Gevonden : Moertje, wildkleur

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor jeanine » wo mar 06, 2013 10:26 pm

Mooie vacht en mokken, een echt frettenmeisje :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor SylSparkle » do mar 07, 2013 8:35 am

ooh ! moet echt niet te doen zijn om zo'n schattig ding te horen mokken :D :wub:
en dan zeker als ze het eerst niet 'kon' :rol:
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Margiet » do mar 07, 2013 11:36 am

Moet sabine maar eens vragen wat ze kon die eerste dagen ... :(

't Is idd toch een heuse fret, zo zot als een achterdeur met momenten!! :rol:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor snoesje53 » do mar 07, 2013 3:47 pm

ik word daar zelf vrolijk van als ze lopen te mokken :)
hier doet mickey dit pas een week of 2
zalig als ik ze alle 3 hier hoor :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor jeanine » do mar 07, 2013 6:42 pm

ik word daar zelf vrolijk van als ze lopen te mokken :)
Je bent niet de enige, zelfs mijn al oudere fretjes mokken als ze plezier hebben. Dat is net het leuke aan een fret, je hoort ze zelden behalve dan. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor SylSparkle » vr mar 08, 2013 8:11 am

ben ook altijd meteen goedgezind als ik de mijne hoor mokken, 1 van de mooiste geluiden op de wereld :wub: :wub:
@ Margiet: Sofietje was nog nooit echt in huis geweest zeker? :( (als ik het mij correct herinner?)
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Margiet » zo mar 10, 2013 10:57 pm

En ons Sofietje is op logé ...

Vandaag kwamen Christien en Bram wat Frettenbabbelen, Christien had al fretten gehad, Bram had alleen enthousiaste frettenverhalen gehoord en een oudere, kalme fret gekend ... Beetje extra uitleg gegeven onder begeleiding van enkele kapoenen en toen ... mocht Sofietje spelen komen! Eens kijken wat het gaf als er ook onbekende mensen zaten, zou ze durven komen en/of spelen of zou ze weer angstig wegkruipen bij de minste onverwachte beweging?

De kleine spoketrees deed het prima! Ze was nieuwsgierig, wel wat terughoudend met momenten maar toch ... telkens trok de rolstoel van Bram en daarna Brams schoenen haar aandacht. Anderzijds vond Bram, eerst afwachtend, Sofietje leuker met de minuut!!

Eigenlijk kwamen Christien en Bram uit interesse voor Jack & Jody bij Sylvie en er werd afgesproken dat die 2 idd één dezer naar daar verhuizen mogen. :D Maar ja, wat met de steeds grotere aantrekkingskracht tussen Sofietje en Bram?? :rol:

We hebben dus besloten het een kans te geven .. Sofietje gaat deze week wat wennen bij hen, tegen het weekend komen de 2 andere opvangertjes erbij. Sofietje maakte al kennis met Aladdin en Po, wat goed ging tot Aladdin een beetje té enthousiast reageerde op haar maar zowel Jack als Jody zijn lieve, makkelijke fretten in hun omgang met vreemde fretten, de kans dat het lukt zit er dus wel in.

In ieder geval : we gaan het trio tijd geven. Ze krijgen een poosje om aan elkaar te wennen, gaat het dadelijk prima, zoveel te beter. Gaat het niet dadelijk van een leien dakje, kunnen ze tijdelijk gescheiden wonen bij Christien en Bram en krijgen ze de mogelijkheid mekaar beter te leren kennen tijdens de speeluren buiten de kooi. Wil het uiteindelijk echt niet lukken, dan blijft de mogelijkheid open om één van de Opvangertjes terug te brengen, liefst voor er teveel stress ontstaat bij één van hun 3.

Jack, Jody en Sofietje staan dus inmiddels gereserveerd, ik hoop echt voor alle 3 dat het allemaal prima mag gaan. Zou heerlijk zijn als we 3 fretjes ineens een gouden mandje zouden kunnen bezorgen!! ;) (Al doet het afscheid van Sofietje zelfs na nog maar 4 weken en 1 dag verdomd pijn ... :( )

Snottebollekes, Oma wenst het jullie zó toe, we duimen in elk geval met z'n allen mee!! :domhoog: :domhoog: :domhoog:

Christien en Bram : veel succes en nen dikke merci!! :p
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Fretlife » zo mar 10, 2013 11:14 pm

aawwww wat gaaf ! En afscheid nemen doet altijd pijn maar ze komen goed terecht als ik dat zo hoor!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Margiet » zo mar 10, 2013 11:43 pm

Anders had ik Sofietje nog lang niet meegegeven, Linda! ;-)

Btw, ik probeer je morgen te mailen!! :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor SylSparkle » ma mar 11, 2013 8:25 am

Ooh super ! ik hoop dat het lukt daar met de 3 fretjes, dat zou fantastisch zijn :domhoog: :domhoog:
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Taiga » ma mar 11, 2013 8:28 am

Veel succes gewenst daar :D je gaat er echt zoveel plezier van hebben. Ik zal duimen dat de drie spookjes braaf met elkaar overweg kunnen.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor jeanine » ma mar 11, 2013 8:42 am

Alle duimen hier omhoog dat het goed gaat voor de 3 opvangertjes en ze hun mandje kunnen veroveren. :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Dat ze op proef meegaan vind ik juist het voordeel van opvangfretjes te nemen. Je krijgt de tijd om elkaar te leren kennen en uit te vlooien of het wel klikt. Geen enkele van mijn opvangers is terug moeten gaan en kreeg hier zijn/haar mandje :D
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Fretlife » ma mar 11, 2013 10:36 am

Komt goed Margiet :)

Sylvie84
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 23, 2011 2:03 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Sylvie84 » ma mar 11, 2013 10:18 pm

Nu pas lees ik het bericht hier Margiet.

Hopen dus dat het goed gaat hé. J&J :p zaten vroeger ook met z'n drieën en als er eentje bij komt, zal Jack zijn aandacht over zijn twee dames wat kunnen verdelen :rol: Ze zijn inderdaad makkelijk in de omgang met andere fretten, dus de kans zit er wel in dat het lukt.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor kysimoza » di mar 12, 2013 12:36 am

super

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Margiet » di mar 12, 2013 11:32 am

Nu pas lees ik het bericht hier Margiet.

Hopen dus dat het goed gaat hé. J&J :p zaten vroeger ook met z'n drieën en als er eentje bij komt, zal Jack zijn aandacht over zijn twee dames wat kunnen verdelen :rol: Ze zijn inderdaad makkelijk in de omgang met andere fretten, dus de kans zit er wel in dat het lukt.
Jamajama ... eerst Facebook lezen en dan pas ons forum!! Foei foei ... :p

Van Sofietje kreeg ik gisteren (en eergisterenavond ;) ) al bericht, ons pruts doet het er wonderwel precies ...

Al hadden Christien en Bram nog al fretjes in huis gehad (het meeste leek hun fretveilig te zijn), heeft Sofietje hen nieuwe "problemen" voorgeschoteld ...

Afbeelding :p Niet Sofietje-veilig dus!! :p

"Aha, kom je ook spelen, Baasje??" :rol: Afbeelding

Maar bij dàt Baasje dat nog een beetje twijfelde op schoot zitten ....

Afbeelding ... lukt al héél aardig!! :wub:

Ik zat er met tranen in mijn ogen naar te kijken gisteren ... en nu verdorie weer! Hopelijk lukt het met z'n 3-tjes binnenkort even super! :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor jeanine » di mar 12, 2013 12:22 pm

Wat voor de ene fret veilig is is dat totaal niet bij een ander. Steeds weer aanpassingen nodig bij een nieuw duiveltje. Sofietje voelt zich precies al thuis :rol:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor snoesje53 » di mar 12, 2013 12:47 pm

ze heeft toch echt zo een snoetje waar de deugenieterij op geschreven staat he (zoals ons trezebees)
ons roxy is ook zo'n truttemietje die ALTIJD wel iets vind dat eigenlijk niet mag
die opent alle kasten,kruipt van daaruit in de schuif,enz.... niet te doen :lol:
maar dat is ook goed voor onze conditie :lol:
zaaaaaaaaalig dat het meisje zo snel een prachtig mandje krijgt

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Taiga » wo mar 13, 2013 9:11 am

Ik heb altijd al geweten dat fretten eigenlijk afkomstig zijn van wasberen :P vuilbakken zijn een paradijs om eerlijk te zijn. Leuke interessante (en soms minder interessante geurtjes) en knisperzakken...wat heeft een fretje als Sofie nog meer nodig? :P

Doe het daar goed, ondeugende meid~ :wub:
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Margiet » di mar 19, 2013 9:43 am

Ons kleine muis heeft een bewogen weekend achter de rug ...

Vrijdagavond gingen Jack & Jody op proefweekend. Het leek hier, op vreemd terrein voor J & J, allemaal reuze mee te vallen. Jody trok zich van niks iets aan, Jack werd zelfs behoorlijk geplaagd door een kleine Sofietje die alles hier nog heel goed kende. Ze lag na een tijdje ook weer overheerlijk in "haar" ovenschuif te slapen! :p

Dus ja ... het trio vertrekt, we hadden er allemaal een redelijk goed oog op. Nog lang nagenoten van hoe goed Sofietje het wel deed en dan, zaterdag en zondag bleef het stil, kwamen de twijfels boven. Christien had tot nu toe altijd meer dan stipt verslag uitgebracht over het doen en laten van de kleine pruts, nu hoorde ik niets? :euh:

Ja, Oma is altijd veel te snel ongerust, dus mezelf gedwongen niets te sturen, op zondag zal ik ook niet snel sms-en of bellen, ik zou het maandag wel horen. Nee dus, zondagavond een met-de-moed-in-de-schoenen-bellende Christien aan de lijn ... :( ... Sofietje zat onder de kast en kwam er niet meer onderuit. Hoe meer Christien vertelde hoe meer ik Sofietje van die eerste dagen terug zag, de kleine meid was bang en unhappy, Jody beet op haar, Jody beet op Christien en Bram, Jody was dus ook niet happy ... :roll:

Hoe we het ook draaiden of keerden, het werd zelfs maandag nog eens geprobeerd met Jack alleen (terwijl hij en Jody in een speciaal extra aangekochte kooi naar boven verhuisd waren om Sofietje toch maar minder stress te geven), het hielp allemaal niets meer. Zelfs Jack, die dus eerst wel aanvaard werd door Sofietje, kreeg haar nu niet meer te zien, ze kroop weg en kwam niet eens meer piepen, wou niet onder de kast uit komen van zodra één van beiden in dezelfde kamer zat ...

Hoe meer Christien & Bram vertelden, hoe meer ik ons angstig, klein spookje van enkele weken geleden weer voor me zag. Bang schuilend voor het gedoe rond haar, geen contact makend met mensen, alleen onder de kast liggend of slapend in haar kooi. Dat konden we geen van allen toelaten, ze is nu op zo 'n korte tijd zó ver geraakt, we zouden geen van allen willen dat Sofietje het beetje vertrouwen in "de wereld" dat ze nu zo goed opgebouwd had, weer verliezen zou. Tenslotte was het de bedoeling hààr een vriendje te geven, in dit geval zelfs 2, dus hier ongelukkig van worden was absoluut verkeerd.

Bram & Christien hebben dan Jack & Jody met pijn in 't hart teruggebracht naar "Tante Sylvie" die hen aan de andere kant met open armen stond op te wachten! Tante Sylvie had haar 2 kapoenen gemist, vooral de band tussen haar en Jody lijkt ook veel sterker dan Sylvie zelf dacht. Het ex-baasje van J & J had ons verwittigd, Jody kon bijten tot en met, was echt een krengetje en in al die maanden dat het duo bij Sylvie zat, kon Sylvie alleen komen vertellen dat Jody zo 'n knuffelfretje was! Wel Sylvie, ze heeft bewezen dat fretjes hun baasje kunnen kiezen, hé :rol: , Christien en Bram zijn eerder akkoord met de mening van de ex-baas! ;)

Ach ja, voorlopig dus geen vriendje voor Sofietje, ze heeft haar grote vriend en vriendin thuis zitten :) en mss, als de tijd ooit rijp is, kunnen we nog eens kijken hoe ze dan reageert als ze een ander fretje ziet of bij zich weet wonen. Nu op dit moment is het alleen zaak dat Sofietje weer haar eigen, lieve, zotte zelf wordt en Christien en Bram wat kunnen bekomen van hun druk en bezorgd weekend!! ;)

Christien, Bram & Tante Sylvie, bedankt allemaal voor alle hulp onder mekaar, geniet van de fretsel(s) die nu bij jullie zit(ten)! :rol:
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Fretlife » di mar 19, 2013 11:42 am

wauw wat een toestand weer. Misschien is sofietje ook beter af alleen? Je weet het nooit als niet probeert he maar soms moet je gewoon keuzes maken en niet ten koste wat het kost toch proberen het door te zetten.

Knuffels voor het lieve meisje!

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Taiga » di mar 19, 2013 12:23 pm

Ocharmkes het triootje, ze zullen elkaar ongewild stress bezorgd hebben. Ik denk dat ze inderdaad beter af zijn door de scheiding. Sofietje met haar mensenvriendjes zullen er wel terug even moeten aan wennen. Houd ons zeker op de hoogte van de verdere vorderingen van die kleine meid.

We duimen hier nogmaals dat het weer in orde komt~ :domhoog:
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor jeanine » di mar 19, 2013 5:21 pm

Arm Sofietje, willen de baasjes haar plezieren en de meid is zo bang. :( Binnen een paar dagen is ze het vast vergeten en weer die leuke meid voor de baasjes. Als het niet klikt moet je niets forceren. Sofietje is misschien liever bij mensen of bij de soortgenoten. Het welzijn staat boven de wensen. ;)
Weer eens het voordeel van opvangfretjes uit te mogen proberen. Dikwijls heeft men elders die kans niet met alle vervelende gevolgen.
Afbeelding

Gladys
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 20, 2013 7:14 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor Gladys » ma mar 25, 2013 6:17 pm

O als ik dat allemaal lees begint mijn hart toch wat sneller te slaan en krijg ik er weer zin in ,niet dat ik mijne Jantje al vergeten ben zeker niet, als ik naar zijn kooitje kijk vraag ik mij af of ik niet voor een ander fretje zou kiezen het is zo leeg in huis :cry:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden : Moertje, wildkleur

Berichtdoor jeanine » ma mar 25, 2013 6:55 pm

Gladys, je kan geen fret vervangen en mag het ook niet zo zien. Elk fretje is en blijft anders, zo ook in je herinnering. Soms heb je tijd, veel tijd nodig om het een plaatsje te kunnen geven. Een ander fretje neemt je pijn niet weg om het verlies. Ik denk nog vaak aan al mijn fretjes die ik moest laten gaan, van de eersten tot de laatste. Soms komen er opnieuw tranen naar boven maar ook een glimlach als ik aan hun eigenaardigheden denk. Maar zonder fretten in huis ben ik niet mezelf, ik heb dat verzorgende nodig om me echt goed te voelen.Het weer iets om handen hebben kan helpen om de moeilijke tijd te overbruggen. Als je dan de liefde ervaart die een ander fretje je geeft troost je dat in je verdriet. Je inzet voor dat kleintje zal hetzelfde zijn, het fretje is een ander op zijn/ haar beurt een hartendief.
Als je denkt er klaar voor te zijn kan een opvangfretje de leegte opvullen, maar niet Jantje vervangen. ;)
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast