lijf" te luisteren :s

zondag gaan we er nog niet bijzijn, het schiet goed op in joeri zijn huisje en vant weekend is het schilderen geblazen , ale nie blazen maar verven he ,
woensdag vertrekt hij voor drie weken naar tjechie met zijn werk (ocharme) maar! dan heb ik diesel lekker voor mij alleen ;)
Wel Nardake, volgens mij luister je dan beter even naar de dokter voor 't moment, die gaat zeker en vast zeggen dat je met je hernia niet schilderen mag en met je verkoudheid zeker niet in tocht of kou mag gaan staan!!! :p En anders zeg ik het bij deze!! ;)

Hoor haar, daar!!! Eerst twijfelen over fretsels en dan nu fretlief voor zichzelf willen!!! :D Gewéldig vind ik dat!! :rol:
(Er is er nog eentje op Yunomi die mijn frettenenthousiasme te lezen gekregen heeft, al gezien?? :lol: ) Wens Joeri een veilige werk-reis toe, hé, dat ie maar voorzichtig is!!
Afbeelding

nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor nardake » do feb 18, 2010 7:15 am

nog niet gelezen op yunomi :) .
ik ben niet alleen die verliefd op de fret is hoor, je moet mijn man horen als we aan vrienden vertellen dat joeri een fret heeft, die ga direkt in de verdediging als ze reageren van ow nee toch gene stinkende fret, als dirk dan begint hoe lief en schattig dat dat wel is haha super om te horen. gewoonlijk houdt hij zich daar niet mee bezig maar met de fret wel ;) .

voor de moment ga ik wa deligeren in joeri zen huisje :o daar nog is met de borstel en niet te veel verf of wat meer verf, kende datte :lol:
en ik zal hem zeker een goede reis wensen , het enige waar hij wat tegen op zie is de koude daar. bbbrrrrrrr
gebeten door het fretvirus en nog héél véél te leren

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor jeanine » do feb 18, 2010 9:25 am

als dirk dan begint hoe lief en schattig dat dat wel is haha super om te horen
Ken dat hier ook :D Ik heb maanden lopen zagen voor mijn fretjes binnen mochten komen.
Het zijn nog steeds "mijn" fretjes, maar geen kwaad woord over deze dieren of er komt een verdedigend antwoord :) Hij verteld aan iedereen wat een sukkeltjes het zijn en hoeveel zorg ze wel moeten krijgen om het goed te doen. Geen cent is te veel als de da er aan te pas komt om ze te helpen.
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor alika » do feb 18, 2010 2:06 pm

Zalig toch om te zien hoe de grootste tegenstanders soms helemaal voor de fretsels vallen :)
Mijn stiefpa is er ook zo een: eerst 2 jaar moeten zagen om fretjes binnen te mogen houden en nu zit hij daar tegen zijn kameraden over op te scheppen (bij momenten) :D Pas op, hij vindt ze enkel mooi vanop een afstand, ze moeten niet in zijn buurt komen ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor nardake » vr feb 19, 2010 9:13 am

, ze moeten niet in zijn buurt komen ;)
:D jaja bij dirk ook zo: zijn handen wegtrekken, zen tenen verstoppen, zo is van ver proberen te strelen ....
nu loopt hij ermee op zen armen 8-)
gebeten door het fretvirus en nog héél véél te leren

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Margiet » vr feb 19, 2010 11:47 am

Hou hem dan maar in 't snotje, hé, seffes zijt ge Dieseltje kwijt!!!

Ken nog nen echtgenoot van iemand op ons forum (hé Renée ;) ) die eerst tegen mij zei "Nee, daar kom ik niet aan, hoor" maar zich ondertussen één van de 2 fretjes heeft "toegeëigend"!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor jeanine » vr feb 19, 2010 7:41 pm

Hier is het aan de beterhand.Het valt mij op als ik veel moet reclameren dat ze niet moeten bijten hij er minder happig op is ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: aan deuren krabben

Berichtdoor Margiet » vr feb 19, 2010 11:11 pm

Aha, Jeanine, nen truc gelijk nen andere, hé, ge moet het maar weten natuurlijk!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten