Blijven bijten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Blijven bijten

Berichtdoor _K8_ » vr jul 09, 2010 12:07 pm

Mijn fretsels blijven maar me nieuw kitten aanvallen, vanaf ze de kans krijgen vallen ze aan, en ze bijten serieus door.
Zelfs als ze in de kooi zitten en 't katje passeert erlangs willen ze hem pakken, soms als ik er niet ben klimt da katje langs de kooi en dan grijpen ze zijn poot vast. heb al meegemaakt dat ik hem hoorde krijsen en toen ik in de kamer kwam hing hij aan 1 pootje van de kooi en ze lieten hem niet los.
Ze heeft momenteel weinig effect, en geloof me ze worden goed gestraft, zeker als mijn vriend ziet dat ze kittentje pijn doen.
laten uitvechten zie ik echt niet zitten want ze vermoorden hem gewoon, heb al geprobeert, ze lossen niet en slepen hem direct achter of onder de zetel.
Heb eventjes gedacht dat ze dit doen om te spelen omdat ze soms rechtstreeks in zijn nek springen zoals ze het bij elkaar ook doen om te ravotten maar bij hem doen ze dat 1000 keer agressiever en harder.
Zou dit ooit nog vanzelf goedkomen en heeft straffen zin of maak ik het alleen maar erger? want beter wordt het daardoor niet, als ik ze straf en dat t katje opnieuw toon aarzelen ze niet en bijten onmiddelijk terug al doe ik dit 10 keer opnieuw. ik vind het echt jammer want heb gedacht dat ze goeie vriendjes gingen worden. ik had echt niet verwacht dat ik zulke moordlustige fretten had :(

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Blijven bijten

Berichtdoor Raven » vr jul 09, 2010 12:24 pm

Ik denk dat straffen weinig zin gaat hebben... volgens mij willen ze laten zien wie definitief heer en meester is of wat ze niet willen in huis... een geval van dominantie tot de dood als het moet.
Wat je kan proberen is de nieuwe fret tactiek... weet niet of dit gaat helpen.
Bon chance!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Blijven bijten

Berichtdoor Angelke » vr jul 09, 2010 3:54 pm

Ik denk eerder dat het niet echt gaat veranderen. Maar is dat dat ziek prutsje?
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Blijven bijten

Berichtdoor _K8_ » vr jul 09, 2010 4:20 pm

Ja, hij al helemaal genezen maak ik zal nog die AB tot morgen blijven geven, dan heeft hij een kuur had van 14dagen.
Mss als hij ouder is en leert terugslaan? steekt gewoon erg tegen dat ik altijd moet opletten dat ze hem niet pakken , volgens mij zien ze hem als prooi :p

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Blijven bijten

Berichtdoor Raven » vr jul 09, 2010 4:56 pm

Sorry, maar ik kende de voorgeschiedenis niet van die kat en dat je alles al hebt geprobeerd?

Tegen de tijd dat de kat volwassen is gaat z’n schrik hebben van de fretten dat terug slaan een utopie is... Prooi, denk ik niet... ze willen gewoon overheersen en zien de kat als mogelijke indringer in hun wereld!
Dit kan gaat tot de dood van de indringer... wat soms ook gebeurt met een nieuw fretje als men niet goed oppast. :euh:
Ik denk dat het nu een obsessie is van beide fretten om de kat zwaar af te straffen of desnoods te doden daar wij als mens dit aanwakkeren door de fretsels te straffen en ze te beperken tot abnormaal gedrag nog voor ze tot de vaststelling kunnen komen van “ik heers”
Ik denk dat het een dominantie gedrag is met alle gevolgen van dien.
Als ze de kat vastpakken in de nek, kop rug of achterhand en ze proberen ze ergens onder te trekken of ze te slepen of vast te pinnen op de grond en dan slepen = dominant gedrag.
Als ze gaan voor alle gevoelige plaatsen zoals poten, aangezicht en onderbuik = vijandig gedrag om ze weg te hebben (gelijk welk dier)
Als ze gaan voor de dood vloeit er direct bloed en vliegen ze er waanzinnig op maken het andere (groter) dier kreupel en gaan dan voor de kill.
:staar:


Edit:
Hoe oud zijn de fretten?

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Blijven bijten

Berichtdoor Buda » vr jul 09, 2010 7:56 pm

*cold shower* zo droogjes :p
mijn katten waren ook 'bang' van de fretten en die bleven gwn op hoogte als ze passeren. oor de rest kwam dat allemaal goed overeen, maar jongkies wouden ze niet aanvaarden (sayko wel :roll: ) :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Blijven bijten

Berichtdoor Angelke » vr jul 09, 2010 8:24 pm

Ja, hij al helemaal genezen maak ik zal nog die AB tot morgen blijven geven, dan heeft hij een kuur had van 14dagen.
Mss als hij ouder is en leert terugslaan? steekt gewoon erg tegen dat ik altijd moet opletten dat ze hem niet pakken , volgens mij zien ze hem als prooi :p

Hij is nog maar net genezen ik zou hem al die stress nu niet bezorgen eerlijk gezegd. Het zou wel eens serieus kunnen tegenslaan als hij ouder wordt een kat vergeet niets ;)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Blijven bijten

Berichtdoor _K8_ » za jul 10, 2010 10:35 pm

Sorry, maar ik kende de voorgeschiedenis niet van die kat en dat je alles al hebt geprobeerd?
Edit:
Hoe oud zijn de fretten?
De fretjes zijn bijna 2jaar , 2 jaar en onbekend

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Blijven bijten

Berichtdoor Raven » zo jul 11, 2010 12:48 pm

Dat zou blijkbaar moeten lukken dan... op 2 jaar is de settle drang er nog niet zo erg ingebakken (trouwens telt voor alle veranderingen) dit is voor een nieuw fretje!
Dus voor een ander huisdier is dat een groot ? als ge weet dat bij het samen brengen van oude en nieuwe fretten soms nooit lukt :(


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten