Gevonden Merelbeke ram

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor jeanine » wo jan 22, 2014 4:57 pm

Een wildkleurig rammetje +- 3 jaar of jonger, lief maar graatmager is gevonden op de Gaversesteenweg in Merelbeke. Op medisch vlak lijkt er geen probleem te zijn nu, enkel wat ondervoed.
Het rammetje verblijft momenteel bij DA Peeters DAP De Brug in Mariakerke
http://www.dapdebrug.be/dapdebrug/index.html
Mocht er zich niemand aanmelden als eigenaar en het kan niet langer bij de da verblijven is er vraag naar een opvangplaats in een later stadium.
Ik informeer er nog naar of de da zal contact nemen indien nodig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor jeanine » vr jan 24, 2014 12:14 pm

:domhoog: :domhoog: :domhoog: Eigenaar van de fret komt deze namiddag zijn huisdiertje ophalen bij de da.
Eind goed al goed.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor sah » vr jan 24, 2014 6:32 pm

Best zo!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor jeanine » vr jan 24, 2014 6:59 pm

Toch bedankt Sah voor de mogelijke hulpverlening. :domhoog:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor sah » vr jan 24, 2014 7:46 pm

Ja maar! Daar had je gewoon vanuit kunnen gaan he!
Weet je trouwens iets over dat baasje? Als de fret zo mager was toen hij gevonden werd, moet hij toch al enige tijd zoek geweest zijn? Dat is echt mijn grootste angst, dat er hier eentje per ongeluk buiten raakt en dan op de dool...Ze hebben hier wel een chip, maar hoe vaak wordt daarnaar gekeken? (Als ze bij een DA terecht komen, ok, maar anders) Pffff, ik heb ze vanavond nog eens goed nageteld en geknuffeld!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor Margiet » vr jan 24, 2014 8:59 pm

Super vond ik het Jeanine, toen je zei dat het baasje eraan kwam! Ik was echt zo goed als zeker dat er nooit iemand ging opdagen! Bedankt ook om de telefoontjes van me over te nemen, het is een ware luxe als iemand anders eens voor me rondbelt! :king:

En Sah, idd toch ook bedankt voor de snelle en aangeboden hulp, de opvang zit boemvol, je had onze ( en zijn) redding geweest! :)

Binnenkort verwachten we eerst de avonturen van jou en je nieuwe woef, hé, dat is al even belangrijk als frettennieuws, ze moeten tenslotte samen (leren) leven, hé :rol: en als dat allemaal "in de sacoche" is, is het tijd om de héle resem vakantiegangertjes te verdelen, als woef in kwestie het goed vindt natuurlijk! :domhoog:

In ieder geval : eind goed, al goed en nu inderdaad maar hopen dat het ventje goed mag aansterken na zijn avontuur!! :bow:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor sah » vr jan 24, 2014 9:19 pm

Hoi,
Margiet, in t vervolg, als het in de buurt van Gent is, hier is altijd nog wel een plekje, of we maken een plekje!
Ook met de woef erbij, zij is in het gastgezin waar ze nu woont gewoon vriendjes met de poes, en Aruba vond ze ok, maar niet zoveel aandacht waard. Volgens mij past zij hier wel, en doen we daarna net hetzelfde voor de opvang als voorheen (laat je nog weten of hotel is opgeslagen?)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor jeanine » za jan 25, 2014 8:58 am

Nog telefoon van de da gehad. De mensen die het fretje gevonden hadden en naar de da brachten, hebben de eigenaar zelf gevonden. Tijdens hun wandeling met hun hond kwamen zij al meerdere keren een wandelend frettenbaasje tegen met 2 fretjes. Nu had deze maar 1 fretje bij en ze hebben gevraagd of er niet eentje zoek was. Dit was dus zo, en de kleine kwam op die manier terug bij zijn baasje. Het weerzien was dan wederkerig met heel veel blijdschap.
Het rondbellen was graag gedaan. Als we een fret en het baasje zo kunnen helpen doen we dat met plezier ;) Ik was ook heel erg blij dat het zo afgelopen is, ik mag er ook niet aan denken dat er hier eentje ontglipt.
Deze week kwam ons Thirza niet toen ik haar riep. Direct op zoek waar ze kon zijn want de livingdeur was net open geweest. Niet op haar verstop plekjes, niet in de gang of traphal te zien. Tot grote baas haar vond terwijl ze Buster zijn voorraad aan het opknabbelen was onder de kast.
Sah een woef in huis?
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor sah » za jan 25, 2014 5:41 pm

@Jeanine: ja, in februari komt er normaal een woef bij, ik zal er dan wel alles over vertellen :-)

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Gevonden Merelbeke ram

Berichtdoor weazel » za jan 25, 2014 8:44 pm

Als dat fretje zo mager was moet dat toch al geruime tijd ronddolen :(
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten