DE PAUW in Wijnegem

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Yannick
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 02, 2006 2:52 pm

Berichtdoor Yannick » wo mei 31, 2006 10:28 pm

Hallo iedereen,

Wat ik nu ga vertellen is geen zever maar harde realiteit !!!
Deze namiddag zijn wij naar het shopping center in Wijnegem geweest. Het eerste waar wij naar toe zijn geweest was de dierenspeciaalzaak " De Pauw " om even te kijken of er iets intressants te vinden was voor ons Roxanne. Maar wat wij te zien kregen was alles behalve intressant!

In de winkel was er dus een aparte ruimte voorzien voor kleine huisdieren en vogels, in deze ruimte ( tussen het gekrijs en gefluit van tientallen vogels) staat een klein kooitje van +- 60 cm op 30 cm met daarin een ZESTAL pups.
Het kot was echt vies en smerig, het water zag troebel, de brokjes liggen in het vuil en nat, de melk (wat ten eerste niet aan fretten mag gegeven worden, pups misschien wel weet ik niet) zat ook onder het vuil en de kattenbak was ook niet te proper.
De pups waren volgens ons zelf nog niet oud genoeg om te verkopen en gezond zagen ze er ook niet uit ( zaten te rillen en hadden diarree ).
Komt daar nog eens bij de woekerprijzen die ze voor deze lieve pups vragen : 125€ voor wildkleur of albino 145 € voor angora.

Wij kunnen het niet begrijpen dat de uitbaters van deze zaak deze lieve fretten zo aan hun lot kunnen overlaten. Het is echt zielig en hartbrekend om te zien hoe deze jonge lieve fretjes zich in zo'n situatie bevinden, dit is echt een harteloze manier van handelen en zeker voor een dierenzaak!!

Wij hopen dan ook dat deze pups toch nog een goede thuis en toekomst krijgen.

Mokjes van Roxanne
Groetjes van Yannick en Liesbet

mammon

Berichtdoor mammon » wo mei 31, 2006 10:59 pm

er is er al ergens een topic over dierenwinkel de pauw geopend ook met een klacht,spijtig genoeg denk ik dat ze er weinig aan kunnen doen om daar iets tegen de beginnen,alhoewel het welkom zou zijn voor vele diernvrienden
wand de frettenniet alleen zitten daar zo vuil als wij geweest waren zaten de frettten de cavia's en twee hondenpups zaten er even vuil.
bovendien als je het lef hebt om de mensen daar te zeggen dat ze vuil zitten of je nog maar hun uitleg verdraaid dan kafferen ze je uit,zo hadden ze mij eens uitleg gegeven over een frettenjong die daar zat olgens hun was het dier kerngezond,hij was wildkleurig en het was een vrouwtje ,de diaree die ze had was voor pup normaal en ze was acht weken . wij vroegen of we haar mochten vasthouden ,ze gaf de pup aan ons ,en wij controleerde haar.
we zeiden dat ze van het geslacht verkeerd was wand het was een mannetje,zo snel ze kon nam ze het dier uit ons handen en liet het in die glazen bakken vallen en ze vroeg ons de winkel te verlaten .
we hadden haar om de baas gevraagd van de winkel omdat we niet blij waren met haar "klantvriendelijkheid" ze stuurde kwaad haar meedewerkster om de baas en toen we de uitleg gedaan hadden zie deze ook de winkel te verlaten zonder opheff of hij zou de politie bellen .

dit vind ik niet kunnen maar ja wat kunnen we er aan doen ,ze hebben nog steeds hun winkel .

moedertje
Berichten: 157
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 11:54 pm
Contacteer:

Berichtdoor moedertje » do jun 01, 2006 12:14 am

amaai wat een zaak is me dat , hier zouden ze van de dierenbescherming moeten binnenvallen
groetjes chantal en der bende

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » do jun 01, 2006 9:59 am

Origineel gepost door mammon
we hadden haar om de baas gevraagd van de winkel omdat we niet blij waren met haar "klantvriendelijkheid" ze stuurde kwaad haar meedewerkster om de baas en toen we de uitleg gedaan hadden zie deze ook de winkel te verlaten zonder opheff of hij zou de politie bellen .
ik had ze de politie laten bellen :) wat zouden ze tegen je kunnen doen, niets toch?

maxi

Berichtdoor maxi » do jun 01, 2006 10:06 am

idd .
Had je gelijk klacht kunnen neerleggen .

Yannick
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 02, 2006 2:52 pm

Berichtdoor Yannick » do jun 01, 2006 11:58 am

Ik heb een klacht ingediend bij Gaia via mail.
hopelijk kunnen zij hieraan iets doen of zullen ze toch maatregelen treffen

Mokjes van Roxanne
groeten van Liesbet en Yannick

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do jun 01, 2006 12:01 pm

gaia doet niks aan dierenwinkels

staat op hun site en als je wil dat er iets aan gebeurd moete zélf gaan klacht neerleggen bij de gemeente %)

gaia moet zijn prioriteiten eens nazien want aan zulke zaken doen ze niks en over een goudviske da op tv rondzwemt in een bokaal daar gaan ze een drama van maken
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Pruts de pinguin
Berichten: 4
Lid geworden op: wo apr 26, 2006 7:46 pm

Berichtdoor Pruts de pinguin » do jun 01, 2006 3:26 pm

amaai ... complete dier- en klantvriendelijkheid!!!

Heb toch te doen met die pups !@#$

mammon

Berichtdoor mammon » do jun 01, 2006 4:46 pm

we konden inderdaad klacht neerleggen
maar we hebben het nietgedaan omdat we dachten als ze daar binnen valde ze de dieren gingen laten inslapen
en da wouden we niet doen ,nu er aan terugdenkend haddenwe het mss beter gedaan

maar kunnen we samen met een groep of met de frettenark geen klacht neerleggen

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » do jun 01, 2006 5:23 pm

deze dierenwinkel is al ter sprake geweest en er zijn al pogingen ondernomen.
niks aan te doen.
het beste is er gewoon weg te blijven.
wat niet weet, wat niet deerd zegt men wel eens.
je kan klacht neerleggen maar die zal bij de rest van de hoop terecht komen.
:@ :@ :@

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » do jun 01, 2006 5:26 pm

idem hier.
Gaia tussen beide geroepen voor een asiel dat dieren verwaarloosd. ze doen just niks. ik moet niks meer van Gaia weten.
Ze geven u hoop he, altijd als ge ervoor belt dan zijn ze ermee bezig. dikke zever ja. in al die tijd heb ik nog niemand vangaia in de buurt van dat asiel geweten.
da ze hunne zever gaan verkondigen daar waar het licht ni schijnt. voila, da vind ik ervan.

:@ :@ :@
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » za jun 03, 2006 2:25 pm

Amai zeg die beestjes.. :(
@ mammon: Jee, da gij daar kalm kunt bij blijven! Ik had waarschijnlijk heel den winkel bij elkaar geschreeuwd tot ze wit zagen achter hun oren. Politie of niet. Jee, daar kan ik mij dus echt zo kwaad in maken hé... kbegin daar gewoon van te koken!

mammon

Berichtdoor mammon » za jun 03, 2006 8:14 pm

ja inderdaad ik weet nu nog niet waarom ik zo kalm bleef,waarschijnlijk omdat mijn jongere zus er bij was

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jun 11, 2006 7:32 pm

Valt daar nu echt niks tegen te beginnen, dat kan toch niet? Is er nergens één of andere wetgeving die zegt dat dieren ook fatsoenlijk behandeld moeten worden? Je hebt toch een dierenbescherming voor iets, en ze hebben heel wat leden ook, laten die dan ook iedereen in de kou staan??

Wat ons, als leden van de Frettenark, gezegd is van te doen, is zo'n winkel buiten gaan zonder ophef te maken en naar Chuckie te bellen. Als je in de winkel van je oren maakt zijn ze in staat alles zo snel mogelijk te laten "verdwijnen", op welke manier dan ook, omdat ze dan verwachten dat je één of andere controle op ze afsturen gaat. Ga best zo gewoon mogelijk weg en bel buiten even naar Hans. Hij heeft ons beloofd dan te doen wat in zijn mogelijkheden ligt. Hans, ik vertrouw daarop hoor als ik zoiets moet tegenkomen!!

Voor de rest zie je me niet meer in zo'n winkels hoor, iedere cent die ik daar uitgeef steunt hun manier van werken en daar weiger ik aan mee te werken !! :@
Afbeelding

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo jun 18, 2006 10:48 am

Spijtig genoeg is daar geen specifieke wetgeving over.
Ze moeten over drinken en eten beschikken.
Ze mogen niet mishandeld worden.
Maar waar wordt die lijn dan weer getrokken?
Ik heb die hele wetgeving hier liggen en ze staat me niet aan, maar ja.
Ik ben ook nog bij de pauw geweest en het was schandalig.
Ze zaten met een stuk of tien pups in een kleine kooi en een vierde van die bak was bedekt met uitwerpselen.
Ze kregen niet voldoende eten voor zovelen.
Ik had het echt moeilijk om ze niet allemaal mee te pakken, maar dan blijft dat handeltje draaien.

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo jun 18, 2006 12:14 pm

ik heb over deze winkel onlangs ook een topic geopend, daar ik hetzelfde heb gezien in deze dierenwinkel.

Wij zijn toen gaan vragen of ze de melk konden vervangen door water.

Het is inderdaad heel erg dat deze fretsels (en eender welke andere dieren) in zulke omstandigheden worden verkocht.
Veel is hier niet aan te doen, zoals ladywolf zei: er is geen specifiek wetgeving rond.
zolang mensen in zulke winkels dieren blijven kopen, zal deze handel draaien.

Laat ons hopen dat dit ooit zal stoppen.....

en vergeet nooit : er is het mensenDOM en het dierenRIJK....uiteindelijk is de mens schuldig aan deze praktijken....

ik word er droef van ~_~

Gebruikersavatar
fretsel
Berichten: 59
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 8:42 pm

Berichtdoor fretsel » wo jun 21, 2006 9:59 am

Ocharme die pupjes daarmee zal ik NOOIT men pupjes naar een dierenwinkel brengen je weet nooit wat er mee gebeurd wordt en aan wie ze verkocht worden.
Groetjes van Samantha, Dieuwert, Lily-Rose en Kevin

Slaapzacht mijn kleine schatten :
Chukie[21-02-2008]- Fretientje[13-01-2010]- Kiana[11-04-2010]- Ice[11-05-2010]- Baileys[21-05-2010]

syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » zo aug 13, 2006 12:34 am

hallokes

Jullie zullen het niet graag horen maar ik heb onze sylvester bij de pauw gekocht.
Het is een angora fretje en heb er idd 145 euro voor betaald.
Ik weet dat ik die dierenzaak aanmoedig om te kopen maar kon hem daar echt niet laten zitten.
ben ermee naar huis gegaan naar de DA en hij is super gezond.
Kon hem daar echt niet achter laten mensen !@#$
was te zielig en weet dat dat niet mag hoor dat ik die mensen aanpor maar toch weer een fretje met een super goed leven :D

Groetjes inge en syl

Gebruikersavatar
fretsel
Berichten: 59
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 8:42 pm

Berichtdoor fretsel » ma aug 14, 2006 9:55 am

Dat kan best zijn dar er een gezonden of er een paar gezonden tussen zitten maar zoals ze daar zitten kan het eigenlijk nooit echt goed zijn.
Groetjes van Samantha, Dieuwert, Lily-Rose en Kevin

Slaapzacht mijn kleine schatten :
Chukie[21-02-2008]- Fretientje[13-01-2010]- Kiana[11-04-2010]- Ice[11-05-2010]- Baileys[21-05-2010]

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma aug 14, 2006 10:47 am

wss daarom dat Syl het niet kon laten hé !@#$
Maar langs de andere kant weer een fretje een goeie thuis bezorgd :D
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma aug 14, 2006 11:21 am

ik heb onze zorro ook zo gevonden maar in groot bijgaarden
ik wil de naam ni meer zeggen.
en hij is ook gezond en braaf geworden.
maar ik vind dat dit moet ophouden met die dieren in die winkels.
ik wordt er gewoon razend van,
moest dit ooit gebeuren wil ik mee gaan om daar te protesteren tegen die mishandeling.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » ma aug 14, 2006 11:40 am

Awel knorry dan ga ik met je mee.
Ik weet dat ik dat niet had mogen doen maar ja nu heb ik hem en iedereen is er verliefd op dus :D
Maar als dat ooit moest gebeuren dat er voor elke dierenwinkel moet geprotesteerd worden zal ik ook de eerst zijn dat er mee gaat :@

Groetjes inge en syl

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma aug 14, 2006 11:52 am

Net zoals Inge en Anneke hebben wij een fretje uit een alles behalve oké zijnde dierenzaak. Het is er schandalig vuil, ze verkopen alles wat mag en vooral wat niet mag, maar tegen de tijd dat ik dat daarbinnen bekeken had, had ik ook ons Dominootje gezien. Ze zat ocharm in één klein bakje, ik denk idd iets van een 30 bij 60cm, maar daar zaten ze dan met z'n 12 in. Ze zat achteraan weggestoken, ik heb haar er echt achteruit geplukt en gelukkig is het een gezond en lief ding gebleken doorheen de jaren.

Maar ja, een ander fretje heeft haar plaats wel weer moeten innemen en is mss niet zo goed terecht gekomen. We stonden daar toen echt niet zo bij stil zoals nu. Van honden en katten weet je het dan wel ondertussen, maar van fretjes wist ik echt niks. Dacht zelfs niet dat daar speciale kwekers voor bestonden en ging er vanuit dat je zo'n beestje alleen kon kopen in een dierenzaak, net zoals dwergkonijntjes en hamstertjes. Gelukkig leerden we bij met de jaren en weten we nu dat we uit zo'n zaken weg moeten blijven, maar hoeveel mensen zouden hier echt nog geen gedacht van hebben?? Er vallen er veel uit de lucht als je vertelt hoe het er in de "frettenwereld" aan toe kan gaan, hoor. Gebrek aan kennis is ook hier één van de grote oorzaken van zo'n aankopen. Wat je niet weet, kan je moeilijk voorkomen, hé? Er is nog heel wat uitleg nodig voor de mensen het gaan snappen, vrees ik.
Afbeelding

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » ma aug 14, 2006 12:02 pm

Je denkt idd dat je het fretje er onmiddellijk moet weghalen, ... weer eentje meer dat een goede thuis krijgt, ... maar ook weer eentje meer dat onmiddellijk vervangen wordt door een nieuw fretje (met hetzelfde lot)... en zo blijft het maar door gaan. Maja, kan het begrijpen, het lijkt allemaal zo zielig om die beestjes daar te zien zitten. De dieren worden er misschien BEWUST zo geplaatst in te kleine, vuile kooien, om in te spelen op de mensen, zodat ze hen direct willen meenemen. En de 'commerce' blijft draaien daarmee !!!

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma aug 14, 2006 4:15 pm

iedereen die hier antwoord laat blijken dat ze een hart hebben voor die fretjes, waarom moeten er dan toch van die zogezegde toffe mensen dit betwisten?
de mensen van die winkels kunnen alleen tot bezinens gebracht worden als ze er op gewezen worden dat ze verkeert bezig zijn, zwijgen of de beestjes daar laten afzien lost ook niks op!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten