Zindelijkheid

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Peewee » vr jun 24, 2011 4:13 pm

Raakt hij zelfstandig in en uit de zetel?

Archie heeft dat hier vorig jaar ook eens geflikt in de zetel maar toen had ik hem in de zetel gezet en hij raakte er niet meer uit dus eigen schuld ... :)
Op onze zetel ligt er wel een deken dus dat was geen probleem, was gewoon kwestie van deken wassen.

Mss best om hem uit de zetel te proberen houden tot hij zindelijk is, als dit enigszins mogelijk is?
En best de zetel of toch het plaatsje met azijn uitwrijven :)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Thrypa » vr jun 24, 2011 6:27 pm

Idd, zoals Jeanine zegt.. Standaard is het niet :euh: Misschien dat hier de gevolgen van waar je hem gekocht hebt naar boven komen?
Sowieso consequent blijven, lief corrigeren! Uiteindelijk leert hij het wel :)

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor NielsVerh » za jun 25, 2011 2:20 pm

Ja hij kan er gemakkelijk zelf in, da's het moeilijke :P
Ben gisteren bij dierenarts geweest om hem opnieuw te laten inenten en daar heb ik te horen gekregen dat lakentjes in de kooi slecht zijn voor de voetjes van de fret (ze hebben oneffenheid ofzo nodig). Achja ik dacht ik zal het dan nog maar eens proberen met frettenkorrels en HUP, nu poept hij in de kooi altijd in zijn poepbak. Breezer is echt een raar beest ze soms :p Ik heb gisteren meteen ook twee grote poepbakken voor buiten de kooi gekocht en eerst wou hij er absoluut niet in, maar deze ochtend is hij toch gaat poepen op de bak zelf. Hahaha en ik daar dan als nen debiel tegen Breezer : FLINK JONG, FLINK =D

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Thrypa » za jun 25, 2011 2:31 pm

Bij deze al ineens de tip om naar een andere dierenarts te gaan.

Dierenartsen kennen helemaal niet veel van fretten, het komt niet standaard in de opleiding of toch amper. Dus enkel DA's die zichzelf hierin spontaan verdiepen hebben een beetje deftige kennis. Het feit dat je DA zoiets zegt duidt in mijn ogen op onkunde. Wat geeft dan als reden voor die oneffenheden? Alsof korrels meer oneffenheden zijn? Dan spreken we nog niet over het stof (zelf als ze zeggen dat het stofvrij is, zit er op die dingen meer stof dan in dekentjes of vloer).

Met welke stof heeft hij je fret ingeënt als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor jeanine » za jun 25, 2011 2:51 pm

Ik volg hier toch, waarom zouden die lakentjes slecht zijn voor de voetzooltjes?? Het enige zinnige antwoord dat ik kan bedenken is dat de nageltjes er in blijven haken en inscheuren. Door de nageltjes steeds goed bij te knippen, voorzichtig met het adertje, komt dat zelden voor. Voor vogels gaat die vlieger op, geen mooie ronde stokken in de kooi, maar een verband naar de fret zie ik toch niet :roll: Ik vraag mij dan ook af hoe het fretje zijn huidvet moet kwijtraken zonder dekentjes? Je fretje zal behoorlijk geur afgeven als het zich niet proper kan houden. Wassen doe je de fret liefst zo weinig mogelijk, je maakt het enkel erger daardoor.
Ik zou ook een andere da overwegen, als je fretje ziek wordt heb je een vakkundig da nodig met kennis van fretten. ;)
Debiel ben je zeker niet als je je fretje beloond omdat het proper in de bak gaat. Het forum zit vol met dergelijke debielen :rol:
Afbeelding

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor NielsVerh » za jun 25, 2011 4:20 pm

Naja ze zei mij dat kussentjes enzo zeker aan te raden zijn, maar een kooi vol doeken is niet goed. Ook zei ze me dat ze onlangs nog een bijscholingscursus over fretten e.d. had gevolgd, dusja... maar soit maakt niet uit; hij is zindelijk en heeft zowel korrels als kussentjes in de kooi. dus meneer kan nog kiezen ook :p
Amai zeg, daarjuist ook, hij ging gewoon in de bak poepen uit zijn kooi. Dan zijt ge toch content ze als baasje :rol:
Heb da beestjen neig beloond door hem te wrijven en dr mee te spelen, maar na vijf minuten ging'm er te neig in op en bleef'm ineens 'n paar keer doorbijten, dus zatm in de kooi als straf :p

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Raven » za jun 25, 2011 4:40 pm

Goeden raad!
Het is al aangehaald:
Zoek een andere DA...
—> Enkele goede DA’s <—

Zoek & vraag goede raad hier op het forum... combineer dit met een goede DA :domhoog: :domhoog: :domhoog:

lakens, doeken, kledij enz... als bedding, slecht voor voetzooltjes.... :rol: :rol: :rol: waar halen ze het uit :p

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Peewee » za jun 25, 2011 7:59 pm

Vindt dit toch ook een rare redenering hoor...
Dan zou deze redenering ook bij honden of katten gelden want deze hebben gelijksoortige voetjes??

Ik heb al fretten van 2003 en al mijn fretten hebben altijd al en alleen (buiten de kakkebak uiteraard) lakentjes, mandjes en kussentjes in hun kooi gehad en mijn DA heeft daar nooit iets over gezegd :p en nog geen een van mijn fretjes heeft ooit iets aan zijn pootjes gehad :)

Vraag mij af waar ze die bijscholing dan heeft gekregen :s ... ik zou toch ook eens gaan horen bij een andere DA :)

Ben ooit ook eens bij een DA geweest die beweerde dat ze wist hoe ze met fretten moest omgaan (die van mij was op vakantie)
Toen ik de praktijk binnenging stond daar een emmer water klaar... beweerde ze dat ze dit altijd deed als ze wist dat ze fretjes op visite kreeg dat ze als het fretje beet meteen kon "ingrijpen" :shock:
Het mens stond nadien naar eigen zeggen versteld van hoe braaf fretjes waren na ze met die van mij gedaan had :roll:
Moet niet vertellen hoe dikwijls ik nadien daar nog ben geweest zeker :p

Bij welke DA ben je geweest als ik mag weten?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Thrypa » za jun 25, 2011 8:16 pm

Niels, ik heb de indruk dat je het allemaal niet zo nauw neemt met wat hier op het forum wordt gezegd. Je moet niet alles klakkeloos overnemen natuurlijk.
We willen je echt helpen en zeggen ons tips niet zomaar. Hier zitten mensen met immens veel ervaring, maar je gaat blijkbaar liever af of wat een DA zegt die blijkbaar niets van fretten kent of je gaat door op nutteloze details. Een beetje kritisch denken kan echt geen kwaad.. Dus opnieuw: een DA is immens belangrijk voor de gezondheid van een fret. Ze kunnen ze genezen maar even goed naar de kl*te helpen.

De eerste DA die ik contacteerde beweerde ook fretten te kennen, maar wou wel in enten met het foute vaccin? Waardoor fretten net ziek kunnen worden, dus de raad om naar een andere DA te gaan is niet uit de lucht gegrepen..

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor NielsVerh » zo jun 26, 2011 7:12 pm

Dierenarts zei tegen mij dat er op dit forum veel mensen zitten die denken dat ze er veel van af weten maar eigenlijk niks weten. En dat ik moet oppassen of dat ik breezer nog iets kan misdoen. Wie moet ge op den duur geloven? (:
Alleja kzeg het maar hé (:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor jeanine » zo jun 26, 2011 7:20 pm

Niels, wij zijn geen da en claimen dit ook niet te zijn. ;) Heel vaak geven wij het advies om de da te raadplegen en niet zelf te klungelen. Wat we wel hebben is de ervaring met de eigen fretten in goede en slechte dagen. Iemand als Margiet en Dai bv. hebben reeds zoveel fretten in de opvang gehad en ook eigen fretten dat het zeker geen beginners zijn. Sorry aan al wie ik hier niet bij vermeld. Deze ervaringen delen wij omdat er misschien iets tussen zit dat een ander gebruiken kan. ;) Aan de lezer te beslissen wat hij/zij er mee doet of niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor kysimoza » zo jun 26, 2011 7:59 pm

niels mijn DA heeft mij zelfs aangeraden eerst hier hun mening te vragen over bepaalde dingen!
de frettenark is serieus bekend ze!
dus uwe dierenarts is echt wel niet wat het moet zijn...
wil gerust uwe dierenarts is bellen en mijn gedacht zeggen ze :)
echt wel hoeveel raad ik hier al heb gekregen...
misschien denkt hem aan zijn centjes als gij niet meer daar gaat...er zijn niet veel da die eigenlijk veel van fretten weten.
Past daar maar mee op aub

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Thrypa » zo jun 26, 2011 8:18 pm

Dierenarts zei tegen mij dat er op dit forum veel mensen zitten die denken dat ze er veel van af weten maar eigenlijk niks weten. En dat ik moet oppassen of dat ik breezer nog iets kan misdoen. Wie moet ge op den duur geloven? (:
Alleja kzeg het maar hé (:
Zoals Jeanine aanhaalt, er is hier niemand die zegt dat ze DA zijn of er evenveel van weten. Maar ervaringen met dierenartsen heeft hier vele wel geleerd dat ook al zeggen ze dat ze er veel van kennen, dit blijkt in de praktijk heel anders. Kijk maar naar mijn voorbeeld of dat van Peewee. Als die DA trouwens beweert dat hier veel mensen zitten die denken dat ze er iets van kennen, maar dit blijkbaar niet doen. Waarom zegt hij dat hier dan niet? Het is een open forum? En als hij er bewust weet van heeft, is het ergens zijn taak om mensen te informeren of gaat het plichtbesef niet verder dan het forum van DFA 'zwart' maken?

Daarbij zeg ik duidelijk dat je kritisch moet zijn. Ik ben het ook niet altijd eens met alles wat hier gezegd wordt. Maar er is wel ruimte voor discussie en om erover te praten. Er is geen wetenschappelijk onderzoek over fretten dus helaas is allesbehalve geweten maar iets als een 'oneven' ondergrond is iets wat toevallig wel geweten is.. nl dat het zever is in pakjes. Ben ook immens benieuwd naar de redenering erachter?

Het komt erop neer dat hier JAREN WAARDEVOLLE ervaring om het forum rond zwerft, wat een DA op zich alleen NOOIT kan hebben. Zelf de kennis die sommige hier hebben doorheen de ervaring en zelf uitzoeken is iets wat vele dierenartsen niet hebben. Er is gewoonweg niet zoveel wetenschappelijke kennis over de fret.. en het voor DA's niet mogelijk van elk specifiek huisdier conventies en bijscholingen bij te wonen.

Ik wil je gewoon duiden op het feit dat je kritisch moet zijn, een beetje logisch nadenken. Als er op zowat elke frettensite staat, van gekende stichtingen zoals DFA, Stichting de Fret, De frettenwereld, Frettenstichting, ... dat ze slapen in lappen dan is logischer dit aan te nemen dan wat 1 dierenarts zegt. Helaas heb je al niet de meest verstandige keuzes gemaakt, denk dus aub wel deftig na over je volgende.. Het gaat trouwens niet alleen hierover. Je haalt ook aan dat fretten agressiever worden van prooi omdat je dit op 1 plaats hebt gelezen? In de dierenwinkel (of beter bij de dierenbeul) geven ze je goedkope voeding en neemt liever aan dat om ze nu happy zijn dit gezond is?

Je hebt trouwens nog altijd niet verteld naar welke DA je gaat? Of met welke stof je fret geënt is? En vergeet niet, hoewel dit streng kan overkomen is het echt goed hoor dat je hier open staat voor antwoorden, maar opnieuw als je zelf logisch nadenkt komt je ook al een heel eind :P

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor NielsVerh » zo jun 26, 2011 10:02 pm

Dierenarts staat hierboven wel vermeld. Sabrina Van Vaerenbergh. Hij is ingeënt met nobivac.
Ik heb da ni op 1 plaats gelezen, ma op verschillende plaatsen.
Ik zeg het u, ik google alles wel na, maar er staan overal verschillende oplossingen en theorieën.
Maarja tis natuurlijk effe zoeken en dan is dit forum handig ^^

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor jeanine » zo jun 26, 2011 10:05 pm

De Novibac is ok :domhoog:
Ik heb da ni op 1 plaats gelezen, ma op verschillende plaatsen.
Wat bedoel je hier mee? De Novibac?
Niels het is niet altijd wit/zwart. ;)
Afbeelding

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor NielsVerh » zo jun 26, 2011 10:40 pm

De Novibac is ok :domhoog:
Ik heb da ni op 1 plaats gelezen, ma op verschillende plaatsen.
Wat bedoel je hier mee? De Novibac?
Niels het is niet altijd wit/zwart. ;)
Kdenk wel da het duidelijk is of een bodembedekking geschikt is of niet, daar bestaat geen discutie over.
Nobivac is het vaccin da breezer kreeg, da werd door de DA aangeraden (schiet mij ni dood als da ook al verkeerd is).
En da van da vlees, da da fretjes agressiever maakt, stond op verschillende fora.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor kysimoza » zo jun 26, 2011 10:45 pm

De Novibac is ok :domhoog:
Ik heb da ni op 1 plaats gelezen, ma op verschillende plaatsen.
Wat bedoel je hier mee? De Novibac?
Niels het is niet altijd wit/zwart. ;)
Kdenk wel da het duidelijk is of een bodembedekking geschikt is of niet, daar bestaat geen discutie over.
Nobivac is het vaccin da breezer kreeg, da werd door de DA aangeraden (schiet mij ni dood als da ook al verkeerd is).
En da van da vlees, da da fretjes agressiever maakt, stond op verschillende fora.
Dat van dat vlees ben ik ook op verschillende fora tegen gekomen maar ook op vele werd het tegendeel bewezen
die vaccin heeft kyra volgens mij ook gehad (boekje ligt niet in de buurt dus ik kan het niet nakijken)
qua bodembedekking heb ik denk ik al het een en ander gezegd lol :)

NielsVerh
Berichten: 0
Lid geworden op: vr mei 20, 2011 4:36 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor NielsVerh » zo jun 26, 2011 10:52 pm

De Novibac is ok :domhoog:
Ik heb da ni op 1 plaats gelezen, ma op verschillende plaatsen.
Wat bedoel je hier mee? De Novibac?
Niels het is niet altijd wit/zwart. ;)
Kdenk wel da het duidelijk is of een bodembedekking geschikt is of niet, daar bestaat geen discutie over.
Nobivac is het vaccin da breezer kreeg, da werd door de DA aangeraden (schiet mij ni dood als da ook al verkeerd is).
En da van da vlees, da da fretjes agressiever maakt, stond op verschillende fora.
Dat van dat vlees ben ik ook op verschillende fora tegen gekomen maar ook op vele werd het tegendeel bewezen
die vaccin heeft kyra volgens mij ook gehad (boekje ligt niet in de buurt dus ik kan het niet nakijken)
qua bodembedekking heb ik denk ik al het een en ander gezegd lol :)
Japs idd, kheb het ook opgevolgd. Korrels met dekentjes in :D
En vlees krijgt hij trouwens ze, tis een beloning als'm op den bakt poept :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor jeanine » ma jun 27, 2011 9:27 am

Niels, de vragen die hier soms gesteld worden zijn dikwijls op Indianen verhalen gebaseerd. Zo zijn er mensen die zeggen dat fretten bloedzuigers worden ze eenmaal bloed geproefd hebben :roll:
Het is zo dat fretten als huisdier vroeger zelden voorkwamen, fretten waren voor de jacht. Daar telde alleen hoe goed de fret was in het konijnen opjagen. Voor de rest in een hok en dikwijls met een voeding die ze niet oud liet worden. Ook castreren is er niet bij, de fret moet zijn eigen geur behouden om de konijnen uit de pijp te jagen. Voor moertjes betekent dat indien geen jongen een gewisse dood na verloop van tijd. Zo had ik een collega die de jachtfretten van haar man niet mocht benaderen noch verzorgen. :(
Toen ik bij de da voor het eerst sprak over Lupron aan Tootsie te geven voor bijniertumor, kreeg ik van haar collega te horen dat het voor een fret onbetaalbaar ging worden zo een behandeling. Ik kon mij niet van de indruk ontdoen dat de fret niet als een ander huisdier bekeken werd en dus zulke dure medicatie niet aan hen besteed zou zijn. Ondertussen weten ze daar ook al beter, ons fretjes zijn wel degelijk onze centjes waard. ;)
De kennis over de huisfretten is nog vrij beperkt, het is pas de laatste jaren dat er da en onderzoekers zijn die de fret bestuderen. Wat gisteren nog als algemene waarheid verkondigd werd is vandaag voorbijgestreefd. Het staat niet stil en enkele hebben al een behoorlijke reputatie opgebouwd als experten op het gebied van fretten. Via het internet komt deze info nu ook op fora terecht ten behoeve van de frettenliefhebbers.
Waar ik wil toe komen is dat oudere informatie niet altijd nog de juiste gegevens bevat volgens de laatste onderzoeken. Ook hier op het forum is er met de tijd een andere kijk op de fretten en verzorging, opvoeding, voeding enz. ontstaan. Dit moet je in gedachten houden als je iets leest ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Raven » ma jun 27, 2011 10:18 am

niels,

Ik heb eens ge-Google’d op “fret agressief vlees“ dat zou ik je eens aanraden te doen niels :king:

https://encrypted.google.com/#client=sa ... 18ef20f74c

De eerste 4 a 5 link’s zijn al goud waard :domhoog:

Nu moet je het eens het zelfde doen met “fret bodembedekking” en hier ziet men waar het direct verkeerd loopt en dit na de eerste link van ‘Wikipedia‘

https://encrypted.google.com/#client=sa ... m7dQN&fp=1

En dan ineens ook “fret bekend dierenarts

https://encrypted.google.com/#client=sa ... 18ef20f74c

Ze zeggen allemaal het zelfde ‘ervaring’

Dus slotsom:
De onwetendheid is groot ivm de fret :roll:

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Peewee » ma jun 27, 2011 11:54 am

Ik ga nog 1x hier een antwoord op posten en dan ga ik mij uit deze discussie houden.

De reden dat ik vroeger meer actief op het forum bezig was is omdat ik de eindeloze en ook nutteloze discussies zoals deze meer dan beu was (en daarmee bedoel ik niet dat de vraag waarmee de discussie start nutteloos is maar wel de "aanvallen" naar elkaar toe die er soms op volgen)

Zoals hier al vermeld is, is het houden van fretten geen exacte studie maar alle info die hier te vinden is is afkomstig van onze eigen ervaringen en dan vraag ik mij af moest ik het werkelijk zo slecht doen (en nog andere onder ons) waarom de meeste van onze schatten ouder worden dan de gemiddelde levensverwachting van de fret :) , dit terzijde.

Ik moet ook zeggen dat sinds ik met fretten begonnen ben er ook al heel wat veranderd is op alle gebied, zowel medisch, als qua huisvesting, opvoeding, voeding, ..... noem maar op ;)
Op het www is er ook veel tegenstrijdige informatie te vinden en niet alleen over fretten maar dit geldt voor alles (aquaria, reptielen, honden, enz...) over alles is wel een verschillende mening over eenzelfde onderwerp te vinden en dit maakt het ook idd moeilijk om je op iets te baseren, ik begrijp dit volkomen ;) en dan zijn er ook nog de onvermoeibare keikoppen die steeds vinden dat hun mening de juiste is en die dan ook willen doorduwen :hammer:
Dus mss bedoelde jouw dierenartse dit en had ze het niet specifiek alleen over het forum van DFA? :)
Op een fora is het ook makkelijk om je aangevallen te voelen of iemand "aanvallen" want het is en blijft gewone tekst die je hier neerzet zonder intonatie die dus ook wel verkeerd kan geïnterpreteerd worden ;) en iemand "aanvallen" is ook makkelijk want je kent de persoon aan de andere kant toch niet en je ziet hem (of haar) ook niet dus een confrontatie is nooit rechtstreeks en wordt dus veel sneller aangegegaan dan wanneer je face to face met elkaar zou staan...
Ook is veel informatie, zoals dus een fret die agressief wordt door vlees te eten, gebaseerd op urban myths en ik denk dat deze ondertussen (onder de mensen die fretten houden) toch al ontkracht is :) (ze kunnen mss wel agressief lijken omdat ze zo verzot zijn op een lekker stukje sappig vlees dat ze er als gekken opvliegen om alles lekker gulzig binnen te werken :lol: )
Iemand kan ook veel lezen over een onderwerp en dan denken dat ze er alles over weten maar (en dit is bij alles zo) de theorie ligt dikwijls heel ver van de praktijk ;) ikzelf zal als ik iets niet weet ook iets gaan opzoeken maar ik zal nog steeds ervaring boven theorie zetten en de raad van iemand met meer ervaring dan mezelf gaan opvolgen :)

Het enige wat wij hier kunnen doen is vragen beantwoorden, raad en tips geven die uit onze eigen ervaringen komen en wat die persoon die de vraag heeft gesteld met die raad doet hangt volledig van hem/haar af en het is nutteloos om met de vinger beginnen te wijzen naar elkaar als iemand toch beslist om zijn eigen ding te doen, het leven is al veel te kort om je over elkaar te gaan beginnen druk maken. ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Raven » di jun 28, 2011 9:49 am

Ik ga nog 1x hier een antwoord op posten en dan ga ik mij uit deze discussie houden.

De reden dat ik vroeger meer actief op het forum bezig was is omdat ik de eindeloze en ook nutteloze discussies zoals deze meer dan beu was (en daarmee bedoel ik niet dat de vraag waarmee de discussie start nutteloos is maar wel de "aanvallen" naar elkaar toe die er soms op volgen)

Zoals hier al vermeld is, is het houden van fretten geen exacte studie maar alle info die hier te vinden is is afkomstig van onze eigen ervaringen en dan vraag ik mij af moest ik het werkelijk zo slecht doen (en nog andere onder ons) waarom de meeste van onze schatten ouder worden dan de gemiddelde levensverwachting van de fret :) , dit terzijde.

Ik moet ook zeggen dat sinds ik met fretten begonnen ben er ook al heel wat veranderd is op alle gebied, zowel medisch, als qua huisvesting, opvoeding, voeding, ..... noem maar op ;)
Op het www is er ook veel tegenstrijdige informatie te vinden en niet alleen over fretten maar dit geldt voor alles (aquaria, reptielen, honden, enz...) over alles is wel een verschillende mening over eenzelfde onderwerp te vinden en dit maakt het ook idd moeilijk om je op iets te baseren, ik begrijp dit volkomen ;) en dan zijn er ook nog de onvermoeibare keikoppen die steeds vinden dat hun mening de juiste is en die dan ook willen doorduwen :hammer:
Dus mss bedoelde jouw dierenartse dit en had ze het niet specifiek alleen over het forum van DFA? :)
Op een fora is het ook makkelijk om je aangevallen te voelen of iemand "aanvallen" want het is en blijft gewone tekst die je hier neerzet zonder intonatie die dus ook wel verkeerd kan geïnterpreteerd worden ;) en iemand "aanvallen" is ook makkelijk want je kent de persoon aan de andere kant toch niet en je ziet hem (of haar) ook niet dus een confrontatie is nooit rechtstreeks en wordt dus veel sneller aangegegaan dan wanneer je face to face met elkaar zou staan...
Ook is veel informatie, zoals dus een fret die agressief wordt door vlees te eten, gebaseerd op urban myths en ik denk dat deze ondertussen (onder de mensen die fretten houden) toch al ontkracht is :) (ze kunnen mss wel agressief lijken omdat ze zo verzot zijn op een lekker stukje sappig vlees dat ze er als gekken opvliegen om alles lekker gulzig binnen te werken :lol: )
Iemand kan ook veel lezen over een onderwerp en dan denken dat ze er alles over weten maar (en dit is bij alles zo) de theorie ligt dikwijls heel ver van de praktijk ;) ikzelf zal als ik iets niet weet ook iets gaan opzoeken maar ik zal nog steeds ervaring boven theorie zetten en de raad van iemand met meer ervaring dan mezelf gaan opvolgen :)

Het enige wat wij hier kunnen doen is vragen beantwoorden, raad en tips geven die uit onze eigen ervaringen komen en wat die persoon die de vraag heeft gesteld met die raad doet hangt volledig van hem/haar af en het is nutteloos om met de vinger beginnen te wijzen naar elkaar als iemand toch beslist om zijn eigen ding te doen, het leven is al veel te kort om je over elkaar te gaan beginnen druk maken. ;)
Aye, aye Matey!
Het leven is te kort... je kan het alleen maar aangenamer maken... :domhoog:
;)

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor kysimoza » di jun 28, 2011 2:47 pm

Ik ga nog 1x hier een antwoord op posten en dan ga ik mij uit deze discussie houden.

De reden dat ik vroeger meer actief op het forum bezig was is omdat ik de eindeloze en ook nutteloze discussies zoals deze meer dan beu was (en daarmee bedoel ik niet dat de vraag waarmee de discussie start nutteloos is maar wel de "aanvallen" naar elkaar toe die er soms op volgen)

Zoals hier al vermeld is, is het houden van fretten geen exacte studie maar alle info die hier te vinden is is afkomstig van onze eigen ervaringen en dan vraag ik mij af moest ik het werkelijk zo slecht doen (en nog andere onder ons) waarom de meeste van onze schatten ouder worden dan de gemiddelde levensverwachting van de fret :) , dit terzijde.

Ik moet ook zeggen dat sinds ik met fretten begonnen ben er ook al heel wat veranderd is op alle gebied, zowel medisch, als qua huisvesting, opvoeding, voeding, ..... noem maar op ;)
Op het www is er ook veel tegenstrijdige informatie te vinden en niet alleen over fretten maar dit geldt voor alles (aquaria, reptielen, honden, enz...) over alles is wel een verschillende mening over eenzelfde onderwerp te vinden en dit maakt het ook idd moeilijk om je op iets te baseren, ik begrijp dit volkomen ;) en dan zijn er ook nog de onvermoeibare keikoppen die steeds vinden dat hun mening de juiste is en die dan ook willen doorduwen :hammer:
Dus mss bedoelde jouw dierenartse dit en had ze het niet specifiek alleen over het forum van DFA? :)
Op een fora is het ook makkelijk om je aangevallen te voelen of iemand "aanvallen" want het is en blijft gewone tekst die je hier neerzet zonder intonatie die dus ook wel verkeerd kan geïnterpreteerd worden ;) en iemand "aanvallen" is ook makkelijk want je kent de persoon aan de andere kant toch niet en je ziet hem (of haar) ook niet dus een confrontatie is nooit rechtstreeks en wordt dus veel sneller aangegegaan dan wanneer je face to face met elkaar zou staan...
Ook is veel informatie, zoals dus een fret die agressief wordt door vlees te eten, gebaseerd op urban myths en ik denk dat deze ondertussen (onder de mensen die fretten houden) toch al ontkracht is :) (ze kunnen mss wel agressief lijken omdat ze zo verzot zijn op een lekker stukje sappig vlees dat ze er als gekken opvliegen om alles lekker gulzig binnen te werken :lol: )
Iemand kan ook veel lezen over een onderwerp en dan denken dat ze er alles over weten maar (en dit is bij alles zo) de theorie ligt dikwijls heel ver van de praktijk ;) ikzelf zal als ik iets niet weet ook iets gaan opzoeken maar ik zal nog steeds ervaring boven theorie zetten en de raad van iemand met meer ervaring dan mezelf gaan opvolgen :)

Het enige wat wij hier kunnen doen is vragen beantwoorden, raad en tips geven die uit onze eigen ervaringen komen en wat die persoon die de vraag heeft gesteld met die raad doet hangt volledig van hem/haar af en het is nutteloos om met de vinger beginnen te wijzen naar elkaar als iemand toch beslist om zijn eigen ding te doen, het leven is al veel te kort om je over elkaar te gaan beginnen druk maken. ;)
:domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog:

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor Dorinda » do jun 30, 2011 5:56 pm

Ik ben het volmondig eens met Kim (peewee). :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Zindelijkheid

Berichtdoor jeanine » vr jul 01, 2011 3:51 pm

En Niels die blijkbaar toch hulp kon gebruiken heeft precies afgehaakt :euh:
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten