Voedselagressie?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » wo jun 16, 2010 9:25 am

hey,

ik heb gistere mijn klein prutskes,
rauwe kip gegeven voor de eerste keer, zodra ze een stuk kip vasthadden begonnen ze te blazen (met kip in de mond)
naar mij en naar elkaar..
Kun je dit afleren?

ik heb wel 1 ding geleerd als je met kip bezig bent geweest was eerst je handen voor je ze pakt :D want ze denken dan je vingers kip zijn :D haha
(nogal pijnlijk)
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor _K8_ » wo jun 16, 2010 9:35 am

lol, was de kip niet te warm :p ik blaas ook op mijn eten alst te warm heeft :lol:

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » wo jun 16, 2010 9:37 am

lol, was de kip niet te warm :p ik blaas ook op mijn eten alst te warm heeft :lol:
nee was koud :D
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Bientje » wo jun 16, 2010 9:49 am

Mijn kleinste spruit Gizma blaast ook als ze een stuk vlees krijgt, en ik denk dat het bij haar is omdat ze de rest wil waarschuwen haar stukje niet te komen afpakken :D Ze is de kleinste maar laat zich niet doen door die grote kloefers... :D :rol:

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » wo jun 16, 2010 9:51 am

Mijn kleinste spruit Gizma blaast ook als ze een stuk vlees krijgt, en ik denk dat het bij haar is omdat ze de rest wil waarschuwen haar stukje niet te komen afpakken :D Ze is de kleinste maar laat zich niet doen door die grote kloefers... :D :rol:
mm naar de andere vind ik het minder erg, maar dat ze naar mij blazen vind ik niet zo leuk.
of is dit gwn normaal ?
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 3:11 pm

spooky doet dit ook en ook met speelgoed of snoepjes alles wat ze vind dat van haar is.
Ze hebben mij gezegt dat dit normaal is en het er wel uit gaat eens ze ouder worden.
Vond het ook niet leuk dat die kleine bengel blies en piepte tegen me heb er twee uur mee aan het vechten geweest en het na twee toegetakelde handen maar opgegeven het werd toch enkel erger. xp


Greets hermelindis

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » wo jun 16, 2010 4:02 pm

spooky doet dit ook en ook met speelgoed of snoepjes alles wat ze vind dat van haar is.
Ze hebben mij gezegt dat dit normaal is en het er wel uit gaat eens ze ouder worden.
Vond het ook niet leuk dat die kleine bengel blies en piepte tegen me heb er twee uur mee aan het vechten geweest en het na twee toegetakelde handen maar opgegeven het werd toch enkel erger. xp


Greets hermelindis
T'is te hopen dat het er nog uitgaat :D
want als ze dat als ze ouder nog doen.. en ze bijten dan is door.. gaat wel pijn doen denk :|
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor nielsvl » wo jun 16, 2010 4:25 pm

Snap niet goed waarom jullie perse eten van pups willen afpakken hoor... De clue ontgaat me toch daarvan...

Als je ze iets echt MOET afnemen (bvb omdat ze op een of andere manier toch aan iets geraakt zijn dat ze eigenlijk niet mogen) dan zal het wel lukken als uw fret u genoeg vertrouwt. Als je echter nu al "vecht met uw fret en het 2 uur en 2 toegetakelde handen later opgeeft" dan doe je dat vertrouwen echt geen goed, geloof me...

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 4:27 pm

idd en het doet nu ook pijn hoor als ze mijn vinger dan te pakken heeft bijt ze ook door en bloed het ook.
Maar idd als ze dit nog doen als ze groter zijn dan zullen we er nog mee afzien vooral omdat hun eten moet je dan gewoon niet aan komen maar wat doe je dan als er een kous weg is en je ze niet terug krijgt. :s
Hoop dat spooky snel wat goed manieren leert van jitse die is heel braaf en heeft nog nooit gebeten zelfs niet geprobeerd. :wub:

Greets Hermelindis en de bende

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor nielsvl » wo jun 16, 2010 4:32 pm

Voeding en speelgoed zijn een wereld van verschil. Speelgoed leggen ze direct ergens weg en zullen ze niet opeten :roll: .

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » wo jun 16, 2010 4:38 pm

Snap niet goed waarom jullie perse eten van pups willen afpakken hoor... De clue ontgaat me toch daarvan...

Als je ze iets echt MOET afnemen (bvb omdat ze op een of andere manier toch aan iets geraakt zijn dat ze eigenlijk niet mogen) dan zal het wel lukken als uw fret u genoeg vertrouwt. Als je echter nu al "vecht met uw fret en het 2 uur en 2 toegetakelde handen later opgeeft" dan doe je dat vertrouwen echt geen goed, geloof me...
ik wil het niet afpakken, ik geef ze hun kip en voor dat ik in hun kooi ben met die kip in een potje dan komen ze al een stuk eruit sleuren en dan blazen ze al als ik het potje nog maar vastheb.
afpakken zal ik niet doen, ze moeten nu eenmaal rustig kunnen eten.
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » wo jun 16, 2010 4:42 pm

idd en het doet nu ook pijn hoor als ze mijn vinger dan te pakken heeft bijt ze ook door en bloed het ook.
Maar idd als ze dit nog doen als ze groter zijn dan zullen we er nog mee afzien vooral omdat hun eten moet je dan gewoon niet aan komen maar wat doe je dan als er een kous weg is en je ze niet terug krijgt. :s
Hoop dat spooky snel wat goed manieren leert van jitse die is heel braaf en heeft nog nooit gebeten zelfs niet geprobeerd. :wub:

Greets Hermelindis en de bende
bij mij is het nog niet gebeurd tot het bloed, onze Gizmo heeft 1 keer tussen mijn duim en mijn wijsvinger gepakt en beginnen schudden maar eigelijk viel het nog mee, maar natuurlijk voor gestraft tot nu toe heeft hij dat nietmeer gedaan :)
en bij diesel was eigelijk men eigen schuld, ik had net kip aan het snijden geweest en ik pak hem op en ja men handen roken naar kip en smaakte daar natuurlijk naar, dus knap en hij had mij eigelijk hard vast en kreeg hem niet los (zoals hij me de kip doet) uiteindelijk toch men vinger uit zen mondje gekregen :) maar het bloeide net niet, deed wel goed zeer, half uurtje later kom ik terug bij hun (khad mij gaan wassen) en pak ze op en ze hebben nog geen moeite gedaan om te bijten dus ik denk echt dat het aan de kip lag :D
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 4:46 pm

Speelgoed leggen ze direct ergens weg en zullen ze niet opeten
oo neen ik zal je volgende keer als ik je op een speelnamidag zie eens een kous laten zien die is echt wel half opgegeten :oops:
En ik wil ook hun eten niet afpakken maar als je idd al je vingers kwijt ben nog voor je het eten of snoepje hebt kunnen loslaten? :shock:
En die twee uur vechten was idd niet flink van mij en zal ik ook niet meer doen.
Maar toen wist ik niet beter en vond ik dit maar zeer stout gedrag ook omdat ons jitse dit dus nooit heeft gedaan.
Nu weet ik wel beter en krijgt spooky haar vlees in de box en blijft ze daar tot ze er genoeg van heeft.
Dan laat ik ze er uit en neem ik de overschot weg om in de ijskast op te bergen voor later.

Greets Hermelindis

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor jeanine » wo jun 16, 2010 7:02 pm

In het begin waste ik steeds mijn handen zodat er geen vergissing mogelijk was. Niet enkel met vlees maar met alle voedingsmiddelen die ik had vastgenomen. Met de tijd is dit er uit gegaan, nu mag ik aan alles geweest zijn, ook vlees, ze kennen het verschil tussen vingers en eetbare zaken. Toen Freebee en Thirza hier aankwamen hebben ze ook moeten leren om het voorzichtig aan te pakken. Vlees geef je best altijd in de kooi als je geen maden ergens wil kweken :) Geduld is een goede deugd ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Margiet » do jun 17, 2010 3:18 am

Zal ons Nouky eens te logeren brengen over enkele weken, als ze terug in hare normale doen is!! Zowel zij als haar 3 pups van vorig jaar, blazen voor de lol!! De ene keer is 't blazen, dan mokken en vanop een meter afstand weer blazen tot als je hen pakken komt!! Geef je daar geen aandacht aan, komen ze tegen je broek opgesprongen en blazen net zolang tot je wel in de lach schiet en terug blaast!! :p Doldwaze blaasbalgjes, alle 4!!! ;)

En als ze boos is, verkiest ze gewoon zonder verwittiging haar tanden ergens in te zetten, no comment, just HAP!!! :roll:

Speelgoed wordt hier ook opgegeten als ik niet oplet bij sommige duveltjes, maar er is toch een verschil als je zelf weet dat jij je zin wil krijgen (fret moet "zomaar" luisteren, daar komt het eigenlijk alleen op neer) of fret moet dringend loslaten wat hij heeft want het is gevaarlijk voor hem zelf. Dan ben je vanbinnen zelf ook niet meer aan 't twijfelen, geen machtstrijd aan 't beramen, dan stap je op die fret af en neem je af wat die heeft. Heb me zelfs al ooit behoorlijk laten bijten om te vermijden dat een fret een tutter op at. Als het uit dat mondje moet, moet het eruit, zo simpel is dat. Dan denk ik er echt niet over na of dat fretje mij gaat tussen pakken, hoor, dat is dan echt het minst van mijn zorgen. Als hij dat doet, mij bijten, lost hij tenminste gelijkertijd dat (voor hem) gevaarlijk spul!! ;)

Vorige week hoorde ik hier een gil door merg en been. Er zitten zowel in de veranda als in de keuken fretten, van waar ik zit in de living heb ik steeds moeite om het te lokaliseren. Gealarmeerd ging ik kijken, dacht ff dat het Nouky was, maar het bleek uit de veranda te komen. Ons Yuca had een beschermend dekentje over haar kooi liggen tegen de zon en was daar, vanuit haar hangmat, in blijven hangen (dat gewoon laten liggen op de kooi is natuurlijk te simpel voor fretten, hé!!). In een poging om los te geraken is ze dan blijkbaar uit haar hangmat gesprongen, maar bleef hangen in de lus waarmee de hangmat ophangt! Ze stropte zichzelf dus compleet op, doodsbang als ze was en schreeuwde dus vreselijk. Ik heb mezelf echt de tijd niet genomen een schaar te pakken en een handschoen, ik ben gewoon onmiddellijk naar de kooi gelopen en heb haar gepakt, helemaal van streek. Dat zij dan bijten wil, is toch de normaalste zaak van de wereld? Dat beestje heeft pijn, is in paniek en zit geklemd, hoe moet ze het anders uiten?? Toen ik haar vast had zat dat nageltje nl nog steeds vast, hé, dus ik trok er dan onvermijdelijk ook nog wat aan, dan kan ik het echt niet abnormaal vinden als ze had gebeten hoor. Ze deed nu enkel maar een poging tot bijten, zodra ze voelde dat ik haar (snel en beslist) vast had, was dat proberen ook voorbij.

Uiteindelijk heb ik het hele dekentje vanop de kooi naar binnen getrokken, ik wou haar niet meer pijn doen door het los te prutsen. Yuca is doof, ik kon haar met mijn stem al niet kalmeren, ik wou haar gewoon zo snel mogelijk tegen me aanhouden en zo zijn we dan ook, allebei bekomend van het verschieten, de schaar gaan pakken!! :p

Als je regelmatig eens nadenkt waarom je fret (of ander dier) bijt en je dan bedenkt dat hij of zij meestal geen andere manier heeft om iets uit te leggen, om je duidelijk te maken dat iets niet fijn is, begrijp je vaak al veel beter waarom en ook vooral wanneer je de tandjes mag verwachten. Zelden dat ze totaal zonder reden bijten, hoor, zeker niet als je er veel en juist mee bezig bent. Maar net als bij een hond, kan de baas zelf, zonder het te weten, verkeerde signalen uitzenden, waardoor bijten een gevolg kan zijn. Daarom dat je af en toe "verplaatsen" in de gedachtengang van je dier, echt geen overbodige luxe is!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » do jun 17, 2010 9:54 am

heb ik ook eens 1 keer voorgehad met men vorig fretje. Gucci,
zij lag in haar kooi en ook met haar nageltje in een dekentje vast en ze wou in haar hangmat maar dat dekentje hing aan haar pootje, ook zodra ik die verschrikkelijke kreet hoorde naar haar gerend en proberen los te maken.
lukte ook niet, dus uiteindelijk met haar naar beneden voor een schaar, ze bleef mooi zitten en heeft niet gehapt of gebeten.
maar zij was ook echt wel speciaal.
:)

nadien bedankte ze mij met kusjes :D en knuffels was wel lief. :wub:
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Buddy » do jun 17, 2010 9:56 am

Ik denk dat Peanut hier ook blaast voor de lol. Ook als ze met een balletje wegloopt en ze komt iemand tegen blaast ze, om te zorgen dat ze het zeker niet gaan afpakken. Voor eten doen ze het hier niet.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Dorinda » do jun 17, 2010 1:10 pm

Ik heb hier hetzelfde meegemaakt met Leilah. In het begin beet Leilah telkens wanneer je met je hand in de buurt kwam om haar eten te geven dus ook al was het om het bakje bij te vullen. Leilah was zwaar getraumatiseerd en mishandeld hier toegekomen, ze hadden haar eten weggepakt bij de vorige baas want zo zou ze sneller "het hoekje" om zijn. Nu na ettelijke maanden plat op mijn buik als ze uit de kooi was, heeft ze langzaamaan mijn vertrouwen gewonnen dus je moet ook een beetje geduld hebben tenslotte heb je je fretjes nog maar pas. Vorige week zat ik in de veranda hoorde ik ne schreeuw komende uit de ferret nation. Ik liet alles vallen en ging onmiddelijk kijken, hing arme Leilah vast met haar nageltje aan haar mandje. Zonder aarzelen direct beide deuren open, Leilah in de mand gezet want ze hing erlangs en een schaartje gaan halen en haar zo bevrijd. Geen enkele keer heeft mijn meisje geprobeerd om me te bijten en dit is denk ik ook vooral omdat ze me vertrouwd en weet "als mama er is komt alles weer goed". Natuurlijk kan Leilah wel horen en heb ik haar direct beginnen kalmeren met mijn stem. Ze heeft in het verleden nog vastgehangen en in het begin beet ze deftig door maar net zoals Margiet zegt is dit normaal hoor. Ik denk dus als je fretjes je kennen en je vertrouwen ze het bijten ook wel achterwege zullen laten, enkel als ze vasthangen en in paniek zijn tja dat kan je echt niet vermijden hoor.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » do jun 17, 2010 1:46 pm

ze doen het alleen als ze vlees krijgen bij mij, kheb ze net nog gegeven en ben niet gebeten en alleen gizmo blaast nog, Diesel niet meer hij laat zich zelf pakken als hij aan het eten is :D ( kmoest wel hij viel bijna van het bed)
vandaag nog geen 1 keer gebeten geweest door de lieverds :) se snappen het al redelijk goed :)

kben alleen beetje in paniek over Diesel omdat hij wat weinig weegt en bijna niet bijkomt.
Gizmo komt elke dag 30 gr bij ongeveen en ons Diesel mss 5 gr, mss omdat hij zich nog niet fatsoenlijk heeft aangepast zeker.
als hij overmorgen nog niet is bijgekomen is keer lang de Da rijden denk ik :s
zijn uitwerpselen zijn ook iets platter en lichter dan die van Gizmo.
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor HERMELINDIS » do jun 17, 2010 4:43 pm

nja
Ons jitske is ook echt een schatje, ik mag alles bij haar/met haar doen ze zal niet bijten. Overlaatst kwamen we terug thuis en zat ze blijkbaar op ons te wachten voor de deur met als gevolg dat haar pootje onder de deur zat. :oops:
Haar direct bevrijd en opgepak, alles eens goed nagekeken en terwijl gaf ze zelf kusjes. Maar alles was gelukkig nog heel oef xp .
Nu ze vlees eet heeft ze ook niet liever dat ik haar stukje vast hou zodat zij er lekker aan kan liggen trekken.
Ik weet normaal zou ze dit met spooky moeten doen maar die is dus volledig anders nog.
Als jitse mee wil komen eten aan het stukje waar spooky aan bezig is dan draai spooky zich zo dat jitse er niet bij kan. :s
Dus komt jitse maar met mij delen :D . Maar omdat het dus zn groot verschil is tussen die twee wist ik het niet goed. :oops:
Nu zal het idd wel met vertrouwen te maken hebben want jitse is al een jaar bij ons en spooky maar een 2 tal maand dus.
Zal wel komen met de tijd en idd veel geduld en aandacht. :rol:

Greets Hermelindis

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor jeanine » do jun 17, 2010 4:49 pm

zijn uitwerpselen zijn ook iets platter en lichter dan die van Gizmo.
Dat kan nog van de aanpassing zijn. Misschien helpt het om je fretje wat met de hand bij te voeden. Kan het drinken van het flesje? Of heeft het liever een potje om uit te drinken. Hier hebben ze met z'n allen de voorkeur voor een potje. Het flesje gebruiken ze enkel nog als het potje droog staat. Milo is in staat om zich met een flesje alleen te laten uitdrogen. Dat kan ook een reden zijn dat het gewicht er moeilijk bijkomt. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor nielsvl » do jun 17, 2010 4:50 pm

Een fret gaat niet delen hoor... Integendeel, velen verstoppen hun eigen stuk en gaan dan het stuk van de ander gaan afpakken...

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » do jun 17, 2010 4:54 pm

Een fret gaat niet delen hoor... Integendeel, velen verstoppen hun eigen stuk en gaan dan het stuk van de ander gaan afpakken...
nee ze eten hier hun eigen stukje op gaan dan een nieuw stukje halen in hun potje en eten dat dan weer op :D zo gaat het verder tot ze er bij gaan liggen of naar mij komen gekropen dat ze genoeg hebben :d
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
Gucci
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 11:19 am
Contacteer:

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor Gucci » do jun 17, 2010 4:57 pm

zijn uitwerpselen zijn ook iets platter en lichter dan die van Gizmo.
Dat kan nog van de aanpassing zijn. Misschien helpt het om je fretje wat met de hand bij te voeden. Kan het drinken van het flesje? Of heeft het liever een potje om uit te drinken. Hier hebben ze met z'n allen de voorkeur voor een potje. Het flesje gebruiken ze enkel nog als het potje droog staat. Milo is in staat om zich met een flesje alleen te laten uitdrogen. Dat kan ook een reden zijn dat het gewicht er moeilijk bijkomt. ;)
Ze drinken allebij uit hun flesje ik heb ook al aan het denken geweest dat ze niet liever uit een potje drinken.
maar Gizmo sleurt nogal graag met de potjes door hun kooi.
met mijn vorig fretje, heb ik ook een potje bijgezet :) zij vond het ook leuker op daar uit te drinken.
maar daar lagen elke dag wel brokjes in :D (niet dat ik dat erg vond) want het werd elke dag ververst :)
maar ik ga het toch proberen :D kzal zien wat ze er van gaan maken :D haha
Nieuwelingentjes zijn er Gizmo en Diesel
mmm...Tenen en Vingertjes

Gucci wij houden van jou !! en leeft voort in ons
Slaapzacht x 11/05/2010 x en we zien je later weer x

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Voedselagressie?

Berichtdoor nielsvl » do jun 17, 2010 5:03 pm

Een fret gaat niet delen hoor... Integendeel, velen verstoppen hun eigen stuk en gaan dan het stuk van de ander gaan afpakken...
nee ze eten hier hun eigen stukje op gaan dan een nieuw stukje halen in hun potje en eten dat dan weer op :D zo gaat het verder tot ze er bij gaan liggen of naar mij komen gekropen dat ze genoeg hebben :d

Ja dat zijn brokjes, dat is iets anders dan 1 stuk he ;)
Dat van dat stelen merk ik hier meer dan goed genoeg... Als ze hier allemaal een stuk kippennek krijgen gaat altijd dezelfde fret zijn stuk wegsteken en dan snel dat van de anderen gaan afnemen (en laat zich niet doen hoor ;) )

Het blijven roofdieren he, en uiteindelijk gaan die werken volgens hun eigen hierarchie... Wanneer je 1 stuk vlees geeft voor verschillende fretten doe je het toch best in meerdere stukken, anders wordt het toch een getrouwtrek (al is dat natuurlijk ook wel eens tof om te zien :p)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten