Castratie

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Castratie

Berichtdoor Adhdke » do feb 25, 2010 12:34 pm

Stinky (vrouwtje) is gisteren gecastreerd om 13u30.
Ze kreeg een spuitje en viel direkt in slaap. Bart heeft ze daarna op een warmtekussen gelegd en de ingreep gedaan. Ik mocht toekijken!! Superinteressant.
De kids hadden ook graag gezien maar zijn deze week bij hun papa en dus heeft Bart voor mij de eierstokken meegegeven in formol om aan de kids te tonen.
Daarna mocht ik ze mee naar huis nemen en heb ik uren met haar in de zetel gezeten. Hij had Stinky ingepakt in de onderlegger waar ze op geopereerd is om warm te houden en ik had nog een warmwaterzak bij en handdoeken die ik eigenlijk niet nodig gehad heb op die moment omdat ik ook een wollen bedje bijhad en ze daar het beste in paste. ook heeft hij iets op har ogen gespoten omdat ze anders zouden uitdrogen.
Het was precies ne wrap van bij de pittaboer :lol: met twee rekjes er rond. Daar heeft ze ook één keer haar urine in laten lopen toen ze buiten westen was.
Ze heeft nog een paar uur buiten westen geweest en na een uur of twee werd ze soms met een flits wakker om dan terug weg te vallen, dus heb ik toch toch 19 uur met haar in de zetel gezeten en haar goed op die warmwaterzak gehouden. Hoe langer de tijd verstreek, probeerde ze toch enkel keren verder te kruipen om dan door haar poten te gaan en dus dacht ik; die blijft bij mij voor dat ze iets breekt!
Ik heb de drankfles voorgehouden (grote dorst) en wat met de hand gevoederd zodat ze niet helemaal verder verslapte. Rond 19u00 heb ik ze dan in haar kot gelegd, hangmatjes weggedaan ( uit schrik dat ze daar zou uitvallen) en wollen mandje en ander nestje op de grond geïnstalleerd. Eigenlijk heeft ze er niet meer uit geweest en het was eigenlijk heel zielig om aan te zien, ze was er toch echt niet goed van. Ik heb in de nacht toch nog de chauffage op 21 laten staan om zeker te zijn.
Deze morgen kwam ze direkt met haar kopje zien (al veel wakkerder) en is ze zelf 5 minuutjes uit haar kot geweest en heeft wat rondgelopen om dan terug in haar nestje te kruipen, al die rust zal haar nu wel helpen te herstellen. Ze heeft daarstraks wel aan dat wondje zitten likken en ik hoop dat het geen kwaad kan. dat spul dat Bart daar opgespoten heeft stonk heel erg en ze heeft dat toch maar naar binnengewerkt?? Ze heeft toch al terug twee kakjes in haar kot en één in de keuken :lol: geproduceerd dus dat begint ook terug op gang te komen. Ik heb ze er nu echt niet voor kunnen straffen vandaag hoor :euh: Haar buikje is bond en blauw uitgeslagen, maar eigenlijk is het wel een mooi aan elkaar genaaid en ik denk dat je er na een jaar niet veel meer van gaat zien. Voila, dat is dan weer in orde :king: Stinkytje: Ge zijt mijn schatje!!!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Castratie

Berichtdoor Angelke » do feb 25, 2010 1:02 pm

Héhé is er wel aan te merken dat het de eerste castratie was die je meemaakte.
En een jaar tot je er niets meer van ziet bij kinky is het nu een maand geleden ongeveer en je ziet er al niet veel meer van hoor alleen dat haar dat nog niet volledig teruggegroeid is....
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Castratie

Berichtdoor Bientje » do feb 25, 2010 1:13 pm

Thelma is 2 maanden geleden gecastreerd, en er is niks meer van te zien, al haar haartjes staan al terug op haar buikje ook.

Wel schattig hoe je voor Stinky zorgt :D :domhoog: :wub:

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Castratie

Berichtdoor alika » do feb 25, 2010 1:32 pm

Blij te lezen dat alles goed gegaan is :)
Verwen haar maar eens een beetje extra en dan zal de pijn (als ze die al heeft) wel snel vergeten zijn :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Castratie

Berichtdoor Margiet » do feb 25, 2010 3:20 pm

Toch aandoenlijk als je leest wat een "ingrijpend gebeuren" zo 'n ingreep voor de baasjes van een eerste fretje is, hé!!! :p :p :p

Verwen de kleine meid maar wat, maar niet schrikken als ze er na 2 dagen al schromelijk misbruik van gaat maken, hé!!! ;) Een gezonde, zelfs net gecastreerde fret, deugt na 48u allang niet meer, hoor!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Castratie

Berichtdoor Dorinda » do feb 25, 2010 4:01 pm

Idd Margiet, zeer leuk om te lezen! :D Maar zoals Margiet zegt, pas maar op want hier gaat ze van profiteren! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Castratie

Berichtdoor Adhdke » do feb 25, 2010 6:07 pm

Ach, misbruikt worden kan ook leuk zijn :rol: :rol: :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Castratie

Berichtdoor Margiet » do feb 25, 2010 7:16 pm

Laat haar dat maar niet horen of lezen!!!! :p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Castratie

Berichtdoor a3ke » do feb 25, 2010 7:46 pm

Ach, misbruikt worden kan ook leuk zijn :rol: :rol: :rol:
xd :bow: :mrgreen:
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Castratie

Berichtdoor jeanine » do feb 25, 2010 7:53 pm

Weer eentje dat in de watten gelegd wordt :) Hier is het ook zo een hele gebeurtenis na een operatie. Ik hang er zelfs een infra rood lamp boven de eerste nacht. Ze gaan in een veel te kleine kooi op de kast tot ik zie dat ze goed te poot zijn. Daarna in een kooi met enkel hangmat en geen mogelijkheid om toeren uit te halen. Klimmen mogen ze volgens mijn da de eerste 10 dagen niet doen. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik vorig jaar Freebee na 5 dagen al bij de anderen geplaatst heb. Zij was zo goed dat er geen houden meer aan was. Wel opletten dat ze de draadjes niet lospeutert ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
tessyke
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 29, 2009 10:58 pm

Re: Castratie

Berichtdoor tessyke » ma mar 01, 2010 11:57 pm

die is toch ook met haar kont in de boter gevallen :D
fijn dat alles goed is gegaan!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten