Moertje weggelopen Geel

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
AnGeel
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mei 29, 2011 9:18 pm

Moertje weggelopen Geel

Berichtdoor AnGeel » zo mei 29, 2011 9:24 pm

Hallo,
Ons jaar oude moertje is wegelopen. Dochter van 13 intens verdrietig.
Black Sable moertje 1 jaar oud, gecastreerd. Omgeving Zammel (Geel)

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Moertje weggelopen Geel

Berichtdoor a3ke » zo mei 29, 2011 9:51 pm

Gecastreerd of niet ? Gechipt ?
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Moertje weggelopen Geel

Berichtdoor weazel » ma mei 30, 2011 12:07 am

Er staat " GECASTREERD" ;)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Moertje weggelopen Geel

Berichtdoor Margiet » ma mei 30, 2011 12:34 am

Hallo An,

Jammer om je op deze manier te leren kennen, maar als we je enigszins kunnen helpen, laat het ons even weten!! We hebben vorige maand nog een verloren gelopen fretje weten thuis te krijgen na 10 dagen, met de juiste samenwerking en info door te geven bereik je vaak meer dan je denkt.

Wanneer is jouw pruts verdwenen?? Is het een fretje alleen of heeft ze een kooigenootje? Vermits je een Black self hebt is er mss idd ook kans op dat ze gechipt is, kan je mij dat chipnr mss even bezorgen (mikado.21@hotmail.com)? Als je een duidelijke foto hebt van haar, stuur die dan meteen even mee door, dan maak ik even een affiche die je overal in de omgeving bij jullie kan gaan uithangen. Hoe meer mensen weten dat er een fret op de dool is, hoe sneller die mensen alert zullen zijn als ze iemand iets over een gevonden diertje horen vertellen ...

Woon je in een wijk of op een drukke baan? Als je een tuin hebt waar ze via ontsnapt is, zet dan een mandje buiten met een dekentje van haar in, zodat ze, als ze nog in de buurt is, haar geur kan herkennen en mss zelf wel terug komt. Je kan ook een bakje neerzetten met wat brokjes, als er geen katten in de buurt rondlopen zie je dan ook of ze is komen eten of niet.

Moest je buren hebben met een tuinhuis, vraag of je mag gaan kijken in die tuinhuisjes, onder die tuinhuisjes desnoods, een fret kruipt ergens veilig weg om te slapen, ook als ie op de dool is. Bel aan bij de buren, zeg dat je je fretje kwijt bent, breng zoveel mogelijk mensen op de hoogte van haar verdwijning, bel elk mogelijk asiel of opvangcentrum in je buurt met alle nodige gegevens en laat het ook achter bij de politie, vaak wordt daar een "verloren" fret afgezet omdat de vinders niet weten wat ze ermee moeten.

is het een bijtertje, is ze echt mensen gewoon, schrikt ze rap of komt ze net snel naar iemand toe, laat me zoveel mogelijk weten als het even kan, zodat ook wij kunnen nagaan of het jouw fretje is als we gebeld zouden worden. En tot slot : hoe heet de kleine meid?? Mss wel handig om te weten als we bericht zouden krijgen van een gevonden donker fretje, hé!! :p (Btw, is ze nog echt donker of is het zwart al behoorlijk verbleekt op dat jaartje tijd?)

In ieder geval veel succes, ik hoop dat je haar snel vindt maar zoals ik al schreef, bezorg me zo snel mogelijk zoveel mogelijk gegevens over haar, zodat ook wij extra kunnen uitkijken en rondhoren.

Groetjes,

Margiet - Opvangverantwoordelijke DFA vzw
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Moertje weggelopen Geel

Berichtdoor jeanine » ma mei 30, 2011 7:52 pm

Succes met de zoektocht, niet opgeven er is al meer dan 1 keer een fret teruggevonden. Ik dacht hier ooit gelezen te hebben van een fret die 20km afgelegd had.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Moertje weggelopen Geel

Berichtdoor jeanine » wo jun 01, 2011 5:39 pm

Nog geen nieuws?
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast