Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor alika » zo jun 13, 2010 1:53 pm

Hey iedereen,

vanacht toen we terug naar huis reden van een avondje uit in Hasselt (rond 3u), zagen we ineens een beest over de weg schieten. Het was geen eekhoorn, te laag bij de grond en te klein om een kat of een hond te zijn en thad een redelijk lange staart dus t kon ook geen konijn zijn. Daarom dacht ik direct: een fretje!!
We hebben ons direct aan de kant gezet en ik ben nog teruggelopen om te zien of ik em ni te pakken kon krijgen maar hij was jammergenoeg al verdwenen :(
Van wat ik in die flits heb gezien, was het wsl een wildkleur ram of toch een donker fretje. Ik heb hem zien lopen op de Koning Boudewijnlaan tussen het Dussartplein en de brandweer. Dus mocht er iemand in die buurt zijn fretje kwijt zijn: er is er eentje gespot, dus ga in die buurt eens zoeken met een bakje snoepjes ofzo.

Groetjes
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor Veerle » zo jun 13, 2010 11:24 pm

daar wonen ook (ik denk steen-)marters. Ik zat vroeger op kot op de groene boulevard en ik zag ze daar wel vaker. (ben een nachtmens en was een stratenloper :D )
ik hoop dat het een marter was en geen fret.
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor Margiet » ma jun 14, 2010 10:23 pm

:euh: Ik zal ter toch gene vergeten zijn, bij de verhuis vorig jaar, hé!!! :oops:

:rol:

Ja, idd Veerle, van de kleine tot de grote ring kom je aan die kant regelmatig steenmarters tegen. In de Casterwijk "wonen" er heel wat ...

Twee jaar geleden ben ik er ook een aantal keer voor gestopt met de auto, maar telkens bleek het dan gelukkig om een marter te gaan en geen fret. Maar voor 't geval iemand er een fretje kwijt is ... , mss daar toch eens kijken gaan!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor Buda » wo jun 16, 2010 1:22 am

ik weet nog by m'n eerste keer dak naar de speelmiddag in mechelen reed dat'r langs de baan toch 'n stuk of 7 a 8 marters ofzo lagen
't leek telkens op fretten, was bekan helemaal van m'n melk :o
al die dieren die altijd aangereden worden :(
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor _K8_ » wo jun 16, 2010 9:43 am

Pf, I know :(
Vorige week een dode baby eekhoorn dood teruggevonden in't midden van mijn straat. Heb hem vlug weggedaan voor ze er nog 20keer over gaan rijden.

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 3:16 pm

Ik sta er altijd op dat mijn vriend steeds probeert te stoppen voor eendert welk diertje.
We hebben zo ooit anderhalf uur over 1km gedaan omdat de baan vol zat met kikers en ik ze één voor één terug in de kant wou gaan zetten.
Ik zou nog liever tegen een boom rijden met de auto dan een beestje omver te rijden.

Greets Hermelindis

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor kysimoza » di apr 12, 2011 9:58 am

ik woon dicht aan het dussart plein en heb daar ook al regelmatig een dacht ik fret zien rondlopen aan de hogeschool (dicht bij zwembad) ik zet daar mijn auto.
Toen dacht ik ook dat het een fret was en toen ik erachter ging was het zo snel weg :s
Maar achteraf hoorde ik van iemand van de gemeente dat het een steenmarter was dat er al redelijk wat mails en telefoontjes waren binnen gekomen
over de "fret" van mensen die het erg vonden voor het beestje en iemand van het natuurpunt (vraag met niet wat dat is) zou toen bevestigd hebben dat het een marter was en geen fret.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor Margiet » di apr 12, 2011 1:00 pm

Het "natuurpunt" is Opglabbeek volgens mij, het Natuurhulpcentrum olv Sil Jansen.

Dusartplein, tiens, daar woont mijn mama!
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Iemand een fretje verloren in de buurt van Hasselt??

Berichtdoor kysimoza » di apr 12, 2011 11:03 pm

ah dat wist ik niet :)
ik kende het in ieder geval niet :)
jaja het dussart plein één en al leven :)


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten