Bakvulling

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » zo jun 19, 2011 3:52 pm

Ghoh ja, als ik hem duurdere voeding moet geven, dan is dat niet zo erg, maar ik zie er de graten niet van in...
Duurdere voeding is gewoonlijk betere kwaliteit = is gezonder = minder uitgaven van dierenartsen op termijn!!!!!
Ik bedenk dan : vroeger toen de fretten nog in het wild konden overleven, aten ze ook wat ze vonden....
Vroeger leefden er geen fretten in de natuur, een fret is een maaksel van de mens!!!!
Het probleem is hem dat breezer met zo een zak anderhalve maand doet. Als ik daar dan 25 euro aan moet geven, dan is dat een groot bedrag voor een student :p
Altijd eerst 2 keer nadenken dat een dier geld en andere onkosten meebrengt!!!!
Dus je snapt misschien waarom ik dan twijfel, als de voeding toch geen slecht effect heeft op Breezer..
Betere voeding = gezondheid dit voor mens en dier!!!!
En blijven poetsen is wel moeilijk als je laminaat liggen hebt, urine (en elke vloeistof) maakt dat zowat kapot :P
Doekjes + azijn gebruiken!!!!
Rauw voedsel (= dooie beesten) geef ik hem niet, het schijnt dat fretjes daar agressiever van worden.
Brokken zijn ook dooie beesten = minderwaardige brokken zijn dan weer meer zieke beesten en afval!!!
Mag hij droge koekjes hebben?
Een fret is carnivoor dus zeker geen koekjes vreter!!!!
dan staat hij altijd zo lief te bedelen :P
Een dier dat geen snoepjes kent bedelt niet

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » zo jun 19, 2011 4:04 pm

het gaat ons hier niet om duurdere voeding e :)
ferret pro (die veel mensen geven kost ook maar 14 euro voor 3 kilo)
een zak orijen van 2,5kg 19 euro.
Kyra haar eten kom word constant bijgevuld dat ze altijd kan eten.De dag dak moet opletten van dat ik het niet kan betalen (eten) is de dag dak is moet is gaan beseffen wat belangrijkste is :)
een beestje die gaat ziek worden of is minder op cafe gaan of fun hebben :)
ik denk wel dat je per maand een +-30 euro kunt opzij zetten zekers?
desnoods is lief lachen na mama en papa :)
Ben kuisvrouw geweest :) laminaat poets kopen e :) desnoods stuur ik u met een privé berichtje welk product ge moet gaan kopen ervoor maarja dat kost ook weer wat geld e.

Voor je u fret in huis haalde moest ge toch geweten hebben dat ze niet onmiddellijk zindelijk zijn?
Toch forum's afgeschuimd en google om te zien hoe en wat alles koste?

ik ga misschien raar overkomen maar ik heb vroeger fretten gehad (en het toen gans fout gedaan!)
Mijn pup was nog niet geboren en ik had al zo goed als alles gekocht.
Bij iemand langsgeweest die fretten had (dorina van de fretten ark) gaan babbelen over hoe en wat.
hier de forum lastig gevallen (echt gezaagd dat het niet meer normaal was :) )
en niet vergeten heb ik elke week een bedrag op een apparte rekening gezet waarmee ik alles betaal voor kyra.
Het klinkt misschien dom maar stel u voor dat breezer (zo was zijn naam?) ziek word :) schatke da kan oplopen e :)
desnoods zet ge 5 euro per maand opzij als je weinig hebt.Maar +-20 euro voor 2,5kg voeding per maand (je doet 1,5 maand per zak) is toch niet zoveel?

Rauw voedsel moet niet precee een levend beest te zijn e :)
ik koop kippenmaagjes en levertjes in de gewone winkel (carefour) ik kook dat af en versnij dat in stukken :) voila vleeske ligt er
stuk kippelfilet (ge eet toch kip of ben je vegetarisch?) stel ge koopt een kippefilet voor u
snij er een stuk vanaf :) kookt da,stoomt da zonder kruiden!
en gebt u vleesje al lol
agressief worden van vlees, ik denk dan dat heel de wereld vol bloeddorstige fretten zouden zitten dan.
zie eens naar mijn bericht over kyra
sinds ik die bijvoer met vlees, bijt ze mij niet meer ;)
en er zijn echt veel mensen die ze levende en dode prooi geven :) dus das een fabbeltje dat ze er agressief van worden.

en nee hij mag geen droge koeken eten
er bestaan speciaal frettensnoepjes,of kookt een vleesje af (kip-runds)
een fret is ne vleeseter :) dus alle smet granen en suiker is niet goed voor het beestje

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » zo jun 19, 2011 4:55 pm

en er zijn echt veel mensen die ze levende en dode prooi geven
Geef geen levende prooi aan je fretten, dat is nergens voor nodig. Ook prooidieren zijn dieren en die ga je toch niet onnodig laten bejagen? Sien, niet op u bedoeld maar voor iemand op het idee komt dat dit de normale gang van zaken zou zijn. ;)
Ik laat de Orijen van Zooplus komen in zakken van 7 kg. Laatste zending was geen € 50 voor een zak, daar doen de 3 fretten al een hele poos mee verder. Reken gemiddeld winter/zomer ongeveer dat ze 1 kg. voer eten in de maand. Het mag nog 1.5 kg. zijn dat is amper € 10 euro per fret voor toch een goede voeding. Een stukje van je eigen vlees missen is ook geen extra kost, dus goede voeding is niet echt duur.
Een fret die ziek wordt kost echt veel meer aan da kosten. Ik voorkom liever dan het te provoceren, al is het geen garantie. ;) Een fret zal op 1 jaar tijd niet ziek worden van een "aangepaste" maar toch minderwaardige voeding. Op langere termijn ligt het anders.
Een spaarpotje aanleggen in vette tijden om op te souperen in magere tijden is geen slecht idee. Hoe ouder het fretje hoe meer kans dat je de spaarpot nodig krijgt. Meerdere mensen zijn hier al geschrokken van de rekeningen als hun fretje ernstig ziek is en verzorging nodig heeft. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » zo jun 19, 2011 4:59 pm

en er zijn echt veel mensen die ze levende en dode prooi geven
Geef geen levende prooi aan je fretten, dat is nergens voor nodig. Ook prooidieren zijn dieren en die ga je toch niet onnodig laten bejagen? Sien, niet op u bedoeld maar voor iemand op het idee komt dat dit de normale gang van zaken zou zijn. ;)
Ik laat de Orijen van Zooplus komen in zakken van 7 kg. Laatste zending was geen € 50 voor een zak, daar doen de 3 fretten al een hele poos mee verder. Reken gemiddeld winter/zomer ongeveer dat ze 1 kg. voer eten in de maand. Het mag nog 1.5 kg. zijn dat is amper € 10 euro per fret voor toch een goede voeding. Een stukje van je eigen vlees missen is ook geen extra kost, dus goede voeding is niet echt duur.
Een fret die ziek wordt kost echt veel meer aan da kosten. Ik voorkom liever dan het te provoceren, al is het geen garantie. ;) Een fret zal op 1 jaar tijd niet ziek worden van een "aangepaste" maar toch minderwaardige voeding. Op langere termijn ligt het anders.
Een spaarpotje aanleggen in vette tijden om op te souperen in magere tijden is geen slecht idee. Hoe ouder het fretje hoe meer kans dat je de spaarpot nodig krijgt. Meerdere mensen zijn hier al geschrokken van de rekeningen als hun fretje ernstig ziek is en verzorging nodig heeft. ;)
ja bedoelde eendagskuikens en muizen (ken toch redelijk wat volk dat he geeft ) (ik zelf zou het nooit over mijn hart krijgen)
ik bestel mijn orijen via een andere website en is goedkoper als zooplus en ik ga dat daar ook halen als je wilt geef ik de link :)
Maar zoals je zegt voor ze op "slechte,rare,kwiet gedachten" komen gelukkig heb je mij verbeterd :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » zo jun 19, 2011 5:15 pm

Alle prooidieren zijn diepgevroren te koop. Niet altijd op een menselijke manier ingeslapen, soms levend ingevroren en nog andere praktijken al naar gelang de herkomst ervan. Maar ook in slachthuizen waar er voor onze behoeften geslacht wordt zijn niet diervriendelijk en toch eten ook wij vlees. Net als het vlees dat in de brokken voor dieren zit. De fret is een vleeseter dus kan je hem dat niet ontzeggen en moet je gewoon de keuze maken wat aanvaardbaar is als voer voor jezelf. ;)
De dag dat ik met pups zou herbeginnen van 0 af aan geef ik de voorkeur aan Barf zoals Raven het hier zelf maakt, op voorwaarde dat ze het er goed blijven op doen.
Het moet wel juist samengesteld worden zo dat er geen tekorten in zijn.


Sien je mag de link altijd plaatsen, zo heeft iedereen er wat aan ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » zo jun 19, 2011 5:29 pm

Levende prooi is geen noodzaak voor een fret, dode dieren eten ze ook met smaak! Zelfs iedere carnivoor is ook een beetje aaseter :p Dus het mag al wat belegen zijn :s :p ;)
Leven voederen heeft tot hiertoe geen enkel medisch bewijs opgeleverd dat het hun gezondheid zou bevorderen en zoals jeanine aanhaalde de prooi verdient ook respect!
Doch ik heb er eventjes anders tegenover gestaan en een paar keer levende prooi aan mijn vorige groepen fretten geven :staar: :staar: Misschien als je van jacht houd of dat je jager bent dan ziet het men misschien anders??? Dus geen noodzaak...
Maar waar ik wel misschien niet eens zou aan twijfelen is als er weer eens ongedierte zou langs komen... zoals die rat... zou ik het weer proberen? Weet het niet... denk van wel.
Verder als je gezonde muizen e.a wilt geven... kweek ze zelf of zoek naar een reptiel eigenaar... :domhoog:

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » zo jun 19, 2011 5:32 pm

voila :)
http://www.food4pets.be/
zeer vriendelijke mens en tot nu toe beste prijzen die ik kon vinden
misschien ook iets voor u niels?

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor LcKe » zo jun 19, 2011 5:48 pm

Merciekes voor die link sien, scheelt toch een hoop met de prijs bij zooplus, zelfs met verzendingskosten betaal je uiteindelijk nog minder.
Ga misschien ook die orijen eens proberen hier, eerst ze laten wennen aan de zupreem die deze week gearriveerd is en dan misschien orijen erbij en de ferret complete weglaten.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » zo jun 19, 2011 5:50 pm

orijen valt hier goed in smaak
(in begin niet) maar nu amaai als die eet komt niet in haar buurt ze
krijst de boel bij elkaar ze (gromt echt! :D )
en zoals ik al eerder vermelde is een supervriendelijke mens :)
en de prijzen zijn echt scherp :) volgende bestelling word orijen en accana :)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » zo jun 19, 2011 6:08 pm

Hier lusten ze geen Orijen of TF meer... laatst een zakje (restje) Zupreem van iemand gehad en weeral niets dat hen bevalt...
Nu ga ik terug proberen met HK, zoals in de beginnen dat ik ze een mengeling gaf van HK en TF als bij voeding of voor en tijdens de reis.
:oops:

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor Thrypa » zo jun 19, 2011 6:12 pm

@ Sien, bedankt voor de link! Zijn idd scherpe prijzen :D
Kleine edit : Ik las dat je Acane ging bestellen? Heeft dit een specifieke reden? Ik heb namelijk gehoord/gelezen dat Acana eigenlijk het B merk is van Orijen. Er zit 8%! minder proteïne in (wat natuurlijk niet alles zegt, want welk soort proteïne ect zijn het, ... maar toch een belangrijke indicator voor fretten eten). Ze zijn ook beide van Canada en heb ergens gelezen dat ze van dezelfde maker zijn (maar dat kan ik niet bevestigen hoor). De prijs is trouwens hetzelfde voor de kleine zakjes (enkel de grote scheelt een beetje ^^).

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » zo jun 19, 2011 6:29 pm

gewoon heb horen zeggen dat TF niet zo ideaal was en er zijn nog die accana geven niet?
(we zijn eigenlijk wel in de verkeerde topic over voedsel aan het praten) dit heeft niets meer te maken met wat niels moest weten e :o

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor NielsVerh » zo jun 19, 2011 6:48 pm

A3ke : excuseer? Ik behandel mijn fret niet goed? Omdat ik VRAAG of ik hem een koekje mag geven, VRAAG, ziet gij ergens staan da ik hem die koeken OOIT al gegeven heb? En sorry ik heb da beestjen een maand, excuseer da ik hier vragen kom stellen ivm eten. De dierenarts zei zelf dat het eten da ik gebruik goed is, hoe moet ik dat dan weten? Echt ik haat het als mensen zo een grove oordelen vellen zonder er iets deftig van af te weten, dat beestje komt niks te kort, maar blijkbaar is het hier al te veel om eens een vraag te stellen om ni direct als slecht baasje afgeschilderd te worden.

Thrypa: Ik heb eens op zooplus gekeken, en daar staat veel merkvoedsel voor fretten goedkoper op, dus bedankt voor de tip op online te bestellen, ga ik zeker doen :)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » zo jun 19, 2011 6:54 pm

gewoon heb horen zeggen dat TF niet zo ideaal was en er zijn nog die accana geven niet?
(we zijn eigenlijk wel in de verkeerde topic over voedsel aan het praten) dit heeft niets meer te maken met wat niels moest weten e :o
Hier gaat het om bijvoeding wat ze niet vreten :euh: :euh: Dus een paar gram op een dag ;)
TF is zo slecht nog niet... maar die HK... zou ik liever niet willen geven want dat is pas rommel... maar ja het doel heiligt de middelen nu... :staar: :staar:
En ik denk niet dat we verkeerd bezig zijn t.o.v. niels en voeding... Misschien komt er dan wat meer begrip en besef voor goede voeding ?

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor NielsVerh » zo jun 19, 2011 6:59 pm

gewoon heb horen zeggen dat TF niet zo ideaal was en er zijn nog die accana geven niet?
(we zijn eigenlijk wel in de verkeerde topic over voedsel aan het praten) dit heeft niets meer te maken met wat niels moest weten e :o
Hier gaat het om bijvoeding wat ze niet vreten :euh: :euh: Dus een paar gram op een dag ;)
TF is zo slecht nog niet... maar die HK... zou ik liever niet willen geven want dat is pas rommel... maar ja het doel heiligt de middelen nu... :staar: :staar:
En ik denk niet dat we verkeerd bezig zijn t.o.v. niels en voeding... Misschien komt er dan wat meer begrip en besef voor goede voeding ?
Als ge uw eerste beest hebt he, en ge alleen op internet nederlandse site's ivm met voedsel vindt (dus niet altijd in België te koop), is't dan ni logisch da ge ni direct nen expert in da eten zijt? Ik kwam hier gewoon een vraag stellen, 't is daarom ni nodig om mijnen neus af te bijten en mij af te schilderen voor slechten baas.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » zo jun 19, 2011 7:41 pm

gewoon heb horen zeggen dat TF niet zo ideaal was en er zijn nog die accana geven niet?
(we zijn eigenlijk wel in de verkeerde topic over voedsel aan het praten) dit heeft niets meer te maken met wat niels moest weten e :o
Hier gaat het om bijvoeding wat ze niet vreten :euh: :euh: Dus een paar gram op een dag ;)
TF is zo slecht nog niet... maar die HK... zou ik liever niet willen geven want dat is pas rommel... maar ja het doel heiligt de middelen nu... :staar: :staar:
En ik denk niet dat we verkeerd bezig zijn t.o.v. niels en voeding... Misschien komt er dan wat meer begrip en besef voor goede voeding ?
Als ge uw eerste beest hebt he, en ge alleen op internet nederlandse site's ivm met voedsel vindt (dus niet altijd in België te koop), is't dan ni logisch da ge ni direct nen expert in da eten zijt? Ik kwam hier gewoon een vraag stellen, 't is daarom ni nodig om mijnen neus af te bijten en mij af te schilderen voor slechten baas.
Noch ik, noch a3ke of andere zullen u een slecht baasje vinden... meer eentje die het niet of het moeilijk wil inzien, dat van het goede dus... Er is niemand maar ook niemand die u een slecht baasje noemt? Tenzij u nu over uw eigen het zelf denkt of zelf al vooroordelen hebt t.o.v. mensen die u willen helpen.
Er word hier degelijk raad en goede raad gegeven maar als u er zelf zo licht overgaat... :shock: kan een scherp antwoordje pijntjes doen..
Een kleine moeite en u vind hier op het forum meer dan genoeg informatie om u zo uit de onwetendheid te loodsen... en bijkomende vragen worden graag beantwoord...
Maar soms is het de interpretatie of het voorkomen van... dat verkeerd overkomt! Als dit van mijn kant zo was? Sorry! Maar dan was het in het belang van uw dier dat niet beter weet, maar u wel.
Niemand verwacht dat u al een expert bent of zou zijn i.v.m. uw dier en voeding maar gaat er dan ook niet zo licht over. Trek een vergelijk naar roken of niet en mee roken...
Maar he! Er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden ;)
Niets gebeurt! :D

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » zo jun 19, 2011 7:57 pm

gewoon heb horen zeggen dat TF niet zo ideaal was en er zijn nog die accana geven niet?
(we zijn eigenlijk wel in de verkeerde topic over voedsel aan het praten) dit heeft niets meer te maken met wat niels moest weten e :o
Hier gaat het om bijvoeding wat ze niet vreten :euh: :euh: Dus een paar gram op een dag ;)
TF is zo slecht nog niet... maar die HK... zou ik liever niet willen geven want dat is pas rommel... maar ja het doel heiligt de middelen nu... :staar: :staar:
En ik denk niet dat we verkeerd bezig zijn t.o.v. niels en voeding... Misschien komt er dan wat meer begrip en besef voor goede voeding ?
Als ge uw eerste beest hebt he, en ge alleen op internet nederlandse site's ivm met voedsel vindt (dus niet altijd in België te koop), is't dan ni logisch da ge ni direct nen expert in da eten zijt? Ik kwam hier gewoon een vraag stellen, 't is daarom ni nodig om mijnen neus af te bijten en mij af te schilderen voor slechten baas.
Noch ik, noch a3ke of andere zullen u een slecht baasje vinden... meer eentje die het niet of het moeilijk wil inzien, dat van het goede dus... Er is niemand maar ook niemand die u een slecht baasje noemt? Tenzij u nu over uw eigen het zelf denkt of zelf al vooroordelen hebt t.o.v. mensen die u willen helpen.
Er word hier degelijk raad en goede raad gegeven maar als u er zelf zo licht overgaat... :shock: kan een scherp antwoordje pijntjes doen..
Een kleine moeite en u vind hier op het forum meer dan genoeg informatie om u zo uit de onwetendheid te loodsen... en bijkomende vragen worden graag beantwoord...
Maar soms is het de interpretatie of het voorkomen van... dat verkeerd overkomt! Als dit van mijn kant zo was? Sorry! Maar dan was het in het belang van uw dier dat niet beter weet, maar u wel.
Niemand verwacht dat u al een expert bent of zou zijn i.v.m. uw dier en voeding maar gaat er dan ook niet zo licht over. Trek een vergelijk naar roken of niet en mee roken...
Maar he! Er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden ;)
Niets gebeurt! :D
:domhoog: ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » zo jun 19, 2011 10:55 pm

Niels, je moet niet verwonderd zijn als men hier in discussie gaat. Het gebeurt meermaals maar enkel en alleen om fretten te helpen. Hoe kan je de fret helpen, door ook ongevraagde info mee te geven. Bijna elk baasje ik incluis komt hier onwetend aan, niet abnormaal dus. Ik ben nooit op mijn honger blijven zitten als ik vragen had. Zo laten wij geen baasjes en fretten in de steek als het wat moeilijker ligt. Je mag niet alles als een persoonlijke aanval ervaren, een forum is nu eenmaal niet het beste middel om te communiceren. Er zijn smiley's maar die geven ook niet direct weer wat je van man tot man zou zien. Mocht je vaak de bezorgdheid kunnen zien of horen waarmee iets "gezegd" wordt zou je het anders ervaren. ;)
Ik hoop dan ook dat je niet wegloopt maar je vragen blijft stellen in het voordeel van je fret. Niet elke da is echt op de hoogte wat en hoe een fret is. In hun opleiding komen fretten bijna niet aan bod. Er zijn enkele da die zich regelmatig bijscholen doordat er meer met fretten naar de da gegaan wordt. Dus niet verwonderd zijn als je niet de laatste of beste info van je da krijgt. Door op een forum te lezen weet je op termijn soms meer over de fret en de laatste ontwikkelingen of de da die er niet vertrouwt mee is.
Er zitten hier mensen tussen die echt veel moeite doen om informatie te sprokkelen en door te geven. ;)

Sien bedankt voor de link.
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor Thrypa » ma jun 20, 2011 12:44 am

En Niels, idd.. Je moet alles op een forum niet zo zwaar opnemen, vaak komen die dingen niet over zoals ze echt bedoeld zijn!

Sorry laatste keer offtopic :P
gewoon heb horen zeggen dat TF niet zo ideaal was en er zijn nog die accana geven niet?
(we zijn eigenlijk wel in de verkeerde topic over voedsel aan het praten) dit heeft niets meer te maken met wat niels moest weten e :o
Was maar een vraag hoor, TF is nog 'goed' maar idd minder goed dan vroeger. Ik doelde vooral op waarom Acana geven als je al Orijen geeft wat beter blijkt te zijn :P Maar idd, als je mengt (had ik niet bij stil gestaan) is het logischer met Acana te mengen. Misschien als ik daar eens bestel, dat ik ook een klein zakje test. Laat dus maar weten hoe het je bevallen is ;)

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor a3ke » ma jun 20, 2011 10:55 am

Hier staat de Mix Orijen Acana al gehele tijd op het menu
Ik bezie het niet zo echt als "minder" , is inderdaad volgens de cijfers iets minder , maar er zitten gewoon tig van andere bestanddelen in , en dat tracht ik te bekomen

Dat is ook nog de enigste reden waarom ik "frettenbrokken" blijft geven (supreme , de paarse zakken) , dat daar toch ook bestanddelen inzitten die goed voor een fret zijn en niet in orijen en acana zitten

Natuurlijk moet NielsVerh niet zover gaan gaan , maar misschien wel eens deftige research doen , die inderdaad best voor de aanschaf was gebeurd maarja , hij heeft hem nu dus moet ie maar er het beste voor zorgen

En dat betekend dus ook raad en verbetering kunnen aanvaarden , wat ook in mijn geval eerder niet slecht bedoeld was
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor Arisa » ma jun 20, 2011 11:04 am

hamsters geheel
amai, hamsters zelfs :ninja:

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor NielsVerh » ma jun 20, 2011 11:27 am

Hier staat de Mix Orijen Acana al gehele tijd op het menu
Ik bezie het niet zo echt als "minder" , is inderdaad volgens de cijfers iets minder , maar er zitten gewoon tig van andere bestanddelen in , en dat tracht ik te bekomen

Dat is ook nog de enigste reden waarom ik "frettenbrokken" blijft geven (supreme , de paarse zakken) , dat daar toch ook bestanddelen inzitten die goed voor een fret zijn en niet in orijen en acana zitten

Natuurlijk moet NielsVerh niet zover gaan gaan , maar misschien wel eens deftige research doen , die inderdaad best voor de aanschaf was gebeurd maarja , hij heeft hem nu dus moet ie maar er het beste voor zorgen

En dat betekend dus ook raad en verbetering kunnen aanvaarden , wat ook in mijn geval eerder niet slecht bedoeld was
Ik heb veel opgezocht voor ik de fret kocht ;) Maar wat gaat gij het snelste geloven? Wa ze op internet zeggen (20 verschillende theorieën) of wa ze u in de winkel vertellen? Ik denk da gij da ook ni plezant vindt als de mensen doen uitschijnen da ge geen goe baasje zijt... Ik doe wa ik kan hoor, anders zou'k mij geen lid op 't forum hebben gemaakt ;)
Maar soit oke, misschien heb ik da iets té persoonlijk opgenomen, merci voor de raad ivm eten trouwens, ik denk da ik hem rauw vlees ga beginnen geven als extraken en dan die duurdere zakken.

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor Thrypa » ma jun 20, 2011 11:32 am

Ik zou de winkel net niet geloven :P Die willen net verkopen ^^ En 20 verschillende theorieën, op de iet wat seriezere fretten site (kritisch zijn is essentieel op het internet!) zeggen ze wel hetzelfde hoor :)

Maar fijn dat je rauw vlees is gaat proberen, hopelijk gaat het goed!

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor Arisa » ma jun 20, 2011 11:35 am

Ik zou de winkel net niet geloven :P Die willen net verkopen ^^!
jep, ik denk dat er maar weinig winkels zijn waar ze er wat verstand van hebben... die willen enkel winst maken.

en zeker die winkel waar je je fretje hebt gehaald, je mag van geluk spreken dat alles goed met je fretje gaat, en dat het zo blijft.
die winkel had al jaren geleden gesloten moeten zijn!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » ma jun 20, 2011 11:37 am

Niels goed besluit. :domhoog:
Nog even waarschuwen, geen varkensvlees, geen charcuterie, geen kruiden of zout op het vlees. Dus puur natuur geven. Je kan kiezen om het rauw,wat het voedzaamst is, of gekookt te geven. Hier voorlopig geen rauw vlees met Freebee haar HB, dus alles gaat uit de vriezer in de microgolf voor een 30 seconden ongeveer.
Je kan geven, rundvlees, lam, kip, kalkoen, konijn, kwartel en ander gevogelte. Ook lever en nier kan met mate ter afwisseling gegeven worden. Bij het koken geen botjes laten zitten, dat splintert en kan de darm beschadigen.
Succes
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten