enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe pups

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor Shannon » zo aug 07, 2011 3:49 pm

hallo iedereen !

ik had beloofd nog een foto te uploaden als ik m'n 2 fretseltjes had en hier zijn ze dan: Pebbles en Tieum

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4487_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6321_n.jpg

Ze zijn allemaal super lief, ze hebben me nog geen enkele keer gebeten. Ik denk dat ze meer van vrouwen houden want m'n vriend heeft het wel al moeten ontgelden :p
Ook mijn tenen vormen geen enkel gevaar, verder dan likken en ermee spelen doen ze niet (opnieuw een heel ander verhaal bij m'n vriend).
Ze zijn heel speels en vinden het fantastisch om rond te crossen (wat ze bij de fokker nog nooit gedaan hadden).
In tegenstelling tot waar ik schrik oor had zijn ze super sociaal, lief en al behoorlijk aanhankelijk en ze gaan al mooi op hun kattenbak (mits gejuich en belachelijke vreugdedansjes van mij als beloning :p ).
Op het moment hebben ze wel nog wat diarree dus de randen van de poepbak hangen iedere dag volledig vol :p waarschijnlijk is dit omdat ze niet zo'n goed eten kregen bij de fokker. Ze zijn ook al gewend aan het nieuwe eten en eten het met veel smaak op.
Morgen staat een bezoekje aan de DA op het programma voor de inentingen en een algemeen onderzoek.
Ik ben echt super content met mn 2 schatten en ik hoop dat hun gedrag en zindelijkheid zo blijft want dan mag ik mij een heel gelukkige fretteneigenaar noemen ! :D :domhoog:

Groetjes aan iedereen en bedankt voor alle antwoorden op m'n vragen :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor Margiet » zo aug 07, 2011 4:26 pm

Donkere scheetjes, mooi, mooi, mooi ... :wub:
Op het moment hebben ze wel nog wat diarree dus de randen van de poepbak hangen iedere dag volledig vol :p
Ach, zelfs zonder diarree "smeren" die viezerikskes alles graag vol, hoor!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor jeanine » zo aug 07, 2011 4:33 pm

2 mooie fretseltjes :domhoog: Je vriend is er waarschijnlijk niet zoveel mee bezig als jij, zal wat meer geduld nodig hebben ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor Raven » zo aug 07, 2011 4:42 pm

Lol, leuk duo... alles volplakken? Het zijn toch fretjes voor iets he? ;) 8-)
Als ik nog een tip mag geven Shannon,

Code: Selecteer alles

[url]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/283455_2217966643939_1090806860_32614717_5134487_n.jpg[/url]

Code: Selecteer alles

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223731_2217964563887_1090806860_32614709_5046321_n.jpg

Op deze manier maak je de foto’s zichtbaar... :D :domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor Margiet » zo aug 07, 2011 5:25 pm

Zag nog nikske :( (ben daar nu ook wel een kieken in!! xp ) , nu hopelijk wel ... ;)

Afbeelding

Afbeelding

De fretsels van Shannon, dus!! :wub:
Afbeelding

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor Shannon » zo aug 07, 2011 7:22 pm

haha, dankuwel ! 'k wist niet helemaal hoe je foto's zo moest plaatsen :p
En inderdaad hij is er minder mee bezig als ik, en hij is ook niet zo consequent. Ze denken dat ze nog wat met z'n voeten kunnen spelen omdat als ze hem toch eens wat harder bijten hij wel 'nee' zegt maar dan eerder op een lieve speelse manier i.p.v. op een kordate en strenge manier :p .
Maar ik ben heel blij dat ze zo lief en sociaal zijn aangezien ze van bij een niet zo goede fokker komen. Hopelijk is hun gezondheid ook in orde (dat zal de da morgen wel laten weten) maar ze zien er toch heel gezond uit en ze gedragen zich zo.
Ze zijn wel meteen uitgekeken op al hun speelgoed en dan gaan ze maar lekker op verkenningstocht :p heeft er iemand misschien nog leuke ideetjes om speelgoed 'zelf te maken' zoals een doos met papiersnippers (want als ik speelgoed blijf kopen aan dit tempo ben ik binnen 2 maand blut :p )

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor ufo » zo aug 07, 2011 7:32 pm

(want als ik speelgoed blijf kopen aan dit tempo ben ik binnen 2 maand blut :p )
Zo herkenbaar :rol: :rol: :rol: :rol: :rol:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor Thrypa » zo aug 07, 2011 7:52 pm

haha, dankuwel ! 'k wist niet helemaal hoe je foto's zo moest plaatsen :p
En inderdaad hij is er minder mee bezig als ik, en hij is ook niet zo consequent. Ze denken dat ze nog wat met z'n voeten kunnen spelen omdat als ze hem toch eens wat harder bijten hij wel 'nee' zegt maar dan eerder op een lieve speelse manier i.p.v. op een kordate en strenge manier :p .
Maar ik ben heel blij dat ze zo lief en sociaal zijn aangezien ze van bij een niet zo goede fokker komen. Hopelijk is hun gezondheid ook in orde (dat zal de da morgen wel laten weten) maar ze zien er toch heel gezond uit en ze gedragen zich zo.
Ze zijn wel meteen uitgekeken op al hun speelgoed en dan gaan ze maar lekker op verkenningstocht :p heeft er iemand misschien nog leuke ideetjes om speelgoed 'zelf te maken' zoals een doos met papiersnippers (want als ik speelgoed blijf kopen aan dit tempo ben ik binnen 2 maand blut :p )
Hun gezondheid nu beoordelen zegt helaas nog niets over de gevolgen van het aankopen bij een slechte fokker. Genetische problemen, gevolgen van slechte voeding, slechte bodem, ... kunnen immers nog op veel latere leeftijd manifesteren. Maar laten we natuurlijk hopen dat alles in orde is EN blijft he ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: enkele vraagjes over opvoeding en zindelijkheid nieuwe p

Berichtdoor jeanine » zo aug 07, 2011 7:55 pm

Je kan zo wat van alles zelf maken met karton en wat verbeelding. Het helpt soms om wasbare speeltjes een ander geurtje mee te geven. Zo kan je even door met een schil van citroen of sinaasappel er over te wrijven de geur laten veranderen. Ook een druppeltje zalmolie zal de geur wijzigen. Uitgespeeld kan je dit even in een sopje weer wassen en als een nieuwtje geven. Een omgekeerde wasmand heeft ook enkele minuten speelplezier. Je pull of broek die klaar is voor de was hen even lenen. Zolang je veilig speelgoed aanreikt heeft enkel je verbeelding grenzen en dit is niet duur.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten