hulp

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 2:10 pm

Ferre-t-clean brightening gezocht, ik heb die shampoo hier nog nergens gezien. Dus als iemand me kan helpen graag. Online bestellen doe ik niet. Ik weet wassen is niet goed voor ze, maar soms kan je niet anders. Dus zoek ik deze shampoo dan wordt Witte mss terug wat witter, anders moet ik hem kortelings Rosse gaan noemen :p.
Nog een vraagje ivm toiletvulling ook. Nu gebruik ik Chatoune dit is biologisch, Yesterdays News wil meneer niet en op basis van hout ook niet. Chatoune vindt hij goed maar is nogal stoffig en als het nat is brokkelt het helemaal uit elkaar. Niet praktisch dus. Er zijn er met bietenpulp ook naar verluid, dat wil ik wel proberen maar kan er mij iemand namen van dergelijke toiletvullers bezorgen.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: hulp

Berichtdoor nielsvl » za apr 03, 2010 2:15 pm

Is uw fret gecasteerd? Een albino die rost wordt wijst vaak op hormonenproductie...

Een albino die geel wordt valt vaak niet veel aan te doen, eens wassen kan een klein beetje helpen maar was hem ook niet te vaak, en hou er rekening mee dat ze na een wasbeurt nog iets meer huidvet aanmaken... en dan terug sneller geel kunnen worden...

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 2:19 pm

ja hij is gecastreerd, alle weken ververs ik zijn doeken. Tijdens de rij zelfs meer.
Ik weet dat hij dan nog meer huidvet gaat aanmaken, maar ik was hem mss maar 1 keer per half jaar als het al zo veel is. In 2009 tot nu is hij zeker al meer dan jaar ni meer in bad geweest.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: hulp

Berichtdoor nielsvl » za apr 03, 2010 2:23 pm

Is hij ouder dan 4 jaar ongeveer? Is het echt rost dat hij wordt en niet geel?

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: hulp

Berichtdoor _K8_ » za apr 03, 2010 3:01 pm

Mijn Bino was opmerkelijk witter geworden na een wasbeurt. En ik gebruik dezen van beaphar

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 3:10 pm

echt ros wordt hij en hij wordt begin volgende maand 5j. heeft het mss met de leeftijd te maken voor een deel?
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 3:10 pm

beaphar kan je dat overal verkrijgen of kun je me een adresje bezorgen?
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: hulp

Berichtdoor jeanine » za apr 03, 2010 3:21 pm

heeft het mss met de leeftijd te maken voor een deel?
Het kan zijn dat de hormonen beginnen schommelen, het is de leeftijd waarop er problemen kunnen komen. In het oog houden of er niets anders wijzigt in het gedrag. Een mooie roste is ook niet mis ;)
Cats best (de bio) gebruik ik ook nog graag + silica korrels.
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 3:29 pm

ik heb nog niks gemerkt in zijn gedrag, maar ik zal er over waken. bedankt allemaal in alle geval
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: hulp

Berichtdoor Angelke » za apr 03, 2010 3:34 pm

Dat rost worden kan zowel huidvet zijn als een aanwijzing op leverproblemen... Goed int oog houden dus
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 3:41 pm

hij ruikt wel harder nu dus huidvet sluit ik niet uit. Verder is hij gisteren nog bij de DA geweest dus indien het leverproblemen zouden zijn had hij me dat wel verteld denk ik maar ik moet toch nog terug dus ik stel hem zeker de vraag.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: hulp

Berichtdoor _K8_ » za apr 03, 2010 3:44 pm

Die Beaphar heb ik in de Zoomart gekocht

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 3:45 pm

Oké bedankt dan ga ik zien dat ik daar deze maand geraak.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: hulp

Berichtdoor nielsvl » za apr 03, 2010 3:55 pm

Als hij precies bronstig gedrag begint te vertonen merk je het wel... hij wordt sneller moe, laat hier en daar kleine plasjes achter... Zijn symptomen van bijniertumoren, en daar krijgen fretten van gemiddelde leeftijd vaak nogal eens last van...

Als je zegt dat hij al feller ruikt opeens... Hou het dan maar goed in de gaten

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: hulp

Berichtdoor Margiet » za apr 03, 2010 4:48 pm

Dat rost worden kan zowel huidvet zijn als een aanwijzing op leverproblemen... Goed int oog houden dus
hij ruikt wel harder nu dus huidvet sluit ik niet uit. Verder is hij gisteren nog bij de DA geweest dus indien het leverproblemen zouden zijn had hij me dat wel verteld denk ik maar ik moet toch nog terug dus ik stel hem zeker de vraag.
Ros/geel worden van de pels heeft voor zover ik weet niets met de lever te maken. Bij leverproblemen kleuren de huid/tandvlees/neus/wit van de ogen geel/oranje, niet de pels.

Vicky, leverproblemen kan een Da ook niet altijd zo opsporen. Als de Da het al voelen kan, wil dat zeggen dat de lever al vergroot/opgezet is en meestal heb je het dan idd wel al eerst zelf gemerkt aan zijn eetpatroon en het vooral niet meer verdragen van zijn eten. De meeste leverkwalen worden echter ontdekt in het bloed, vaak zonder dat de baasjes het zelf doorhadden.

Sterker ruiken doet me ook eerder aan andere problemen denken, in 't bijzonder bijniertumoren zoals hier al gezegd werd. Dan bronstige gedrag, het markeren, meer krabben dan normaal, kaal worden op sommige plaatsen, kunnen allemaal aangeven dat het hier idd om gaat, maar mijn eerste fret die ik verloor had dus totaal géén "kenmerken", dat is bij hem per ongeluk uitgekomen op de operatietafel, toen hij geopereerd werd voor een gal/leverprobleem. Hou het dus echt wel in de gaten en laat je Da, als het er eentje is met frettenkennis, eens goed voelen ernaar en desnoods een echo maken.

Die Beaphar-shampoo heb ik hier nog staan, ik gebruik andere. Heb nog 3 volle flessen voor wie geïnteresseerd zou zijn. Laat maar weten, ik kan ze altijd meebrengen de 25ste of als je niet te ver uit de buurt woont, mag je langs komen ook natuurlijk!! ;)
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 5:45 pm

"Die Beaphar-shampoo heb ik hier nog staan, ik gebruik andere. Heb nog 3 volle flessen voor wie geïnteresseerd zou zijn. Laat maar weten, ik kan ze altijd meebrengen de 25ste of als je niet te ver uit de buurt woont, mag je langs komen ook natuurlijk!!"

Ik woon in Mechelen is dat in de buurt of niet?
den 23ste moet ik terug ik zal hem is deftig laten nazien en vermelden dat zijn geur intenser is geworden.
De 25ste is nog niet zeker,want dan het het communiefeest van die van mij zijn nichtje dus als we daar heen gaan kan ik niet komen. snif snif en in mei is het geen speelnamiddag snif snif.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: hulp

Berichtdoor a3ke » za apr 03, 2010 5:58 pm

in mei is het geen speelnamiddag snif snif.
omdat het dan beurs beurs beurs is :D

eventverantwoordelijke en verblijfsverantwoordelijke , hoever zitten jullie al met alles ? :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » za apr 03, 2010 6:10 pm

weet ik maar das ver zonder auto snif snif
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: hulp

Berichtdoor nielsvl » za apr 03, 2010 6:22 pm

Wel, Beestjes Baasjes is heel makkelijk toegankelijk via het OV ;)

De trein tot aan Gent Sint-Pieters en dan Tram 1 naar flanders expo en je bent er :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: hulp

Berichtdoor Margiet » zo apr 04, 2010 2:16 am

Vicky, wij wonen in Rotselaar, een klein half uurtje van Mechelen. Als ik me niet vergis komt Sabine volgende week ook ergens naar hier, die passeert Mechelen dan ook, denk ik. Kunt mss in haar auto springen op dat moment of Bientje zou zo vriendelijk moeten zijn via jou te passeren? Ik stel maar voor hoor, vecht het onderling maar uit :p !!
Hoever de Eventverantwoordelijke zit??
Volgens Routeplanner zo 'n 94km van de Beurs!! :rol:
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » ma apr 05, 2010 9:56 am

ik zal al eerst den 23ste er is met de DA overleggen en goed laten checken. Zodat ik onderliggende problemen al dan niet kan uitschakelen. Bijniertumoren en leverproblemen die ik hier gelezen heb. Nu ben ik wel ongerust zenne. Mijn kleintje is mijn alles, ik wil hem niet kwijt.
Leven zonder fretsel kan ik niet meer.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: hulp

Berichtdoor jeanine » ma apr 05, 2010 11:18 am

Nu ben ik wel ongerust zenne
Mocht je mijne Milo met z'n implantaat nu zien zou je verwonderd zijn. Net een jonge vent, mooi, goed gevuld, speels en niet meer moe te krijgen :D Heerlijk om hem zo weer te hebben .
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: hulp

Berichtdoor nielsvl » ma apr 05, 2010 1:23 pm

Zeer juist, dankzij die implantaten valt het bij wijze van spreken nog mee hoor... hoe vroeger je erbij bent, hoe beter natuurlijk...

Zoals gezegd, als je echt zekerheid wil ga je best naar een dierenarts die er iets van kent, maar aangezien je in mechelen woonde (als ik me niet vergis) zal dat geen probleem zijn ;)

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: hulp

Berichtdoor vicky-witte » ma apr 05, 2010 6:46 pm

idd Bart is de vaste DA, dus helemaal geen probleem. Hopelijk maak ik me zorgen om niks, maar we zien wel. Ik hou jullie op de hoogte van het verdikt.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten