ziek????

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
stijn92
Berichten: 0
Lid geworden op: di jul 05, 2011 2:43 am
Locatie: lichtervelde

ziek????

Berichtdoor stijn92 » di aug 30, 2011 10:00 pm

Ondertussen heb ik mijn fret al een kleine twee maanden, maar nog steeds zit ik met vragen. Twee weken terug ben ik naar de dierenarts geweest voor hem eens te laten controleren en informeren over castreren. Daar blijk hij kerngezond te zijn. De volgende week moest ik voor school naar gent. Ondertussen heeft mij ma ervoor gezorgt. Ze zei dat hij iedere dag meer dan 3uur rondliep en dat ze er mee bezig was. Toen ik echter terugkwam van gent bleek hij opeens veel rustiger te zijn, hij bijt niet meer(of héél véél minder), sta niet meer zo speels, eet minder en drinkt minder. Hij kan nog steeds het huis rond rennen en op de zetel onder het deken kruipen, op de vesterbank springen en ook proberen op de salontafel, potten proberen op te doen, aan alles krabbelen. Hij is gewoon héél veel rustiger. komt dit door zijn leeftijd (ongeveer 4 maanden) (heeft nu juist de pot met popcorn omver gegooid, deksel van de pot en alles op de grond). Dat geluidje van mekkeren of kekkeren kweet niet meer wat (als hij speelt) hoor ik ook niet meer....

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: ziek????

Berichtdoor kysimoza » di aug 30, 2011 10:12 pm

Zou direct niet denken ziek?
Eet hij nog fatsoenlijk?voor de rest is zijn stoelgang hoe het was...
Een vriendin had dat ook met haar fretje en bleek gewoon dat het beestje zich rotverveelde!
(zeg niet dat het bij u zo is)
Maar ook bij haar zei ging dan op reis naar thailand en ze mocht m niet mee nemen.
dus heeft een vriendin ervoor gezorgd en ook mee bezig geweest.
En haar fretje was ook gans anders,zij dermee naar de da alles laten nakijken!
Nu uiteindelijk heeft ze in haar kooi van die frettenspeeltjes gehangen,zo van die touwen enzo en ze laat m ook nog redelijk veel uit zijn kooi en het was weer dag en nacht verschil.
Twijfel je echt kan je nog naar de da gaan...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ziek????

Berichtdoor Margiet » di aug 30, 2011 10:40 pm

Ik begin idd te vrezen dat de kleine man het allemaal wat gewend is en dat er geen echte uitdaging, zoals een vriendje, rondloopt ...

Wij, de baasjes, zijn ok voor even, maar samen door buizen en onder kasten kruipen, overal op, onder, langs, in, uit ... het lukt ons lang niet zo goed als hun en al helemaal niet aan hun tempo. Tegen wie moet je dan staan "mokken", tegen de stoel, de tafel of de kast?? Ja, even wel ja, maar dat verveelt al snel ... :roll:

Ik wil de discussie over fretten samen zetten, al dan niet liever alleen laten leven enz .. niet opnieuw beginnen, maar ken je niemand anders die een fretje heeft? Daaraan zou je, op voorwaarde dat het tussen hem en die andere klikt, al veel kunnen zien!

En de kooi aantrekkelijk maken? Om dan achteraf te horen dat je fretje teveel lawaai maakt enzo, nee, dat lijkt me de oplossing niet. Een fret hoort te rusten en te slapen in zijn kooi, ook dat heeft hij heel wat uren per dag nodig. Het is in zijn speeltijd dat het "feest" moet zijn ... :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ziek????

Berichtdoor jeanine » wo aug 31, 2011 9:23 am

Hier mokken ze ook niet altijd. ;) Eenmaal het nieuwe er af is het tijd om creatief te worden en nieuwe toestanden aan te bieden. Neem eens een kartonnen doos met gaten die je omgekeerd zet en kijk wat hij er mee doet. Geef een oude broek om in te kruipen. Wel merk ik hier dat de dagen nu korten en de fretjes al minder actief worden.
Toen mijn logeeke terug naar huis ging na een lang verblijf hier merkte het baasje op dat hij veel liever en anders geworden was. Ik had dan ook heel veel gespeeld met het fretje. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: ziek????

Berichtdoor Buddy » wo sep 21, 2011 10:19 am

Goh, ik heb ook een fretje van vier maanden maar ik moet zeggen, veel kalmer is die nog niet geworden, tis een klein monstertje :-)
Na twee uur spelen kan ik hem nu wel in zijn hok steken en gaat hij rustig slapen, vroeger durfde hij nog wel aan de kooi zitten rammelen. Maar da's ook een kwestie van onze uren en routine te leren kennen. En peanut laat hij nu ook al nekeer meer met rust, in het begin terroriseerde hij haar echt in het hok, hij wou altijd spelen. Maar verder is hij nog altijd even speels en zot tijdens hun speeltijd.
Fretjes zijn inderdaad wel snel uitgekeken op dingen en dan gaan ze al eens vlugger terug slapen. Ik denk ook dat je fretje zich gewoon verveelt, het niet spannend meer vind.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: ziek????

Berichtdoor daikiri » do sep 22, 2011 7:00 pm

he stijn je mag nog altijd eens langs komen met u pup!!
ik zal u direcht zeggen of hioj ziek is.. en bij mij betaal je geen consultatie...
lol
je mag me altijd bellen hoor!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten