VERMIST

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
katty
Berichten: 69
Lid geworden op: za jul 12, 2003 7:10 pm

Berichtdoor katty » za aug 25, 2007 1:40 pm

ons moertje mirena is gisteren namiddag is onopgemerkt buiten geraakt
wie heeft haar gezien
omgeving vredeplein kessl-lo
kenmerken , normale grote , kleur zwart , kleine beetje wit op haar snoetje ,
bijna geen maskertje wel beetje schuw tegen over vreemde personen ( zou durven pitsen dan )
heeft u haar gezien ? gelieve contakt op te nemen met chuckie , ufo , of katty 0495/532018

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo aug 26, 2007 12:53 pm

Goed nieuws,

Zojuist liep er volgend telefoontje binnen:

Hallo, met De Fretten-Ark vzw,
Ja goededag meneer, ik heb een probleem, ik heb een marter opgesloten in mijn kippenhok, wat moet ik nu verder doen?
Tja, meneer, daarvoor zou u eigenlijk contact moeten opnemen met het natuurhulpcentrum Opglabbeek of het zoogdierenen roofvogelopvangcentrum van Heusden-Zolder.
Dat heb ik reeds gedaan met Opglabbeek maar die willen niet komen, wat moet ik nu verder?
Bent u zeker dat het om een marter gaat meneer?
Voor zo vluchtig als ik het kon zien wel ja, volledig donkerbruin met een wit vlekje op de snoet.

~0 ~0 ~0 ~0 ~0

Wel, ik heb een sterk vermoeden dat uw marter geen marter is, maar een fret, waar woont u?
In Leuven meneer, waarom?
We kregen twee dagen geleden een signalement door van een verloren fretje dat beantwoordt aan uw omschrijving. Woont u ver van het Vredeplein te Kessel-Lo?
Al bij al een kilometertje.
Goed, ik contacteer de eigenaars en zal hen uw gegevens doorgeven, zij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Dank u vriendelijk meneer, want ik wist me geen blijf met deze situatie.
Graag gedaan meneer. Ik denk dat het verhaal nog een leuk einde zal kennen, goededag nog.

Resultaat, Toen ik belde met Katty zat ze na enkele seconden met Germain al in de wagen richting Wilsonlaan te Kessel-Lo. Ik hoorde door de telefoon de adrenaline stromen.
kleine Mirena werd daarjuist door een uitermatige zenuwachtige Katty opgehaald. Al wenend van geluk liet ze aan de telefoon weten dat ze haar pupil weer in de armen had.

EIND GOED, AL GOED ;)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

maxi

Berichtdoor maxi » zo aug 26, 2007 1:07 pm

Dat zijn zo van die happy-ends waar we het voor doen hé :)

katty
Berichten: 69
Lid geworden op: za jul 12, 2003 7:10 pm

Berichtdoor katty » zo aug 26, 2007 1:10 pm

met dank aan chuckie die mij het verheugdelijke en verlossende telefoontje gaf , hebben we onze klein uitbreeksertje terug gevonden , je kan niet geloven hoe blij ik was als ze ze daar zag liggen
ze lag rustig te slapen in het kippenhok bij die mensen
het spitige er van is ze heeft er 2 kippen gedood heeft
met deze wil ik die mensen en chuckie nochmaal bedanken
Ze is onder tussen al wel verhuisd naar een andere kooi
waar ze niet meer tussen door kan kruipen
groetjes katty

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo aug 26, 2007 5:45 pm

hehe fijn om dit te horen!
ze is veilig thuis en da is het belangrijkste
en ze heeft het er goe van gepakt die 2 kiekes dood bijten.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo aug 26, 2007 6:49 pm

Alléé, al een opluchting dat ze geen honger heeft gehad!! Afbeelding Ach nee, ik snap Mirena wel hoor, maar die arme kippen moeten toch ook in paniek geweest zijn :( :( . Maar het is hun jachtinstinct hé, daar kan je niks aan veranderen.

Eigenlijk is dit het ideale moment om dé vraag boven te halen die velen zichzelf nu stellen. Een vraag waar ze mee zitten doordat ze vaak verkeerde informatie horen over fretten :@ . Gaat Mirena, nu ze eens bloed geproefd heeft, niet blijvend bijten en agressief zijn?? Om sommigen onder jullie die het nog niet van ons gehoord hebben gerust te stellen : NEE, dat is een fabeltje. Het is helemaal niet waar dat een fretje dat eens bloed geproefd heeft nu altijd bloed zoekt. Een fret is een vleeseter, zo ook, zonder dat hij rauw vlees ofzo kent, probeer het maar eens met een stukje kip bv, daar wordt hij heus niet agressief van, dat is zijn gewone, noodzakelijke voeding. Wat wel is, is dat als jij net vlees hebt vast gehad, je fretje heviger naar je vingers zal pakken, maar dat is net omdat hij die geur van vlees aan ZIJN voeding linkt. Als je je handen eerst wast vóór je je fretje pakt, is dat probleem dus ook opgelost.

Voor diegenen die dus toch bleven twijfelen of hun fretje van vlees of bloed agressief werd : nee hoor, geef hem dus gerust maar eens een lekker stukje rauwe kip ofzo (deed Mirena blijkbaar ook!!) ;)

Katty, geniet van je Prutsemie en geef ze een gsm'tje mee voor volgende keer :D :D , dan kan ze zelf naar jullie bellen!! Met wat pech zat ze ocharm nog verder van huis!! Houdini's zijn het, stuk voor stuk!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten