terugval?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

terugval?

Berichtdoor Buda » do jun 03, 2010 1:41 am

heyhye, kheb 'n paar probleempjes met Budatje.
al 'n tijdje eig, maar dacht dat wel ging overgaan.. blijkbaar toch niet.
m'n onstuimige kleine vriend heeft het idee gekregen dat hij mag beginnen bijten?

toen het als pup eindelijk wat onder controle was en ik het hem met gemak kon afleren door op z'n snoet te blazen,
ging het 'n heel jaar vanzelf, als hij hapte, nam'k hem by zn nek en blies'k op z'n snoet en dan terug lopen en dan kwam hij terug om likjes te geven.
toen kwam z'n mannelijkheid op :p en dan deed hij weer wat wilder, maar dan strafte 'k altijd als dervoor, tandjes voelen is straf.
dan het implantaat, daar zou hij twee weken wat ''agressiever van worden'' heb'k weinig van gemerkt.
en na 'n week of vier viel het op dat z'n implantaatje werkte, hij liet sayko met rust enzo.
en nu is'm al 'n paar maand terug ineens weer bijterig. als'k z'n kooitje opendoe, komt hij deruit, dan zet'k hem op de grond. dan klimt hij der weer op , ondertussen komt sayko deruit en geef'k hem zijn knuffeltje, en ondertussen zit buda op de kooi en komt hij tegen mij staan, dus zet'k sayko neer en geef'k buda z'n knuffeltje, dan krijg'k m'n kusjes van buda.
dan is't hem beu en wil hij rondlopen :p dus zet'k hem neer, en mokt ie wat rond, loopt achter 'n paar katten, mokt wat rond, eet wat kattebrokken en dan begint ie aan zijn terreurtocht :p klimt de zetel in, hap in m'n rug (laf he, langs achter :p) dan pak'k hem by zn nekje, zet hem neer op de grond, dan komt ie terug en speel'k met hem, knapt ie in m'n vinger, of in m'n bovenarm (pijnlijk!) of komt ie wat tegen m'n been springen en als'k dan zotjes met hem doe hapt ie weer vast.
dat zijn kuren van vroeger, toen'm kleintjes was, die plots terug gekomen zijn (die'k niet leuk vind:p) en zonder reden? of toch zonder duidelijke reden?
nog iemand dat prob toevallig? of 'n idee hoe het komt?
van angst ofzo is eigenlijk niet mogeijk want er is niks anders gebeurd dan anders.
hij komt wel spontaan bij mij, maar om zelf te snuffelen en meestal volgt daarop 'n beet :p
hij wil ook niet echt meer opgepakt worden.
vind 't 'n beetje raar (ja fretten zijn nu eenmaal raar :p) dat'm ineens zo afstandelijk doet, m'n kleine haarbal :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: terugval?

Berichtdoor Raven » do jun 03, 2010 9:49 am

De zomerse hormoontjes! Kort houden ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: terugval?

Berichtdoor jeanine » do jun 03, 2010 10:20 am

Ik denk dat het implantaat er ook voor wat kan tussen zitten, niet iedereen reageert op dezelfde manier op hormonen. Dacht ook gelezen te hebben dat hij onvoldoende heeft aan z'n speeltijd en je er dagelijks nog moet mee wandelen.Hij lijkt mij dus heel actief te zijn nu. Zoals Raven zegt de zomer met hun zotte kuren is er weer en fret lief heeft minder behoefte aan slaap.Veel tijd insteken en blijven volharden ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: terugval?

Berichtdoor _K8_ » do jun 03, 2010 11:12 am

eet wat kattebrokken ? :( :( :( :p

jah gewoon doen wat je anders doet, Tchoco hier hervalt af en toe ook. Nu dat Jeanine het zegt valt het me idd op dat hij dat doet als hij niet veel speeltijd gekregen heeft.

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: terugval?

Berichtdoor Buda » do jun 03, 2010 12:41 pm

jaja, de kat hun brokken staan in de living he :p en zodra ze los mogen vliegen ze eerst nekeer na die kattenbrokken, pikken 'n paar brokken mee en dan gaan ze spelen, ma tzijn goeie brokjes hoor, geen probleem :p
ja, maar buda heeft nooit genoeg gehad aan gewoon rondlopen, das 'n beetje lijk 'n hond, die joengen is uren wakker en wil blijven lopen, maar je moet er echt 4 a 5 uur druk mee bezig zijn eer hij gewoon doet :p m'n adhd fretje heee :wub:
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: terugval?

Berichtdoor nielsvl » do jun 03, 2010 1:24 pm

ma tzijn goeie brokjes hoor, geen probleem :p
Geloof je dat zelf? Of heeft iemand anders u dat gezegd?

Tenzij het antwoord Hills Kitten of Orijen is zal het antwoord een nee zijn.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: terugval?

Berichtdoor jeanine » do jun 03, 2010 5:44 pm

Buda, mijn fretten lopen gemiddeld van 17u tot 22u los in de living. Tussendoor wel eens een uiltje vangen. In de voormiddag tijdens het kuisen van de kooi ook nog eventjes los gelaten hier. Ik zie duidelijk het verschil tussen zomer en winter in aantal uren actief zijn.
hij komt wel spontaan bij mij, maar om zelf te snuffelen en meestal volgt daarop 'n beet
Verwittig hem dan met luide stem voor hij hapt, soms helpt dat al. Hij test waarschijnlijk opnieuw ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: terugval?

Berichtdoor Buda » vr jun 04, 2010 2:00 am

ma tzijn goeie brokjes hoor, geen probleem :p
Geloof je dat zelf? Of heeft iemand anders u dat gezegd?

Tenzij het antwoord Hills Kitten of Orijen is zal het antwoord een nee zijn.
het antwoord is idd hills kitten uit lokeren btw..

dus JA ik geloof dat zelf :/ ..


jeanine, dat doe ik idd, maar dat ziet hij zo uitdagend :p dan hupst ie wat rond met die ondeugende teut van hem :p
tis echt ongelooflijk, als'k hem loslaat bvb om 14u, rent hij heen en weer tot ongeveer 7u, dan legt hij zich hier en daar eens te liggen, dan koerst ie verder tot half 2 ofzo :o
als'k hem zou laten doen tot smorgens :bow: maar als'k er dan mee buiten ga is 'n uur of vijf a zes genoeg om hem 'moe' te maken en dan kan'm thuis nog 'n uurtje of twee drie rondhupsen en dan kan'm z'n kotje in zonder te smeken om eruit te mogen :p
tussendoor staat z'n kotje open dus kan hij moest hij (lol) moe worden zelf in z'n bedje kruipen, sayko daarintegen is na 'n uur of drie vier de pijp uit, by't gaan wandelen :p en thuis is 'n uur of vijf zeker genoeg om hem uren in dromenland te laten vertoeven :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: terugval?

Berichtdoor Angelke » vr jun 04, 2010 2:49 am

Awel hé die van mij lope rond van zonsdopgang tot zonsondergang met de nodige slaapmomenten die ze zelf kiezen en ze zijn niet echt blij as de kooi dan weer dicht gaat snachts hoor :p
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: terugval?

Berichtdoor Buda » vr jun 04, 2010 12:18 pm

probleem is als'k buda laat doen, gaat ie niet slapen :p die kerel moet ge gelijk afbeulen, lijjk van die honden (hoe noemen ze nu weer).
maar daardoor is't niet dat'm bijterig is, hij probeert gewoon weer blijkbaar, zot doen eehj :p hij is wss kort van geheugen mijne kleine vriend :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: terugval?

Berichtdoor sah » zo jun 06, 2010 12:37 am

terugval?? Uittesten denk ik eerder....
Ik denk een beetje over mn twee madammen dat wij met zijn drietjes samenleven en momenteel ben ik het baasje en mogen zij mij niet bijten en daar zijn zij het nu ook mee eens. Maar...af en toe, testen ze toch nog eens uit of ik inderdaad nog steeds het baasje ben, vooral Pilou dan. Dan probeert ze me eens goed hard te bijten en dan maak ik me erg boos (ik heb gemerkt dat veel lawaai maken en haar heel streng toespreken dan helpt)
Dus af en toe wordt hier ook ns terug gebeten :D tja, die tandjes dienen toch ergens voor he?!
Bazul is op dat gebied wel veel braver, hij durft enkel af en toe terug aan mn schoenen krabben (wat dus ook niet mag!) mr proberen bijten doet hij niet.
Ik zou zeggen dat je hem kort moet houden, ok de dagen lengen en ze hebben meer speeltijd nodig, maar bijten mag niet.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: terugval?

Berichtdoor jeanine » zo jun 06, 2010 8:40 am

Milo bijt uiterst zelden tot nooit. Gisteren kreeg hij weer het zot. Ligt naast mij in de zetel en ik krijg vele likjes, lichtjes knabbelen aan mijn voet en een waarschuwing volgt. Dan begint hij te krabben aan mijn achterwerk, ik schuif niet op en plots knap in mijn kont. :shock: Hij doet dit enkel uit zottigheid en niet kwaad bedoeld, ik kon er wel mee lachen. :mrgreen:
Thirza durft meer, kroop gisteren onder mijn t shirt en knap in mijn rug. Na een reprimande loopt ze te mokken van zottigheid, ze ziet dat ik niet mee wil spelen en gaat in haar mandje liggen.
Wat ik wil zeggen is dat ze blijven bijten om de één of andere reden dan. Hun manier om je uit te dagen tot reactie?
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: terugval?

Berichtdoor Raven » zo jun 06, 2010 10:09 am

Ik weet niet waaraan het ligt :euh: maar hier gebeurt dat nooit! Ineens een knap of pijnlijke beet of wat dan ook? Periodiek zot of niet zot!
Bijten om te bijten... om pijn te doen of bazig overheersend aftasten? Niet met deze fretten of al de vorige.
Of bedoelt men spelen of uitnodiging tot spelen? Dit speelse bijten terug gebracht tot onder het menselijk pijngrens niveau? Dat zou geen terugval mogen heten? Maar spelen. Spelen mag... zolang ik dit interpreteer als spel of dat het niet te grof word.
De enige die tijdens het spel er soms aan herinnerd moet worden dat hij scherpe tanden heeft is Dozer maar dat is raar of zelden en niet periodiek.
Dozer is ook de enige die zich meet... gaat voor de neus, hapt ernaar juist om te pakken niet om door te bijten en houd vast... dus het zit of gaat hem in de reactie van mij xp maar weer niets periodiek of blijvend
Maar ik laat ook niets toe! Geen likken & bijten, geen sokken of ander schoensel & bijten, geen voeten & bijten, kortom alles wat niet kan of mag straf ik af of wijs terecht...
Ze gedragen zich dan ook anders rondom mij dan bij mijn vrouw... niet dat mijn vrouw gebeten word maar het gaat dan over bepaalde rechten toe eisen of af dwingen ;) :lol:

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: terugval?

Berichtdoor Thrypa » zo jun 06, 2010 11:40 am

Raven, waarom laat je likken niet toe?
Is likken vaak een voorbode van bijten? Hoe straf je een fret die likt, aangezien het 'likken' alleen mij niet agressief of stout lijkt?

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: terugval?

Berichtdoor Raven » zo jun 06, 2010 12:30 pm

Raven, waarom laat je likken niet toe?
Is likken vaak een voorbode van bijten? Hoe straf je een fret die likt, aangezien het 'likken' alleen mij niet agressief of stout lijkt?
Likken word meestal gevolgd door bijten... is zeg wel meestal en daar ik maar 2 fretten ooit heb gehad die dat deden of doen... waarvan Pebbles. Likken & bijten word door velen als normaal of eenmaal als eigen aan fret beschouwd!? Ik dus niet.
De andere fretten likken gewoon en dit laat ik dus toe.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: terugval?

Berichtdoor jeanine » zo jun 06, 2010 1:42 pm

Hier bij mij gaat het wel degelijk om het speelbijten, je schrikt meer dan dat het pijn doet. ;) Ik straf ze dan ook niet in de zin van het woord daarom. Echt bijten laat ik niet zo maar over waaien.Bij sommige fretten is likken een voorbode van bijten. Louisa heeft zo eens in mijn keel gebeten, gelukkig niet doorbijten toen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: terugval?

Berichtdoor Buda » zo jun 06, 2010 7:16 pm

raven, hier is het by buda eerder 'bazig overheersend aftasten' 'met de bedoeling om pijn te doen' :p (want om te spelen zet ie gwn z'n tandjes over iets zonder te bijten zeg maar) om waarschijnlijk 'n reactie uit te lokken, om mij te doen spelen is het niet :p hij ziet me gwn graag 'getver' zeggen en zo rap grabbelen naar hem denk'k :p met sayko heb'k dus nooit 'n probje he :p die kwam bij mij en die was braaf en die heeft nooit getest omdat'k 'n ander baasje was ineens, of in't algemeen, heb'k die zijn tandjes nog nooit gevoeld.
likjes a volonté tot het u oren uitkomt :p maar 'n tandje? wat 'k by hem wel voel en by buda niet is als je z'n snoetje voelt,, z'n 'muiltje' dan steken z'n tandjes ver uit naast z'n bekje (beugel ! :p) in't begn schrok 'k wel omdak dacht dat hij wou bijten, maar z'n tandjes steken gewoon uit opzij :p kheb nog nooit 'n tandje gevoeld van hem, kattekwaad steekt hij ook niet uit. maar mijn duiveltje :p das 'n handjevol :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: terugval?

Berichtdoor Angelke » ma jun 07, 2010 1:21 am

Zolang je maar steeds even consequent blijft met uwe Buda ...
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: terugval?

Berichtdoor Buda » ma jun 07, 2010 2:24 pm

kheb wel geen andere keus :p das 'n durverke ze :D maar tis al nekeer overgegaan, dus tzal nu ook wel weer 'n vlaag van probeersels zijn :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten