Dringend thuis gezocht!

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor chewlina » di okt 01, 2013 11:06 pm

Donderdag 26/9/13 is er een fretje aangekomen in de opvang 'Dieren in nood Wolfsdonk' wegens het overlijden van het baasje.
Aangezien de mensen van de vereniging zelf geen ervaring hebben met fretten, heb ik me vrijwillig aangeboden om de arme stakker op te vangen tot hij een nieuwe thuis heeft.
De opvang denkt erover na om hem nogmaals te laten 'reizen' naar een asiel en dit lijkt me 'te' veel voor dit sukkeltje. Dus hij zoekt een nieuwe familie!

Het is een lieve ram van bijna 1 jaar oud, wildkleur. Hij is volledig in orde, hij moet enkel nog geholpen worden.
Lief en speels. Knuffelt graag maar geniet ook van zijn vrije momenten en mokt erop los.

Wie heeft er een warme plek vrij in zijn hart voor deze lieverd?

Contacteer me op:
0496/03 83 43
daisyboogaerts@gmail.com

of via 'dieren in nood wolfsdonk'

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor Margiet » wo okt 02, 2013 9:23 am

Hallo, als Opvangverantwoordelijke zou ik graag "ja" zeggen en dit kereltje van bij ons uit een nieuwe kans willen geven maar ik heb zelf absoluut geen plaats meer om hem erbij te nemen.

Moest er echter iemand van ons zijn die wel een kooitje vrij heeft om hem een logeerbedje aan te bieden tot wij nieuwe baasjes voor hem gevonden hebben, neem dan even contact op met mij, dan kunnen we de overplaatsing naar DFA vzw samen regelen.

Daisy, we doen ons best ;-)
Afbeelding

chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor chewlina » wo okt 02, 2013 10:13 am

Hey Margriet,

Het fretje mag op zich bij ons blijven tot hij een nieuw baasje heeft, want hij heeft op korte tijd veel meegemaakt en is hier nu eindelijk tot rust gekomen.
Het probleem zit hem eerder dat de opvang hem nogmaals wil verplaatsen naar een asiel en dat vind ik verkeerd. Een asiel heeft niet altijd de kennis en mogelijkheden om het diertje optimaal te verzorgen.

Ik ben nu op zoek naar een warme thuis en in tussentijd mag hij hier blijven (eventueel met hulp van DFA vzw). Dan hoeft hij niet nogmaals te verhuizen.
Hij is namelijk een tijdje alleen geweest in het huis van de overleden vrouw, dan verhuist naar een kleine donkere konijnenkooi, en dan is hij bij mij terechtgekomen en dat allemaal op een weekje tijd.Hij heeft nu wel wat rust verdiend denk ik...

Groetjes
Daisy

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor Margiet » wo okt 02, 2013 11:16 am

Ja, arm ding heeft zijn rust wel ff verdiend, dat klopt! :roll:

Ik stelde al voor om hem bij ons te brengen (mag ook over enkele weekjes ofzo, kijk maar of het bij jou blijft lukken) omdat we hem dan ook verder in orde konden laten zetten voor adoptie. Castreren, chippen en uiteindelijk kijken of hij wel past bij diegenen die geïnteresseerd zijn in hem. Moest hij echter tot dan rustig bij jou kunnen blijven, moeten we alleen kandidaatjes zien te vinden die bereid zijn alle nodige onkosten ook nog te doen zodat hij optimaal kan herbeginnen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor TessaCornelis » wo okt 02, 2013 12:45 pm

Ooh, ik zou alle dutskes allemaal in huis willen nemen, maar mijn vriend gaat vrees ik niet akkoord zijn. En ik heb er natuurlijk ook al twee zitten. En ik weet niet of hem dat zo'n goed zou afgaan, het piekt wel!
:rol:
Afbeelding

chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor chewlina » vr okt 04, 2013 10:04 am

Ik heb al meer dan 10 jaar ervaring met fretjes. Heb ook vaak samengewerkt met dierenartsen bij de verzorging van fretjes.
Het is een echte passie en ik zou ook elk arm diertje willen opvangen maar dat gaat niet.

De arme stakker mag blijven zolang als nodig is... en hij gaat enkel mee als het een 'match' is en als ik weet dat hij goed terechtkomt.
Maandag komt er al een kandidaat langs.

x

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor jeanine » vr okt 04, 2013 4:42 pm

:domhoog: :domhoog: Weer een fretje in nood dat opgevangen is. Hopelijk vind je het juiste baasje.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor sah » vr okt 04, 2013 7:41 pm

Is er een match? Als de fret (ik weet niet of het hij/zij is) andere fretten gewoon is, mag de fret wel hierheen. Ik wil die ook komen ophalen, mr er moet een treinstation zijn. Hier wonen ik en zes fretten, waarvan ik eentje als pup gekozen heb en eentje voor mn verjaardag gekregen heb, 2 vond ik te gek in de opvang zitten en ja die andere ook en toen kwam er nog eentje bij. Dit is dus ons huisje (de volgorde is niet correct, mr wat geeft dat)

chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor chewlina » ma okt 07, 2013 8:23 pm

De kleine rakker heeft vandaag een geschikt huisje gevonden en kon het meteen goed vinden met zijn nieuwe baasjes.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor Margiet » ma okt 07, 2013 10:44 pm

:domhoog:

Super !!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor jeanine » di okt 08, 2013 9:31 am

:domhoog: :domhoog:
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Dringend thuis gezocht!

Berichtdoor jonalies » do mar 05, 2015 6:35 am

Inderdaad, ééns geraken alle plaatskes vol......


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten